[arabier] Wie gaat er naar het NK in Bunschoten??

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 00:15

Franca schreef:
Ja het is een heel sprekend hoofdje!! Op en top arabier! En dat voor een schimmel, petje af!! *LOL*



En dat voor een schimmel.........!!!!! Franca hoe kun je dat weer zeggen.
Een schimmel heeft juist vaak een sprekend hoofd, juist door dat zwarte masker !!! Ik weet dat je niet van schimmels houdt, ieder zijn mening, maar als er een mooie schimmel de ring in komt, krijg ik kippevel.
Ik heb al meerderen omgeturnd (Balder ahum) die alleen maar van bruin houdt, maar die denkt er nu ook wel anders over !!!!
Maar ik blijf erbij, ieder zijn mening.
Als je in Aken op de show zou komen, zou het wit voor je ogen worden van de schimmels, ha ha ha.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 00:19

Tsja...ik blijf erbij...smaken verschillen en dat is maar goed ook! Ik ben nou eenmaal niet weg van schimmels. Er zijn genoeg schimmels die roze onderlegd zijn en ik vind dat dus niet mooi. Sorry.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 00:24

Die 'roze' schimmels heb ik dus niet op stal staan.
Kom eens bij mij langs, dan laat ik je eens zien wat een mooie schimmel is!! Wij zijn er ook met onze grote imponerende schimmelmerrie Alexis in Bunschoten. Een pracht paard onder het zadel.
Ik moet eerlijk zeggen: ik vind schimmels de BESTE showpaarden. Ik hoop niet dat ik iemand tegen de benen schop, maar dat is mijn mening.
En dat terwijl ik zelf ook een bruine / vos / bijna zwarte beauty heb !!!
Het liefst heb ik mijn hele stal wit, ha ha ha ha (dan moet ik verven).

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 00:26

ja, misschien heb ik gewoon nog niet de "juiste" schimmel tegen het lijf gelopen hoor, dat kan!!! *LOL* Ik vond Esprit op de regionale Zuid wel betoverend.

Alexis is zeker een mooie dame! Dat zag ik op de foto's; maar een paardje als Sivje spreekt mij gewoon meer aan *LOL*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 00:28

horseranch schreef:
Ik moet eerlijk zeggen: ik vind schimmels de BESTE showpaarden. Ik hoop niet dat ik iemand tegen de benen schop, maar dat is mijn mening.
).


Maar wat maakt schimmels dan betere showpaarden dan bijvoorbeeld vossen of bruintjes? Ik vind bij vosjes vaak de contouren etc ook mooi uitkomen. En qua bouw, beenwerk en bewegingen maakt kleur toch geen verschil?

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 09:35

Elke kleur heeft zijn charmes en het maakt qua kleur niet uit of een paard beter showt, lijkt mij. Maakt mij niet echt uit wat ik voor me zie qua kleur, als het maar showt Haha! , dan is het goed. Ik heb afgelopen zondag bruintjes en vossen gezien, waarvan ik dacht: Lips are sealed , maar ook schimmels waarvan ik dacht: Lips are sealed
Esprit, Pesal waren schitterend, maar Madras Kossack vond ik niet echt mooi (niemand voelt zich nu hopelijk aangesproken, sorrie, mijn mening), bijvoorbeeld.
En zo kan ik er bij de vossen en bruintjes ook wel een paar opnoemen, die ik niet super vond. Maar ieder zijn mening Lachen

Paduc

Berichten: 447
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:02

Kleur is absoluut niet bepalend in de show wel de rasspecifieke kenmerken.

DMHorses

Berichten: 1881
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:07

ankie1 schreef:
HE,HE eindelijk een dresuur ruiter erbij!!! gezellig in welke klasse start je?


Ik ga proberen de M2 op me naam te schrijven!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:12

Franca schreef:
Alexis is zeker een mooie dame! Dat zag ik op de foto's; maar een paardje als Sivje spreekt mij gewoon meer aan *LOL*


hi hi Franca, Sivje is ook een schimmel !!!!
Alleen heeft hij nu nog een "peper en zout" kleurtje.
Maar hij zal helemaal wit worden (hopelijk behoudt hij een beetje zijn zwarte manen) ik kan niet wachten........

Maar zoals ik al zei: "iedereen zijn eigen mening en voorkeur"en dat is maar goed ook!!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:39

horseranch

Citaat:
Kom eens bij mij langs, dan laat ik je eens zien wat een mooie schimmel is!! Wij zijn er ook met onze grote imponerende schimmelmerrie Alexis in Bunschoten. Een pracht paard onder het zadel.
Ik moet eerlijk zeggen: ik vind schimmels de BESTE showpaarden. Ik hoop niet dat ik iemand tegen de benen schop, maar dat is mijn mening.
En dat terwijl ik zelf ook een bruine / vos / bijna zwarte beauty heb !!!
Het liefst heb ik mijn hele stal wit, ha ha ha ha (dan moet ik verven).


ben ik het helemaal mee eens ik ga ook 100% voor schimmels!

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:40

Citaat:
ankie1 schreef:
doen jullie ook nog mee aan de dressuur? of gaan jullie alleen maar rondjes rennen met een rood hoofd?????

missol schreef:

Jaa ik doe ook nog mee aan de dressuur, dus dat word een extra zware dag voor mij, zowel renne als rijden haha



ik doe ook mee in de B ! eens kijken of het iets woordt haha

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:14

horseranch"]
[quote="Franca schreef:
Alexis is zeker een mooie dame! Dat zag ik op de foto's; maar een paardje als Sivje spreekt mij gewoon meer aan *LOL*


hi hi Franca, Sivje is ook een schimmel !!!!
Alleen heeft hij nu nog een "peper en zout" kleurtje.
Maar hij zal helemaal wit worden (hopelijk behoudt hij een beetje zijn zwarte manen) ik kan niet wachten........

Maar zoals ik al zei: "iedereen zijn eigen mening en voorkeur"en dat is maar goed ook!!
[/quote]

Ja, Sivje heeft nu echt een hele mooie kleur *LOL* Echt een droompaardje. kon ie maar deze kleur blijven Knipoog Maar hij is ook een zwart onderlegde schimmel?

ankie1

Berichten: 1067
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Geboren in naarden en aktief in Gooi en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:30

nou als we het over schimmels hebben??? die van mij is een plaatje! en echt lekker ding!!!!! je ziet hemvanzelf(heeft een rose neus...)

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:59

Franca schreef:
Ja, Sivje heeft nu echt een hele mooie kleur *LOL* Echt een droompaardje. kon ie maar deze kleur blijven Knipoog


Hahaha zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillen, ik vind juist schimmels die nog zo'n peper-en-zout kleur hebben verschrikkelijk ! Ik heb thuis alleen maar schimmels, waaronder een vierjarige die maar niet wit wil worden, echt rampzalig ! Ben in staat om haar in de bleek te gooien, ik kan niet wachten op de dag dat ze eindelijk wit wordt !

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:19

riccardo schreef:
Ter vergelijking heb ik een foto van shatia en van morningbreeze.
Zeg het maar???????
Ik vindt ze allebei mooi maar op elkaar lijken niet echt.
Maar moet zeggen dat je smaak hebt hoor.
Afbeelding
Afbeelding


Misschien, maar voor iemand die ineens heeel veeel mooie paarden bij elkaar ziet... Er 1 ziet waar ze helemaal weg van is, maar thuis aangekomen alleen maar kan herrinneren dat het een schimmelmerrie is... Bloos
Tja dan Bloos zie je die foto van Shatia, die ook zo geweldig mooi is, en waarvan je denkt dat zij het was die je zag... Voor mij lijken ze dan toch wel wat op elkaar. Haha!

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:20

Maar nu zo met de foto's erbij, kan "zelfs ik" het verschil zien Schijnheilig

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 17:07

ArabianRanch:
Ik heb al meerderen omgeturnd (Balder ahum) die alleen maar van bruin houdt, maar die denkt er nu ook wel anders over !!!!
Maar ik blijf erbij, ieder zijn mening.
Als je in Aken op de show zou komen, zou het wit voor je ogen worden van de schimmels, ha ha ha.[/quote]

hoi,
ik was altijd een bruin paard/pony mens ........nu niet meer , je moet er doorheen kijken [misschien was het een Sinterklaas fobie van heel vroeger?] en ik vind tegenwoordig toch ook de schimmels over het algemeen heel erg aantrekkelijke dieren ...EN NIET OMDAT IK PER TOEVAL ER 1 HEB GEKOCHT die nu nog VOS is , hij schijnt nu voor toverballetje te studeren . .........
gr,sas.

PS.
of heeft Isabel-etje me toch een beetje gebrainwashed Schijnheilig ...... valt wel mee OK dan!
....DIE grote "POSITIEVE SCHADE" Haha! werd me aan gedaan BIJ ArabianStars te IJzendijke ...arme IK ..hahahaa.... Cheese! OK dan!

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 17:40

dakhilah schreef:
....DIE grote "POSITIEVE SCHADE" Haha! werd me aan gedaan BIJ ArabianStars te IJzendijke ...arme IK ..hahahaa.... Cheese! OK dan!


Hahahaha, sorry !! *LOL*

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 23:54

Dakkie, als je zondag komt weet je niet wat je ziet.
ha ha ha ha, je kent Mirkayan niet weer !!!!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 00:34

Het ging mij niet om een schimmel toen ik ging kijken voor een arabje.
Maar ik ben gevallen voor het koppie waar ik helemaal weg van was.
Gelukkig zit het karakter super goed in elkaar van shaat,en kunnen wij het heel erg goed vinden met elkaar.
Tevens kan ik ook van andere kleur arabjes genieten hoor,maar heel toevallig stelen de schimmels toch meestal mijn hart.
Dus mischien toch een kleine voorkeur.
Wat shows betreft maakt het volgens mij toch echt niet uit wat voor een kleur.
Vindt alleen persoonlijk dat een schimmel qua uitstraling altijd wat meer tekent in het gezicht.
En kleur is echt een modegril merk je vaak op de shows.
het ene jaar zijn het de schimmels het andere de bruine,dan weer de vossen,en merk dat veel mensen nu naar het zwarte nijgen dus............................
groetjes Riccardo

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:33

Sabiy"]
[quote="dakhilah schreef:
....DIE grote "POSITIEVE SCHADE" Haha! werd me aan gedaan BIJ ArabianStars te IJzendijke ...arme IK ..hahahaa.... Cheese! OK dan!


Hahahaha, sorry !! *LOL*
[/quote]

hoi,
En een PRET dat ze hebben Clown ...... Schijnheilig *LOL*

Het werd me dan ook fffffffff goed in gepeperd met de MegaMama van stal Tong uitsteken ....ben erg onder de indruk van haar *LOL* maar dat wist je al Tong uitsteken

ik ben het er nu ook 200% mee eens ...... vaak meer uitstraling en veel beter te make-upen [met zwarte onderhuid]... *LOL* .......... het heeft meer uitdrukking.. *LOL* Cheese! ..
gr,sas.
Laatst bijgewerkt door dakhilah op 30-08-03 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt

dakhilah

Berichten: 797
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:35

horseranch schreef:
Dakkie, als je zondag komt weet je niet wat je ziet.
ha ha ha ha, je kent Mirkayan niet weer !!!!


hoi,
ben zeeeeer benieuwd naar Ummie.. *LOL* Cheese! ... en de rest van je kudde.. Cheese! OK dan! ....
zie je zondag...
gr,sas.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 17:03

maaarrrrrrr riccardo weet je al wat meer van je hengst???

ben namelijk erg benieuwd

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 17:25

hij wil het nog niet zeggen Lars Boos!

Joske

Berichten: 462
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Kweetnietmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 17:33

Franca schreef:
hij wil het nog niet zeggen Lars Boos!


Wordt onderhand toch wel tijd dat hij nog een tipje van de sluier oplicht Scheve mond