Waarom willen mensen geen draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Re: Waarom willen mensen geen draver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:24

Een dommige hoofd... Dat je dat zegt wil al zeggen dat je zelf een dommige hoofd hebt..

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:27

Ergens is dit topic eigenlijk een open deur...

Je zou ook kunnen vragen:

waarom willen mensen geen Fries
waarom willen mensen geen IJslander
waarom willen mensen geen KWPN-er
waarom willen mensen geen Haflinger

Dit zijn dingen die zo afhankelijk zijn van: smaak, doel, te besteden budget en noem maar op....en dat maakt dat mensen ergens wel voor kiezen. En als je ergens wel voor kiest, kies je voor een heleboel andere dingen niet....

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:29

Klopt, Polly2. Ik heb nu mijn tweede Draver en ik zou nooit anders willen, maar mij zal je dan ook nooit met een Fries, IJslander, KWPN of Haflinger zien. Maar dan zeg ik nog niet dat ze lelijk zijn. Dat vind ik toch altijd wel een beetje hard. :x

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:32

Flew schreef:
Klopt, Polly2. Ik heb nu mijn tweede Draver en ik zou nooit anders willen, maar mij zal je dan ook nooit met een Fries, IJslander, KWPN of Haflinger zien. Maar dan zeg ik nog niet dat ze lelijk zijn. Dat vind ik toch altijd wel een beetje hard. :x

Vind ik ook. Als je hier sommige reacties ziet bvb: "ik wil geen draver want ze zijn lelijk". Dan wordt ff een heel ras afgebroken.
Ik zeg dat van geen enkel ras, zelfs niet degenen die mij minder liggen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:34

Ik ben groot draver-fan, maar ik vind écht niet elke Draver mooi :+ Ik heb wel bewust voor een gekozen, en gewoon alles mee gaan doen en we zien wel waar we stranden. Inmiddels rijden we endurance klasse II, in de TREC T2 en start ze met een vriendin in de dressuur. Ik ga niet uit van wat ze niet kan, ik ga uit van wat ze wél kan.

Als mensen zeggen 'ik hou niet van Dravers' hebben ze veel te weinig Dravers gezien :+ Er zitten zo enorm veel verschillen in. Niet alleen in het uiterlijk maar ook in karakter. Ze kunnen heet zijn, maar ook enorm braaf en rustig. Zo heb ik net nog een merrie verkocht, 3 jaar oud, de tweede keer onder het zadel is ze al mee naar buiten geweest en was nergens bang voor. Mijn eigen merrie heb ik meer werk aan gehad :=

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:38

En een goed paard hoeft zeker niet mooi te zijn! ;)

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:39

Flew schreef:

Je kunt iets best lelijk VINDEN...

Maar dat zegt niets over lelijk ZIJN!

Lelijk en mooi is subjectief.

Ik VIND Mexicaanse Naakthonden erg lelijk....
Mijn vriendin die er mee fokt VINDT ze prachtig...

Hieraan kun je noch de conclusie Ze ZIJN lelijk....of ze ZIJN mooi aan verbinden....

Het blijft subjectief... Dus als een ander een draver lelijk VINDT....prima toch...dat is de waarheid van de ander...jouw waarheid is een andere waarheid...jij bent er gelukkig mee, dus wat de ander ook VINDT, het is onbelangrijk...
En daarmee is eigenlijk de hele discussie in dit topic een beetje zinloos.
Al is het wel interessant om te lezen wat mensen wel of niet in een paard zoeken.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:41

Je hoeft niet te schreeuwen hoor, zonder caps begrijp ik je ook prima. :roll:

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:41

Maar toch vind ik het een beetje kort door de bocht door meteen alle dravers lelijk te noemen, dat vind ik gewoon een bewijs dat je er nog niet al te veel gezien hebt. Ik respecteer die mening wel hoor, vind het alleen nogal cru om te zeggen. En net als Wendy vind ik zelf ook niet élke draver mooi...

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:42

WendyBZ schreef:
Ik ben groot draver-fan, maar ik vind écht niet elke Draver mooi :+

Binnen een ras of een type zitten altijd verschillen...
Anders konden de stamboeken hun keuringen wel afschaffen.

Ik heb voorkeur voor KWPN-type paarden.
Maar er zijn er zat die ik lelijk vind...of heel gewoontjes...

Zelfs één van mijn eigen paarden vind ik niet echt een heel mooi paard (gewoontjes), maar mijn doelen bereik ik wel met dat dier....en ik be er gek mee...dus wat zou het dan....

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:43

Flew schreef:
Je hoeft niet te schreeuwen hoor, zonder caps begrijp ik je ook prima. :roll:

Niet als schreeuwen bedoeld....maar even om te benadrukken.... Jij begrijpt het misschien wel...maar maak vaak mee dat mensen niet goed lezen...of de gelezen tekst anders interpreteren dan bedoeld.
Het is toch anders dan spreken....

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:43

R0oszs schreef:
En een goed paard hoeft zeker niet mooi te zijn! ;)

Dit soort opmerkingen zijn zo kort door de bocht dat niemand er wat mee kan :n mooi is, zoals eerder gezegd een kwestie van smaak. Als je op koudbloeden valt dan zullen dravers misschien niet direct in de smaak vallen, maar dan kunnen ze voor anderen toch mooi zijn hoor :j

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:44

AramisJames schreef:
Maar toch vind ik het een beetje kort door de bocht door meteen alle dravers lelijk te noemen, dat vind ik gewoon een bewijs dat je er nog niet al te veel gezien hebt. Ik respecteer die mening wel hoor, vind het alleen nogal cru om te zeggen. En net als Wendy vind ik zelf ook niet élke draver mooi...

Tja...als jij van een heel ander type paard houdt, dan kun je dravers toch lelijk vinden....dat is toch niet erg?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:44

polly2 schreef:
WendyBZ schreef:
Ik ben groot draver-fan, maar ik vind écht niet elke Draver mooi :+

Binnen een ras of een type zitten altijd verschillen...
Anders konden de stamboeken hun keuringen wel afschaffen.

Het Draversstamboek doet sinds de jaren 80 geen keuringen meer :+ Perfecte bouw was geen garantie voor een goed koerspaard. Maar ik denk dat je binnen de Dravers meer verschillen hebt dan bij de rijpaarden. Sowiezo in stokmaat, maar vooral in bouw. Tussen een Amerikaans type en een Frans type zit een wereld van verschil.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:46

Het gaat mij er meer om dat Dravers niet op exterieur gefokt zijn en dus niet sterk op elkaar lijken. Hoe kun je ze dan allemaal echt lelijk vinden?

Als ik die van mij bijvoorbeeld vergelijk met die van WendyBZ of die van AramisJames, dan heeft hij bizar weinig van die paarden weg.

AramisJames

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:46

polly2 schreef:
AramisJames schreef:

Tja...als jij van een heel ander type paard houdt, dan kun je dravers toch lelijk vinden....dat is toch niet erg?

En toch blijf ik erbij dat het kort door de bocht is ;)
Ik hou ook niet van gelderse paarden bvb, maar mij zal je niet horen zeggen dat ik élke gelderse lelijk vind.
Ga me er verder ook niet druk in maken, ieder heeft indd z'n eigen mening, maar toch blijkt ook hier weer uit reacties het slechte beeld dat veel mensen nog steeds van dravers hebben.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:47

polly2 schreef:
AramisJames schreef:

Wel als het alleen maar op vooroordelen is gebasseerd. :)
Maar ff, ze noemde een draver niet lelijk maar dommig ;)

Je hebt gewoon zoveel verschillende paarden binnen de categorie "dravers" dat je er niet over kunt oordelen vind ik.
Maarja mensen kijken niet verder dan hun neus lang is :)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:48

Mijn draver lijkt op een Quarter, en wordt ook western gereden.

Ik moet zeggen dat t met mijn Paintmerrie makkelijker gaat,
maar het geeft een enorme voldoening als "die draver" t ook doet.
En die doet t hoor!
Gewoon niet de lat te hoog leggen, en rustig stap voor stap relaxt gaan trainen.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 12:58

Nee maar ik bedoel meer van
Als ik een paard zoek kijk ik eerlijk gezegd niet naar een kleur of iets. Ik kijk naar wat het paard kan en of hij mij aanspreekt.
Ik vind mijn Amor bijv. hartstikke lelijk maar het is echt een geweldig paard!

En ja iedereen heeft een andere mening over een paard daar ben ik het helemaal mee eens! :j

suci

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:01

Hallo,

Ikzelf zou niet zo snel voor een draver gaan omdat mijn hart bij andere paarden ligt. Ik ken 2 mensen die een draver hebben, maar die hebben er net zoveel lol als problemen als een ander met een ander paard. Het is een keuze die je maakt. Wil je hoog dressuur gaan rijden dan zal ik je in eerste instantie geen draver aanraden. Wil je een leuk paardje voor de buitenritten dan kunnen dit uitstekende dieren zijn.

Het is ieders zijn keus.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:10

Afbeelding
wat is hier dommig aan?

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:10

Ik heb een draver (hengstje in mijn profiel) en overal waar ik met hem kom hoor ik dat het zo'n gaaf dier is onder zadel;-)
Meerdere mensen heb ik laten raden maar het ras en meerdere mensen gaven aan dat ze dachten dat het een lusitano was whaha
Maar er is er niet één die geraden heeft dat het een draver is!

Als ik dan vertelde dat het 'maar' een draver is zag je de gezichten betrekken. Opeens was hij dan toch niet zo gaaf meer.
Denk dat Dravers vaak negatief belicht worden door onkunde van de mensen over dit ras.
Mijn draver heeft overigens gekoerst en ik vind het een voordeel. Hij heeft veel gezien en dat is fijn met buitenrijden.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:11

ik zou niet zo snel een draver nemen omdat ze eigenlijk niet gemaakt zijn om op te rijden.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:13

emjam schreef:
ik zou niet zo snel een draver nemen omdat ze eigenlijk niet gemaakt zijn om op te rijden.

? Hoe verklaar je de montekoersen dan?

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:14

ze zeggen ook een draver kan niet fatsoendelijk aangaloperen.

Afbeelding

ik weet toch zeker weten van wel dat ze kunnen aangaloperen en zelfs bergopwaarts.