Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Avalon87 schreef:Hoi Gashira.
Bedankt voor je antwoord.
Helaas is mijn duits echt erbarmelijk, maar het lijkt me wel interessant, wellicht kan ik er wel uitkomen, gelijk goed om mn Duits wat op te vijzelenWat voor studies worden er beschreven? Het is zo jammer dat er zo weinig info over de paardjes te vinden is. Daardoor is het ook moeilijk om een beeld te krijgen van wat ze allemaal kunnen. Ook op youtube staan weinig leuke filmpjes.
Ik ben zelf ook altijd erg bang voor hoefbevangenheid. Zou dat in deze tijd nog kunnen? Aangezien er weinig fructaan meer in het gras zit. Anders ga ik hem toch alvast op strook begrazing zetten, dat zal volgende lente toch moeten. Ik ben sowieso nog even zoekende wat ik hem het beste kan bijvoeren. Ik hoop stiekem toch wel dat hij nog enkele centimentertjes gaan groeien. Hij is nu 1.30, maar de verhoudingen kloppen nog van geen kant. Dus of ik heb een heeele lelijke gekochtof hij groet nog hier en daar wat. Ik hoop het laatste.
Avalon87 schreef:Koniks zijn daar juist erg geschikt voor, het zijn uiteraard geen arabieren(al zit er wel een flinke scheut arabier in) maar qua uithoudingsvermogen zit het wel goed. In Duitsland worden ze juist veel gebruikt voor het distanz reiten. Het zijn super pony's om lekker mee op stap te gaan en kilometers te maken al dan niet in wedstrijd verband.Van, ik zag dat jij endurance wilt rijden met Wolf, dat is ook heel gaaf. Ik wist niet dat Koniks daar geschikt voor zouden zijn?
Avalon87 schreef:Ik was niet specifiek op zoek naar een konik maar wel naar een soort gelijk type. Ik heb naar de criollo gekeken maar dat kwam financieel niet uit, daarnaast heb ik naar de Sorraia geïnformeerd maar die schenen die geschikt te zijn voor de endurance en toen stuitte op de advertentie van Wolf, zag de foto en wist gelijk dat deze het moest worden en ben nog altijd heel blij met mijn keuzeVraag aan jullie allemaal: Waarom hebben jullie voor een Konik gekozen? Zijn jullie er specifiek naar op zoek gegaan of kwamen ze toevallig op jullie pad?
Avalon87 schreef:Genoeg filmpjes op youtube hoor, zoek maar eens op konik polski. Het zijn overigens hele veelzijdige paardjes. In polen word er veel mee gesprongen en dat kunnen de meeste ook heel goed(de mijne is al over onze omheining van 1,40m gesprongen). Dressuren kunnen ze uiteraard ook al is het korte halsje wel een nadeel, al heb je het met een konik wel een stuk makkelijker als met een fjord. Ook voor de kar worden ze veel gebruikt en uiteraard de lange afstanden. Hele veelzijdige sportpony's dus met een geweldig karakterHet is zo jammer dat er zo weinig info over de paardjes te vinden is. Daardoor is het ook moeilijk om een beeld te krijgen van wat ze allemaal kunnen. Ook op youtube staan weinig leuke filmpjes.
Avalon87 schreef:Leuke foto Nadine! Helaas kon ik er dit jaar niet bij zijn met horse event.. Volgend jaar beter![]()
Wat knap dat je toch zoveel met Pumbaa kunt doen, als hij eigenlijk niets van mensen wil weten, daar heb je veel geduld voor moeten hebben, super! Heb wel eens filmpjes van jullie gezien op youtube![]()
Hoe combineer jij vrijheidsdressuur met parelli? Omdat vrijheidsdressuur vaak gaat met clickertraining ( dus voedselbeloning) en parelli volgensmij niet met voedselbeloning?
Avalon87 schreef:Vraag aan jullie allemaal: Waarom hebben jullie voor een Konik gekozen? Zijn jullie er specifiek naar op zoek gegaan of kwamen ze toevallig op jullie pad?
ghashira schreef:ooh die is gaaf!http://www.2ememain.be/equitation/cheva ... c_id=&afd=
weet niet of jullie met deze link bij de advertentie kunnen komen, in belgie staat een konik te koop, waar van wrsch het water van in de mond