Wimar - farahmunda : €6000,- uitleg: Leuk paard, netjes aangereden voor z’n leeftijd, jammer dat je geen andere bewegingsfoto of standfoto hebt.
Zaffraan – Sita 18 : €5000,- uitleg: leuk tuigpaardje, niet al te groot, ik ben zelf alleen niet zo thuis in de prijzen van deze paarden, sorry.
Valiant – PatriciaVT : €5000,- uitleg: Leuk paard, nog niet zo ver gezien zijn leeftijd, nog wat jeugdig en groen (vind hem op de laatste foto wel beter uitkomen!
Nashua – Frannik : €15.000,- uitleg: Prachtig paard met behoorlijk wat uitstraling, wel al iets ouder, brengt wel een hoop ervaring met zich mee
Balouna – Dirkje_ : €3000,- uitleg: Je foto’s zijn niet erg gemakkelijk om te taxeren, paardje heeft wel een goed papier, nette maat en een leuk koppie,zelf ben ik niet zo van de hoge prijzen voor zulke jonge dieren;)
Zo ik ga ff de mijne er ook nog op zetten, ben benieuwd.
Naam: V-Power Afstamming: Respect (prestatie) x Ravallo x Pele (gaat terug op de Niki-stam) Geslacht: Ruin Stokmaat: 1.63 Leeftijd: 6 jaar Kleur: varierend van zomers lichtbruin tot 's winters diep donkerbruin Niveau: M2 dressuur (Z1 startgerechtigd)
Power loopt nu M2 dressuur en na de regiokampioenschappen (die we voor de 4e maal mogen rijden), maken we de overstap naar het Z1. Hij heeft alle klasses succesvol doorlopen met vaak scores boven de 65%. Het is een paard met drie correcte gangen; een hele ruime stap, een bewerkbare draf die steeds beter wordt nu hij sterker wordt en in de galop kan hij heel mooi verzamelen. Hij springt beginnende vliegende galopwissels en we kunnen al toewerken naar een (grote) piroutte. Hebben ook enkele oefenparcoursen gesprongen, wat hij netjes deed. Hij gaat regelmatig mee op buitenrit en is dan super braaf. Op stal is hij makkelijk en hij heeft geen stalgebreken, laat zich tevens zeer makkelijk laden.
Naam:Tik Tak Geslacht:Ruin Hoogte:1,65 Niveau:Z2 dressuur bij vorige eigenaar.Ook erg hoog gesprongen. Leeftijd:8jaar Vader:Elmshorn V van de M: Nurprimus
Tik Tak is een leif paard met veel ervaring was bij vorige eigenaar Z2 dressuur,maar paard kent zeker meer ,niet met mij maar met een ervarenpersoon kent hij de piroéttes (sory ken het woord niet helemaal ) en kent de eerste pasjes van piaffe.En wissels om de pas,Iemand die hoger als Z2 was had ook deze oefeningen uitgeprobeert en het ging erg goed. Het is een fijn te rijden paard erg gevoelig en toch erg lief een kind van 4jaar reed er mee weg.Doet geen vlieg kwaad en kent de kudde, ook is het een zeker geschikt springpaard. Maar omdat ik zelf geen ervaring heb geen goeie foto's van. Met vrijspringen staan de palen op 1.50 en hier laat hij een mooi sprong zien. Heeft geen stalgebreken ect. Is echt een lief paard. Maar nogmaals door mijn eigen ervaring geen behoorlijk rij foto's en deze rijfoto's zijn van 4week geleden
In kort Paard heeft ook een hele mooi gecorieérde draf.En ruime galop.En een mooie sprong.
Balouna: €3500, leuk paard voor in de toekomst. V-Power: €12500, mooi paard of goed niveau. Jammer dat hij niet een paar cm groter is. Tik Tak: €15000, goed leerpaard.
V-Power: rond de €12.500, mooi paard goed niveau. misschien zou de prijs idd hoger kunnen liggen met hogere stokmaat. Maar ik vind het een erg aansprekend paard (hij lijkt dan ook op mijn bruine ;) ) Tik Tak, leuk leerpaard maar voor het echte hoge niveau? €8000 Balouna: rond de €3000/4000, een interessante dressuurafstamming! jammer dat ik zn bewegingen/stand niet kan zien.
waarschijnlijk gaan we vanmiddag wat springfoto's proberen te maken van de mijne. Wie weet zet ik m er dan hierna op nieuw op hoor! wat die foto's die ik nu heb zijn echt bagger!
Bedankt voor de taxaties! Ik vind ze heel redelijk Maar de klacht was er dat je alleen het hoofdje van B zag. Ik had al een link geplaats naar een foto-topic van een half jaartje terug.
V-Power en Tik Tak beide rond de €12.000. V-Power: Beetje aan de kleine kant, maar nog maar 6 jaar en al Z1 startgerechtigd. Dat kan nog heel wat worden. Tik Tak: Ook Tik Tak vind ik wat klein, maar verder een goed dressuurpaard. Anders natuurlijk als leerpaard te gebruiken (naar aanleiding van zijn karakteromschrijving).
Tik Tak- _likepink_ : €12.500,- uitleg: Leuk paard om te zien, vind hem op de foto's niet mega aansprekend ook gezien zijn eerdere niveau, maar dat kan ook aan het type foto's liggen! Heeft een fijne middenmaat, en voor zijn leeftijd natuurlijk al een behoorlijk niveau. Daar zul jij in ieder geval een erg leuk leerpaard aan hebben. Klinkt als een paard met potentie, wat natuurlijk altijd positief is.
@replaym, daar heb je zeker gelijk in, maar dat hou je toch met paarden. @pasja, ik had die van mij ook graag iets groter, maar dat is er helaas nooit aangekomen. Maar hij maakt zich gelukkig wel wat groter met rijden. @Dirkje_, ik had je andere topic ook bekeken, maar bij mij deden maar weinig foto's het en die het deden vond ik niet echt makkelijk te beoordelen. Ik blijf voor nu bij mijn taxatie, mede ook omdat het nog een erg jong paard die groeit nog wel in het geld.
JulienSVU: €20.000,- uitleg: Jammer dat je maar 1 foto hebt geplaatst. Aansprekend paard om te zien zeg! Niet al te groot, wel een super fijn papier, en elite-merrie. Mooie leeftijd om Z dressuur te zijn. Lijkt me een paard met potentie in de sport, maar ook in de fokkerij.
Alle 3 zo rond de 15000. Zo jong en dan al zo hoog in de dressuur, erg knap hoor!
Zouden jullie mijn peerdjes ook kunnen taxeren?
Als eerst de mijne, Mister B : Ilmeo x Enrico Ruin 14 jaar 1.66 Z1 startgerechtigt bij vorige eigenaar nu L2 Zeer mooie gangen, kan makkelijk Z en meer (nou ik nog! )
woeliej - Mister B: €5500,- uitleg: Leuk paard om te zien, al wat ouder, niet al te groot, wel leuke gangen, maar niet spectaculair zo vanaf de foto, wel een aardig niveau, maar ook niet bijzonder voor zijn leeftijd. Dat er meer potentie in zit, is denk ik op deze leeftijd niet direct meer van belang. Denk wel dat je er een fijn leerpaard aan kunt hebben.
woeliej - Uventa : €4500,- uitleg: paard lijkt wat week in de rug, is wel nog niet zo oud, maar jammer genoeg niet zo groot. Lijkt me een braaf, maar geen bijzonder paard.
JulienSVU is het zo dat paarden alleen door hun papier dan al zo veel meer waard zijn? Mijn paard heeft prima papier, maar wordt hier toch niet hoger geschat dan 5000/6000.- Het is dan wel zo dat hij met zijn 6 jaar nog geen Z loopt, maar hij heeft met zijn grote lijf nog net wat meer moeite met dingen waar een kleiner, compacter paard makkelijker kan zijn. Ik heb geen haast en bovendien ben ik niet zo'n steramazone maar heeft mijn paard zeker wel de potentie. Is ie dan gelijk minder waard? Het is hier zo uiteenlopend waar mensen op taxeren en waar ze naar kijken
Nou jou paard is een ruin, dus dat is minder van belang... Maar voor "fok"merries is een papier zeker van belang.. de veulens leveren daardoor gewoon veel meer op! Je hebt dan namelijk een klein beetje houvast dat het waarschijnlijk een goed paard wordt (omdat de hele moederlijn goed is gefokt) Daarnaast is mijn merrie elite, en elke moeder daarvoor ook.. dat is het hoogst haalbare predikaat.. en daardoor is zo'n paard ook gelijk stukken meer waard.
@JulienSVU, kun je je er wel in vinden of niet? (vind het nl. wel moeilijk om een paard in de hogere prijsklasse te kwalificeren). En ik vind het wel praktisch om te zeggen waarom ik iets vind of denk, dat schept duidelijkheid. @Patriciavt, ik ben het wel eens met JulienSVU, zeker bij een (fok)merrie kan een papier net iets meer te betekenen hebben, toch staat het paard zelf wel voorop, maar aangezien we hier wel alleen met foto's en wat informatie taxeren kun je dat niet direct heel goed meenemen. Jou paard heeft idd een prima papier, ik denk ook dat je er een leuk sportpaardje aan hebt hoor