Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ghashira schreef:ken iemand die een criollo heeft gehad, laten overkomen van zuid amerika, is duur: 5000 euro en je krijgt een zo goed als groen wild paard..; ze hebben er veel energie en tijd ingestoken, maar het was een bokkig geval met een hele harde kop... en dat voor die prijs, jahooor, geef mij dan maar een konikje..criollo's zijn wel groter, maar een dagtocht van 40 km was toch ook voldoende voor m, hij was ook eerder traag dan pittig, en kon "bokken' uit weerstand om iets te moeten doen.. ken natuulrijk maar 1 criollo, ms szijn er wél mensen met goeie ervaringen
ibouma schreef:ghashira schreef:ken iemand die een criollo heeft gehad, laten overkomen van zuid amerika, is duur: 5000 euro en je krijgt een zo goed als groen wild paard..; ze hebben er veel energie en tijd ingestoken, maar het was een bokkig geval met een hele harde kop... en dat voor die prijs, jahooor, geef mij dan maar een konikje..criollo's zijn wel groter, maar een dagtocht van 40 km was toch ook voldoende voor m, hij was ook eerder traag dan pittig, en kon "bokken' uit weerstand om iets te moeten doen.. ken natuulrijk maar 1 criollo, ms szijn er wél mensen met goeie ervaringen
ik ben eigenlijk wel benieuwd wie dat is, als je die paarden voor 5000,- kan regelen, zou ik wel willen weten hoe!
Criollo's zijn super paardjes, mits je ze rijdt zoals ze bedoeld zijn, buiten in het veld, en consequent bent.
voor degene die er benieuwd naar is: we bieden ritten aan, zodat met men eventueel kennis kan maken met dit ras.
http://diensten.marktplaats.nl/dieren-paarden-verzorging-oppas-en-les/520185574-buitenrijden-met-vertrouwen.html?return=eJwtjE0KgzAQhe8i6FJNbTcjoehNgrEYMkmGTMTS0rt3pF297%2F3wDCh4O%2BhHBnW9QcWrycs2bqUQdJ1PtMY2mOwLoTGF24jdb9LSRvcnatVY1iXVw6TqYbZOQBSL6MuRID8s%2F1s6014gSDHFPazZLWL9IXbJLiHK0Zz4fLk0RLvuq%2FHzBRqENAU%3D&df=1&fta=eNo1jkGuwjAQQ%2B8yC9ZJ%2BxXAo17hX6EKTYCIlESdFCoQdydFsLMs%2B9kWWzwFO9A8xf5moxALzB60xE5vnHQlQbML4FjwCJnl6KQ6uUDxmHGdRz%2BFgS93DFNIMSZOEtBscp47tcL%2BQNmePHGoNUELCu6z0hhQe9gPXptm0Ufl1G7brkIb482a0DVcUrZO%2Buivp3L%2BQeq%2F0S79yq0o9%2FEakL0T%2F3%2FljdhC4fl6vQFvv0b9&fta_ind=3&fs=1
groetjes
Sammy_xxs schreef:bo0tjeee schreef:D'r staat wel een kruising van te koop toevallig hier op bokt!
[EA-TK-PP] Lieve bijna 4 jarige merrie met een bijzondere kleur!
Ik ken dat meisje toevallig en vond het ook al een behoorlijk bizarre prijs voor zo'n jong dier, net ingereden enzo en dan dat bedrag vragen.
Moet ze verder zelf weten toch. Het is volgens mij wel een heel lief paardje.
Bo, sorry maar je weet niks van mn paard, dus bemoei je er niet mee. En je mengt je zomaar in dit gesprek terwijl je niks met koniks paarden heb, en dan moet je mijn advertentie erin plaatsen![]()
En ze staat niet meer te koop, als je goed had gekeken zag je dat het gesloten is.
( sorry voor de rest dat ik me hier even in meng, maar bo en ikgeen goed verleden )
ghashira schreef:nou, ik schrik toch wel even van sammy's reactie...zelfs als je niks met konik paarden hebt, of er geen hebt, waarom zou je hier dan niet even mogen meekijken en als je er een te koop weet staan , dat ook melden , tenslotte zitten op dit item mensen die gek zijn van koniks maar mss ook mensen die er nog één zoeken, dus waarom niet...
Ik baal vandaag, want heb moeten werken en ben dus enkel daarnet even langs de wei kunnen rijden om juul wat hooi te geven (er ligt een baal in de koffer van mijn auto-collega's die het gezien hadden vroegen zich al af waarom ik daar nou mee rond rijd?) ach ja, ..why not?? op weg van werk naar huis langs de wei en rap eten geven, moet toch kunnen he. Juul was duidelijk wel blij , hij kwam in een stevig galopje aangerend..en ik vind hem elke dag knapper worden..
Francis schreef:Ik rij ook westernstijl dus Raya zal ook zo beleerd/omgeschoold gaan worden (ze niet echt goed beleerd, wel zadelmak maar liep heel erg met d'r rug weggedrukt en kop in de lucht. Dat was ook het probleem want zodra daar een kindje aan gaat zitten trekken trek je ze alleen nog maar meer in de kreukels en ging ze steeds harder lopen (logisch, doet zeer dus daar wil ze onderuit). Met proefrijden heb ik haar dus direct op mijn manier, zonder vasthouden laag gevraagd maar zonder continu contact en toen kwam ze al super naar beneden en ontspande ze. Ik had daarna ook echt een ander paard naast me. Vooraf kon ik totaal geen contact met haar maken, ze sloot zich heel erg af. Toen ik na 't rijden afstapte volgde ze me overal door de bak met d'r hoofd bijna onder m'n arm en d'r neus in m'n broekzakZe had denk ik echt wel door dat ik anders was dan die kindjes op de manege. Momenteel nog geen zadel, westernzadel gaat denk ik niet lukken dus ik zoek een iets korter trekkingzadel (lange trektochten, hopelijk ooit een naar Polen) staan ook op 't 'nog eens doen' lijstje). Sta er van te kijken dat het westernzadel op de pony van het filmpje nog redelijk goed ligt qua lengte... waarschijnlijk is het wel te lang om écht goed te liggen maar echt rampzalig ziet het er ook niet uit.
ibouma schreef:Het zou toch raar zijn als je met een criollo niks anders dan argentijns kan rijden, het zijn ook gewoon paarden. Ik ga ook voornamelijk western rijden met mijn konik en een konik heeft ook niks met een quarter te makenTip: koop je criollo van iemand die weet wat hij doet(Rick Woudenberg), en niet 3e 4e hands via via, want meestal zijn deze niet meer goed te rijden( ze hebben er op zitten kloten met 2 handen, of omgeschoold naar western, terwijl een Argentijns paard niks met een quarter te maken heeft)hierdoor krijgen ze een slechte naam, terwijl het fantastische werkpaarden zijn met een groot gebruiksgemak.