Foto's van kruisingen met een Fries.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Joy

Re: Foto's van kruisingen met een Fries.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 21:55

Marjolein117 schreef:
Joy schreef:
Joy is ook een kruising Fries ! Wat er verder nog in zit weet ik alleen niet...

Afbeelding

Afbeelding

Staat Joy toevallig op manege Koopman in Lieren?

Jazeker ! Hoezo ?

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:21

Hoi,

Ik heb zelf op deze manege gereden. Om precies te zijn 6 jaar. Ik heb ook heel vaak op Joy gereden.
Wie heeft jouw verteld dat Joy een kruising is met een fries, want naar mijn weten is Joy een draver. Ik weet wel dat Hielke die naast haar staat een kruising is tussen een Fries en een Appaloosa en dat Tjimke een kruising is tussen een Fries en een Fjord.
Rij jij op deze manege? Heb je wel eens op Angel gereden? Zo nee, moet je echt een keer proberen. Zij rijdt echt super.
Ik heb nu zelf een tinker dus vandaar dat ik nu daar niet meer rij.

Gr. Wendy en Moonlight

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:55

Marjolein117 schreef:
Hoi,

Ik heb zelf op deze manege gereden. Om precies te zijn 6 jaar. Ik heb ook heel vaak op Joy gereden.
Wie heeft jouw verteld dat Joy een kruising is met een fries, want naar mijn weten is Joy een draver. Ik weet wel dat Hielke die naast haar staat een kruising is tussen een Fries en een Appaloosa en dat Tjimke een kruising is tussen een Fries en een Fjord.
Rij jij op deze manege? Heb je wel eens op Angel gereden? Zo nee, moet je echt een keer proberen. Zij rijdt echt super.
Ik heb nu zelf een tinker dus vandaar dat ik nu daar niet meer rij.

Gr. Wendy en Moonlight

Joy is gewoon een superpony ! Op het moment is ze niet zo populair meer, omdat ze wel eens wil bijten. Ze loopt weg en bijt met opzadelen enzo, maar ach. Ik vind haar heerlijk rijden en ook heel erg lief. Je moet een beetje weten hoe je met haar moet omgaan, als je haar rustig benadert en niet te wild wil knuffelen enzo is ze gewoon harstikke lief .
Niemand heeft mij dat van dat half Fries verteld, maar ik heb op ponykamp gezeten bij Koopman en daar zit de rit naar het huis van Peter bij. Daar mochten we in fotoboeken kijken, en er stond daar bij de foto's geschreven dat Joy half Fries is. Maar misschien is ze wel half Fries half Draver? Wel leuk, dan weet ik eindelijk eens wat haar andere helft is zeg maar . Van wie heb jij dan gehoord dat ze een Draver zou zijn?
Dat van Hielke en Tjimke wist ik wel ja, dit stond ook in dat boek. Tjimke vind ik trouwens ook erg leuk !
Ik rij er nu dus nog. En ja, ik heb heel erg vaak op Angel gereden. Ze is na Joy en Lianne (ik denk niet dat jij Lianne nog kent??) m'n favo. Ze rijdt idd erg fijn, maar Joy blijft fijner vind ik ! Met ponykamp heb ik een paar keer zonder zadel op haar gereden maar echt, draf zit gewoon lekkerder dan stap bij haar... en de stap zit al fantastisch .
Ken je Tosca ook nog? En Tommy? Tosca is namelijk weg, die is naar een manege gegaan waar ze minder hoefde te lopen omdat ze al ouder werd enzo. En Tommy is helaas dood , die stond in de wei met een bot uit z'n been ineens... Waarschijnlijk een trap gehad...
Verder zijn er vrij veel nieuwe paardjes bij. Ik noemde Lianne dus al, er is ook nog Bono en nu pas weer een nieuwe.
Als je het leuk vindt heb ik nog wat foto's van Joy, Tjimke, Angel en 1 van Tosca. En als je verder nog wat wil horen over de pony's of paarden hoor ik het ook wel .

Groetjes Melissa.

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 22:59

laat eens een foto van jezelf zien, misschien herken ik nog wel. Of rijd je er nog neit zolang?

Marjolein (zus wendy ook bij koopman gereden)

Heb je foto van bono en die nieuwe? ben nieuwsgierig. Zijn er nieuwe tinkers bij gekomen?

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 23:22

Marjolein117 schreef:
laat eens een foto van jezelf zien, misschien herken ik nog wel. Of rijd je er nog neit zolang?

Marjolein (zus wendy ook bij koopman gereden)

Heb je foto van bono en die nieuwe? ben nieuwsgierig. Zijn er nieuwe tinkers bij gekomen?

Ja Evlin is een nieuwe Tinker maar het kan zijn dat die al weer weg is... dat weet ik ff niet meer zeker ... Van Bono heb ik geen foto maar van Lianne wel. En van mezelf natuurlijk ook . Ik rijd op Koopman nu zo'n 3,5 jaar... maar heb daarvoor nog 2 jaar op een andere manege gereden.

Afbeelding
Mooie foto van Angel... (Tinker)

Afbeelding
Tjimke... (FjordxFries)

Afbeelding
Ik met Lianne, maar een beeeeetje overbelicht...

Afbeelding
En dat ben ikke.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 00:03

dank jullie voor de complimenten, ik ben er zelf ook helemaal weg van, ook het karakter is geweldig, zo ontzettend braaf en koel, maar toch levendig genoeg.

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 09:26

ik herken je zo niet. waar heb je hiervoor gereden dan?

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 14:10

Marjolein117 schreef:
ik herken je zo niet. waar heb je hiervoor gereden dan?

Ik heb 2 jaar bij een manege in Waddinxveen gereden, en toen we verhuisd zijn naar Apeldoorn ben ik dus bij Koopman gaan rijden. Ik rijd daar op de dinsdag. Ken je misschien Laura wel? Of Anne? Die reden met Tinkershows mee enzo...
En nou weet ik nog niet wie jou verteld heeft dat Joy een Draver zou zijn !

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:17

anne en laura ken ik wel ja. Ben er niet zo over te spreken hoe het daar gaat.

Mijn zus wendy zei dat joy een draver was, ik weet er niets van. Moe je thea ff vragen.

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 19:19

Marjolein117 schreef:
anne en laura ken ik wel ja. Ben er niet zo over te spreken hoe het daar gaat.
Mijn zus wendy zei dat joy een draver was, ik weet er niets van. Moe je thea ff vragen.

Waarom niet?

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 09:23

ga ik niet herhalen. sorry

Marjolein117

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 12:28

Ik weet dat Joy dravers bloed heeft om dat Ellen (de geen waar we lesvan hadden) dat gezegt heeft. Dat is ook de rede waarom ze zo apart rijdt. En zo'n vlakke draf heeft.

Waarom wij het daar niet zo geweldig vonden was omdat Thea erg haar voorkeur heeft voor personen. Sommigen kunnen alles bij haar voorelkaar krijgen en mogen ook vanalles e anderen helemaal niet. Pas je niet in haar straatje dan kom je bij haar niet ver.
En ook omdat we daar met Oliver (de tinker van MArjolein) zijn geweest en ze daar nog al raar over deed. Ze had alleen maar commentaar over hoe hij reed en over van alles en nog wat terwijl er mensen bij ons op stal hem super vinden rijden. Maar eigenlijk was ze gewoon hartstikke jaloers. Want nog geen paar weken later stond er een tinker bij haar op stal die verdacht veel op Oliver leek kwa rijden.
Maar goed als jij het daar naar je zin hebt moet je gewoon doorgaan, want haar paarden zijn wel leuk. En zijn ook genoeg leuke dingen.
Is Amelle er trouwens ook nog steeds? Dat is echt het meest irritante mens wat daar rond loopt.

Gr. Wendy

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 17:43

Marjolein117 schreef:
Ik weet dat Joy dravers bloed heeft om dat Ellen (de geen waar we lesvan hadden) dat gezegt heeft. Dat is ook de rede waarom ze zo apart rijdt. En zo'n vlakke draf heeft.

Waarom wij het daar niet zo geweldig vonden was omdat Thea erg haar voorkeur heeft voor personen. Sommigen kunnen alles bij haar voorelkaar krijgen en mogen ook vanalles e anderen helemaal niet. Pas je niet in haar straatje dan kom je bij haar niet ver.
En ook omdat we daar met Oliver (de tinker van MArjolein) zijn geweest en ze daar nog al raar over deed. Ze had alleen maar commentaar over hoe hij reed en over van alles en nog wat terwijl er mensen bij ons op stal hem super vinden rijden. Maar eigenlijk was ze gewoon hartstikke jaloers. Want nog geen paar weken later stond er een tinker bij haar op stal die verdacht veel op Oliver leek kwa rijden.
Maar goed als jij het daar naar je zin hebt moet je gewoon doorgaan, want haar paarden zijn wel leuk. En zijn ook genoeg leuke dingen.
Is Amelle er trouwens ook nog steeds? Dat is echt het meest irritante mens wat daar rond loopt.

Gr. Wendy

Dan denk ik dat Joy half Fries half Draver is, ik neem aan dat ze het niet verkeerd in een fotoboek zetten !

Je hebt wel gelijk wat Thea betreft, maar ik noem dat gewoon duidelijkheid. Ik mag haar wel, ik heb ook les van haar en ik vind wel dat dat prima gaat. Ik heb zelf niet zo extreem gemerkt wat jij beschrijft... ik heb het idee dat ze eerlijk vertelt wat ze ergens van vindt en dan maakt het niet uit om wie het gaat. Maar je hebt absoluut gelijk, ze laat wel merken of ze je mag of niet . Maargoed, ik heb het daar heel erg naar m'n zin .
Bedoel je met die nieuwe Tinker haar eigen Tinker Scot? Of bedoel je Evlin die als laatst is bijgekomen? Ik denk eerlijk gezegd niet dat Thea na het zien van de Tinker van je zus (Marjolein was toch je zus?) gelijk op zoek is gegaan naar eentje die precies zo loopt. Zeker niet binnen een paar weekjes. Maar ach, het boeit allemaal niet zo, laat haar lekker gelukkig zijn met die Tinker als ze toch jaloers is, zou ik zeggen .

Ik weet niet zeker wie Amelle is, maar ik heb wel een idee . Is dat dat dikke, grote meisje? Die zich euhm... overal mee bemoeit zeg maar?

moonlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:11

Nu een reactie onder mijn eigen naam.
Ik heb het daar voor de rest daar ook wel naar mijn zin gehad. Vooral de paarden.
Ja en die beschrijving over Amelle klopt.

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 18:49

Iemand nog foto's van kruisingen met een Fries?

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:36

moonlight98 schreef:
Nu een reactie onder mijn eigen naam.
Ik heb het daar voor de rest daar ook wel naar mijn zin gehad. Vooral de paarden.
Ja en die beschrijving over Amelle klopt.

Jaaa de paarden zijn zeer zeker geweldig! Ik ben gewoon echt zwaar Joy fan !
Ik heb nu net nog heel wat foto's binnengehaald, dus als je nog wat wil? Ik heb ze bijna allemaal nu.

En die Amelle, dan weet ik wel wie het is... idd een verschríkkelijk mens!

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:44

Kkkaren schreef:
Iemand nog foto's van kruisingen met een Fries?

Ghehe ja hoor ! Net zag je dus Tjimke, een Fjord/Fries... en hier heb ik nog Hielke, een Appaloosa/Fries:

Afbeelding

moonlight98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 20:52

Hielke, heb ik ook vaak op gereden. Is ook een erg leuk beest.

Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:01

Wil je nog foto's van paarden/pony's? Ik heb vooral Fjorden.

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 21:03

Ik ken der ook 2
Een KWPN x Fries van nu 1jaar oud.. *heb geen foto's van nog*
en een Haflinger x Fries

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze staan trouwens op Stal 't Reelaer in Raalte!!

Afbeelding
Dit is Papa ArendT M

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 23:24

Hé, die Pepsi van pag. 1 is precies mijn jaarling, ook FjordXFries. Ik vind kruisingen geweldig, zowel bij paarden als bij honden. Over het algemeen zijn ze heel apart en dat vind ik dus leuk.

angellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:53

Wat een mooie beesten allemaal zeg!!!!

Ik heb ook een boel friese kruisingen.. hele leuke beesten allemaal...
Hier een paar foto's>>>>

Afbeelding
2 jarige hengstje moeder is kwpn en vader fries.

Afbeelding
Hengstje van april moeder kwpn en vader fries.

Afbeelding
2,5 jarige merrie moeder kwpn en vader fries. heeft zelfde moeder als bovenstaande hengstje.

Afbeelding
2 jarige merrie moeder haflinger vader fries.

Nou genoeg dacht ik...

MsMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:06

Die onderste is STOER!! echt heel erg leuk

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 22:04

ik ken ook 2 kruizingen fries x haflinger....prachtige dieren ze hadden lange manen tot aan de knieen, heel dik! en een mega volle staart echt pracht dieren!

goldie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 00:26

We hebben thuis een kruising van 50% fjord x 25% fries x 25% Groninger. Leuke beest. Ik zal proberen om de foto hier te plaatsen. Op die foto was dat paard anderhalf jaar oud en natuurlijk veel te dik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu is hij drie jaar, wat gegroeid en mooier geworden.