Welk ras vind jij nou echt lelijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 20:51

Ik zie geen reden waarom deze topic niet had moeten bestaan. Als er een topic was geweest over "wat is het mooiste paard" dat zijn er altijd mensen die het niet kunnen hebben waarom jij hun paard niet het mooiste vond. (Beetje krom uitgelegd Verward )
Maar waar het op neer komt, mensen mogen, ongeacht welk onderwerp, hun mening kunnen geven, zonder dat daarbij diegene wordt afgekraakd.
IK VIND dat je gerust je mening mag geven, en iemand mag daar ook het niet mee eens zijn, en het laten horen. Maar ik vind het belachelijk dat iemand zijn mening afgekraakd wordt.

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 09:34

Men moet zich niet altijd direkt aangesproken voelen en inderdaad, we worden al dikwijls genoeg monddood gemaakt. Zeg je mening met respect voor een ander zijn mening en smaak. Voor mij en gelukkig voor de grootste gemene deler, is het een geschenk, dat er paarden bestaan en we nog in de mogelijkheid zijn ze te rijden en voor enkele, om ze zelf te mogen houden, verzorgen en te rijden.

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 13:08

Paarden zoals die Belse 'knollen' vind ik heel lelijk!!
Super smalle paardjes houd ik ook niet zo van.
Ik vind het trouwens niet altijd lelijk als paarden een beetje 'vol' zijn, als ze maar niet een hele dunne nek hebben en een mega buik Haha!

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:52

Ik vind de hackney een lelijk ras... (dit bedoel ik beslist niet aanvallend voor de hackneyliefhebbers/eigenaars)

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 21:59

elk paarden ras heeft wel wat moois

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:09

Ik vond de appaloosa Juul lelijk, met van die roze vlekken op haar hoofd. Maar mijn vriend heeft haar toch gekocht en nu vindt ik haar wel speciaal. Zeker als 's avonds de spotjes voor de stal aan zijn en zij met haar hoofd eronder staat. Ze lijkt dan wel zilver. Verder heeft ze mooie lange manen en een super voorbeen. Maar nog belangrijker, we worden steeds meer een eenheid en het rijden gaat dus ook steeds beter. We krijgen gewoon meer contact.

Ik vind ramshoofden ook niet mooi, maar ik krijg ook kriebels van een slecht gevormde kont en rug.

lauwtje_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 15:39

kwpner vind ik nie zo veel iedereen heeft er een zowat(nie banketstaaf bedoelt)
tinker haflinger en fjord zou ik zelf nie hoeve maar zijn wel leuke paarden.
geeef mij maar een koudbloed paardje uit duitsland ik heb er vandeweek eeen gezien en dat vind ik nou wel een leuke en de arabier maar ik hou nie van dunnen paardjez Haha! ik ben ook nie een klein beetje veel eisent
veel liefs laura

ja kan zeggen over een paard wat je maar wil je kan hem lelijk vinden of prachtig maar als je er plezier van hebt ben je toch gelukkig *LOL* OK dan!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 17:21

Ik lees hier de vaak dat mensen ramshoofden niet mooi vinden, ik vind het echter wel iets hebben vaak. Misschien mooi van lelijkheid, maar ik houd wel van een paard met een echte 'karakterkop'. Ook vind ik een melkmuil vaak wel mooi, ook iets wat veel mensen niet graag zien.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 21:03

Ramshoofden horen nou eenmaal bij een bepald type ras(Knabstrubber, tuigpaard en ook de lippizaner)

Ik wil nog even de knapstrubber aanhalen uit de topic, het paard kan al heel anders tonen als hij klassiek is opgetuigd, een mannetje in klederdracht draagt en zijn oefeningen perfect uitvoert.
(ik vind het dier wel mooi, geef maar aan mij Haha! )

Ach en verder bekijk ik het altijd bij ras.

Ik ben helemaal woaus van arabieren, fjorden, haflingers en ijslanders maar neem maar van mij aan dat ik wel eens exemplaren zie die gewoon totaal niet kloppen en lelijk zijn.

In mijn ogen heeft elk ras wel schoonheden en lelijke eendjes.

Je moet het per ras bekijken en de juiste kenmerken kennen dan haal je de schoonheden er altijd uit.

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-03 19:43

Een arabier met "type" is een echte topper voor mij en laat ons zeggen dat ik elk ander paard niet heeeeel mooi ga vinden maar er zijn uitzonderingen. Heb ooit met een bwp merrie gereden, Rachel genaamd. Deze dame hield zich heel fier onder het zadel en haar karakter trok mij enorm aan, dit vond ik dus ook een prachtig paard... Laat mij een bwp paard zien zonder het paard te kennen en ik ga heel waarschijnlijk zeggen: nee, niet mooi.

Mijn punt is dat het karakter van een paard ook veel kan veranderen aan hoe mooi of lelijk ik een paard vind. Zo zal ik een arabische hengst met veel type automatisch minder mooi vinden wanneer hij een rot karakter heeft, ik kan er niets aan doen het is gewoon zo bij mij...

Moet mijn standpunt dus herformuleren: Liever een iets minder mooi paard met een gouden karakter dan een barbiepaard met een rotkarakter! Een paard vind ik mooi wanneer het de fierheid van een arabier toont en een goed karakter heeft (echte zeer zware ramshoofden worden hierbij wel nog bij uitgesloten Knipoog )

groetjes Janna

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 17:36

Ok

Ik hou niet van fjorden, friezen, arabieren,

Vraag me niet waarom maar ik vin het gewoon helemaal nix
doe mij maar mijn eigen grote bonte vriend!!!
Ben weg van tinkers

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 18:26

Ahg, ik vind over het algemeen de meeste paarden wel leuk.
Kan er niet zo snel 1 bedenken die ik echt niet mooi vind. Ik heb alleen mijn favorietjes er tussen Lachen (Shetlanders & haflingers)

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-03 19:59

Uhm paarden met een rashoofd vink niet zo errug leuk! En tja het gaat ook om de uitstraling van een paard als hij dat niet heeft vink het niet zo leuk.. Uhm Tuigers en Tinkers zou ik nooit kopen!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 11:56

Er zitten bij elk ras en type wel mooie en lelijke tussen... ik ben weg van Arabieren, maar niet die met simpele hoofden, dunne nekjes, dak-kontjes en steekgangen. Haflingers zijn ook gaaf, maar niet die met grote hoofden en korte pootjes. Friezen zijn mooi, maar niet die kleine met weinig behang, ramshoofden en hertenhalzen. Rij- en tuigpaarden, ongeacht welk ras of type (kwpn, trak, old, hann, ...) maar niet die met... nou ja, noem maar op.
Een mooie paard is een mooi paard. Saddlebreds vind ik over het algemeen niet mooi, die amerikanen gaan echt te ver!

kraaltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 12:33

Hobbelpaard!!, vind ik helemaal niets,..zit steeds klem in het stoeltje,..met me voeten klem in de teugels, en hij kraakt i.p.v. hinneken..

llleoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 13:41

ik vind dat alle paarden rassen 100% mooi zijn of de 1 nou klein is of harstikke groot is het boeit me niet, en nog even iets shetlanders en fjorden zijn harstikke betrouwbaar

mijn mening en die blijft zo

cempres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 18:38

k hou van ruige paarden, edele vosse komen der bij mij niet in ik vind ze te standaard

vrolijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-03 19:19

Franca schreef:
Ik houd niet zo van grove paarden met ramshoofden Boos!

die vind ik ook lelijk
zoals bijv. tuigers vind ik echt niet mooi

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-03 11:10

kraaltjes schreef:
Hobbelpaard!!, vind ik helemaal niets,..zit steeds klem in het stoeltje,..met me voeten klem in de teugels, en hij kraakt i.p.v. hinneken..

Wel een naar je maat nemen, dan klemt hij niet meer en uit een stuk, doet het kraken ook verminderen tot wegnemen...succes verder met het hobbelpaard, maar ik zie liever de natuur echt om me heen en niet vanaf een videoscherm.... Knipoog

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 18:22

Ik hou niet zo van smalle dunne paarden mijn smaak is een wat groffer paard bv fries tinker grotere maat

xxMerle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:36

Geplaatst: 24-08-03 17:52

--------------------------------------------------------------------------------

Is dit topic wel nodig.
Iemand zegt ik vind dit ras niet mooi terwijl de ander er kapot van is.

Beetje nutteloos topic want het is een kwestie van smaak...

zeur zeur zeur...
Maargoed ik vind ramshoofden ook niet zo mooi neej en.. uuhmm maar over het soort paarden he.. ik vind welsjes niet zo geweldig....( uiterlijk..)

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 14:46

Tinkers, dat vind ik echt de afschuwelijkste paarden die er zijn (sorry voor de tinkerliefhebbers maar smaken verschillen)

En ik houd niet zo van paarden die voor het trekwerk geschikt zijn.

sunnybaby87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 15:04

ik hou niet van de wat smallere paarden of van die hele lompen die geen uitsraling hebben...
mijn voor gat wel uit naar shettiejs tuigers, dravers enz.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 16:21

Paarden vind ik kan je niet beoordelen op hun ras. je hebt in elk ras de uitschieters en de lelijke eendjes. maar je moet elk paard opzich beoordelen. en dan zie je dat elk paard iets moois heeft. het kan zijn dat een ras je niet aanspreekt maar daarvoor is het ras zeker nie lelijk

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 17:20

Fjorden en Haflingers trekken mij totaal niet..Ik vind ze niet lelijk ofzo maar ik heb daar niets mee Knipoog

Tuigpaarden blijven mijn favoriet OK dan! Het jammere is dat er nog steeds mensen zijn die bij een tuigpaard een massaal vierkant paard zien met een ramshoofd...

Kijk nou eens op [url]hbcstal.nl[/url]
en oordeel zelf Knipoog plaatjes zijn het!!!

-X- Anja