KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jaggie

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:25

@_Orlando, persoonlijk zou ik niet zomaar een paard met een stalgebrek aanschaffen, maar dat komt ook omdat ik veelal jonge paarden koop en ze zijn hoe dan ook vaak iets minder waard, dus is het de tijd en training niet waard om dat erin te steken.

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:29

@jaggie: daar ben ik het niet mee eens. voorbeeld: als iemand gwoon partuculier hem koopten en er veel plezier mee heeft en leuk wedstrijden rijdt. vind ik het wel waard om er energie in te steken. oke als je nu echt een handel stal hebt is het anders. maar gaat ook om het karakter van het paard daarom heb ik hem ook gekocht.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:58

Ik ben wel vergeten dat Ulany bij haar vorige eigenaar al in de B is gestart, maar ik denk dat dat niet veel in prijs uitmaakt. Bedankt voor het taxeren!

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:28

ik vind zelf dat jullie mijn paard wel hoog hebben in de prijs. ik dacht zelf aan de 3000 euro. omdat hij een stal gebrek heeft. en al wat ouder is.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 15:01

__Orlando schreef:
@jaggie: daar ben ik het niet mee eens. voorbeeld: als iemand gwoon partuculier hem koopten en er veel plezier mee heeft en leuk wedstrijden rijdt. vind ik het wel waard om er energie in te steken. oke als je nu echt een handel stal hebt is het anders. maar gaat ook om het karakter van het paard daarom heb ik hem ook gekocht.

Toch is een paard met een stalgebrek over het algemeen minder waard. Ik moet er niet aan denken om een luchtzuiger of wever ofzo te hebben, of het moet wel een héle goeie zijn.

_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 20:27

sjaantje schreef:
__Orlando schreef:

Toch is een paard met een stalgebrek over het algemeen minder waard. Ik moet er niet aan denken om een luchtzuiger of wever ofzo te hebben, of het moet wel een héle goeie zijn.

Vandaag weer een paard op stal gehad met gaskoliek, was een luchtzuiger. Niet echt prettig om dat vaak te hebben..

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 10:11

nee het is idd niet prettig die van mij heeft het ook vaak maarja wat is er tegen te doen. ik heb hem gekocht om dat hij heel betrouwbaar is en gewoon super kan lopen in de dressuur.

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 19:07

Wanduwella mooi paard! ongeveer 15.000 euro.
Zansation ook erg leuk paard! ongeveer 12.000 euro.

Nu ons paardje.

Willem.
5 jaar
L1
is pas 9 maanden onder het zadel.
1.68m
ruin

super lief paard!
met een mega stap!
een goede draf!
en al een paar x op wedstrijd een 9 gehad voor de galop!

Afbeelding
Afbeelding

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 12:54

wordt er niet meer getaxeert met die koude weer??

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 13:05

wat een mooi paard is die willem !! Tong uitsteken
Ik durf niet met zekerheid te zeggen, maar ik zou hem zo rond de 8000 schatten..

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 15:57

ik schat willem op 5000. Mooi paard, dat zeker maar nog zo int begin zegmaar. Later wellicht stukken meer waard.

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:50

Wat is zijn afstamming?

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:52

Riccione

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:21

willem:7500

ik heb zelf een cabochon x zeoliet x wolfgang, 9 jaar
stap : 9
draf : 8
galop : 8
stkmt : 1.76

ik heb geen recente bewegingsfoto van hem helaas dus dan maar 1 van toen het nog mooi weer was. hij is op t moment wel sterker geworden en zijn bewegingen zijn ook veranderd. hij is kampioen op de veulenkeuring geweest en als 3 jarige kampioen, heeft op zijn 5e z1 gelopen. ben met hem in 7 maanden van b naar t z1 gereden, ga hem dit jaar junioren starten
+ punten :
leert snel,
karakter voor een 10+, een echte knuffelkont!!
je hoeft het maar te vragen en hij doet het
springt super pirouettes, super passage en kan stukjes piafferen
maakt supermooie appuyementen
middengangen springen er absoluut uit
en nog een absoluut +punt, nog nooit op s&t gereden, heeft een mond van boter

-punten
soms gaat hij teveel op achter zitten en kan hij het even niet verwerken
wordt heel heet in de wissels
is nog wel erg kijkerig en heet op wedstrijd, ik weet zeker dat als ik hem vaker meeneem dit absoluut goed komt!

Afbeelding

Afbeelding
dit zijn ff wat oude foto's bij elkaar gesprokkeld, binnenkort gaat mijn buurvrouw wat nieuwe maken!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:33

@Orlando, zeker je koopt een paard om het totaalplaatje, maar het is wel een risico dat je neemt. Het ligt ook aan de prijs van het paard, de leeftijd en de kwaliteiten (het totaalplaatje dus), maar als je voor het zelfde geld ook een gezond paard kunt kopen, dan zou ik daar toch zeker eerder voor kiezen. Maar dat is een keuze die ieder voor zichzelf maakt natuurlijk en als jij jouw paard hierin hebt gevonden, dan is dat toch prima joh Lachen

Danique1990-Willem:€8000,-
uitleg: Jong paard, mooie maat, leuke uitstraling en prima niveau voor z’n leeftijd. Denk dat je daar een leuk toekomstpaard aan hebt.

Sundral: €15.000,-
uitleg: Groot paard, met veel kwaliteit. Klinkt als een paard met heel veel kwaliteit (vind dat op de foto’s niet/moeilijk terug te zien, wat wel jammer is). Denk dat je er een meer dan leuk toekomstpaard aan hebt.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 23:55

Ik zou Willem op 15.000€ zetten. Super uitstraling, goeie gangen en goeie maat.
+ zeer goede afstamming..

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:22

Willem:
5500,- kent nog weinig.
Sundral: Poeh wat een kwaliteitje. 12000,- moet kunnen!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:28

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:48

Ik heb voor mijn paard een bod van 1500,- euro maar dat vind ik toch wel te weinig. Hij is namelijk te koop.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:55

Is Brunotti al eens gekeurd? Zo niet zou ik er persoonlijke niet meer voor geven dan 2000eur.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:32

Nee hij is nog nooit gekeurd. Hij is pas bijna 3 jaar oud. Waarom zou je hem keuren dan? Hij heeft nog nooit wat gedaan in de sport o.i.d

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:39

Susy_Q schreef:
Nee hij is nog nooit gekeurd. Hij is pas bijna 3 jaar oud. Waarom zou je hem keuren dan? Hij heeft nog nooit wat gedaan in de sport o.i.d

Ik heb een 2,5 jarige ruin laten keuren, werd me afgekeurd op ocd! (paard kwam rechtstreeks van het land) mijn 2,5 jarige merrie idem dito (wel goed gekeurd als sportpaard)! Keuren heeft niks met leeftijd te maken..ik koop een paard voor de sport en ik heb dan graag enige zekerheid en daarom laat ik een paard keuren!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:51

Ok, was even vergeten dat dat natuurlijk ook kon ongeacht of het paard al ervaringen heeft.
Hij is dus niet gekeurd, gaat de prijs dan daarom na beneden? Gewoon omdat mensen de zekerheid niet hebben? En hoe zeker ben je na een keuring eigenlijk?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:56

Mijn 2,5 jarige heb ik gekocht voor 2250 (helemaal gekeurd) je hoeft je paard niet te laten keuren hoor..dat is immers aan de kopers..hou er dan wel rekening mee dat wanneer hij niet gekeurd is en hij wordt gekeurd dat het vaak zo geregeld wordt dat wanneer hij afgekeurd wordt de kosten voor jou zijn..veel mensen willen toch 'zekerheid'. Ik weet nu dat mijn merrie helemaal goed is in dr benen (en geschikt voor de sport) en gezond is verklaart door een DA..natuurlijk kan ze nog ziek worden of dr been breken maar nu is ze gezond..als ik die ruin had gekocht zonder te keuren..had ik dus straks met een paard gezeten dat niet meer geschikt zou zijn voor de sport..een keuring weegt dus zeker mee in de prijs!

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:58

Inderdaad, ik begrijp het! bedankt voor je heldere uitleg.