Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:26

Euridicey schreef:
We hebben nog geen datum. Omdat we willen gaan "ruilen" gaat ze ook echt pas terug als we diezelfde dag een ander paard mee kunnen nemen (dit wordt vast een hele leuke dag :s) of geld.
Maar over 2 a 3 weken heeft hij weer nieuwe paarden, dus dan is het hopen dat daar een geschikt pareltje tussen zit.
Vraagje: röntgenologisch keuren, sowieso ja. Maar zetten we de rug en hals op de foto? Of is dat onnodig?

Tot die tijd probeer ik haar om te toveren tot een recreatief paardje... maar dan moet ze wel pijnvrij kunnen lopen, anders schat ik haar kansen wel heel laag in..

Bij een EV wil ik altijd de rug op de foto, vooral het deel rond het SI gewricht. Bij een warmbloed de hals.

En sowieso benen, altijd :)

kyrkelover

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:43

Nou morgen breng ik Fire naar Duitsland naar de transporteur en dan zal zijn avontuur naar en in Oostenrijk gaan beginnen.
Hoop dat hij en zijn nieuwe eigenaren gruwelijk veel plezier van elkaar zullen hebben.

En nog meer leuk nieuws!
Zo trots op 2 ex-renpaarden die ik zelf ook gereden heb.
Mare, tegenwoordig Million Lady Q liep in Alphen-Chaam direct haar eerste L cross foutloos.
Afbeelding

Daarnaast liep Misty Birnam zijn tweede klasse 2. Ditmaal 52km met een super vetkaart en een 4e plaats. Misty heb ik vorig jaar verkocht aan een vriendin van mij, dus dat vond ik extra spannend.

Afbeelding

Roi gaat ondertussen ook erg fijn. Zulke heerlijke ritten met hem en andere dagen de ultieme kinderpony.

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:54

Spannend, top dat Fire ook n fijn huisje gevonden heeft!

Wat is die million lady een leuk paard!! <3 Knap hoor, doet ze netjes! Ik ben al blij als ik zaterdag de bb overleef :')

Fijn dat ze het beide zo goed doen, en ook super tof dat je er nog zo veel kunt blijven volgen hoe ze het doen!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 21:55

Knappe kinders <3

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:17

Beste avalanche
Avalanche schreef:
Ok

Punt is: je wilt geen geld uitgeven aan dierenartsen, maar je bent nu wel geld aan het uitgeven aan dingen die je niet gaan helpen, en dat snap ik niet. Je gaat hoe dan ook een hoop geld in dit paard stoppen, waarom dan niet dat geld besteden op een plek die ook nog nuttig is?

Vind jij het zelf eerlijk om je paard 3 jaar lang met ongemak te laten rondlopen (want je kan wel heel hard roepen dat je paard geen pijn heeft, maar met de informatie die je eerder hebt gegeven is dat simpelweg onmogelijk, en als ik naar de foto kijk die je geplaatst hebt, en vooral naar het gezicht, zie ik pijn) terwijl je met een hulpteugel in een paar maanden al heel wat ongemak kunt wegnemen?

Hoezo wil ik geen geld uitgeven???? Wat een nare veronderstelling zet jij hier even pubiek neer.
Of ik het eerlijk vind het dier drie jaar lang met pijn te laten lopen?? Mag ik ervan uitgaan dat we hier een visie verschil hebben. En dat als ik aangeef dat ik bij mijn vorige paard er drie jaar aan gewerkt heb dat helemaal niet wil zeggen dat er in die periode ook continu ongemak geweest is. Laat staan dat het in dit geval hetzelfde aal zijn
Ik vind jouw bericht zeer veroordelend terwijl je zomaar eea aanneemt.
Ik heb je vrij hoog zitten als het over de omgang met dieren gaat, nou de mensen nog

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 22:30

Waarom interpreteer je dit als een veroordeling? Ik stel vragen. Ik begrijp werkelijk niet hoe je wilt gaan werken aan revalidatie zonder een diagnose. En sorry, maar osteopaat, cranio sacraal therapeut en chiropractors zijn geen beschermde beroepen en er is geen medische vooropleiding voor nodig. En dus vertrouw ik de diagnose van zo iemand ook niet.

Verder heb ik nooit gezegd dat ik aardig ben. Ik ben helaas te oud om het iedereen naar de zin te maken, en juist omdat ik redelijk direct ben en mijn eigen ding doe wat betreft paarden, en daar nogal onorthodox in ben, ben ik goed in wat ik doe.
Maar om zo onorthodox te kunnen zijn, heb je ook een bepaald karakter nodig, en dat houdt soms in dat ik niet aardig ben.

Ik zeg niet dat je geen geld uit wilt geven. Je geeft wel geld uit, maar imo niet op een plek waar dat ook iets oplevert. Je hebt zonder meer een accurate diagnose nodig om doelgericht te kunnen gaan werken, en je osteopaat zet conclusies neer die gaan over het skelet, conclusies die je alleen kunt bevestigen met x-ray. Conclusie is dus dat je geen diagnose hebt, maar wel een probleem.

Om een probleem op te kunnen lossen moet je een diagnose, analyse en anamnese hebben, en een prognose, anders ben je imo een gooi in de lucht aan het doen, en dan kun je heel veel geld in een bodemloze put gooien als je pech hebt.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:06

Afbeelding

Fire is goed in Oostenrijk aangekomen. De mensen zijn nu al heel blij met hem. Zelfs na een lange reis van 11u was hij mega rustig en prima aan de hand te grazen.
Morgen gaat hij uiteraard de wei op met zijn nieuwe vrienden.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mij in zekere zin verbaas over dat zo'n lief, leuk en fijn paard zijn nieuwe huis 1100km verderop moet vinden. Al jaren in Nederland, alles bekend en toch legt hij het af tegen de handelaars import volbloeden die ik hier nu in veelvoud (marktplaats/bokt/facebook) voorbij zie komen. Ik hoop dat Fire en zijn nieuwe eigenaren (een leuk gezin) ontzettend veel geluk en plezier van elkaar gaan hebben.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:19

Wat een knapperd is het toch <3 leuk dat hij het zo goed doet :)

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:24

Fijn dat hij het zo goed doet! Ja je zou denken dat je m zo kwijt zou zijn hier..

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:06

Wat super dat hij het zo goed doet!! En ja best gek.. Maar ik zeg eerlijk dat ik vier maanden geleden echt hard heb gezocht naar paarden, maar ik ben Fire nergens tegen gekomen. Ik heb overal gekeken! Sporthorses, Ehorses, Facebook, Marktplaats. Ik weet natuurlijk niet hoeveel jij vraagt voor de paarden die jij verkoopt. Maar als je moet concurreren met de import en handelaren en je vraagt twee keer zo veel voor hetzelfde ras. Dan trek je ook andere mensen natuurlijk. Ik weet natuurlijk niet wat je er voor vraag he. Ik denk even hardop :)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:20

Euridicey schreef:
Wat super dat hij het zo goed doet!! En ja best gek.. Maar ik zeg eerlijk dat ik vier maanden geleden echt hard heb gezocht naar paarden, maar ik ben Fire nergens tegen gekomen. Ik heb overal gekeken! Sporthorses, Ehorses, Facebook, Marktplaats. Ik weet natuurlijk niet hoeveel jij vraagt voor de paarden die jij verkoopt. Maar als je moet concurreren met de import en handelaren en je vraagt twee keer zo veel voor hetzelfde ras. Dan trek je ook andere mensen natuurlijk. Ik weet natuurlijk niet wat je er voor vraag he. Ik denk even hardop :)

Haha, hij stond op marktplaats en juist voor de helft van wat handelaren voor een slechter ex-renpaard durven te vragen :D

@kyrkelover is de crux niet dat je je paarden meteen als volbloeden en ex-renpaarden adverteert terwijl de rest het over wedstrijdklare "irish sport horses", "rijpaarden met Iers paspoort" en dergelijke heeft? := uiteraard met wit dekje erop en luxe binnenbak als achtergrond, en dan willen mensen zelfs 8k voor zo'n "Iers warmbloed" betalen :P

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 11:24

De echt leuke paarden kom je niet via die kanalen tegen. De leukste paarden heb ik altijd rechtstreeks van fokkers gekocht, of via iemand die er een te koop wist, of: die en die wil waarschijnlijk paard wel verkopen maar niet online zetten.

Fly_high schreef:
Haha, hij stond op marktplaats en juist voor de helft van wat handelaren voor een slechter ex-renpaard durven te vragen

@kyrkelover is de crux niet dat je je paarden meteen als volbloeden en ex-renpaarden adverteert terwijl de rest het over wedstrijdklare "irish sport horses", "rijpaarden met Iers paspoort" en dergelijke heeft? uiteraard met wit dekje erop en luxe binnenbak als achtergrond, en dan willen mensen zelfs 8k voor zo'n "Iers warmbloed" betalen

Dat is toch ook verneukeratief? Daar trek je een totaal ander publiek mee, en mensen die niet per se ervaring hebben met deze paarden.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 12:25

Dat is inderdaad het grootse probleem Fly.
Ik ken zelfs meerdere volbloeden waar tussen de 8 en 10 voor betaald is puur omdat ze er een ander paspoort bij gedaan hebben en/of als ISH/rijpaard geadverteerd worden.

En inderdaad ik zit rond dezelfde prijs als veel handelaren EN er is geregeld nog wat te regelen. Goed ik ga geen 100% gezonde volbloed met bekende geschiedenis etc. voor €2500 afgeven.

En heel eerlijk ik heb het als experiment ook wel eens weg gelaten dat het om een volbloed ging en geadverteerd als rijpaard met dito foto..... Spontaan werd er meer dan de vraagprijs geboden, hoefde niet meer gekeurd te worden en weet ik het. Echt mijn mond viel open.
Uiteraard vervolgens wel gewoon netjes gemeld, want ik zou niet meer kunnen slapen als ik zulke dingen achterhoud/ verzwijg.

Monsieur Bandido heeft overigens afgelopen weekend ook weer het hele weekend Horseball wedstrijden gespeeld. Erg gaaf om ze zo allemaal nog te kunnen volgen.
Afbeelding
Afbeelding

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:24

Avalanche schreef:
Dat is toch ook verneukeratief? Daar trek je een totaal ander publiek mee, en mensen die niet per se ervaring hebben met deze paarden.

De vraag was waarom die import handelaren eerder van hun paarden af zijn dan eerlijke verkopers, en dat ondanks het feit dat ze over het algemeen troep verkopen. Nou daarom dus ;) maar mijn opmerking was absoluut niet bedoeld als voorstel om zulke malafide praktijken toe te passen ofzo, ex-renpaard als ISH verkopen blijft gewone oplichting waar ook nog het paard dupe van is.

@kyrkelover die zijn dapper bezig zeg :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:25

Ohh dat is ook een stoere zeg :D!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:36

Fly_high schreef:
Avalanche schreef:

De vraag was waarom die import handelaren eerder van hun paarden af zijn dan eerlijke verkopers, en dat ondanks het feit dat ze over het algemeen troep verkopen. Nou daarom dus ;) maar mijn opmerking was absoluut niet bedoeld als voorstel om zulke malafide praktijken toe te passen ofzo, ex-renpaard als ISH verkopen blijft gewone oplichting waar ook nog het paard dupe van is.

@kyrkelover die zijn dapper bezig zeg :D

Dat snap ik wel hoor, dat je dat niet voorstaat :j

is niet in het belang van het paard, en ook niet in het belang van de nieuwe eigenaren imo.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:40

Ik meld even dat ik hier meelees! Heb zelf geen EV, ik heb een draverhengst, maar die staat op Duindigt en ik zie dus dagelijks EV's en een aantal die genoemd zijn hier in dit topic (zoals Mare nu net weer) heb ik wel zien koersen. Ik kan dus niet echt "meepraten" maar vind meelezen wel erg leuk :).

De EV's die hier in training staan gaan trouwens zeer regelmatig lekker de weg op, naar het strand of de duinen want daar zitten we vlak bij. Hele relaxte dieren.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 13:44

Imo mag je gewoon meekletsen hoor. Mijn EV staat met pensioen en is dik en rond en gezond, dus echt meekletsen kan ik ook niet, want het zwarte monster is hier illegaal en zeer zeker geen EV :D en ik klets het hele topic vol :D

Dus ik zou zeggen klets lekker mee :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:13

Hahaah nouuu ava de laatste foto's van je ev vond ik haar er fit uitzien hoor! Dat is echt geen spekkies :d

Welkom prompter! En wat leuk dat ze vanuit duindigt lekker naar buiten gaan

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:50

Dankje Sintara! Ja je zit hier goed om buiten te rijden, een viaduct over en je zit op de Waalsdorpervlakte :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 14:52

Sintara schreef:
Hahaah nouuu ava de laatste foto's van je ev vond ik haar er fit uitzien hoor! Dat is echt geen spekkies :d

Welkom prompter! En wat leuk dat ze vanuit duindigt lekker naar buiten gaan

Nee, ze ziet er wel lekker uit momenteel :)

Maar als ze in het werk staat wordt ze echt heel snel mager, want die klote blessure bij de SI doet haar dan pijn :(:) en op deze manier is ze scheef en wat stijf wel, maar vrolijk en eet graag :j zo fit is ze niet hoor. Het valt me nog mee hoeveel conditie ze heeft. Voordeel van veel lopen denk ik. Maar ze voert geen flikker uit de hele dag, behalve zeiken om de 10 meter. Echt bizar hoe hengstig die wordt :roll:

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:04

@Prompter dan heb ik er nog wel meer voor je:
-Midas Girl
Afbeelding
- Signs of Succes
- Sagan Montlioux
Afbeelding

En dan vergeet ik vast nog iets.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:28

Leuk Kyrkelover! Ik heb jou en je vader hier ook regelmatig gezien :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:38

Mel werd van de week hengstig van de nieuwe 2 jarige merrie die erbij kwam in de groep :') gekkie. We hadden de hoop dat mel haar wat zou opvoeden maar helaas vind ze alles wat de kleine smurf doet even leuk en gezellig. Sterker nog, die kleine stuurt mel nog eerder weg dan andersom. Helaas! _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 15:42

Hoe oud is Mel?