Niet "dressuurrassen" in de dressuurring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:02

er is wel degelijk een ras dat uit zich zelf over de loodlijn loopt en dat is de fries. en probeer dat er maar eens uit te krijgen

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:04

owjaah en ik word er ziek van dat mensen denken dat de haflinger tinker fjord draver of wat dan ook geen dressuur paarden kunnen zijn of worden. als je hard genoeg traint met je paard dan kom je er wel. ik bedoel maar de kwpners lopen ook niet uitzich zelf in de zz zwaar of wat dan ook we beginnen allemaal in de B en of je nou de z haalt of de b niet een uitkomt je moet er gewoon lol in hebben en dat is het belangrijkst
dit bericht komt misschien heeeeel errug negatief over maar zo ist nie bedoelt Scheve mond

gtroetjes marieke

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:15

haffiegirl schreef:
er is wel degelijk een ras dat uit zich zelf over de loodlijn loopt en dat is de fries. en probeer dat er maar eens uit te krijgen

Heeft niets met het ras te maken, maar met de aanleuning.

geartsje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:23

Ik rij met mijn haflinger tussen de paarden, we starten eind deze maand m1!! Ik ben begonnen met hem tussen de pony's en zins een jaar rij k met hem tussen de paarden, het is wel een stuk moeilijker geworden.. en sommige mensen kijken je heel raar aan als je met je haflinger er aan komt! maar ik krijg ook heel veel leuke reacties! ik was laatste nog 2de ik was zo trots op mijn paardje! echt super! Mijn droom is ooit nog es Z te worden met hem! Maar we doen et lekker rustig aan.. Ben nu als super trots op em dat ie m1 is!! Dit wou k ff kwijt

Groetjes Geartsje

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-04 23:24

pferdtje schreef:

Sommige paarden lopen iets achter de loodlijn vanwege hun bouw maar juryleden zien dat vaak niet en denken het paard loopt achter de loodlijn en loopt dus fout.

Alleen een paard dat door zijn bouw achter de loodlijn loopt kan evenwel goed aan de hulpen zijn en los in zijn lijf.

Als hij echt los is en een goede aanleuning heeft kun je hem ook voor/op de loodlijn rijden. Maar als hij je hand ontwijkt en erachter kruipt niet nee, maar dat moet een jury mijn inziens gewoon afstraffen!

Een clubgenootje rijdt Z2 met een mooie friese hengst en ze doet vaak mee voor de prijzen!

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 13:08

patos schreef:
Ik vind dat als je officiele wedstrijden start, je de rijbaanregels moet kennen, en je er ook aan moet houden, anders wordt het gewoon chaos. Misschien iets voor ringmeesters om een beetje op te letten?

Helemaal mee eens. Maar ik denk zelfs als je een beetje ouder bent dan 10-11 jaar en je regelmatig met 2 of meer paarden in de bak rijd je de regels moet kennen. Toen ik nog baklid was op de manege ook vaak zat bijna tegen stallende leden gereden omdat zij in eens bedachten dat zij diegene waren die van de hoefslag moest... Bloos!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 21:59

Hoi Patos,
ik hoop niet dat je met dit stukje bedoeld dat wij (met die tanken) de regels niet kennen Boos! !
Dit stuk ging er meer om dat er nog steeds heel weinig respect is voor mensen met een ander paard als zo'n kwpn'er..........
Ik heb het zelf met mijn Fries ook een aantal keren meegemaakt dat IK voorrang had maar dat ALWEER niet kreeg van zo'n tuttebel Boos! !

Ik vind het trouwens wel een goed idee dat er door bijv. ringmeesters op wordt gelet, want als je klaar bent voor een concours moet je ook de regels maar kennen *LOL*

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:08

Neej, maar ik denk niet dat iedereen die minder positief is over dressuur-fjorden enz. de bedoeling heeft om die mensen met die paardjes de grond in te stampen.
Het is nu eenmaal een feit dat het met een fjord, haflinger enz moeilijk is om de top te halen dan met een KWPN,NRPS...Daar kan jarenlang over gepraat worden maar dat is gewoon zo.
Ik praat niet voor alle koudbloeden, maar over het algemeen zijn de meeste gewoon minder los in het lijf van nature als een warmbloed. Aan een koudbloed heb je meer werk om hem soepel door het lijf te laten lopen en mooi 'voorwaarts neerwaarts'. Want de meeste mensen...bij mij in de buurt dan...trekken dat paard met zun kop naar beneden en de scherpste spore want anders looptiej niet...vreemd...

Maar ik ben dus van mening (en meerdere denk) dat het gewoon moelijker is om met een fjord, haf, fries etc. Zz te gaan rijden. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, want er zijn bewijzen. Die Z-fjord en er is ook een paar jaar geleden ofso een Fries geweest die lichte tour liep.
Maar ik denk wel dat als jij je koudbloed 'voorwaarts neerwaarts' rijd dat je dan veel geduld moet hebben, maar je dan wel iets goeds bereikt heb!

haffiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-04 22:11

Jaike schreef:
Hoi Patos,
ik hoop niet dat je met dit stukje bedoeld dat wij (met die tanken) de regels niet kennen Boos! !
Dit stuk ging er meer om dat er nog steeds heel weinig respect is voor mensen met een ander paard als zo'n kwpn'er..........
Ik heb het zelf met mijn Fries ook een aantal keren meegemaakt dat IK voorrang had maar dat ALWEER niet kreeg van zo'n tuttebel Boos! !

Ik vind het trouwens wel een goed idee dat er door bijv. ringmeesters op wordt gelet, want als je klaar bent voor een concours moet je ook de regels maar kennen *LOL*

goed gesproken

Amen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:05

How wacht eve!!! Dat bedoelde ik echt niet! Die tanks zijn meestal juist mensen die het hoog in dr bol hebben, en ik moet eerlijk zeggen dat dat onder mensen met andere rassen niet vaak voor komt. Ik heb zelf 2 jaar lang een eigen fjord gehad en gereden, en ik weet best met wat voor voordoordelen jullie te maken krijgen. Ik bedoelde het gewoon in het algemeen: wie de schoen past trekke hem aan.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 18:08

Haha, nu snap ik je reactie, dat tank is misschien een beetje een ongelukkige uitgedrukt. Met tanks bedoel ik mensen die gewoon stug door rijden zonder op of om te kijken. Hoewel mijn bolle fjordje soms wel eens iets van een tank weg had Knipoog, maar dat bedoel ik in dit geval dus niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 19:59

Jaike schreef:

Ik kan me goed voorstellen dat je er de balen van hebt als je geen voorrang krijgt, terwijl je dat wel zou moeten krijgen. Maar door deze opmerking lijkt het toch wel heel sterk dat je mensen op KWPN-ers per definitie al tuttebellen vindt. Misschien lette ze even niet goed op en was het geen 'Fries gerichte' actie.

Ik ben ook weleens compleet tegen de wand aan geplet door een Haflinger, maar daar moest ik eigenlijk wel heel hard om lachen. Diegene had me echt niet gezien. Zoiets kan natuurlijk ook nog gebeuren...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:03

idd, cccorine, zoiets kan natuurlijk ook gebeuren, het gaat niet altijd met opzet.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 20:08

patos schreef:
idd, cccorine, zoiets kan natuurlijk ook gebeuren, het gaat niet altijd met opzet.

neej idd, als jouw paard ff lastig is dan ben je zo erg met je paard
besig dat jij er nooit meer aan denkt dat er ook nog andere mensen
zouden kunnen rondrijden, maar dat heeft niets met het soort paard
te maken alleen met het soort ruiter dat erop zit!!

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:21

JAAAA SUPER KICK :p DAT IS ZO LEUK HE DIE VAN MIJ RIJD IK NU IN DE B MAAR WIL ZEKER HEEL GAUW NAAR DE L EN VERDER Bloos

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:24

nou ik las net dat verhaal ik vind dat je gelijk hebt hoor,ik zou met je fries gewoon lekker hard door die kwpn-er denderen Haha! . ik heb een fjord en als ik aan het rijden ben en heb voorang nou loop gewoon door die ruiters heen want kga nie aan de kant en als ze trappen,die van mij trapt 10 keer zo hard trug Tong uitsteken maar ja alleen als ik voorang heb he anders ga ik op de binnenhoefslag *LOL* je moet je wel aan de regels houden maar tuttebellen zijn het niet hoor!!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 10:13

ik vind het super!!
ze verdienen meer respect als die warmbloeden!!
omdat ze wat 'lomper' zijn en dus sommige dingen moeilijker aanleren denk ik... Haha!

nasheeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:55

waar vind je die rijbakregels? ik wil dit buitenseizoen starten met onze Anda, moet natuurlijk goede indruk maken en de regels goed kennen. waar vind ik de wedstrijdkalender voor omgeving Tilburg? Op de knhs site staat niks.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:07

Ik denk dat dit per paard scheelt. Warmbloed, koudbloed, what ever!!
Met Taco heb ik nog nooit geen problemen gehad dat ik moeite had om hem wat aan te leren. Binnen 1 1/2 jaar mogen we nu M2 starten en dat terwijl hij nog geen 6 is (om precies te zijn nog een week Schijnheilig )
Mijn zus rijdt ook op het zelfde niveau met een fjord. Zij mag zelfs door naar de regiokampioenschappen. Waar alleen de beste 5 van de 22 door mochten. Zij was 5e en ik 7e. Hoezo moeilijker om met een koudbloed te starten.
Vergeet niet dat koudbloeden ook wel degelijk een hoop voordelen hebben. Ze zijn minder schrikkerig en constanter dan een warmbloed (over het algemeen). Warmbloed of koudbloed in de ring, van mij krijgen ze evenveel respect

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 08:57

ukkiepuk schreef:
Ik was een beetje benieuwd hoe iedereen erover denkt. Je ziet nu steeds vaker andere rassen in de wedstrijden lopen (Fjorden, Haflingers, Friezen, IJslanders, enz.)

Meestal lopen ze ook nog eens in het M of het Z. Vinden jullie dat dat juist leuk is of juist niet??

Ik kom ze wel tegen, maar niet meestal in die klassen hoor Bloos . Ik vind dat als iemand het leuk vindt om wedstrijden te rijden, diegene dat dan gewoon fijn moet doen. Wat IK er verder van vind, doet er dan ook niet echt toe,...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:17

ik vin het heel leuk als dat soort paarden wat hoger lopen. Ik heb zelf een dravertje en als je de ring inkomt dan kijkt de jury meestal zo van ow een draver die kan toch geen dressuur> ik ben blij dat ik nu mn wp heb en der daarna nog 2 heb gehaald, maar ik ga nie meer alleen voor dressuur op pad, als het dressuur en springen is ok, maar er word zo negatief gekeken en das eigenlijk niet eerlijk:n, wij moeten super rijden voor het zelfde aantal punten wat iemand met een 'wedstrijdras' met een kl*te proef krijgt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 09:40

In je onderschrift staat volgens mij dat je nog 7de van de 25 pony´s was dus zo erg is het dan toch niet.
Als ik eens lage punten heb en ik zie het terug op video is het ook gewoon terecht.

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:01

Ik vind het ook super!!! Vooral als het beestje wat lopen kan!!

Ik ben ook sinds een half jaar gestart met een haf, het gaat nog niet denderend, 3 wp's uit 12 proeven.. ::o We rijden er steeds vlakbij... Maar we staan meestal wel in de midden, dus verslaan we toch nog de helft van de sportpaardjes Haha!

Maar volgens mij denken heel veel mensen etc. dat Hof beroerd loopt enzo, op wedstrijden wil hij niet bepaald nageven (nog). Maar als je hem thuis ziet lopen zie je gewoon een hele andere knol!! Hof heeft jammergenoeg niet echt de bouw mee voor de dressuur, maar hij kan sowieso wel L2 lopen! Ik wil ook L met hem komen (+wp) eerder ga ik niet van hem af! Haha! Haha.

En over dat inrijden, als ik eerlijk ben is het mij nog nooit overkomen dat ik door een haf of fjord oid ben afgesneden/geplet! Heel vaak zijn het van die mensjes met een stronteigenwijze kop en een 'sportpaardje'.... Misselijk
Als ze me een paar keer afgesneden/geplet hebben oid, cross ik ook een paar keer met mijn Haf vlak voor ze langs, dan houden ze meestal wel op! Maar ow... wat kijken ze dan boos!! Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:24

SplashIsLief schreef:
..., maar er word zo negatief gekeken en das eigenlijk niet eerlijk:n, wij moeten super rijden voor het zelfde aantal punten wat iemand met een 'wedstrijdras' met een kl*te proef krijgt

Kijk, met zo'n instelling heb ik dus wel problemen,... dressuur gaat niet alleen om de proef die je neerzet maar ook om de gehele uitvoering/presentatie eromheen. Denk maar aan een ballerina, die zie je ook liever slank in een tutu dan met overgewicht in hetzelfde pakje om even een voorbeeld te geven. Dat beinvloed de puntentelling gewoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 14:29

SplashIsLief schreef:
ik vin het heel leuk als dat soort paarden wat hoger lopen. Ik heb zelf een dravertje en als je de ring inkomt dan kijkt de jury meestal zo van ow een draver die kan toch geen dressuur> ik ben blij dat ik nu mn wp heb en der daarna nog 2 heb gehaald, maar ik ga nie meer alleen voor dressuur op pad, als het dressuur en springen is ok, maar er word zo negatief gekeken en das eigenlijk niet eerlijk:n, wij moeten super rijden voor het zelfde aantal punten wat iemand met een 'wedstrijdras' met een kl*te proef krijgt

Als jij een nette proef rijd, kan de jury niet anders dan jou je punten geven.
Als jij een ras hebt, waarmee je geen galop kunt laten zien, kan een jury daar ook geen 8 aan kwijt.
Dat is of je erbij neerleggen, of heel veel oefenen op de galop.
En dat maakt niet uit wat voor paard je hebt.
I heb een kwpn-er die van nature geen goede draf heeft.
Dat is je punten accepteren en oefenen, heel veel oefenen en dan ervaar je ook dat je punten omhoog gaan, niet omdat ik een wpn-er heb, want ook als ik een kl*te proef laat zien, heb ik geen wp!