Vandaag wel een uur gereden, maar gewoon met lange teugel ontspanning buiten oefenen is niet echt vergelijkbaar met een uur dressuren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Avalanche schreef:Heb je foto's laten maken? Want bij mij gaan alarmbellen af. Ik neem aan dat dit de analyse van de osteopaat is?
Foto's laten maken hals en rug (speciaal C3 en C6/ C7) schoft, lumbale wervels en SI.
Voorbenen op de foto laten zetten en ook de hoeven als je kunt.
mrie schreef:Avalanche schreef:Heb je foto's laten maken? Want bij mij gaan alarmbellen af. Ik neem aan dat dit de analyse van de osteopaat is?
Foto's laten maken hals en rug (speciaal C3 en C6/ C7) schoft, lumbale wervels en SI.
Voorbenen op de foto laten zetten en ook de hoeven als je kunt.
Dit is de visie van de osteopaat.
Ik ga geen foto's laten maken, ik vermoedde dit al en heb eerder een halve EV gehad met hetzelfde beeld. Nu hoeft dit beeld niet exact hetzelfde te zijn dat weet ik wel.
Voorbenen hoeven niet op de foto, weet al lang wat daar mis is.
Ik hoef geen precies beeld en een veeartsen mallemolen.
Dit paard en ik gaan een traject in van veel oefenen, rechtrichten, lichte belasting en samen pret maken. Langzaam optimaal worden, al doen we er drie jaar of langer over. Het enige wat mij werkelijk zorgen baart is hoe houd ik hem pijnvrij en blij.
mrie schreef:Gluteus spier
weinig ontwikkeld ( deels ook gewicht), maar hamstring juist duidelijk ontwikkeld
mrie schreef:Lumbaal 2-4 kyphose, lumbaal 5-6 lordose
mrie schreef:Palpatie wk: pijnreactie laag
cervicale musculatuur ( brachiocephalicus), rondom lso en regio si gewrichten.
mrie schreef:Lateroflexie lumbaal naar links beperkt. Lateroflexie hals beperkt naar links
mrie schreef:Rechter
achterbeen; weerstand bij in flexie brengen van het been.
mrie schreef:Opp buigpees rv duidelijk verdikt, oude blessure, geen kreupelheid