Hoe vinden jullie de karakter van een draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 14:39

de mijne vind opeens een hoek in de bak eng! We rijden er nu al een jaar en er is niks veranderd en opeens is het eng! Raar paard! Maar idd gaat de mijne ook eerst stil staan en kijken en als het erg eng is begint ze te trappelen en als het niks is loopt ze weer door of ze blijft nog even voor de zekerheid kijken Haha!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:58

Zo ziet Kindness altijd dat er iets is verandert... paar voorbeelden:
slootkant was gemaait en er lag een strohalm :S ja da was eng natuurlijk
en bomen die kort gewiekt zijn, ook raar, ach en zo zijn er wel meer dingen...

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 02:26

Dit is echt niet normaal...
Mijn paard is bang van 2 eenden die in een klein slootje zitten achter in de bak dat terwijl er natuurlijk ook nog een hekwerk voor staat...
Dat komt waarschijnlijk omdat het inderdaad nieuw is, er hebben nooit eenden gezeten.

Ze vinden het gewoon leuk om te horen, als ze er voorbij zijn, dat ze het heel erg goed hebben gedaan... om vervolgens weer opnieuw te beginnen Haha!
Niet meer durfen te lopen want stel je voor de twee eenden zijn er weer...
Ze neemen je graag in de zeik, dat is teminsten wel zo met de 2 eenden, alhoewel ze het dan wel goed speelt.
Ik negeer het maar gewoon Knipoog
Komt vanzelf goed.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 12:33

sas00 schreef:
Dit is echt niet normaal...
Mijn paard is bang van 2 eenden die in een klein slootje zitten achter in de bak dat terwijl er natuurlijk ook nog een hekwerk voor staat...
Dat komt waarschijnlijk omdat het inderdaad nieuw is, er hebben nooit eenden gezeten.

Ze vinden het gewoon leuk om te horen, als ze er voorbij zijn, dat ze het heel erg goed hebben gedaan... om vervolgens weer opnieuw te beginnen Haha!
Niet meer durfen te lopen want stel je voor de twee eenden zijn er weer...
Ze neemen je graag in de zeik, dat is teminsten wel zo met de 2 eenden, alhoewel ze het dan wel goed speelt.
Ik negeer het maar gewoon Knipoog
Komt vanzelf goed.

ja idd! daar zijn ze erg goed in! Mijn paard was langs dat enge hoekje uiteindelijk heel vaak langs geweest en uiteindelijk ging ze er gewoon langs maar op het laatst toch nog ff eng doen want stel je voor!
Soms denk ik dat ze het gewoon expres doen om ff te kijken hoe jij zal reageren!

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 15:45

Bij mij is het ook wel zo dat als hij iets nieuws ziet, bijvoord van de rood-witte lint (dat laatst langs de bakrand hing) dan issi hij eerst heel nieuwsgierig en dan gaat hij er met een grote boog omheen en alleen maar kijken met zijn oren naar voren. Maar als er iets is waar andere paarden voor vluchten buiten ofzo dan gaat hij er nooit vandoor maar blijft hij alleen maar heel erg stil staan.
Ik weet ook niet waarom hij dit doet, maar opzich heb ik er geen problemen mee.

(p.s. ik zal straks foto's neerzetten van het rijden vandaag.. Haha!)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:24

hahah Nou is liberty ook nog niet zo heel oud toch, hoort ook beetje bij de leeftijd, zie k heel erg bij onze 2jarige shetlander, de kleine etter...

@_isaatje: jaah fotos.... hoe heet je paardje eigenlijk, heb ik denk k ff gemist...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:24

heb je profiel al gezien... weet t weer Haha!

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:50

Foto's komen eraan, alleen moet eerst de USB-kabel ff zoeken Bloos

Toskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 17:55

Ik heb zelf nooit dravers gehad maar mijn opa wel voor recreatie en hij had een echte smeerlap die levensgevaarlijk was en een paard die voor hem door het vuur ging , was zijn beste vriend maar is gestolen geweest:( Kan heel verschillend zijn dus maar ik denk over het algemeen dat ze nog een redelijk goed karakter hebben

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 18:44

Ik denk dat elk ras wel zo zn minder paarden hebben...
Maar goed, ik wacht de fotos in ongeduld af Knipoog *LOL*

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:17

Ik ben allang blij dat mijn paardje, als ze iets engs vindt, er niet als een idioot vandoor gaat...
Het duurt misschien even voordat ze doorloopt maar dat 1000 keer liever dan een paard dat er vandoor gaat.
Zeker met de snelheid dat mijn dravertje kan halen> zoals veel dravers....

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:18

hahaha nou inderdaad...dat vind ik dus ook. Ik heb al zovaak gehad dat zo'nn gewone knol ervandoor ging... dis echt n verademing...

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 21:28

idd vind ik ook!

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 18:20

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:26

Jippie... ik ga ze bekijken en reageer wel op je topic

ponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 00:15

heb op stage een ex-draver gereden.
Geweldig beest!
bij de vorige eigenaren was ze een beetje teveel verwend en als mevrouw iets niet aan staat, kan ze trappen (ook naar andere paarden als die te dichtbij komen)

maar je kan er zo opstappen en wegrijden! met buitenritjes is ze super!
heb ook een keer met haar geprobeerd te galopperen toen ze een beetje fris was............geloof dat ik nog nooit zo snel heb gegaloppeerd! echt gaaf zoiets!

Helaas staat ze te koop..........
Lizzy, engels volbloed, 1,50m. 5 jaar. staat op de Sandy Road Ranch *LOL*

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 00:20

Ik ben op dit moment veel dressuur aan het oefenen met mijn draver! (heb veel actiefoto's van mensen gezien maar de mijne komen er ook aan hoor Tong uitsteken) maar als het weer mooi weer is gaan we mooi naar buiten en dan heb ik in de buurt een lang, breed stuk waar niks komt en je naar boven moet klimmen om bij de weg te komen en daar gaan we vaak ff lekker crossen! Lachen Krijg je gewoon tranen in je ogen van! (Van de wind hoor niet de emotie Tong uitsteken)

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 00:21

M'n paard was lekker hangerig vandaag zeg! Jeetje! En dan is een paardhoofdje zwaar hoor!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:47

ponyfan schreef:
heb op stage een ex-draver gereden.
Geweldig beest!

Oje!! Ik wist niet dat ze nog bestonden!!! Bloos! Maar helaas er lopen op bokt nog mensen rond die niet weten dat een draver een ras is en dat er dus geen ex-dravers bestaan!! Tong uitsteken Haha! Ex-koerspaard bestaat wel Knipoog Schijnheilig *LOL*

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:06

Mackie schreef:
Oje!! Ik wist niet dat ze nog bestonden!!! Bloos! Maar helaas er lopen op bokt nog mensen rond die niet weten dat een draver een ras is en dat er dus geen ex-dravers bestaan!! Tong uitsteken Haha! Ex-koerspaard bestaat wel Knipoog Schijnheilig *LOL*

Ik zat ook al te kijken.. *LOL*

Ik heb verder het topic niet doorgelezen, maar ga wel even antwoord geven.. Hoe wel ik weet dat dat heel gevaarlijk is met Mackie in de buurt.. Tong uitsteken
Ik ken 2 dravers.. En van alle 2 vind ik de karakters niets.. En dan zeg ik niet dat ze een slecht/rotkarakter hebben, maar het past totaal niet bij mij.. Veel te nerveus.. Nu is Partout dat ook vaak maar op een hele andere (nuchtere) manier die mij meer aanstaat..

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 14:11

tja.... ieder zijn soort paard! Haha!

Ik vind dat ze vaak heel relaxed zijn, mits je met ze om kan gaan. Die van mij is wel eens nerveus, maar dan ligt dat meestal aan mij, als ik geïrriteerd ben of boos, of gewoon niet eerlijk naar Mores toe dan wordt ie nerveus en daarmee zet ie mij weer ff op mij plaats. Dat vind ik dan wel fijn, hij corrigeert mij ook.

Verder is Mores gewoon een skeetje en meestal een droogkloot *LOL*

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:56

Mackie schreef:
tja.... ieder zijn soort paard! Haha!

Ik vind dat ze vaak heel relaxed zijn, mits je met ze om kan gaan. Die van mij is wel eens nerveus, maar dan ligt dat meestal aan mij, als ik geïrriteerd ben of boos, of gewoon niet eerlijk naar Mores toe dan wordt ie nerveus en daarmee zet ie mij weer ff op mij plaats. Dat vind ik dan wel fijn, hij corrigeert mij ook.

Daar ben ik het helemaal mee eens! ik merk het ook bij mijn paard. als ik iets van hem vraag maar het is niet duidelijk wordt een beetje chagie en maakt hij zich sterk.......dan moet je dus je veronschuldiging aanbieden Knipoog Tong uitsteken
werkt best goed hoor

ponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 10:59

ik bedoelde ook ex-koerspaard Bloos!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 11:20

Ik heb een paardje met draversbloed (telt dat ook??)
Hij heeft veel moeite met de galop. En vooral toen hij nog jonger was kon hij ontzettend lelijk draven. Hard en achter de benen uit elkaar. Hij is best wel op zichzelf, vrij ondeugend en ondernemend verder. Hij houdt wel van knuffelen, maar alleen als het hem uitkomt. Bloos Op zich raakt hij niet zo snel in paniek, maar als hij in paniek raakt kun je je bergen. Hij is soms hartstikke braaf, maar kan ook best fel reageren. Hij is vrij gevoelig (ook voor weersveranderingen) niet snel ziek OK dan! Probeert bazig te zijn naar andere paarden (helaas voor hem is hij niet altijd de baas) hij is elastisch, apart hij doet vaak rare dingen, springen kan hij niet (hij springt erg vlak, en we zijn al vaker samen gevallen dus ik heb de moed opgegeven) en ik ben helemaal verliefd op hem Haha!
De afstamming is onbekend, waarschijnlijk heeft hij ook wat kwpn bloed. zijn vader heette dondelo en zijn moeder fanny of zoiets. Verder heeft hij nog een zus in Belgisch limburg (schimmel) Danique

lovemaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 12:23

van mijn pony dacht ik ook dat hij wat draversbloed (behoorlijkwat) in zich had. het is beetje net zo'n paardje als die van jou!
maan is ook een beetje raar. hij heeft altijd wel een schrammetje op z'n bene of z'n hoofd. en hij pokt niet echt met z'n kont de lucht in, maar met vier benen tegelijk de lucht in (heel idioot!!;)) mijn paadje sprong eerst ook zo, ook ben ik een keer met hem gevallen. toen heb ik hem los laten springen. iedere week een half uurtje. eerst heel laag, daarna steeds hoger. nu spring hij echt super!