Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maar we hebben hem zelf gefokt en ik ken de trainers persoonlijk, ik weet dat ie niet mishandeld is. Het is puur karakter
maar het is ook een aansteller, dat geef ik toe. Naast To The Point kan je een kanon afschieten en ook Rival kan het weinig schelen. Tammy is weer een beetje als Ofir, gevoeliger. Als Ofir rustig is kan ik er gerust onder gaan zitten als ik wil, dan kan ik echt alles met hem. Maar als ie eenmaal opgefokt is, dan is het ook echt een ramp.
Maar dat is natuurlijk wel allemaal aan regels gebonden, dus heel erg zal het niet zijn, maar toch... 
Djilan schreef:Die van mij was als de dood voor de zweep (ook als ik op een dressuurterrein aan het losrijden was tussen mensen met zweep). Daarnaast kon ik de eerste 4 jaar niet langs een wagentje of koets
Dan ging zijn hart te keer en raakte hij volledig in paniek. Tot steigeren en wegvluchten aan toe. En een harde stem opzetten was ook not done...
Deze 3 dingen samen geeft mij de indruk dat hij is mishandeld. Of dat tijdens de training of bij de 2e eigenaar is gebeurd weet ik niet. Maar goed is het iig niet...
) zijn goed voor paniek, en elke vorm van stemverheffing raakt ze door overstuur.
fransje23 schreef:Is dat angstige en nerveuze gedrag niet naar bepaalde bloedlijnen terug te voeren? Misschien kunnen we wel een inventarisatie doen.
Gedrag is een combinatie van erfelijkheid en milieu, en natuurlijk het gedrag van de moeder.
. Dat is dus duidelijk een kwestie van erfelijkheid (zijn vader is ook een coole kikker), het milieu had nog geen vat op hem
. Ook zijn angstige moeder heeft hem niet minder moedig gemaakt, alleen in heel vreemde situaties is hij nog even wat afwachtend
.
.
Ofir's oma was ook van Surge Hanover. Was een supermerrie, ontzettend lief karakter, echt een schat.
fransje23 schreef:Is dat angstige en nerveuze gedrag niet naar bepaalde bloedlijnen terug te voeren? Misschien kunnen we wel een inventarisatie doen.
Gedrag is een combinatie van erfelijkheid en milieu, en natuurlijk het gedrag van de moeder.

). Maar nu nog een foto ter vergelijking....