Dravers zijn cool!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

never

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:17

hoi hoi

sorry hoor ik wil niet over alle trainers oordelen maar mijn never is ook ernstig mislandelt geweest en hij is nu nog steeds heel erg bang als je een verkeerde beweging maakt vliegt hij de hoek in en begint hij te bibberen en dat is nu toch al 2 jaar geleden.
En dat aleen omdat hij z'n zenuwelijer is daar kan hij toch niks aan doen mijn arme schat had gewoon pijn als ze nu eens verder gekeken hadden en niet alleen zijn zenuwe dan hadden ze gemerkt dat hij zo vervelend was omdat hij vvvvvvvvvveeeeeeeeeeeeelllllllll pijn had maar ja daar koop ik nu niks meer voor en heb ik een paard dat nog steeds erg dang en schrikkerig is.

groetjes mirella en never give up

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 22:21

tja, mijne is ook bang als ik een verkeerde beweging maak, en toch nooit een klap gehad, maar ja ze worden ook niet allemaal goed behandeld, maar dat worden rijpaarden ook niet en toch hoor je het altijd veel meer over dravers en dat is niet waar, denk ik

Luke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 22:38

Nou kom ik doe ook leuk mee! Ik heb ook een draver Escadron, ik wil er weer western wedstrijden mee gaan rijden. We hebben nog een draver van 21 jaar Arjan G, hij staat nu van zijn welverdiende rust te genieten bij mijn tante. Mijn zus heet Anita en zij traint en rijd, samen met Dion Tesselaar paarden in Helmond. En Mackie wil je het telefoonnummer van de fokker van Mackie wil hebben als je dat zoekt dan kijk ik gewoon even in het telefoonboek, aan het email adres kan ik je helaas niet helpen. Op marktplaats staat ook een Mac te koop....en van Fullspeed heb ik nog foto's.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 22:44

he gaaf!! de fokker heb ik inmiddels een mailtje gestuurd. Heb je die foto's van Fullspeed toevallig online?? Zou ik wel leuk vinden. Is Anita Goulooze jouw zus?? Die rijdt wel eens paarden voor Maria Poort, leuk.
Dion moet zaterdag weer aan de bak met Speedking Beemd, goed paard
Hoe zijn jouw dravers gefokt?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:06

@Mackie/suuzjeflipje: Ik denk dat het probleem ook zit in de spullen die er gebruikt worden. Een heleboel wordt al gauw als 'zielig' bestempelt (denk aan opzet, bepaald bit) maar vooral omdat ze geen idee hebben van de werking. Iets wat in de dressuur gebruikt wordt, is veel meer geaccpteerd. Ook al is het niet paardvriendelijk Scheve mond

@never: Ofir is ook een echte zenuwpees, een ontzettend bloedpaard. Als ik hem een tik verkoop springt ie bijna in de lucht en moet ie vijf minuten van de schrik herstellen. Dat doe ik dus ook niet vaak Haha! Maar we hebben hem zelf gefokt en ik ken de trainers persoonlijk, ik weet dat ie niet mishandeld is. Het is puur karakter

@Luke: Leuk dat je er ook weer bij bent! OK dan! Alles goed met Escadron? mooi mooi paardje

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 23:52

Volgens mij kom je mensen die paarden verkeerd behandelen in alle takken van de paardensport tegen. Er zijn toch genoeg voorbeelden van. Er zijn genoeg niet-paardvriendelijke hulpmiddelen vrij verkrijgbaar. En dan heb je het nog niet eens over mensen die hun paard verpesten door het veels te veel te verwennen. Een dier zo vet mesten dat het bijna door zijn poten ( sorry, benen) zakt ik ook mishandeling.
Een draver is een topsporter en een goede prestatie bereik je alleen als alle condities goed zijn.
Mijn paard was trouwens wel een beetje bang voor zwepen maar schrikt verder (bijna) nergens van. Ik kan ook rare bewegingen maken bij haar hoofd enzo. Zij verklaart mij overigens wel voor gek als ik dat doe Haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 00:02

Ofir wordt daar juist ontzettend nerveus van Haha! maar het is ook een aansteller, dat geef ik toe. Naast To The Point kan je een kanon afschieten en ook Rival kan het weinig schelen. Tammy is weer een beetje als Ofir, gevoeliger. Als Ofir rustig is kan ik er gerust onder gaan zitten als ik wil, dan kan ik echt alles met hem. Maar als ie eenmaal opgefokt is, dan is het ook echt een ramp.

Over de paardonvriendelijke dingen: ik vind Nederland op dat gebied nog meevallen. Ik heb in Frankrijk dingen gezien waar ik echt mijn twijfels bij heb Scheve mond Maar dat is natuurlijk wel allemaal aan regels gebonden, dus heel erg zal het niet zijn, maar toch...

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 09:14

ik heb op een stal gewerkt waar wel degelijk heel slecht met de paarden omgegaan wordt, maar ook op stallen waar het juist super gedaan werd...ik zal geen namen noemen Schijnheilig

maar idd zoals al gezegt werd, het komt altijd en overal voor... en zekers niet alleen op entrainementen met dravers!! Ach gut

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:16

Die van mij was als de dood voor de zweep (ook als ik op een dressuurterrein aan het losrijden was tussen mensen met zweep). Daarnaast kon ik de eerste 4 jaar niet langs een wagentje of koets
Dan ging zijn hart te keer en raakte hij volledig in paniek. Tot steigeren en wegvluchten aan toe. En een harde stem opzetten was ook not done...
Deze 3 dingen samen geeft mij de indruk dat hij is mishandeld. Of dat tijdens de training of bij de 2e eigenaar is gebeurd weet ik niet. Maar goed is het iig niet...

En inderdaad, in iedere tak van sport zijn goede en slechte stallen/trainers.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 10:58

Djilan schreef:
Die van mij was als de dood voor de zweep (ook als ik op een dressuurterrein aan het losrijden was tussen mensen met zweep). Daarnaast kon ik de eerste 4 jaar niet langs een wagentje of koets
Dan ging zijn hart te keer en raakte hij volledig in paniek. Tot steigeren en wegvluchten aan toe. En een harde stem opzetten was ook not done...
Deze 3 dingen samen geeft mij de indruk dat hij is mishandeld. Of dat tijdens de training of bij de 2e eigenaar is gebeurd weet ik niet. Maar goed is het iig niet...

Djilan, het is alsof je mijn 18-jarige dravermerrie beschrijft; die al vanaf veulen af aan bij mij is, nooit geslagen is (ik heb haar nog nooit met een zweep gereden), ze vindt alles doodeng, vooral paarden voor 4-wielige wagentjes (sulky's heeft ze geen problemen mee Haha!) zijn goed voor paniek, en elke vorm van stemverheffing raakt ze door overstuur.

Het is gewoon een heel angstig, wantrouwend paard. Als veulen stond ze altijd al achter haar moeder... De laatste jaren is het door PNH wat verbeterd, maar haar karakter is gewoon angstig. Dat zou bij jouw paard ook het geval geweest kunnen zijn. Iemand die mijn merrie nu zou kopen, zou waarschijnlijk ook denken dat ze ooit mishandeld is.

Bokkertjes hier die mij en mijn merrie IRL kennen, zullen je kunnen verzekeren dat ze enorm liefdevol behandeld wordt Lovers

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:46

Is dat angstige en nerveuze gedrag niet naar bepaalde bloedlijnen terug te voeren? Misschien kunnen we wel een inventarisatie doen.
Gedrag is een combinatie van erfelijkheid en milieu, en natuurlijk het gedrag van de moeder.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:51

fransje23 schreef:
Is dat angstige en nerveuze gedrag niet naar bepaalde bloedlijnen terug te voeren? Misschien kunnen we wel een inventarisatie doen.
Gedrag is een combinatie van erfelijkheid en milieu, en natuurlijk het gedrag van de moeder.

Jazeker, mijn merrie is een dochter van de hengst Evento, die bracht veel van die bange kinderen. Als veulen was ze al zo angstig, en haar eigen moeder was ook al zo'n bangerik.

Mijn hengst (zoon van de angstige merrie) was vanaf zijn eerste minuten op aarde al brutaal, onderzoekend, "cool" Cool. Dat is dus duidelijk een kwestie van erfelijkheid (zijn vader is ook een coole kikker), het milieu had nog geen vat op hem Haha!. Ook zijn angstige moeder heeft hem niet minder moedig gemaakt, alleen in heel vreemde situaties is hij nog even wat afwachtend Lachen.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 11:57

Mijn merrie is dus ook best wel cool. Als ze al iets eng vindt gaat ze dat eerst bekijken en besluit daarna, meestal, dat het niet eng is. Haar eerste reactie is dan ook onderzoeken en niet vluchten. Of ze dat van vaders en/of moeders kant heeft weet ik niet. Van het gedrag van haar ouders ( vader=ideal du gazeau, moeder= Zantana MV= Surge Hanover) weet ik niets.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:12

Jouw merrie heeft via de vader een flinke scheut Frans bloed, dat is meestal wat koeler dan de hypernerveuze Amerikaantjes.

Vreemde hieraan is dat Evento zelf ook een Franse vader had, maar ik denk dat zijn moeder haar zenuwen weer aan hem heeft doorgegeven, dat was een hele aparte lijn qua karakter Lachen.

Rain komt uit een familie met hele sterke, dominante karakters - en dat is te merken ook Cool

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 12:15

Ideal du Gazeau is een Franse hengst, qua uiterlijk lijkt ze in ieder geval wel op hem Ofir's oma was ook van Surge Hanover. Was een supermerrie, ontzettend lief karakter, echt een schat.
Ofir is van Ares Impulse, maar daar waren maar heel weinig veulens van. Ik denk eerder dat het van moederskant komt. Ilana was ook een echte zenuwpees. Dan zou het bij haar ook weer van vaderskant (Ulaan) moeten komen, aangezien Zinia zo rustig was. Ik denk dat dat ook wel klopt. We hadden ook een volle zus van Ilana, Leonie. Dat was ook een heel apart paard Scheve mond

To the Point en Rival hebben dezelfde vader, Incredible Crafts en zijn ook allebei lief en niet snel nerveus. Ze zijn wel slim... >;)

Tammy is een Armbro Pompei, ik weet dat ze wel het uiterliijk heeft van haar vader. Qua karakter weet ik alleen dat haar moeder een lief paard is, en heel makkelijk. Tammy heeft wat meer temperament. Voor vaderskant moet ik bij ruitje zijn, aangezien die ook Armbro Pompei's heeft Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:27

fransje23 schreef:

Ik weet helemaal niets van mijn paard
Ik hoopte dat via Bokt mensen mijn paard misschien zouden herkennen, maar tot op heden niet.
Ik vermoed dat mijn paard een zoon van Manza Buitenzorg is, maar niets is zeker...

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:32

Manza staat bekend om zijn drukke kindertjes Lachen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:33

Wat weet je wel van hem? Misschien komen we vanaf daar verder Wara heb je hem vandaan en wat hebben ze je toen verteld?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:44

Ik denk dat het een halve draver is, omdat ik zijn hoofd niet draverachtig vind. De rest van zijn bouw juist totaal wel. Galopperen kon hij tot zijn 8e niet (toen kocht ik hem) en wel knoerdhard draven. Hij gaat ook dan pas wijd lopen van achteren. Een gewoon paard moet er in galop flink aan trekken wil die Don bij kunnen houden.

Ik weet alleen dat hij rond zijn 4e is verkocht via een handelaar uit Leiderdorp/Leidschendam en dat hij voor een wagentja had gelopen. Hij was toen een echte zenuwpees, maar erg gemakkelijk wat betreft trailer en hoefsmid.

Via de NDR heb ik alle paarden gevraagd waarvan de naam met Don begint, maar daar zat hij niet tussen. Aan de hand van de aftekeningen van diezelfde jaargang heb ik de conclusie getrokken dat hij van Manza zou kunnen zijn. Zeker nadat ik Manza in Friesland heb opgezocht.

Op mijn vorige stal stonden 2 dravers. Een franse en een andere, die 2e (Lincoln) leek kwa bouw sprekend op die van mij, alleen heeft di van mij een veel rechter profiel...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:46

Oja, als ik voor een koets uitrij en hij hoort het gerammel van de wagen over een bospad gaat hij er met de staart in de lucht in volle draf vooruit Haha!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:52

Dravers hebben allerlei soorten hoofden, van grof tot heel edel. Er bestaat niet 1 'dravershoofd', maar ze hebben wel veel overeenkomsten qua lichaamsbouw. Vanaf de foto zou ik jouw paard 100% draver inschatten. Er is trouwens wel een Don Badi met als vader Manza Buitenzorg...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:01

Ik weet het , ik heb de papieren (kopie) van die Don Badi thuis (en nog een heleboel ander Don's Haha!). Maar nu nog een foto ter vergelijking....
Ik ken idd heel wat dravers, bvan heel klein en tenger (hengst van 1.47 op de Waiboerhoeve in Lelystad) tot heel groot van tegen de 168.
Allemaal met andere hoofden. Maar zoals Don was ik er nooit een tegengekomen. Daarom dacht ik dat het niet kon.
En volgens het aankooppapier die de vorige eigenaresse kreeg bij die handelaar was het een half arabisch type Verward

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:00

Dat verkoopt beter, zeggen dat er Arabisch bloed in zit Haha!

Je zou contact op kunnen nemen met de fokker van Don Badi, die weet vast wel wat er met hem gebeurd is Lachen.

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-04 15:32

ik vind dat ie best een dravershoofd heeft

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:02

Hoe kom ik aan dat nr? (van de fokker)