Ik sta ingeschreven op de 60 cm maar Embla maakte er van de week een potje van nog even oefenen dus. Normaal sprong ze altijd heel makkelijk dus misschien was ze wel gewoon eigenweis.
Mijn paardje is vrij makkelijk te herkennen, ze is een wildkleur zwarte ijslander ze is nu redelijk grijs bruin met een dikke aalstreep.
Ik zag de wedstrijd al ergens anders voorbij komen, maar nu hier op bokt ook gevonden! Is er toevallig nog plaats in de Z1 dressuur? En is het op zand of op gras? Dat kreeg ik op de site zo snel niet gevonden, en zag foto's van dressuur zowel op gras als op zand.
Ben vandaag op het wedstrijd terrein geweest en dat is een beetje veranderd moet ik zeggen. Ring 1 is een houten omheinde bak geworden met een tapijtbodem erin (aghtenbergbodem of zoiets) ring 2 is in principe zand, maar er zitten wat graspolletje door. van een afstand kijkt de ring groen, maar is prima te rijden en losse grond. springen is op gras. nou ja heel kort gras met mos. vorig jaar leverde dat geen problemen voor de paardjes. vlaggenrace is voornamelijk zand
Ik kan me inderdaad van vorig jaar herinneren dat er bij het springen gras was, maar geen lang gras of veel gras, je kon er goed op rijden zonder te glijden.
Al enig idee hoelaat de M2 en het springen wordt? Of wanneer de startlijst online komt.. Ben benieuwd aangezien het wat ver reizen is.
Lin88
Geplaatst: 21-05-11 18:08
Ik doe dit jaar ook niet mee! Ben gestopt met het rijden van die haflinger. Maar de opvolger staat al klaar en hoop deze volgend jaar wel te kunnen starten.
Mocht het mooi weer zijn dan kom ik misschien wel kijken.
Hoi allemaal, het komt steeds dichterbij de wedstrijd! Jippie! Ik ken de twee proefjes nagenoeg uit mijn hoofd en paardlief deed afgelopen vrijdag erg zijn best voor de verandering hihi.
Even een vraagje: rijdt iemand van jullie met de Rambo Micklem Bridle? Het is een vrij nieuw hoofdstel en ik rij al een tijdje mee. Ik weet dat het toegestaan is op wedstrijd, alleen is dat hoofdstel van mij bruin en mijn zadel zwart.... zal daar erg streng op gelet worden?
Ik rij ook met bruin hoofdstel en zwart zadel Mag beenbescherming onderling wel met dressuur trouwens? Mn paard haalt deze week al continu haar achterbeen open met aantikken..
dippie25
Geplaatst: 22-05-11 21:43
even de voorlopige planning tot nu toe. let is echt voorlopig!! dressuur zal ongeveer hetzelfde blijven. echter kunnen de tijden van vlaggenrace en springen nog veranderen. deze zijn ook ruim genomen en kunnen eventueel wat inschuiven. volgende week komen de definitieve startlijsten
9.00 B officieel 11.30 B recreanten 14:50 L1-L2 dressuur 16:30 M1 en M2
ik verwacht niet dat er veel gelet zal worden op het verschil kleur in tuig. dat zie je wel vaker op wedstrijden. als het tuig past en in orde is, is het geen probleem. been bescherming in de proef mag helaas niet, ook niet bij onderling.
Nessie
Geplaatst: 22-05-11 21:48
Is mijn springrondje voor mijn dressuurproef.. Dan moet ik nog even kijken wat ik doe hoor! Goldy wordt 1 grote draak bij springen die daarna vrolijk rond blijft crossen wanneer je haar nog wilt laten dressuren..