Tinker keuring!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij met je tinker naar de keuring?

Poll eindigt op

ja, ik ga naar vrouwenpolder op 26 juni
1 (1%)
ja, ik ga naar houten op 14 augustus
10 (18%)
Ja, ik ga naar Uden op 4 september
6 (11%)
ja, ik ga naar lokatie in drente op 18 september
4 (7%)
ja, maar ik weet nog niet waar en wanneer
7 (13%)
nee, ik ben een voorgaand jaar al geweest
3 (5%)
nee, ik ga niet naar de keuring
15 (28%)
ik ga kijken bij de keuring maar heb geen paard bij
6 (11%)
ik ga op 3 juli naar de keruing in Bilzen (Belgie)
1 (1%)

Totaal aantal stemmen: 53

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:01

Bonte schreef:
er mogen helaas geen hengsten meedoen. We willen geen hengsten tussen de merries. Als er hengstige merrie tussen zitten komen er misschien brokken.

Het mag dus ook echt niet Cayusejuhh Haha! Van mij had het gemogen want mijn merrie zou zeker geen interesse hebben in jullie hengst Tong uitsteken

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:17

hahahah nee ik snap het volkomen dat het niet kan!! meer dan logisch.
ga je zon hengst in het paradijs van paarden terecht laten komen!! hahaahah MERRIES!!
Vind het erg leuk om gewoon te komen kijken!!

ach ja.. mischien dat ze bij de hengstenshow ook een wedstrijd gaan doen wie weet!! vind het een erg leuk idee dat ze dan doen allemal tinkers!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:27

Bonte schreef:
Je moet wel lid zijn van het NST en er mogen helaas geen hengsten meedoen. We willen geen hengsten tussen de merries. Als er hengstige merrie tussen zitten komen er misschien brokken.

Ik heb een paar keer heen en weer gemaild met ik weet even de naam niet meer en ik heb gezecht dat ik volgend jaar naar de hangsten keuring kwam met mijn hengst en of ik dan wel mee mocht doen en er wert tegen mij gezecht dat het wel mocht.
mooi is dat?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:57

maar dit is volgens mij geen hengstenkeuring Dobbel, in april is er eentje geweest voor 1 en 2 jarigen en verder weet ik even niet. Je kan je niet eens inschrijven voor die keuring, kijk de rubrieken op het inschrijfformulier maar eens na.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:07

Je krijgt ook automatisch als je een hengst heb en je staat aangemeld bij het stamboek inschrijf fornulieren thuis gestuurd. dat kan je niet missen. Maar je moet eerst Lid zijn anders krijg je dat niet en kan je niet aan keuringen mee doen

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:20

Ik heb gemaild dat ik begin volgend jaar lid word en dat ik dan naar de hengsten keuring zou gaan, En ik heb daarom wel toestemming om mee te mogen doen ze heeft er niks van gezecht dat het niet mag met een hengst ik heb ook even op de site gekeken en daar staat ook nergens dat je niet met een hengst mag meedoen. ik weet het nu dus ook niet meeer.

Ik ga dus wel lid worden.

Ik heb het nu dan ook alleen over de wedstrijd die er bij word gehouden,
Ik kom niet om te keuren dat ga ik begin volgend jaar doen.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:24

oooow ik dacht al want als je je lid aan vraagt krijg je een rekening thuis die je eerst moet betalen.
Ja idd er staat nik svan bij over hengsten op de wedstrijden maar logisch lijkt me dat iedereen dat wel snapt dat het niet kan.

Omdat er simpel weg alleen maar merries zijn en het kan dat iemand zn hengst niet in de hand heeft met alle gevolge van dien!!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:33

Als je aan gewone wedestrijden mee doet mag je dat ook gewoon met je hengst, Iedereen weet toch wel hoe zijn hengst is bij merries.
Die van mij reageert niet op hengstige merries heeft ook nog nooit gedekt.
Ik vind het dus niet logisch dat een hengst niet mee mag doen.
Maar ja dat zal iedereen wel anders vinden, Ik zal nog maar eens gaan mailen voor dat ik me inschrijf?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:13

Bij de ics mag je wel mee doen met een hengst!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 21:55

doen ze daar dan ook aan wedstrijden?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:02

dobbel schreef:
Als je aan gewone wedestrijden mee doet mag je dat ook gewoon met je hengst, Iedereen weet toch wel hoe zijn hengst is bij merries.
Die van mij reageert niet op hengstige merries heeft ook nog nooit gedekt.
Ik vind het dus niet logisch dat een hengst niet mee mag doen.
Maar ja dat zal iedereen wel anders vinden, Ik zal nog maar eens gaan mailen voor dat ik me inschrijf?

Ik heb een mail rondgestuurd in het bestuur en laat je het antwoord weten. het lijkt me niet logisch hengsten toe te laten. het is op hetzelfde terrein als als de keuringen, dus hartstikke druk en alle Tinkers lopen door elkaar. de meeste eigenaren zijn leken op het gebied van keuringen. Als je 1 hengst toelaat, moet je andere ook toelaten en dat is echt niet verantwoord. Je hoort het nog.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:07

dan zou het toch over een zooitje zjn maar ik stuur zelf ook nog wel een mailtje.
Maar het is dan toch raar dat ze me wel toestemming hebben gegeven

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:12

ik zit bij het ics ik doe het in someren! op 7 augustus!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:13

irish_lady schreef:
Bij de ics mag je wel mee doen met een hengst!

want het veulentje van pubelia komt ook en dat is een hengst!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:18

ja maar ik heb het over een dresuur wedstrijdje en doen ze dat ook bij de ics

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:30

dobbel schreef:
dan zou het toch over een zooitje zjn maar ik stuur zelf ook nog wel een mailtje.
Maar het is dan toch raar dat ze me wel toestemming hebben gegeven

Ik zou dan toch graag willen weten van wie je die toestemming hebt. Dan kan ik dit navragen.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:32

dat ga ik zelf eerst navragen dan laat ik het je wel weten moet ik even de oude mailtjes opzoeken weet uit mijn hoofd de naam niet meer.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:37

Ik heb nu een email gestuurd je hoort het nog wel.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 11:49

je hebt bij het ics het bestgaand rijpaard. je hebt bij het ics hengsten keuring en dat kan ook onder het zadel zijn! en je hebt premie keuring en dat kan je zowel aan de hand als onder het zadel!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:12

pubelia schreef:
je hebt bij het ics het bestgaand rijpaard. je hebt bij het ics hengsten keuring en dat kan ook onder het zadel zijn! en je hebt premie keuring en dat kan je zowel aan de hand als onder het zadel!

De ICS Hengstenkeuring is alleen compleet anders geregeld als bij het NTS.

Bij het NTS is er de hengstenkeuring voor de nieuw toe te laten dekhengsten, de hengstenshow voor de reeds bestaande dekhengsten en sindskort da 1- en 2-jarige hengstenkeuring. Alleen bij de hengstenshow (dus voor de reeds bestaande dekhengsten) is er de vrijheid te kiezen hoe je de hengst voorbrengt.

(dit is geen reactie op dobbel, puur en alleen op het stukje wat ik bij pubelia las)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:40

snowdon schreef:
Ga je in je uppie rennen? of nog iemand erbij?

renée wilde wel achter mij en gam aanrennen.... Haha! en zij heeft ook hoop witte kleding, toppie hè ? OK dan!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 13:43

Pellie schreef:
renée wilde wel achter mij en gam aanrennen.... Haha! en zij heeft ook hoop witte kleding, toppie hè ? OK dan!

Kijk 's aan, toppie geregeld! "als" ik kom, gaat dat geheid op de foto *LOL*

Maar of ik kom, is nog afhankelijk van werk.... heb eindelijk werk in de weekenden en dat valt net in dat weekend natuurlijk.. (is om de week een weekend)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 15:54

waarom mag je eigenlijk paarden ouder dan 3 jaar niet met een halster voor brengen? ik snap dat als je een moeilijk paard hebt dat het dan wel handig is op er een bitje in te hangen (al vind ik dat een bit er niet echt is om als rem te gebruiken maar goed...)
waarom kunnen eigenaren niet zelf kiezen voor een bit of geen bit???

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 17:06

draaakje schreef:
waarom mag je eigenlijk paarden ouder dan 3 jaar niet met een halster voor brengen? ik snap dat als je een moeilijk paard hebt dat het dan wel handig is op er een bitje in te hangen (al vind ik dat een bit er niet echt is om als rem te gebruiken maar goed...)
waarom kunnen eigenaren niet zelf kiezen voor een bit of geen bit???

Ze moeten stel regels stellen. De ene paard is het andere niet.. en dan moeten ze voor de aanpak gaan die het veiligste is. je heb meer te vertellen over een paard met een bit dan zonder! dat is gewoon een feit.

Over hengsten... een veulen naast de moeder hebben we het niet over.
Het gaat om volwassen hengsten tijdens de keuring waar over het algemeen merries lopen.
Ok een fout is menselijk en ik denk dat het stamboek dat over het hoofd heeft gezien, dat is toch niet zo erg. dit is de eerste keer voor hun ook die wedsterijd en hebben de handen vol aan dingen organiseren.

Met een hensgt mag je officieel met startkaart rijden als je L 1 heb gereden op een ander paard! mede om te laten zien dat je wel in je mars heb om te kunnen paarrijden/. en tja. de ene hengst is rustig en de ander niet.. ook daar moeten ze dan streng in zijn en aan het korste end trekken.. ook al kan je je hensgt aan! als de ene wel mag de ander ook!!

Ik weet dat ik Offie wel aan kan maar hij zal brullen als een leeuw en gekke sprongen maken! omdat hij altijd dekt! dat is vragen om problemen stel ik er af mocht vallen!!

Tja soms gat het niet over rozen en kan het nadelig zijn..
Maar onthoud dat het voor de veilig heid is . over het algemeen!! en tja.. daar gaat het toch om??

ik vind het zelf ook jammer maar wel meer dan logisch!!! OK dan!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 21:12

Dobbel, je mag aan officiële wedstrijden met een hengst inderdaad alleen meedoen als je L1 startgerechtigd bent geweest met een ander paard.

Op een keuringsdag kan je paard heel anders reageren dan normaal, ik heb het zelf 2 jaar geleden meegemaakt, misschien dat jouw hengst opeens vreselijk lastig wordt. Het kan dan wel zijn dat jij hem nog prima de baas kunt maar denk ook eens aan alle merries die heftig zullen reageren op jouw hengst.