Wie doen er mee aan de Koudbloedendag Heeswijk-Dinther (NB)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:56

Tmara schreef:
Blessures zijn nooit fijn :n Maar 4 jaar is wel heel erg lang !
Neem aan dat Roann deze keer neit weer van 't een op andere moent weer bolspat krijgt :')

oeh tamara spat is ook niet mis hoor. wordt je ook echt niet vrolijk van. is er verschil tussen bolspat en gewoon spat?? ken een paar ijslanders met spat (komt vaak voor bij ijslanders) en die zijn ook lang uit de roulatie geweest

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:21

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 21:32

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:27

dippie25 schreef:
hessel schreef:
jeetje, drie jaar, dat is behoorlijk lang!
Gelukkig dat het nu zo goed gaat!
In welke klasse loopt ze mee (of had je dat al ergens gezegd :o ?)
Ben iig wel benieuwd naar d'r.

in de klasse B (b+4, waar ik heel trots op ben). ze start als nummer 4 en jij als nummer 11, dus misschien dat je haar nog ziet.
tot 6 juni!

leuk zeg, ben wel benieuwd :)

Tmara: oei, dat ziet er ook niet al te best uit!
hopelijk komt het niet meer terug!

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 08:06

Ik heb echt super veel zin in 6 juni :D.
Is het mogelijk om op de dag zelf eerst het springparcours te bekijken en dan nog in te schrijven voor het springen. Heb vandaag geoefend en meneer vindt het iets te leuk

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 11:22

Weet iemand vanaf wanneer de startlijst online komt te staan?
Ik ben helemaal niet nieuwschierig..... :o

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:07

Lin88 schreef:
Ik heb echt super veel zin in 6 juni :D.
Is het mogelijk om op de dag zelf eerst het springparcours te bekijken en dan nog in te schrijven voor het springen. Heb vandaag geoefend en meneer vindt het iets te leuk

tuurlijk is dat mogelijk. springen zal 's middags van start gaan. het zullen voornamelijk lange lijnen zijn zonder al te krappe bochten

de voorlopige startlijsten komen van het weekend online. vrijdag 4 juni de definitieve lijsten.

gr

izzie

Re: Wie doen er mee aan de Koudbloedendag Heeswijk-Dinther (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 13:42

Ik heb een probleempje!
Ik heb mezelf ook ingeschreven voor de dressuur, maar nu blijkt dat de trailer die ik zou lenen te zwaar is om te rijden met een B-rijbewijs. Heeft iemand een trailer te huur voor mij? Ik kom vanuit Vorstenbosch.

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 17:16

izzie schreef:
Ik heb een probleempje!
Ik heb mezelf ook ingeschreven voor de dressuur, maar nu blijkt dat de trailer die ik zou lenen te zwaar is om te rijden met een B-rijbewijs. Heeft iemand een trailer te huur voor mij? Ik kom vanuit Vorstenbosch.

vanuit vorstenbosch is het maar een klein stukje rijden onder het zadel. je kunt bijna geheel door de bossen en hoeft alleen de laatste 500 meter langs de weg ,die normaal vrij rustig is, maar denk dat er nu wel wat trailers zullen rijden. het is een idee

(kan je auto het niet trekken, of is de combinatie te zwaar nl boven de 3500 kilo)
je mag met B rijbewijs rijden als je trailer met paard, niet zwaarder is als je auto en niet boven de 3500 uitkomt. althans dat hebben ze mij verteld.

izzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 21:26

Ik vind het te voet net iets te ver, een stalgenootje zegt dat je dan 1,5 uur onderweg bent.
En het maximaal gewicht van de trailer is 1600 kg, de auto weegt 1425 kg. Dat mag dus blijkbaar niet.

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:13

Bij mirakel trailers in Best kun je een trailer huren voor een dag of voor een paar uur.

izzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 22:27

OK, bedankt voor de tip. Ga ze morgen bellen.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:45

Nog maar een weekje! Spannend!
Ik heb nog wel een vraagje, mijn instructrice heeft voor mijn paardje een heel leuk setje gemaakt (zadeldekje en vliegenfrontriem met kleine versiering), mag je daar mee starten (onofficieel)? Of is het echt de bedoeling dat je met een volledig wit of zwart dekje start?
Het dekje is zwart met een bordeau-rode hoek, met daar wat kwastjes aan zeg maar......wacht hier een foto'tje: (het rood is echt bordeau, deze foto is helaas bewerkt...)
Afbeelding
Uiteraard heb ik die dag gewoon wedstrijdkleding aan en draagt Harley een net zwart hoofdstel.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:09

izzie schreef:
Ik vind het te voet net iets te ver, een stalgenootje zegt dat je dan 1,5 uur onderweg bent.
En het maximaal gewicht van de trailer is 1600 kg, de auto weegt 1425 kg. Dat mag dus blijkbaar niet.

mag ik vragen op welke stal je staat, want het ligt er wel aan welke kant van vorstenbosch natuurlijk?
dus de trailer weegt 1000 kilo? meestal is een trailer zo'n 600 kilo en een gewoon paard ook 600 kilo. dan kom je op 1200 kilo uit en dat mag wel!! het gaat erom wat je op dat moment vervoerd en niet wat er op de papieren staat. althans zo is het mij tijdens mijn lessen voor mij BE rijbewijs uitgelegd. ik hb toen toen gehaald om van alle regeltjes af te zijn, maar volgens mij kan het dus wel.

mvg deborah

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:12

corinne1981 schreef:
Ik heb nog wel een vraagje, mijn instructrice heeft voor mijn paardje een heel leuk setje gemaakt (zadeldekje en vliegenfrontriem met kleine versiering), mag je daar mee starten (onofficieel)? Of is het echt de bedoeling dat je met een volledig wit of zwart dekje start?

Officieel mag je zelfs met een appeltjesgroen of een knalroze dekje starten (alle kleuren zijn toegestaan) dus ik neem aan dat het volgende week ook wel zal mogen?

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:12

corinne1981 schreef:
Het dekje is zwart met een bordeau-rode hoek, met daar wat kwastjes aan zeg maar......wacht hier een foto'tje: (het rood is echt bordeau, deze foto is helaas bewerkt...)
Afbeelding
Uiteraard heb ik die dag gewoon wedstrijdkleding aan en draagt Harley een net zwart hoofdstel.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

hallo corinne

een erg leuk setje moet ik zeggen *D , maar helaas is de vliegenmasker niet toegestaan op de wedstrijd. ik weet niet of van het dekje de kwastjes eraf kunnen. zo ja dan is het zeker geen probleem. moet er wel eerlijk bijzeggen dat de meeste jury's wel graag een effen kleur dekje zien, al zijn de kleuren wel vrij gegeven. verder moet je ook gewoon kijken wat je zelf mooi vind bij je paard.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:58

Hè dat is jammer, ik dacht omdat het niet officieel is (de proeven die ik rijd dan) dat het dan niet zo nauw zou komen. Maakt niet uit, dan krijgt hij zijn normale dekje op, is ie ook knap mee! ;) .
Ik heb er al zin in! Ze hebben mooi weer voorspeld, ik ben sowieso erg benieuwd, mijn eerste buitenwedstrijd!

dippie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 17:17

corinne1981 schreef:
Hè dat is jammer, ik dacht omdat het niet officieel is (de proeven die ik rijd dan) dat het dan niet zo nauw zou komen. Maakt niet uit, dan krijgt hij zijn normale dekje op, is ie ook knap mee! ;) .
Ik heb er al zin in! Ze hebben mooi weer voorspeld, ik ben sowieso erg benieuwd, mijn eerste buitenwedstrijd!

hoi corinne onofficieel maakt het eigenlijk ook helemaal niet uit en is het eigenlijk ook wel vrij te noemen. maar het punt is dat we wel twee officiële juryleden hebben. nu zit er eentje bij die er niet moeilijk om zal doen, maar van de andere weet ik het gewoon niet.
gewoon doen waar je je het beste bij voelt *D en wat je zelf het mooiste vind.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:06

Oké, dan zal ik me toch maar aan de regeltjes houden ;) . Bedankt voor de info!

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:00

Is het schema van de vlaggenrace erg strak?
Want het lijkt mij niet zo'n goed idee om een half uur voor mijn proef te gaan racen, dan komt er van m'n proef niet veel meer terecht :+

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:12

Fijn dat de startlijsten erop staan, alleen zie ik dat m'n naam verkeerd gespeld staat :+ Het is Monique ipv Moniek

izzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:18

Kijk ik er nu zo over heen dan? Waar staan de startlijsten?

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:25

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 09:37

@Izzie sorry was nog niet zo snel met het op de wedstrijdsite zetten Y;( verenigingsgenootje was sneller met het op startlijsten zetten :D nu staat de link ook op de wedstrijdsite :)

Schema vlaggenrace is erg ruim opgezet :)

Was trouwens nog best ingewikkeld om alles goed ingepland te krijgen zodat mensen niet úren zouden moeten wachten voor ander onderdeel en/ of de dag érg laat afgelopen zou zijn :o

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 12:36

Jeetje, lees ik het nu verkeerd of sta ik zo strak ingepland?
Als ik uitga van 7 min. voor de dressuurproef dan heb ik tussen de eerste en tweede proef 0 minuten de tijd en tussen de tweede proef en het springen maar 5 minuten de tijd..... wordt lekker stressen dan.... de vlaggenrace staat bij mij ook direct na het springen, na al die proeven en springen denk ik niet dat meneer nog aan crossen toe is.
Fijn dat we geen uren hoeven te wachten (wat ik niet echt een probleem had gevonden, ik wandel wel wat rond met hem), maar dit is dan weer het andere uiterste...
Ach ja, ik zie wel.