Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ghashira

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:02

à Borgdorff: ja, graag foto's aub. ben heel nieuwsgierig.. heeft Tiuri niet een tijdje te koop gestaan op mp? daar stond een hele tijd een konikhengstje van anderhalf te koop, daarna werd er een verzorgster voor gezocht en die is blijkbaar gevonden, want nu staat ie niet meer op mp. Was een mega mooi beestje en al heel goed in de hand, maar toen ik aan het zoeken was, had ik liever een die al wat ouder was, zodat ik niet meer zo lang hoef te wachten om er op te kunnen rijden en bovendien was het wel erg ver van bij ons, anders had ik mss toch ns langs gekomen, hoe jonger ze zijn, hoe meer je ze nog naar je hand kan zetten natuurlijk...
à francis:er zit duidelijk konik in, ... ze lijkt op de foto's groter dan 1,44 ! Koniks hebben wel zo goed als nooit zulke witte benen en een vlek, of tenminste, heb ik nog nooit gezien. dus dat zal van het andere ras zijn. nu, ja, maakt eigenlijk niet veel uit he, als ze maar goed is en de klik er is... koniks kunnen wel n witte vlek op hun h oofd hebben, heb ik gelezen, dat wordt wel als n fout aanzien, maar het bestaat dus wel. iemand met een konik met n kolletje????
à iedereen die foto's wil van mijn vroegere konik, Raschka dus, dat was een merrie, ze was 1,32 m en ik reed er dus op(ook lange afstanden) en ik ben zelf 1,68m... op haar hengstenzoon reed een meisje van 11 jaar, staat bij op de foto's. Ik heb de foto's ingescand en kan ze enkel via mail doorsturen, dus wie ze wil zien: doe een pb met je mailadres aub.
Er wordt vaak gezegd dat koudbloeden vrij gevoelloos en hard zijn...koniks zijn koudbloed?! Nou, mijn Juul bewees vandaag toch even heel erg het tegendeel. Ik had een k...edag op het werk, werkelijk waar, en was vreselijk gespannen, en heel erg droevig en kon wel huilen. Mensen kunnen onder elkaar zo hard zijn, zo gruwelijk gemeen, echt waar, niet te doen, jaloezie was hier de oorzaak vrees ik, maar ik ben heel erg hard (verbaal) aangepakt door een collega, en in feite volledig onterecht, bovendien wilde ze niet luisteren naar mijn reactie, en dat vond ik er helemaal over, ws er helemaal kapot van. Ik kom dus thuis, trek andere klren aan en rij naar de wei bij Juul. Geef hem en Veronie, de pony, hun hooi en wat wortelen en ga op de rand van de waterbak zitten kijken, handen in de zakken, gewoon tot rust komen..mooie zonsondergang met rode lucht, en volledige stilte daar in het land...en toen kwamen de tranen, ... haast onmiddellijk ging dat kopje van Juul de lucht in, keek naar me en bleef vragend staan kijken...en toen liet hij zijn hooi voor wat het was en kwam naar me toe. Bleef vlak voor me staan en legde zijn kop tegen mijn schouder...en is zo blijven staan;....ik ben er nog steeds ontroerd van... maakt van een k......edag dus toch nog een wonderlijke liefdevolle dag...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 19:28

volgens mij heeft die van pinkelotje16 een klein kolletje? ik zie liever geen aftekeningen vind ze mooier zonder

aangezien de tarpan de voorouder van de warmbloedpaarden is en de konik hier direct van afstamt, vind ik het raar om de konik een koudbloed te noemen :D

van je collega's moet je het maar hebben :(:)

Ik heb vandaag op Wolf gezeten :D ik was door de bak aan het wandelen met zadel op haar rug, aangezien haar dat niet interesseert dacht ik even kijken hoe ze reageert als ik ga hangen, geen reactie dus, toen heb ik mijn been er maar overheen gezwaaid. Mevrouw snuffelde even aan mijn voeten en dat was het, gekke pony.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:21

waw, geluk heb je met wolf, vrees dat het met juul toch net iets meer geduld gaat vragen

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:23

Van, meschien een stome vraag :P maar wat is een kolletje :o.

en Francis wat hen heb jij een pracht van een paard.
je kan wel echt zien dat er konik in zit geweldige kruising
Laatst bijgewerkt door pinkelotje16 op 13-01-12 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:27

dat witte vlekkie op zijn voorhoofd :D

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 22:30

ow dat en ja hij heeft een klein kolletje op zijn hooft :P

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:53

Officieel hoort een konik zonder aftekeningen te zijn, maar vind het ook wel wat hebben als ze een kolletje of andere aftekeningen hebben. Konik stamt af van warmbloed? Oh haha dat verklaart een hoop voor mij :+.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 14:58

@ghashira, wat lief van juul zeg. Bijzonder is dat, kan me voorstellen dat je dat veel geholpen heeft om die dag door te komen. Als ik een nare dag heb en niet lekker in mn vel zit, ziet Pumbaa dat meteen als een manier om te gaan klieren en uit te proberen, haha, wat een verschil ook.
@Wolf: Jeetje zeg, die van jou is echt een makkie, wat een geluk zeg. :D

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:17

Van schreef:
er is hier in drenthe een handelaar die uitsluitend criollo's heeft, daar wou ik nog altijd een keer langs

je bent van harte welkom hoor! :) het zijn super leuke paardjes, misschien kunnen we ervaringen uitwisselen tussen criollo en konik. lijkt me leuk

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:21

ik heb vandaag voor het eerst een konik gezien :D

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:23

ghashira schreef:
ken iemand die een criollo heeft gehad, laten overkomen van zuid amerika, is duur: 5000 euro en je krijgt een zo goed als groen wild paard..; ze hebben er veel energie en tijd ingestoken, maar het was een bokkig geval met een hele harde kop... en dat voor die prijs, jahooor, geef mij dan maar een konikje..criollo's zijn wel groter, maar een dagtocht van 40 km was toch ook voldoende voor m, hij was ook eerder traag dan pittig, en kon "bokken' uit weerstand om iets te moeten doen.. ken natuulrijk maar 1 criollo, ms szijn er wél mensen met goeie ervaringen

ik ben eigenlijk wel benieuwd wie dat is, als je die paarden voor 5000,- kan regelen, zou ik wel willen weten hoe!
Criollo's zijn super paardjes, mits je ze rijdt zoals ze bedoeld zijn, buiten in het veld, en consequent bent.
voor degene die er benieuwd naar is: we bieden ritten aan, zodat met men eventueel kennis kan maken met dit ras.
http://diensten.marktplaats.nl/dieren-paarden-verzorging-oppas-en-les/520185574-buitenrijden-met-vertrouwen.html?return=eJwtjE0KgzAQhe8i6FJNbTcjoehNgrEYMkmGTMTS0rt3pF297%2F3wDCh4O%2BhHBnW9QcWrycs2bqUQdJ1PtMY2mOwLoTGF24jdb9LSRvcnatVY1iXVw6TqYbZOQBSL6MuRID8s%2F1s6014gSDHFPazZLWL9IXbJLiHK0Zz4fLk0RLvuq%2FHzBRqENAU%3D&df=1&fta=eNo1jkGuwjAQQ%2B8yC9ZJ%2BxXAo17hX6EKTYCIlESdFCoQdydFsLMs%2B9kWWzwFO9A8xf5moxALzB60xE5vnHQlQbML4FjwCJnl6KQ6uUDxmHGdRz%2BFgS93DFNIMSZOEtBscp47tcL%2BQNmePHGoNUELCu6z0hhQe9gPXptm0Ufl1G7brkIb482a0DVcUrZO%2Buivp3L%2BQeq%2F0S79yq0o9%2FEakL0T%2F3%2FljdhC4fl6vQFvv0b9&fta_ind=3&fs=1
groetjes

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:51

Ah leuk is ook in Drenthe zie ik! Ziet er relaxt uit :D

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:03

ibouma schreef:
ghashira schreef:
ken iemand die een criollo heeft gehad, laten overkomen van zuid amerika, is duur: 5000 euro en je krijgt een zo goed als groen wild paard..; ze hebben er veel energie en tijd ingestoken, maar het was een bokkig geval met een hele harde kop... en dat voor die prijs, jahooor, geef mij dan maar een konikje..criollo's zijn wel groter, maar een dagtocht van 40 km was toch ook voldoende voor m, hij was ook eerder traag dan pittig, en kon "bokken' uit weerstand om iets te moeten doen.. ken natuulrijk maar 1 criollo, ms szijn er wél mensen met goeie ervaringen

ik ben eigenlijk wel benieuwd wie dat is, als je die paarden voor 5000,- kan regelen, zou ik wel willen weten hoe!
Criollo's zijn super paardjes, mits je ze rijdt zoals ze bedoeld zijn, buiten in het veld, en consequent bent.
voor degene die er benieuwd naar is: we bieden ritten aan, zodat met men eventueel kennis kan maken met dit ras.
http://diensten.marktplaats.nl/dieren-paarden-verzorging-oppas-en-les/520185574-buitenrijden-met-vertrouwen.html?return=eJwtjE0KgzAQhe8i6FJNbTcjoehNgrEYMkmGTMTS0rt3pF297%2F3wDCh4O%2BhHBnW9QcWrycs2bqUQdJ1PtMY2mOwLoTGF24jdb9LSRvcnatVY1iXVw6TqYbZOQBSL6MuRID8s%2F1s6014gSDHFPazZLWL9IXbJLiHK0Zz4fLk0RLvuq%2FHzBRqENAU%3D&df=1&fta=eNo1jkGuwjAQQ%2B8yC9ZJ%2BxXAo17hX6EKTYCIlESdFCoQdydFsLMs%2B9kWWzwFO9A8xf5moxALzB60xE5vnHQlQbML4FjwCJnl6KQ6uUDxmHGdRz%2BFgS93DFNIMSZOEtBscp47tcL%2BQNmePHGoNUELCu6z0hhQe9gPXptm0Ufl1G7brkIb482a0DVcUrZO%2Buivp3L%2BQeq%2F0S79yq0o9%2FEakL0T%2F3%2FljdhC4fl6vQFvv0b9&fta_ind=3&fs=1
groetjes

hey,nou ik geloof toch dat sonja me zei dat het zoiets ongeveer was,maar nu twijfel ik, kan ook meer geweest zijn?! in elk geval vind ik 5000 eruo al heel wat, zeker als je dan ziet wat voor n paard dat was..nou mss, zoals bij alles, moeten we dit ook weer relativeren. ik heb ook geschreven: het is de enige criollo die ik ken dus kan ik er moeilijk een algemeen beeld over vormen. in alle rassen heb je slechtere exemplaren en hele goeie. Mss hebben ze hem ook "goedkoper" kunnen kopen omdat ie juist n rotkarakter had? Hij nam ook altijd heel erg korte pasjes ook in stap. Omdat wij op tochten heel veel stappen,maar wel tegen een behoorlijk tempo,was dat best vervelend voor haar, omdat ie dan door den duur begon te "dribbelen" (amerikaans: jog)en dat was erg belastend voor haar rug. Sonja is naderhand gescheiden en omdat haar vriend toen meestal met de criollo reed, heeft ze hem verkocht aan een meisje dat vaak bij haar kwam helpen en ook wel ns met m reed. Ik weet niet of zij nu nog met hem rijdt of hoe of wat, kan het wel ns navragen , want ken iemand die bij dat meisje op stal staat. Ik vind het nochtans wel mooie paarden, wrsch omdat ze ook iets "wilds" hebben en die speciale natuurlijke kleur en tja, als je van koniks houdt, val je ook wel op criollo denk ik. Ik wil het zeker ns voor je navragen, ik zal ook aan sonja een keer vragen waar ze Baileys destijds kocht, bij wie en hoeveel ze hem betaalde, als je dat graag wil?! Jammer dat drenthe wel heel erg ver weg is van hier, anders zou ik graag ns komen proberen en kennismaken.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:05

ben via via nog iemand op het spoor gekomen die ook een Konik heeft, een eerder kleinere robuuste versie, die dame trekt soms voor meerdere dagen of n kleine week met hem de natuur in, neemt alle gepak mee op het paardje en overnacht bv gewoon in het bos in een slaapzak onder een boom , de konik zou dan los in het bos blijven staan en s morgens rijdt ze gewoon verder. Ik ga haar verder opsporen, want hiervan wil ik graag meer weten en foto's zien!!!!!!

ibouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:23

@gashira, is dat paard met de boot gekomen, of met het vliegtuig? in eerste instantie dacht ik dat je bedoelde dat ie met het vliegtuig was gekomen, dan is 5000 niet duur, met het vliegtuig is het niet mogelijk voor dat geld namelijk.
Criollo's hebben alle kleuren, dus niet alleen wildkleur. en alle criollo's die naar EU komen zijn ingereden. heel vaak zit er hier een koekebakker op die ze verkeerd rijdt, waardoor ze dan minder prettig te rijden zijn.
Tip: koop je criollo van iemand die weet wat hij doet(Rick Woudenberg), en niet 3e 4e hands via via, want meestal zijn deze niet meer goed te rijden( ze hebben er op zitten kloten met 2 handen, of omgeschoold naar western, terwijl een Argentijns paard niks met een quarter te maken heeft)hierdoor krijgen ze een slechte naam, terwijl het fantastische werkpaarden zijn met een groot gebruiksgemak.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:27

Op Youtube vindt je heel wat leuke filmpjes van ruiters op koniks: ingeven : konik polski en dan vindt je heel wat... hieronder een link naar een leuk filmpje, geen al te grote konik, rijdt een vrij grote persoon mee , ze rijden western, vooral prachtig hoe nageeflijk hij loopt, neerwaarts zonder druk op de teugel...
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... f2mi89gouE

à ibouma: ik denk dat baileys met de boot gekomen is, via italie, kan dat? ik laat je t zeker nog weten...

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:58

Ik rij ook westernstijl dus Raya zal ook zo beleerd/omgeschoold gaan worden (ze niet echt goed beleerd, wel zadelmak maar liep heel erg met d'r rug weggedrukt en kop in de lucht. Dat was ook het probleem want zodra daar een kindje aan gaat zitten trekken trek je ze alleen nog maar meer in de kreukels en ging ze steeds harder lopen (logisch, doet zeer dus daar wil ze onderuit). Met proefrijden heb ik haar dus direct op mijn manier, zonder vasthouden laag gevraagd maar zonder continu contact en toen kwam ze al super naar beneden en ontspande ze. Ik had daarna ook echt een ander paard naast me. Vooraf kon ik totaal geen contact met haar maken, ze sloot zich heel erg af. Toen ik na 't rijden afstapte volgde ze me overal door de bak met d'r hoofd bijna onder m'n arm en d'r neus in m'n broekzak <3 Ze had denk ik echt wel door dat ik anders was dan die kindjes op de manege. Momenteel nog geen zadel, westernzadel gaat denk ik niet lukken dus ik zoek een iets korter trekkingzadel (lange trektochten, hopelijk ooit een naar Polen) staan ook op 't 'nog eens doen' lijstje). Sta er van te kijken dat het westernzadel op de pony van het filmpje nog redelijk goed ligt qua lengte... waarschijnlijk is het wel te lang om écht goed te liggen maar echt rampzalig ziet het er ook niet uit.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:40

Sammy_xxs schreef:
bo0tjeee schreef:
D'r staat wel een kruising van te koop toevallig hier op bokt!
[EA-TK-PP] Lieve bijna 4 jarige merrie met een bijzondere kleur!

Ik ken dat meisje toevallig en vond het ook al een behoorlijk bizarre prijs voor zo'n jong dier, net ingereden enzo en dan dat bedrag vragen.
Moet ze verder zelf weten toch. Het is volgens mij wel een heel lief paardje.

Bo, sorry maar je weet niks van mn paard, dus bemoei je er niet mee. En je mengt je zomaar in dit gesprek terwijl je niks met koniks paarden heb, en dan moet je mijn advertentie erin plaatsen :?
En ze staat niet meer te koop, als je goed had gekeken zag je dat het gesloten is.

( sorry voor de rest dat ik me hier even in meng, maar bo en ik :n geen goed verleden )

Oeij... aangebrand! :')

ghashira schreef:
nou, ik schrik toch wel even van sammy's reactie...zelfs als je niks met konik paarden hebt, of er geen hebt, waarom zou je hier dan niet even mogen meekijken en als je er een te koop weet staan , dat ook melden , tenslotte zitten op dit item mensen die gek zijn van koniks maar mss ook mensen die er nog één zoeken, dus waarom niet...
Ik baal vandaag, want heb moeten werken en ben dus enkel daarnet even langs de wei kunnen rijden om juul wat hooi te geven (er ligt een baal in de koffer van mijn auto-collega's die het gezien hadden vroegen zich al af waarom ik daar nou mee rond rijd?) ach ja, ..why not?? op weg van werk naar huis langs de wei en rap eten geven, moet toch kunnen he. Juul was duidelijk wel blij , hij kwam in een stevig galopje aangerend..en ik vind hem elke dag knapper worden..

Dank u! _/-\o_

Volgens mij heb ik hier nergens geen negatief woord gezegd over het dier, alleen dat ik het een vrij bizarre prijs vond. Mag ik mijn mening nog hebben. :oo Oops, nee tuurlijk niet, dit is wel bokt!
En Samantha, volgens mij was jij de probleem bron die weigerde te betalen en waar ik nog steeds geld van krijg, dus hou nou even gauw op.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:01

Francis schreef:
Ik rij ook westernstijl dus Raya zal ook zo beleerd/omgeschoold gaan worden (ze niet echt goed beleerd, wel zadelmak maar liep heel erg met d'r rug weggedrukt en kop in de lucht. Dat was ook het probleem want zodra daar een kindje aan gaat zitten trekken trek je ze alleen nog maar meer in de kreukels en ging ze steeds harder lopen (logisch, doet zeer dus daar wil ze onderuit). Met proefrijden heb ik haar dus direct op mijn manier, zonder vasthouden laag gevraagd maar zonder continu contact en toen kwam ze al super naar beneden en ontspande ze. Ik had daarna ook echt een ander paard naast me. Vooraf kon ik totaal geen contact met haar maken, ze sloot zich heel erg af. Toen ik na 't rijden afstapte volgde ze me overal door de bak met d'r hoofd bijna onder m'n arm en d'r neus in m'n broekzak <3 Ze had denk ik echt wel door dat ik anders was dan die kindjes op de manege. Momenteel nog geen zadel, westernzadel gaat denk ik niet lukken dus ik zoek een iets korter trekkingzadel (lange trektochten, hopelijk ooit een naar Polen) staan ook op 't 'nog eens doen' lijstje). Sta er van te kijken dat het westernzadel op de pony van het filmpje nog redelijk goed ligt qua lengte... waarschijnlijk is het wel te lang om écht goed te liggen maar echt rampzalig ziet het er ook niet uit.

Hey Francis, leuk, toch ook nog iemand van mijn generatie op bokt...hihi (ik word er volgende maand 39)..als je perse western wil rijden met raya, er zijn heus wel korte westernzadels te krijgen. Voor onze arabieren hebben we die nl ook nodig. Tis niet alleen de lengte van de rug die je moet bekijken, ook waar de ribben stoppen en bij arabieren is dat al heel gauw. zadels die mss ook in aanmerking zouden kunnen komen zijn de zgn portugese zadels? die heb je ook in korte maten. Goed dat je raya al zo snel kon laten merken dat je t goed bedoelt met haar...paarden met slechte ervaringen zijn vaak moeilijk... Ben soms wel wat jaloers op iedereen hier met zijn konik..ik sta nog zo goed als nergens met Juul. iedereen hangt al over, smijt doeken en zadels op of rijdt zelfs al met hun konik...wij staan nog in het absolute grondstadium van netjes meelopen aan de koord, aanvaarding van een touw over zijn hals en rug en tussen zijn benen of zelfs gewoon een ander halster aandoen..het is voor Juul allemaal nieuw en heel spannend.. Vandaag heb ik hem voor t eerst horen zuchten , kop omlaag en kauwen... maw, aanvaarding, onderwerping en rust...nochtans vandaag weer een nieuw stapje: de lange koord tussen zijn voorbenen laten zwieren, er tegenaan en ook over zijn hals, schoft en dan lasso-en in de lucht, tot vlak boven zijn oren..
ik heb n goed boek gevonden waar ik gisterenavond heel lang in heb zitten lezen: "Paard zonder angst" van roger en dianna day. heb het besteld bij mediaboek in nederland. heb daar ook " das Polnische Konik" besteld, is wel een duits boekje maar van koniks vind je niet veel en ik kan wel duits dus ok... maar dat boekje was momenteel niet voorradig, dus moet ik nog even op wachten. Het andere van het paard zonder angst geeft heel goeie tips en oefeningen om een dapper paard te krijgen. Zo stond er oa in dat je niet recht in de ogen van je paard mag kijken, want de roofdieren in de natuur doen dat ook , net voor ze hun prooi besrpingen.. dus dat komt bedreigend over. Staat ook veel in van druk zetten en druk wegnemen, en alles is gebaseerd op een zachte aanpak, je hoeft geen kracht uit te oefenen, je paard moet uit vrije wil, omdat het zich goed bij je voelt en je als leider aanvaardt, willen luisteren en niet omdat het schrik voor je heeft...
Bij Juul moet ik idd vooral die eerste knop omgedraaid krijgen...zijn wilde aard, mensschuwe aard, omzetten in een vertrouwensrelatie met mij. en dat is een hele belangrijke stap want daarop gaat later alles gebaseerd worden en ook het feit of hij dan voor mij door een vuur gaat gaan of niet..
aha, polen, wil ik absoluut ook zelf een keer naartoe. Mijn schoonbroer was er al enkele keren en zegt dat het ene prachtig land is, prachtige natuur . Ik ken er ook iemand met een paardenhoeve waar je kan logeren en tochten maken van daaruit. Dus ik wil er zeker ooit ook naartoe. Zit helaas met n kleine uk van net geen 5 , dus zal nog een paar jaar moeten geduld oefenen, zodat ik zonder haar weg kan...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:33

ibouma schreef:
Tip: koop je criollo van iemand die weet wat hij doet(Rick Woudenberg), en niet 3e 4e hands via via, want meestal zijn deze niet meer goed te rijden( ze hebben er op zitten kloten met 2 handen, of omgeschoold naar western, terwijl een Argentijns paard niks met een quarter te maken heeft)hierdoor krijgen ze een slechte naam, terwijl het fantastische werkpaarden zijn met een groot gebruiksgemak.
Het zou toch raar zijn als je met een criollo niks anders dan argentijns kan rijden, het zijn ook gewoon paarden. Ik ga ook voornamelijk western rijden met mijn konik en een konik heeft ook niks met een quarter te maken :+

op youtube is inderdaad heel veel te vinden onder konik polski, ik heb al ontzettend veel bekeken voor ik mijn dame op haalde.

Ik wil er ook graag een westernzadel op maar ik begin gewoon met een boomloosje ivm met groeien en daarna hoop ik dat ik een passend westernzadel kan vinden. Het westernzadel wat ik nog heb liggen van mijn vorige paard is niet eens zo heel veel te lang http://i106.photobucket.com/albums/m272 ... 3c950b.jpg
mocht een westernzadel toch niet lukken moet ik verder zoeken, ik wil in ieder geval een zadel met knop.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:35

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:33

dat springen ziet er wel erg schattig uit.
maar dat dressuur vind ik toch een beetje raar uit zien.
maar dat is mijn meening

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:44

met dat korte nekkie lijkt het al snel alsof ze heel opgekropt rijd maar het is inderdaad wel wat onrustig en het achterhand gebruik kan ook wel beter maar ik vind dat ze hem toch wel netjes voor elkaar heeft. Het is natuurlijk geen topsportpaard.

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:02

ik bedoel ijgelijk met raar dat een konik aan de teugel loopt maar het ziet er wel stoer uit

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:13

waarom is dat raar? elk paard kan nagevelijk lopen