Coloured schreef:
Thnx!
(idd geen dun, maar rest wel. Dan weet ik met de uitslagen in ieder geval of hij het creme gen draagt, en dus valk is. (wel bijna zeker) Of hij ook dun-draagt blijft dan de gok...)
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mic schreef:Fiffill schreef:Is dat niet een vos met flaxen ipv palomino? Correct me if I'm wrong
Dat is nog even de vraag. Ook wij zouden eigenlijk moeten testen. Vader is een palomino-bonte Paint (Cut a Sugar Pep) en haar moeder is vos met flaxen.
Haar wimpers zijn vos(goud)kleurig en niet licht zoals bij haar moeder. Als ze vos met flaxen zou zijn, zouden haar wimpers toch ook licht moeten zijn ?
Zij heeft nu dezelfde goudkleurige kleur als haar vader.
Femke_Tweety schreef:Coloured schreef:
Thnx!
(idd geen dun, maar rest wel. Dan weet ik met de uitslagen in ieder geval of hij het creme gen draagt, en dus valk is. (wel bijna zeker) Of hij ook dun-draagt blijft dan de gok...)
Moragh schreef:Max Sabino Arab is wel heel apart, echt 100% Arab??.
Faline schreef:Ik heb het een tijdje terug ergens eens gelezen geloof ik, maar had koffievos nou ook te maken met het sooty-gen?
Mic schreef:Dat is nog even de vraag. Ook wij zouden eigenlijk moeten testen. Vader is een palomino-bonte Paint (Cut a Sugar Pep) en haar moeder is vos met flaxen.
Haar wimpers zijn vos(goud)kleurig en niet licht zoals bij haar moeder. Als ze vos met flaxen zou zijn, zouden haar wimpers toch ook licht moeten zijn ?
Zij heeft nu dezelfde goudkleurige kleur als haar vader.
s6801881 schreef:Als ik het goed heb begrepen zijn de wimpers toch ook in de basiskleur van de vacht, niet in de kleur van de manen? Dus, anders gezegd, flaxen heeft dan geen invloed op de wimpers?
Moragh schreef:Genotypering is heel veel goedkoper geworden de laatste jaren (mijn man houdt zich er vanuit antibiotica resistentie mee bezig...) en het zou me niet verbazen als men straks gewoon ontzettend veel in databases heeft staan om gewoon te pakken als er enig onderzoek op genen nodig is.
Dat gebeurd nu dus al met allerlei bacteriën ect dus dat komt straks met dieren ook wel.
Bij de endurance zijn ze nu al in Frankrijk bezig met een hele database aan te leggen om specifiek eigenschappen voor endurance te kunnen gaan vinden op het DNA
Peterina schreef:Moragh schreef:Genotypering is heel veel goedkoper geworden de laatste jaren (mijn man houdt zich er vanuit antibiotica resistentie mee bezig...) en het zou me niet verbazen als men straks gewoon ontzettend veel in databases heeft staan om gewoon te pakken als er enig onderzoek op genen nodig is.
Dat gebeurd nu dus al met allerlei bacteriën ect dus dat komt straks met dieren ook wel.
Bij de endurance zijn ze nu al in Frankrijk bezig met een hele database aan te leggen om specifiek eigenschappen voor endurance te kunnen gaan vinden op het DNA
Wordt ook al verschillende jaren in UK en USA gedaan maar dan wat betreft Engels Volbloeden ivm Racing en Breeding. Nav deze onderzoek is het ook 'ontdekt' dat stamina afkomstig is van het mannelijk gedeelte van de genetisch mix.
Peterina schreef:Femke_Tweety schreef:
Er is wel een Dun test beschikbaar bij UCLA Davis ... dit is niet een DNA test maar een ei-wit test en is goed voor 99% zekerheid.
s6801881 schreef:Dan is het een wildkleur (dun) basiskleur bruin. Geen van beide ouders hebben namelijk een cremeverdunning aangezien de beide stamboeken dat niet toelaten.
s6801881 schreef:Er is geen databank met alle paarden, dus het is via een DNA test niet te zeggen wie de ouders van een paard zijn, of welk ras het paard is. Dus daar schiet je helemaal niets mee op.