Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Djilan schreef:Die van mij was als de dood voor de zweep (ook als ik op een dressuurterrein aan het losrijden was tussen mensen met zweep). Daarnaast kon ik de eerste 4 jaar niet langs een wagentje of koets
Dan ging zijn hart te keer en raakte hij volledig in paniek. Tot steigeren en wegvluchten aan toe. En een harde stem opzetten was ook not done...
Deze 3 dingen samen geeft mij de indruk dat hij is mishandeld. Of dat tijdens de training of bij de 2e eigenaar is gebeurd weet ik niet. Maar goed is het iig niet...
fransje23 schreef:Is dat angstige en nerveuze gedrag niet naar bepaalde bloedlijnen terug te voeren? Misschien kunnen we wel een inventarisatie doen.
Gedrag is een combinatie van erfelijkheid en milieu, en natuurlijk het gedrag van de moeder.
fransje23 schreef:Is dat angstige en nerveuze gedrag niet naar bepaalde bloedlijnen terug te voeren? Misschien kunnen we wel een inventarisatie doen.
Gedrag is een combinatie van erfelijkheid en milieu, en natuurlijk het gedrag van de moeder.