Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 00:35

Leuk beestje hoor Avalon, echt een knuffeltje! Gelukkig gaat het alweer wat beter met hem *\o/* !

Kaiyo is echt een smeerkont. De eerste week stond hij op stro, maar ik kon elke dag de hele stal leeg trekken zo goor was het. Na een week besloten om hem grotendeels op vlas te laten staan, met een klein laagje stro voor de verveling, en dat werkt gelukkig een heel stuk beter. Ik haal tenminste niet meer elke dag de hele stal leeg...

IndianaBronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 14:24

Hallo iedereen.
Ik ben een heel tijdje weer niet op bokt wezen kijken..
Maar wil me weer een beetje inburgeren, zeker in dit topic!
Voor iedereen die me nog niet kent: Aangenaam ik ben Sifra, mijn konik vriendje heet Bronx.
(op mijn profiel ons levensverhaal :P ) Hij komt uit een natuurgebied in Rosmalen en heb hem wild in handen gekregen.
Veel beleefd en geleerd samen! wat geweldig om al die konikers te zien met hun blije eigenaren.. *\o/*
foto's in mijn profiel en heb hem vandaag weer ITP gezet

Paardenklas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:42

Cartouche en Dorian , Koniks uit duinen van De Panne, zijn gelukkig goed terecht. Na twee weken al in vrijheid bereden. De eigenaar is wel een ervaren man die gewoon is om paarden in vrijheid op te leren. Ik kon al 10 konikpaardjes plaatsen bij goede eigenaars. Met een beetje kennis aan paardentaal, wat geduld en vaardigheid, kun je ze heel gemakkelijk opleren tot superpaardjes. Maar ze zijn wel zo slim, dat ze ook heel gauw door hebben als je het niet correct aanpakt. Je moet er dus wel iets van kennen als je ze zelf wil opleren, maar ze leren heel vlug. Ik heb er zelf ook drie, en ze zijn werkelijk super. Wie een ongeleerd puur natuur konik paardje te koop zoekt, kan gerust contact opnemen met mij : +32 (Belgie) 0 475667618 of paardenklas@skynet.be. Meestal ben ik op de hoogte wanneer er te koop worden aangeboden. Meestal zijn het onterecht enkel beenhouwers die erop bieden, terwijl ik hier zie dat er zoveel mensen graag zo'n konik paardje willen. Teveel mensen denken dat je er niet mee kunt rijden omdat ze te lang in het wild zijn opgeroeid, terwijl dit juist de reden is waarom ze zo slim en zo goed evenwichtig zijn: ze hebben veel van hun mama geleerd en geloof me, ze zijn soms gemakkelijker op te leren dan veel fokpaardjes die geen stabiliteit en kuddegevoel gekend hebben. Ook op latere leeftijd kun je ze nog zeker gewoon maken aan het rijden.

IndianaBronx

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 19:53

hmm beetje stiller op topic dan ik had verwacht :?

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:20

Hoi Sifra! Welkom (terug)!? Wat stoer dat je Bronx wild in handen hebt gekregen en toen de hele weg samen hebt kunnen bewandelen. Hoelang is hij nu al onder het zadel? Leuke foto's op je profiel, jullie zien er happy uit!

IndianaBronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 21:41

Hallo :wave:
Ik ben idd eerder een beetje actief geweest in dit topic. tijdje niet op bokt geweest.
Maarrrrrr i'm backk!

Sinds April. In zijn paspoort staat dat hij 1 april 2010 is geboren. Al weet ik niet hoe nauwkeurig dat is. Vanaf zijn verjaardag zijn we rustig aan op gaan bouwen. Een beetje aan de vroege kant misschien maar na 1,5 jaar grondwerken samen, waren we toe aan een nieuw hoofdstuk. Aangezien hij het zo ontzettend goed doet gaat het allemaal erg vlot. Maar we houden het lekker recreatief, doen veel rustige ritjes buiten met lange stukken stappen. In de bak rijden vinden we beide maar zo saai, maar ook dat doen we op z'n tijd :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:42

Welcome back Sief!! *\%/* Gezellig dat je er weer bij bent :D

Sorry voor mijn afwezigheid de laatste tijd, maar zoals jullie weten ben ik vorige week van Pumbaa afgevallen en heb nu mijn pols gebroken. Ik ben dinsdag voor een foto geweest en het lijkt niet goed. Ik moet daarom morgen geopereerd worden en ook nog eens een nacht i/h ziekenhuis blijven waar ik vreselijk van baal!! De breuk is zo ernstig dat het niet meer goed aan elkaar groeit en de arts vertelde me dat het nooit meer zoals vanouds wordt, echt even slikken dus...Hoop iig snel weer te herstellen en dan ben ik ook weer actiever op het forum en met de paardjes :D
Wish me luck morgen en als ik ff niks laat horen weten jullie dus waarom!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:28

Jeetje Nadine, heel veel sterkte!
Ga er niet té negatief in staan, het kan toch altijd nog meer meevallen dan je denkt!
Ik heb in januari mijn duim tussen een staldeur gehad en op 4 plaatsen gebroken en niemand dacht dat ik hem ooit nog zou kunnen gebruiken.... Maar kan hem zelfs nog buigen ( niet helemaal maar goed...) dus uiteindelijk is het veel beter genezen dan verwacht!!

Vereline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 19:59

Hee allemaal.
Ik was zo hier en dan een beetje rond aan het kijken naar konik paardjes op bokt en kwam hier terecht.
Ik ben verder heeeeelemaal niet bekend met bokt, echt een beginnertje haha.
Ik heb zelf een konik van 3 die de komende maanden een beetje basis ingereden zal worden.
Nog niet te veel want dat is nog niet goed.
Aangezien het 60 pagina's zijn van allemaal berichten, was mijn vraag:
Wat doen jullie met deze topic?
Ben erg benieuwd naar foto's van jullie Konik pony's.
Hoe kan ik in dit berichtje foto's naar jullie sturen?
Groetjes, Vereline :)

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:10

Hoi, ben er de laatste tijd ook niet steeds alle dagen bij. Wat doen we met dit topic???? tja,op de eerste pagina's ga je vooral lezen dat we onze paardjes net hadden of zelfs nog niet. En toen kwamen ze toe en waren ze compleet groen. En dan lees je verder, met alle ups en downs, hoe we ze opleerden, hoe ze reageren en vooral , onze vergeljkingen met andere rassen. ook vele foto's tussendoor; bij van ga je vooral lezen en zien dat ze al ontzettend ver geraakt is met haar merrie wolf, ze rijdt er intussen endurance mee, wolf is 4 als ik het goed heb. Jull, mijn ruin is ook 4 (4,5, hij is jarig in januari), maar nog ver achter op wolf in feite, julll is echt letterlijk en figuurlijk redelijk laatrijp... maar wel superbraaf en intelligent. Bij nadine staat Pumbaa, die is al wat ouder, ook n ruin, maar heeft een zwaar verleden, maar is ook zeker zeer intelligent en erg goed in vhd.... vroeger was ook pinkelotje veel op het forum, met haar bobby, maar wat daa van geworden is, is me niet heel duidelijk. en recent zijn er dus enkele nieuwe konikeigenaars. Helaas nog steeds weinig of geen in belgie. Ik blijf hier een unicum en rariteit als ik met Jull verschijn. Momenteel concentreer ik me wat op mijn highland merrie en ook weer terug op de arabische merrie ghashira.. daar heb ik lang westerndressuur mee gereden, brak dan mijn voet en nadien ging het niet meer zoals het hoort met haar. aangemodderd, jull gekocht, me volledig geconcentreerd op zijn opleiding en niet meer met gashira gereden. Dan heeft ze zo'n maand geleden mijn vriendin afgeworpen tijdens een ralley. Vriendin had zware hersenschudding, is 4 dagen gehospitaliseerd geweest en weet nog steeds niet wat er die dag gebeurdis, is een zwart gat. Ze heeft nog steeds continu hoofdpijn. Heb de merrie laten kraken door osteo, want ik was in eerste plaats ontzettend boos op r maar ze bleek dus compleet vast te zitten. Nu moet ze 3x per week voorwaarts , neerwaarts gereden worden..bakwerk dus. dus ik "offer" me op. Kan niet anders, deze merrie is een "mijlpaal" in ons gezinsleven, in de arabierenfokkerij, in mijn paardenleven...dit is een paard dat je niet zomaar op kant kan zetten. Dus ik neem al mijn energie, tijd en durf tesamen en rij weer met haar. Gaat voorlopig goed. Jull intussen jaloers, hij is zoo ontzettend slim . tijdsgebrek, energiegebrek.. ik doe wat ik kan.
Nadine, ik zend je van hieruit positieve energie, en hoop dat je spoedig en zo goed mogelijk hersteld. Wou dat ik dichter bij woonde om je te helpen met pumbaa's verzorging. toi toi meid, kop op, ik denk aan je

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:01

Zo ineens weer een opleving hier!
Nadine, wat ontzettend rot voor je... Ik hoop dat de breuk al
snog enigszins netjes kan genezen. Desalniettemin, bewonder ik je doorzettingsvermogen.. Ik ga voor je duimen morgen!

Ik ben hier in brabant ook een rariteit ghashira, een buurman kon Loki niet plaatsen, en dacht dat ik een muildier oid gekocht had ^^
Loki wordt morgen overigens gecastreerd..

Welkom vereline. Ik ben ook erg benieuwd naar jouw paardje!
Hoelang heb je hem al? Fotos plaats ik altijd via photobucket, kun je de link hier plakken :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 22:24

mijn laptop was stuk vandaar mijn afwezigheid :Y)

welkom terug Sifra, Bronx kwam toch van TLNLSDB de ts van dit topic?
hij is echt leuk uitgegroeit en prachtige manen heeft hij zeg

welkom Vereline, ik ben benieuwd naar je konik :D

ghashira schreef:
bij van ga je vooral lezen en zien dat ze al ontzettend ver geraakt is met haar merrie wolf, ze rijdt er intussen endurance mee, wolf is 4 als ik het goed heb. Jull, mijn ruin is ook 4 (4,5, hij is jarig in januari), maar nog ver achter op wolf in feite, julll is echt letterlijk en figuurlijk redelijk laatrijp... maar wel superbraaf en intelligent.
Ik denk dat dat heel erg mee valt hoor en at Wolf en Jull ongeveer gelijk lopen. Het lijkt alsof ik al best ver ben met Wolf maar dat is echt niet zo, we zijn nog maar net begonnen. Na die ene wedstrijd ook besloten dat ze er nog niet helemaal klaar voor is en dus niet meer gestart. Ik doe sindsdien vrij weinig met haar(ook vooral omdat er steeds wat tussen komt zoals nu de pups) ze staat nu al een maand zo goed als stil en ik denk ook niet dat we dit jaar nog wat gaan doen.

IndianaBronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 05:50

@Van ; Dat klopt Bronx heeft voordat 'ie bij mij kwam een kleine en korte omweg gemaakt via de TS.

Vereline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:29

Leuk al die enthousiaste reacties!
Ik heb m'n Konik sinds dat die 1 jaar oud was.
Hij heet van oorsprong Jula, vind ik zelf een aparte naam maar wel heel gepast.
Ik hoop dat de foto's goed gaan:
Dit was hij toen hij nog net 1 was:
Afbeelding
Dit is Jula toen hij 2 jaar oud was:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is Jula als 3 jarige:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb ook nog een klein weide-maatje Sonja, die is inmiddels al 13 jaar oud, echt een goud karakter:
Afbeelding
Afbeelding

Ze hebben allebei 5 maanden op de wei gestaan dus ze zijn tonnetje rond haha.

1 probleempje: Jula heeft z'n voorpluk eraf geschuurd :( Doodzonde!

:)

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:49

Jula is prachtig! Hij lijkt erg veel op Loki, moet je maar eens kijken de fotos er boven. Sonja is ook een schatje.
Hoe groot is jula? Pakt hij t inrijden goed op?

Ik heb vandaag voor t eerst met Loki door het verkeer gewandeld, hij deed het echt super! Ik ben heel trots op mn ventje!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 14:55

wat een leukerd :D zonde van zijn voorpluk maar geeft hem ook wel een koddige uitstraling :P

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 20:56

Ben weer terug uit het ziekenhuis eindelijk..Operatie volgens de artsen gelukt. Heb nu wel veel last en voel de pin die ze erin hebben geplaatst duidelijk zitten, das minder. Maar ja moet maar even. Moet het nu nog 6 weken in gips hebben. Over 2 weken komt er weer ander gips op, hoop gedoe allemaal, maar ik hoop dat het mooi gaat genezen. Bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes! <3

Vandaag na 2 dagen afwezigheid weer naar de paardjes geweest en ze zijn beide flink aan het werk gezet door vriendin van me :D Duurt nog ff voordat ik zelf weer aan de slag kan, begin me gewoon echt te vervelen nu.

@Vereline: Mooi is je paardje! En wel zonde vd voorpluk misschien maar ik vind het wel erg schattig staan hoor :)) Wat grappig dat je ook een zwart shetje bij je Konik hebt staan, ik ook.

@Avalon: Fijn dat het wandelen met Loki zo goed ging!!

IndianaBronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:30

Heey nadine!
Fijn dat de operatie goed is gegaan!
Hopen dat je genezingsproces soepel verloopt!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:55

Ja dankjewel Sifra!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:10

Beterschap Nadine! Ik hoop van harte dat het helemaal geneest!
Wat een fantastische foto op jouw Facebook!!!! <3

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:45

mooi dat de operatie goed is gegaan en ook beterschap van mij :)

Wolf heeft ondertussen uitgevonden hoe ze het hek open kan maken. Ik moest al steeds oppassen dat ik de sluiting wel echt goed dicht heb maar nu kan ze dus de sluiting ook open krijgen :')

Vereline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:52

Dank jullie wel :)
Hij is nu 1,32 ongeveer. Behoorlijk klein.
We zijn hem nog niet aan het inrijden, doen we als hij een beetje gewend is op stal (staat sinds gisteren in Rotterdam).
Hij is echt heel erg koel in z'n hoofd. Hij schrikt bijna nergens van.. Wel weer van een konijn of vogel die wegvliegt.. haha.
Het longeren gaat nog wat moeilijker, heel erg tegenstrijdig. Dat is misschien zijn leeftijd nog wel.
Ik beloon hem altijd zo veel mogelijk zodat het leuk blijft voor hem maar hij vindt het maar niks!
Verder, hele wandelingen kan je met hem buiten maken, vind hij heerlijk. Vrachtauto's, tractoren, motoren, hij vindt niks eng.
Ben alleen wel bang dat nu die weer op stal staat, hij te weinig beweging krijgt... Dat hij weer erg druk en vervelend gaat worden buiten. Maar dat gaan we zien ;)
Heb pas een nieuw hoofdstel voor hem gekocht. Over een paar weekjes een zadel erbij. Eerst het longeren goed onder de knie krijgen want dat is natuurlijk de basis van het hele inrijden!
Ik zal jullie wel laten weten hoe het inrijden verloopt. Ben erg benieuwd.
Zijn er nog meer mensen die zelf , of met de hulp van een pro, jullie Konik hebben ingereden?
Groetjes!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:04

je hebt het longeren in principe helemaal niet nodig voor het inrijden
Wolf kent het longeren niet, ik heb er sowieso niks mee, veel te belastend vooral voor zo'n dier
Ik heb haar zelf ingereden(zonder longeren dus), ik geef mijn dieren niet zo snel uit handen als je een beetje logisch nadenkt is het ook helemaal zo moeilijk niet, het door rijden is een stuk lastiger.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:18

Ik kan me voorstellen dat je er de stemcommando's op wil hebben als back-up voor je erop stapt... Maar in mijn ogen hoef je daar niet voor te longeren.... Het belangrijkste stemcommando is HO.... En dat kan gewoon met grondwerk....

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 20:21

precies grondwerk en lange lijnen :j
voordat ik er op stapte zaten alle knopjes er al op behalve de beenhulpen