Tinker taxatietopic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 18:31

Mazzel-meid schreef:
bedoel je daarmee dat je mij te jong vindt om een Tinker te verzorgen/berijden? ..
Of dat ze te klein is?
Ik denk tenminste dat op deze maat (in de toekomst dus) ook gerust volwassen kunnen rijden, ze is stevig genoeg.

Ik denk dat ze te klein is... dat jacqueline dat bedoelt.

Verder denk ik idd ook dat volwassenen er gerust op kunnen rijden Lachen Blizz is tenslotte ook niet al te groot Knipoog

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-03 19:58

Nog even verder taxeren:

gangenwerk vind ik trouwens ook heel belangrijk! Helaas kun je daar vanaf foto's niets over zeggen......

Brenda: 2500 euro, mooi getekend en ziet er goed uit maar kan nog weinig
Shayla: 3000, in potentie een 1e premie met wat meer oefening? (hele grote gok zonder foto's!)
Blizz: 2500, goed aangereden, leuke aftekeningen, maar beetje klein
King: 2800, mooie compacte Tinker die veel kan, aardige stokmaat
Baily: 3000, idem + betuigd, qua kleur mooier (mijn smaak)
Snowdon: 2800, veel wit maar wel een veelzijdige Tinker
Mikado:2800, leuke en goed aangereden Tink, zomerexeem is wel een groot minpunt!
Luna: 2800 fokmerrie, 2e premie zou haar liever wat groter zien.

Chubby, heb jij het hier over pntn van het ICS? 126 kan nl. niet bij het NST (of je moet het over je totaal aan punten hebben). Vasthi kreeg 75 voor exterieur en volgens mij loopt het van 0 tot 100. Je krijgt ook nog een bepaald aantal punten tussen 0 en 100 voor het gangenwerk. Het totaal bepaalt de primering.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 20:01

Chubby, ik heb toch niet gepost dat ik jouw tinker klein vond? Ik vind het een mooie tinker alleen jammer van het afhangend kruis en de wat lange rug (zo te zien op de foto). Maar vergeet niet dat het foto's zijn waar we op moeten afgaan. In werkelijkheid zullen de paardjes allemaal veel mooier zijn Lachen

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:12

snowdon"]
[quote="tinkerLuna schreef:
En Leon, kan ik er nu een paar nullen achter zetten? (achter de komma waarschijnlijk)

Bij welk bedrag? Mijn beloning? Tong uitsteken
[/quote]
Achter die €3000,- die je Luna taxeerde, een nulletje of 2, dan kan ik een leuk autootje kopen.
Maar achter jou beloning kan ook hoor........ €0,00 wordt dan €00000,00.
Genoeg nullen Leon?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-03 22:48

jahoor haha nu nog een getal tussen de 1 en de 9 Knipoog Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-03 09:20

bedoel je daarmee dat je mij te jong vindt om een Tinker te verzorgen/berijden? ..
Of dat ze te klein is?
Ik denk tenminste dat op deze maat (in de toekomst dus) ook gerust volwassen kunnen rijden, ze is stevig genoeg.

Ik denk dat ze te klein is... dat jacqueline dat bedoelt.

Nee, ik bedoel dat kleine kinderen, dus van een jaar of 6 tot een jaar of 12/ 13, moeite kunnen hebben met de eigenwijsheid en kracht van een Tinker....

Chubby, heb jij het hier over pntn van het ICS? 126 kan nl. niet bij het NST (of je moet het over je totaal aan punten hebben). Vasthi kreeg 75 voor exterieur en volgens mij loopt het van 0 tot 100. Je krijgt ook nog een bepaald aantal punten tussen 0 en 100 voor het gangenwerk. Het totaal bepaalt de primering.

Ik heb het over de NST keuring, het totaal aantal punten... Heb helaas weer mijn keuringsrapport vergeten mee te nemen naar m'n werk, dus kan zo niet precies zien hoeveel punten ze had... Nagelbijten / Gniffelen

Chubby: mooi type qua bouw maar ik vind 'm wat klein, 1750
Chubby, ik heb toch niet gepost dat ik jouw tinker klein vond?

Hehehe, jawel dus....!

Groetjes!

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 12:27

snowdon schreef:
jahoor haha nu nog een getal tussen de 1 en de 9 Knipoog Haha!

Waaraan zou je dat eigenlijk verdient hebben?
Bovendien ben ik gisteren naar Hypodrama tentenkamp geweest en nu dus blut.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 18:31

Kunnen we ontopic blijven?
dit topic gaat over het taxeren van tinkers, op slowchat is er al een tinkerpraat

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-03 21:51

dapperdier schreef:
Pellie je hebt Blizz niet gedaan! Grrrrr

Bloos! Bloos! hoe kon ik!!!

Blizzie heeft ook mijn vooroordeel dus zal ik hem te hoog inschatten net als Jordy...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-03 14:06

Ik heb het over de NST keuring, het totaal aantal punten... Heb helaas weer mijn keuringsrapport vergeten mee te nemen naar m'n werk, dus kan zo niet precies zien hoeveel punten ze had...

Nog ff hierop terugkomend (heb nu wel m'n keuringsrapport bij me): ze had 65 pnt. voor het exterieur en 60 voor beweging. Alles werd gekeurd op "goed", behalve
* Nek (voldoende)
* Hals (armbespierd)
* Schouder (kort)
* Croupe (kort)
* Kwaliteit vd benen (hard: is dat beter dan "normaal"?)
* Stand voorbenen (steil?)

Ze is gekeurd als Grai van een voldoende type, 2e premie...

Groetjes!

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 18:44

hard is goed bij benen. je wilt graag harde en droge benen hebben. (of nou ja je paard.)

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:55

nou ik ook wel hoor... Haha!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 19:59

Nou, ik niet van die hele droge...blijf je smeren om de rimpels uit je knieën te houden Lachen Lachen

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 18:01

Hallo

Wat zouden jullie geven voor mijn tinkertje Rover? Hij is ruin, 6 jaar, ong 1.45 hoog en BREED Knipoog. Loopt een L proefje, absoluut niet voor beginners (neemt ie n loopje mee) 99% verkeersmak (crossmoters zijn té eng), kan verder aardig springen (en vindt dit ook leuk) en kan ingespannen worden. (sorry voor het niet taxeren van de rest, maar waren er teveel om te onthouden...)

(niet op het vieze letten)
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/roover(3).jpg[/img]

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/rover4(1).jpg[/img]

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 20:36

hmm kan best veel maar slechte manier net als Gam hihi. Zo'n 2600,-

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 09:44

Ik vind Rover geweldig... gaat in categorie A bij mij.

Blizz wordt gemiddeld rond de 2500 euro getaxeerd, voor dat bedrag heb ik hem ook ongeveer gekocht, maar hij kan nu veeeeeel meer dan toen ik hem kocht. Heb ik hem te duur geKocht dan?

niet dat ik blizz voor minder dan 10.000 euro vekoop! HAH!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 10:56

2500 is best veel. Wat kon hij allemaal al toen je hem kocht en hoe oud was hij? Als je nu op marktplaats kijkt zijn de prijzen wel echt enorm gestegen, dus je zou er op dit moment denk ik veel meet voor kunnen vragen. Ik zag laatst dat ze voor een veulen al 1400 euro vroegen, terwijl wij laatst onze tinkermerrie (6 jaar) voor 1400 hebben verkocht... Verward

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:24

als je kijkt naar de tinkerprijzen zou rover ook wel tussen 2750 en 3000 euro zitten,

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:26

Hey,

niet rot bedoeld hoor, maar Rover is niet erg groot, niet voor beginners en het is een ruintje... Ik zou hem dus niet zó hoog taxeren... Ik zou zeggen 2000 - 2250 euro...

Groetjes!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 12:32

Overigens: ik vind het wel een cutie Knipoog

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 20:07

lonnie schreef:
2500 is best veel. Wat kon hij allemaal al toen je hem kocht en hoe oud was hij?

8 en hij kon vooral heel veel voorwaarts!

Chubby... Ik let geloof ik meer op uiterlijk en bouw dan stokmaat en of hij voor beginners is of niet. Je moet ergens vanuit gaan en omdat we alleen foto's krijgen ga ik op uiterlijk af. Bovendien vind ik 1.45 een hele leuke maat voor een tinker.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 08:15

Hey Dapperdier,

een dier (of wat dan ook) op uiterlijk beoordelen is beoordelen naar smaak en daar valt niet over te twisten Knipoog (Wat overigens absoluut niet wil zeggen dat ik Rover er niet leuk uit vind zien, want zoals ik al zei vind ik het echt een cutie)...
Stokmaat, geslacht en prestaties zijn "meetbare" factoren die iedereen hetzelfde kan beoordelen. Of een dier aan jouw eisen voldoet wb. stokmaat, geslacht en prestaties is dan weer een kwestie van persoonlijke voorkeur

Ik houd zelf (voor mij!) meer van de wat grotere Tinkers, liefst merrie (ivm. evt. fokwaarde bij blessures)... En ik vind het bij het oorspronkelijke karakter van een Tinker passen dat iedereen er zó mee weg kan rijden, beginner of niet....

Groetjes!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:24

Dan geef ik Shane op...

Shane is een Tinkermerrie van ongeveer 1.45 meter. Hoe oud ze is weet ik niet. Shane is een manegepaard op Manege d. Zwaanhoek. Het is een echte eigenwijze Tinker! Ze is niet zo snel, maar wel braaf. Ze rijdt ook wel lekker zonder zadel. Dressuren vind Shane maar niks, springen vind ze wel leuk! Buitenritten vind ze ook keileuk!

PS: Een keertje in een les, zat er iemand zonder zadel op Shane en toen gingen ze in de les een rondje draaien in het zadel, en toen zat dat meisje achterstevoren, en toen gaf Shane een bok... Bloos!

Afbeelding

Ben ik niet, is van ponykamp...
Afbeelding

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 15:27

Rover €2500,- vind het een hele mooie Tinker, maar ruin en iets wat moeilijk.

Shane: €2250,- is zo te horen een brave merrie, maar ik vind haar bouw niet mooi. Verder niet zo groot.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 23:39

Oooh ze hebben Shane d'r hals gestolen! Bloos! Zonde, daarmee komt ze voor mij op een 2000,- want voor de rest ziet ze er wel leuk uit.