Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kitobeer

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:27

En word het nieuwe huis een huis met paardjes in den hof ?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:44

Niet helemaal op eigen terrein, maar de wei die we huren grenst aan de tuin. Dus een doorgang naar achteren maken en tzt de stal een kwartslag draaien en we hebben vol zicht naar achteren :-)

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 22:03

Wow, dat is super snel verkocht! En straks uitzicht op de paardjes vanaf huis, oh dat lijkt mij heerlijk. Rebel woont op 1500 meter van ons huis. Voordeel is wel dat er voor hem gezorgd wordt al ik geen tijd heb.
Geweldige foto van bjuut! :D

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:53

*\o/* Woehoe!!!! Wat fijn Marieke!!!! Gefeliciteerd!! *\o/*

En....hoe bevalt je zadel Saams, zijn je billen nog heel??

Voor de rest ook alles meegelezen, maar beetje druk met werk en paarden enzo, dus niet de tijd gehad om te reageren... :+

Clooney heeft afgelopen week helaas een terugval in haar angsten gekregen. Vorige week na het puppyspringen (wat echt SUPER goed ging!) is ze heel erg geschrokken van een pony die losbrak en sprong ze met 4 benen de lucht in en werd Marlon gelanceerd. Daarna Clooney gerust gesteld, Marlon afgeklopt en er gewoon weer op, maar wel gespannen. Daarna lekker gereden aantal dagen, maar Dinsdag in het begin van de les schudde Clooney zich uit, ging Marlon mee naar voren zitten en gingen haar benen hierdoor naar achter. Clooney weer schrikken, springen en Marlon er weer vanaf... En toen was Clooney echt doodsbang. Joan was mee (ik was aan het werk), en Clooney was zo gespannen dat de instructrice er samen met Marlon een longeerles van gemaakt heeft omdat het opstappen niet meer veilig was en Clooney er doodsbang van was. Toen ik er Woensdag op ging was het gewoon zielig...ik stond in de beugel en voor ik mijn been er voorzichtig overheen kon doen voelde ik haar helemaal trillen. Rustig opgestapt en wel lekker gereden. Gisteravond weer les gehad (Marlon is woesndag op groep 8 kamp gegaan, dus heb Clooney even voor mezelf) en ging al veel beter. Ze liep echt heerlijk in de hand en ontspannen, heel fijn! Soms liep ze wat over de schouder weg en toen heb ik op het laatst even een springzweepje aangepakt om haar evt op de schouder te kunnen tikken. Ze verstijft compleet en het duurt echt even voordat ze er oké mee is. Best lastig dus allemaal...

Echt jammer want het ging allemaal super goed, we reden al bosritten, springen ging echt super, en ze zouden volgende week meedoen aan de clubkampioenschappen. Nu dus even rustig aan en pas op de plaats. Is niet erg, Marlon blijft helemaal dol van Clooney en wil het ook echt de tijd geven. Ik mag niks verkeerds zeggen over onze Cloon, want dan krijg ik de wind van voren... :+ Ben wel blij dat Marlon er geen punt van maakt en niet te snel bang wordt.

A.s. dinsdagavond komen er twee dames van "Veerkracht" die met Clooney het gesprek aangaan.... (als Clooney dat wil...ahum...) We proberen alles maar uit. We mogen vragen bedenken voor Cloon en ik denk niet dat we aan één A4-tje genoeg hebben... _O- Maar we moeten afwachten wat ze zelf kwijt wil. Daarna zullen er druppels gemaakt worden (Bach-druppels of zoiets??) en meten ze ook het voer door. Ben heel benieuwd!

Pfoe...wat een verhaal. Had de helft misschien wel weg kunnen laten lees ik nu...haha... Maar ja, nu staat het er toch al hè...

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:07

Marieke wat vervelend zeg! Hopelijk krijg je de rust er weer goed in, sneu is dat als een pony zo angstig is.
Ik ga even zoeken op veerkracht, nog nooit van gehoord. Schrijf maar een uitgebreid verslag want ik ben wel heel erg geinteresseerd....
En nieuwschierig :D

Tja, hier verder niet veel nieuws van deze kant. We zijn lekker bezig met melody, sanne heeft het erg druk met school, alles is daar erg ongeregeld en daar kan ze dan niet zo goed tegen, dus is ze heel erg moe en ze maakt lange dagen. Voor t eerst naar groningen, pffff valt niet mee, en dan ook af en toe lekker rijden. We zijn nog steeds heel erg bezig met de basis, maar gaan nu wat verder op bewustwording van zijn lijf, hij weet van voor niet dat er achter ook nog wat zit, dus beetje in zijn lendenen en bekken buigen en kantelen......eh kan dat? Hihi.....moeilijk voor melody dus, maar dat geeft niets. Soms is ie even de weg kwijt en raakt hij logt gestresst en dan proberen we het rustig weer op ieuw en onze trouwe kameraad probeert het dan ook heel rustig weer opnieuw, man wat ben ik toch verliefd op die pony!!
Mocht iemand hier nog tips hebben hoe ik zoiets met grondwerk los kan krijgen dan hoor ik dat graag!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:50

Wat balen dat Clooney zo de schrik er in heeft! Gelukkig is je dochter een voorzichtige ruiter en met jouw hulp verwacht ik dat hij weer snel de oude is.

Tineke gefeliciteerd met je gewonnen bodywarmer, gaaf hoor! Drukke dagen voor Sanne. Nog wedstrijden op de planning staan?

Zadel bevalt heel goed, springjuf was onder de indruk. Morgen krijgt hij de ultieme test, rit naar het gooisch natuur reservaat a 4/5uur rijden :=
Bjuut doet het ook weer top, probleem is zoals verwacht verholpen. Ik moet alleen nog zoeken naar een goede magnesium supplement om bij te voeren. Dit zou kunnen helpen bij het wegdrijven van afvalstoffen.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:11

Fijn dat het zadel goed bevalt Saams! Van een fijn zadel kun je zoveeeeel plezier hebben!! Is zo belangrijk voor ruiter en paard!

Tineke wat zijn jullie toch altijd lekker bezig met Melody! En ik snap dat jullie helemaal blij zijn met die topper van jullie! Ik heb zelf afgelopen week voor het eerst een les genomen in longeren met dubbele lijnen. En ik heb meteen gemerkt dat je daar heel veel mee kunt! Misschien is dat een idee voor Melody?

En veerkracht is nog niet te vinden op internet denk ik Tineke. Ze zijn nog bezig met het bouwen van een site. Een van de dames is de moeder van een vriendinnetje van Marlon. Ze helpt al heel lang mensen en dieren, maar altijd alleen in de vriendenkring. Ze zijn nu startende als "bedrijfje". Ze willen ook kinderen met problemen gaan helpen om dingen te verwerken, dit met behulp van de omgang met paarden.
Ik houd je op de hoogte! Ben zelf ook heel benieuwd of er wat uitkomt waar we wat mee kunnen en of de druppels Clooney (en ons) kunnen helpen.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 23:16

Mooi zadel Saams !

Ach die arme Clooney .......
Jammer dat ze niet kunnen praten he ..... ben heel benieuwd naar je verslag nadat ze van "veerkracht" geweest zijn.

Hier helemaal in de huizensfeer, 18 november krijgen we de sleutel en 1 december geven we onze sleutel door aan de nieuwe mensen. En dan begint de "ellende" ;-)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 23:21

Punz, Esje007 en Marieke33 hebben jullie laatst mail gehad van de "datumprikker" ?

Ik ga zelf afhaken (helaas) ivm met de verhuizing die eerder op ons pad kwam dan gedacht. En ik de weekenden die er nog zijn waarschijnlijk hard kan gebruiken ivm opruimen en inpakken.

Sorry, een andere x beter !

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:22

Heb het bericht gezien Curly, staat genoteerd bij ons in de agenda! Willen we het wel door laten gaan nu Punz en Esje? Want dan gaan we dus alleen Clooney, Joujou en Punzel kijken??
Laat maar weten wat jullie willen en of we de mini-tour door laten gaan.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 16:24

En nog een vraagje: ik bedacht me net ineens dat we het paspoort van Clooney nog niet terug hebben ontvangen (meegegeven na de keuring naar het stamboek).... Is dat normaal (nu 3 weken geleden) of moet ik me zorgen gaan maken?? (ben altijd bang dat dat soort dingen zoek raken in de post...zucht...)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:54

Ach die arme Clooney! Hopelijk vind hij het vertrouwen snel terug. :j

Ik had Ler vandaag weer mee! Hij was fijn foutloos. :)
Mam heeft het progressief ook nog gefilmd:

Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:17

Ziet er goed uit change!

Wij hebben een rit van 33km afgelegd op het gooisch natuur reservaat. Ze vond het prachtig :D

Afbeelding
Afbeelding

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:52

Ik kan het filmpje niet openen Change... :-(
En Saams....kontje nog heel??? Echt gaaf hoor zo'n lange rit! En geweldig weer gehad waarschijnlijk? Genieten!!!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:55

Ja, we hebben 6 uur gereden en 1 pauze van een uur en 1 pauze van 45 minuten en pas op de weg naar huis dus ongeveer de laatste 5 km kreeg ik het even moeilijk :+ Alles is nog heel maar wel wat gevoelig, maar dat hadden de andere die mee waren ook. Met de kieffer had ik bij een normale buitenrit van 1,5/2 uur al pijn of gevoelig na 45 min springles
Laatst bijgewerkt door Saaams op 17-09-16 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 18:57

Ik krijg het via bokt ook niet geopend.. als ik op de tekst druk dan via yt wel. Raar. >;)

Wat een lange rit saaams! Knap dat je dat volgehouden hebt!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 19:50

Je hebt er kennelijk een muziekje onder gezet waardoor eea nu geblokkeerd wordt Change.

Leuke foto's verder Change en Saaams! Kan me voorstellen dat je zon rit wel merkt in je spieren ja.

Marieke: vooralsnog is alles nog normaal, de stamboekpapieren incl opname formulieren moeten verwerkt worden, dus dat kan even duren.
Verder: jullie zijn van harte welkom Marieke en Esje, maar misschien is het leuker om eea uit te stellen totdat C2D ook weer mee kan?

Punzel vandaag trouwens nog maar weer eens opgemeten en er is deze zomer toch weer een centimeter bijgekomen.... 1.53 is ze nu... ( royaal de grootste van onze Connemara's, maar wordt door mij nog steeds hardnekkig "de Kleine" genoemd... :+ )

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:08

Punzel zal altijd je kleine meisje blijven waarschijnlijk! <3 Maar een mooie maat heeft ze bereikt! Lekker groot!

Fijn om te horen dat het nog niet gek is dat het paspoort niet terug is. Ben gewoon altijd neurotisch dat zulke dingen zoek raken...haha... :+ (of zegt dat meer over mij...? _O- )

Ik vind het ook prima als we het Connies kieken uitstellen tot voorjaar. Wat vind Esje??

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:32

Saams hoe ging je bosrit?
En bedankt, ben ook heel benieuwd, rij ik over n tijdje met een wel heeeeeeele mooie bodywarmer :D
En ja volgend weekend nog een wedstrijd op de planning staan in Ruinen.

Marieke bedankt voor de tip, ik ga me er eens in verdiepen. Longeer nu maar met 1 lijn.
Gister wel naar een clinic geweest van Johan Hamminga, opleiding van het jinge paard. Was erg interessant!!

Vandaag heeft sanne weer gereden. Even een lijntje met in- uitjes neergezet met sommige als hindernisje en sommige enkel als een balk op de grond, man oh man. Sanne wilde op de volte in galop maar melody had hele andere plannen. OVER die hindernissen, dus koppie in die richting en stug blijven kijken dan komen we wel in de buurt. Maar dat mocht dus niet, hij moest eerst warm lopen op een volte in galop, pfffff dat viel niet mee. Het is volgens hem gewoon heeeeeeel simpel. Als je een hindernis ziet, moet je erover heen.

Weer een goede oefening voor beide en hoe netjes ze ook kunnen rijden als er geen hindernis in de buurt staat.....wanneer er wel een hindernis staat, echt niet dat hij dan na gaat geven. Zit niet in zijn systeem. Neusje naar voor en gewoon lekker naar die sprong, poeh. Ik heb nog wel gefilmd, dus zal sanne even lief vragen of ze het zo voor me kan maken dat ik hier wat kan plaatsen.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:34

Oh en change, wat heerlijk dat het zo goed ging vandaag!

Punz wordt groot zeg!

En heerlijke foto's saams, mijn complimenten dat je het zo lang vol kunt houden!

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 11:45

Wat betreft de Connie tour: inderdaad wel leuker als iedereen kan. Kan Marrit ook misschien mee.

Saams: wat een eind rijden!

Punzel is zeker lekker aan de maat! Mooie dame!
Hopelijk komt bij Clooney het vertrouwen snel terug.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:19

Het heeft een paar uur geduurd maar Larry is weer kaal. :D

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:00

Kaal? :oo

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:05

Geschoren. ~~}>

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:10

Zat hij al zo in het haar?
Is het vaker zo dat schimmels geen glimwormen worden? Bjuuts vacht oogt goed maar ze glimt nooit :')