Minst favoriete ras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

YoeriTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 09:20

M_D_H schreef:
melissac schreef:
Tinkers, omdat ik ze gewoon heel lomp vind.

Lomp heeft niks te maken met het ras als wel met de opvoeding :)

En dat valt mij in dit topic heel erg op.
Vrijwel iedereen die hier reageert en met argumenten komt waarom ze een bepaald ras niks vinden,
die hebben het voornamelijk over de vooroordelen die zo'n ras kenmerk.
Arabieren, te heet... tjah ik heb een tijdje met arabieren gewerkt en niet alle arabieren zijn heet.
Friezen, reageren overal op, de meeste die ik ken zijn juist erg gesloten.
Fjorden, trekpaarden, haflingers, tinkers zijn lomp... tjah dat is niet het ras maar de opvoeding :)
Lomp gebouwd? elk ras kent zijn luxe en zwaardere versie. mijn tinker is juist erg sporttypisch gebouwd en zeker niet "lomp, log of zwaar" :+
KWPNers, te sensibel.
Knollen, traag en lomp...

Tjah ik kan er niks aan doen, maar het zijn echt voornamelijk karaktereigenschappen of opvoeding die jullie benoemen ipv raseigenschappen :)

Denk dat de vraag beter zou kunnen zijn: Welke eigenschap in een paard trekt je niet aan?
het minst favoriete ras kan ik niet benoemen, elk ras heeft zijn charme en elk ras heeft zijn vervelende paarden er tussen zitten... maar dat is per individu afhankelijk :)

Precies dit!

Ciscoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:25

Friezen, belgische trekpaarden en fjorden vind ik niet mooi

Mayflower_

Re: Minst favoriete ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:27

Ik heb niet zoveel met Belgische trekpaarden en die ranke KWPN' ers. :)

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:28

Dan denk ik toch een trekpaard.

Mij te groot, en vind ze niet mooi . kwa karakter weet ik niet :)
Laatst bijgewerkt door JenW op 21-08-14 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Simmerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:29

ik vind van die ouderwetse haflingers niet echt geweldig :n

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:33

Het maakt mij eigenlijk niet echt uit, maar als het dan toch moet...
KWPN'ers :o

Heb er genoeg gereden om te kunnen zeggen dat het niet helemaal mijn "type" is.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 14:34

M_D_H schreef:
melissac schreef:
Tinkers, omdat ik ze gewoon heel lomp vind.

Lomp heeft niks te maken met het ras als wel met de opvoeding :)

En dat valt mij in dit topic heel erg op.
Vrijwel iedereen die hier reageert en met argumenten komt waarom ze een bepaald ras niks vinden,
die hebben het voornamelijk over de vooroordelen die zo'n ras kenmerk.
Arabieren, te heet... tjah ik heb een tijdje met arabieren gewerkt en niet alle arabieren zijn heet.
Friezen, reageren overal op, de meeste die ik ken zijn juist erg gesloten.
Fjorden, trekpaarden, haflingers, tinkers zijn lomp... tjah dat is niet het ras maar de opvoeding :)
Lomp gebouwd? elk ras kent zijn luxe en zwaardere versie. mijn tinker is juist erg sporttypisch gebouwd en zeker niet "lomp, log of zwaar" :+
KWPNers, te sensibel.
Knollen, traag en lomp...

Tjah ik kan er niks aan doen, maar het zijn echt voornamelijk karaktereigenschappen of opvoeding die jullie benoemen ipv raseigenschappen :)

Denk dat de vraag beter zou kunnen zijn: Welke eigenschap in een paard trekt je niet aan?
het minst favoriete ras kan ik niet benoemen, elk ras heeft zijn charme en elk ras heeft zijn vervelende paarden er tussen zitten... maar dat is per individu afhankelijk :)

Dit dus ! :j

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:56

Voor JOU is je tinker "sporttypisch" gebouwd maar als je zoals mij liever New-Foresters ziet kwa bouw dan vind ik jouw tinker nog steeds log en zwaar ;)

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 18:59

Er is één ras wat ik echt spuuglelijk vind.. En dat zijn miniatuur-paardjes.. Vaak een veel te groot hoofd op een te korte en dunne nek..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:06

jadeken schreef:
Voor JOU is je tinker "sporttypisch" gebouwd maar als je zoals mij liever New-Foresters ziet kwa bouw dan vind ik jouw tinker nog steeds log en zwaar ;)

Maar dat is wat anders als lomp...

Overigens wil ik dat nog wel redelijk betwisten...
Ik heb noodgedwongen zijn sokken moeten afscheren en hij is zo luxe dat er nu dus echt een kwpnertje/sportpony staat...
Haar vertekend veel he ;)

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:07

Sommige rassen vind ik mooi, andere minder. Maar mijn minst favoriete ras is de KWPN'er. Waarom? Omdat die in mijn ogen alle karakter mist. Die bijzonderheden bij alle rassen, die ik dus soms mooi en leuk vind en soms juist niet, zie ik helemaal niet bij KWPN'ers. Ik vind ze karakterloos.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:07

Goudlokje1 schreef:
Er is één ras wat ik echt spuuglelijk vind.. En dat zijn miniatuur-paardjes.. Vaak een veel te groot hoofd op een te korte en dunne nek..

Ik wil net zeggen. Als er ergens niet kloppende paarden zijn die er niet uitzien dan zijn het voor mij wel die mini paardjes....

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:12

Vroeger was ik dol op een shetlander, daarna op een engels volbloed, tussendoor flink wat kwpn'ers gereden en nu hobbel ik vrolijk rond op een fjord. Grotere verschillen zijn er haast niet denk ik, maar allemaal schatjes. Dus geen favoriet ras. Maar bijvoorbeeld een rank arabiertje zal ik niet kopen, omdat ik zelf vrij groot ben en er dus niet op pas. Verder zijn er bij elk ras lieve leuke paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:12

M_D_H schreef:
jadeken schreef:

Ik heb noodgedwongen zijn sokken moeten afscheren en hij is zo luxe dat er nu dus echt een kwpnertje/sportpony staat...

Ik vind tinkers er gewoon lomp uitzien met dat grote hoofd en stevige benen, etc. Al dat haar versterkt dat nog meer. Ik zou never nooit een tinker kopen, gewoon omdat ik ze er onwijs lomp en sloom uit vind zien. Dan is het leuk dat jouw tinker geschoren is etc, maar dat maakt het beeld van een tinker er voor mij niet beter op. Bovendien wordt het gros van de tinkers niet geschoren ed, en ik vorm mijn mening over het algemeen en niet op uitzonderingen.

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:13

Sommige miniatuur paardjes zijn inderdaad echt lelijk.. Maar toch zijn er dan ook wel weer die wel mooi zijn, die hebben dan op een of andere manier toch wel weer een correcte bouw.

Een ras waar ik echt geen fan van ben is toch echt de fjord. Ze zijn vaak zo dikkig en log...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:23

Yezzi schreef:
M_D_H schreef:

Ik vind tinkers er gewoon lomp uitzien met dat grote hoofd en stevige benen, etc. Al dat haar versterkt dat nog meer. Ik zou never nooit een tinker kopen, gewoon omdat ik ze er onwijs lomp en sloom uit vind zien. Dan is het leuk dat jouw tinker geschoren is etc, maar dat maakt het beeld van een tinker er voor mij niet beter op. Bovendien wordt het gros van de tinkers niet geschoren ed, en ik vorm mijn mening over het algemeen en niet op uitzonderingen.

Grappig, een KWPNer kan ook een groot hoofd hebben en lompe benen...
Een New Forest ook.
Die kunnen ook sloom zijn... en lomp... Want lomp is echt opvoeding...
Net als dat je tinker hebben met een fijn hoofd en fijn beenwerk... Die ook nog eens een flink temperament kunnen hebben...

Dus je scheert alle paarden van 1 ras over 1 kam omdat je vooroordelen hebt over dat specifieke ras...

Ik ben dan trouwens wel benieuwd...
Heeft iemand van jullie wel eens de welbekende klik met een paard gehad?
Niet de klik van een combinatie zijn, maar die bijzondere klik waarbij je meteen zoveel liefde voelt en meteen dikke maatjes met het paard bent?
Die klik komt niet zo vaak voor... Wat nou als je die hebt bij een paard van het ras waar je een hekel aan hebt?
Koop je het dier dan niet? Ben je dan zo bijvooroordeeld door een ras dat je die specifieke bijzondere klik weg gooit?
Of koop je het dier dan toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:25

Ik heb genoeg tinkers gezien om daar over te oordelen, maak je geen zorgen.

En wat je zegt over een paard kopen: Ik zoek niet op rassen die me niet aanstaan, dus zoiets zal toch niet voorkomen.

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:26

M_D_H schreef:
jadeken schreef:

Ik heb toch niet gezegd dat ie lomp is? :')
Je hebt er wat lompe types tussen zitten maar dat heeft 0% met het ras te maken..
Ik vind de sokken verschrikkelijk , dus een chique gebouwde tinker zonder sokken zou ik best nog wel eens (heel) mooi kunnen vinden :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:28

Shetlanders.. Zonder twijfel.. Vind er echt niks aan.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:32

Ik zeg ook niet dat je dat zegt...
Alleen je reageert op mijn bericht waarin ik aangeef dat lomp opvoeding is en geen exterieur of karatereigenschap.
Dus geef ik aan dat log en zwaar wel wat anders is als lomp...

Yezzi,
Ik denk dat we hier niet uitgaan komen. Ik vind het kortzichtig om paarden te gaan selecteren op vermeende eigenschappen, terwijl elk paard zijn eigen karakter en eigen exterieur heeft...

Mijn tinker is bijvoorbeeld heel temperamentvol en heet, wordt vergeleken met een Jazz, is heel luxe gebouwd, heeft geen groot hoofd (in tegendeel zelfs) en absoluut geen grove benen...

En dat komt omdat er verschillende types zijn en elk paard een individu is...

Maar dat jij dat niet in ziet dat kan...

Maar ik ben eerlijk, als het dier waarmee ik die bijzondere klik krijg een ontzettend lelijk dier is dan koop ik hem nog altijd... ongeacht het ras...

kaatje888

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:38

Elk paard is mooi op zijn eigen manier.
Ik heb nou eigenlijk nog nooit een paard gezien wat ik verschrikkelijk lelijk vond :?
Er zijn wel paarden die minder mooi zijn, maar lelijk nee totaal niet en al helemaal niet ras gebonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:41

Ik zeg niet dat ik tinkers verschrikkelijk vind, het ras staat me gewoon niet aan. Ik rijd nu een halve tinker maar er zit ook KWPN doorheen. Ze heeft hele leuke trekjes van een tinker, maar een volle tinker staat me niet aan, puur een voorkeur. Ik vind niet elke tinker lomp, maar als ik naar het algemeen kijk is dat het eerste woord dat in me opkomt. Ik kan prima inzien dat elk paard een individu is, maar zoals ik al zei, als ik een paard koop ga ik bewust zoeken op rassen die ik erg leuk vind, daar valt een tinker niet onder. Dat betekent niet dat ik niet kan begrijpen dat elk paard een individu is, ik weet dat dondersgoed doordat ik meerdere paarden gereden heb/rijd.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:41

Ik heb niets met Haflingers en fjorden, ze zien er allemaal hetzelfde uit (min of meer) en vind ze daarom minder uniek. Is ook gewoon niet mijn type paard.
Shetlanders, ik persoonlijk kan er niets mee doen (ik heb het geduld niet voor VD en mennen zie ik me ook niet doen). Ik vind ze niet leuk :P
Dravers, spreekt me niet aan.
Friezen, ze mogen er wel mooi uitzien hoor, maar ook dat is weer een ras waar ze allemaal hetzelfde zijn. Hoef geen paard dat alleen maar dressuur 'kan', doe mij maar een knol die met gemak over 1m20 kan en niet bang is om even een boomstammetje te nemen :))
Tinkers heb ik ook niets mee, hele mooie paarden he maar ik vind ze nogal lomp ogen :+

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:42

tsja ik heb wel meer rassen die ik niets vind, kan ook komen omdat ik helemaal gek ben op 1 ras, dus dan de andere heel wat lager liggen...
ik vind kwpn'ers wat minder, net als tinkers, ik vindde tinkers qua uitstraling niets hebben, en de KWPN te gewoontjes en te schrikkerig en te mooi, vaak wat mis mee. (natuurlijk bij veel paarden, maar zo denk ik het). shires of trekpaarden vind ik niet zo mooi, trekpaarden zijn wel ongeloofelijk lief enzo, maar toch een beetje groot.

mijn pony is een haflinger, modern gebouwd en echt een schat van een pony, zou niet een ander ras willen, hij is mooi, lief, slim, ontdeugend enz enz... en dat kan je niet van alle hafjes zeggen....(lief en betrouwbaar)
Laatst bijgewerkt door mignonne2403 op 21-08-14 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ilangok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 19:43

Ik vind eigenlijk alles wel leuk. :)