Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ghashira

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:43

Jull eet ook erg graag struiken, bomen , vooral wilgentakken en blaadjes is hij tuk op en schors van bomen, maar hij vreet ook meidoorn, met doorntjes en al.. netels hak ik af en de dag nadien eet hij ze op..vers eet hij ze niet, wel als ze een dagje gelegen hebben. Ook noten die afvallen en kersen eet hij met huid en haar, dus steen en al op.

Ga akkoord met van: combinatie van zelfzekerheid en maturiteit met hun hoge intelligentie maakt het rijden niet altijd makkelijk;

zou wel ns willen weten hoeveel jull dan weegt, maar in elk geval geen 450 hoor. Ik heb jana op de weegschaal zien staan in het dierenziekenhuis, zij woog toen 378 kg en was toen al veel zwaarder dan jull.
Vraag me af hoe je dat zelf kan uitrekenen, is iets met de omtrek van de buik geloof ik;;

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:26

Ja ik geloof dat je zo'n lint kan kopen, dat heeft idd met buikomtrek te maken icm schofthoogte ofzo. Dan weegt Pum misschien 350 kilo als Jana dan maar 378 kilo woog toen. Is altijd lastig, ik moet zelf ook nog eens zo'n lint aanschaffen, zou wel handig zijn...

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 23:31

@ Van, oh dat topic had je me niet moeten laten zien ;( die puppies zijn veelste leuk <3 !! Tamaskan had ik trouwens nooit eerder van gehoord, super mooie vader is het! Andere paardje is een kruising paint/fjord haha! Hij is helaas vorige weekend naar een andere stal gegaan, maar mooi beesie is het :).

Hij schommelt een beetje in zijn gewicht, toen ik hem de eerste maand had was hij best wat afgevallen, terwijl hij 24/7 op een grote wei stond. Denk door de stress van het verhuizen, nieuwe kudde, opeens dag en nacht buiten. Ondertussen ziet hij er weer wat voller uit, zoals je op de foto's ziet! Hij begint trouwens al aardig wollig te worden, gaat wat worden van de winter! Vraag me ook af hoeveel hij weegt, voor de wormenkuur had ik indd 400/450 kg aangehouden, maar misschien is dat dus teveel? Dacht zelf ook aan max. 70 kg wat hij zou moeten dragen.

@ Avalon. Super dat Loki het zo goed doet! Bomen en struiken vindt Kaiyo ook heerlijk, hij is sowieso geobsedeerd door eten.. Tot een week geleden stond hij nog 24/7 buiten dus dan kreeg hij gras, en eens per dag ong 400 gram muesli (hartog balance) + wat lijnzaadbrokjes. Nu staat hij het grootste gedeelte van de dag op het land, en s'nachts nog een groot hooinet + de muesli. Kaiyo is overigens ook nergens bang voor (eh met uitzondering van tractoren & quats die rijdend voorbij komen). 'Inderdaad ontzettend zeker van zichzelf wat opzich heel fijn is maar tijdens het rijden ook heel lastig kan zijn, vooral in combinatie met de hoge intelligentie, breng zo'n dier maar eens op andere gedachten als ze eenmaal een bepaalde mening over iets hebben, das knap lastig' en hier heb ik ook geregeld mee te maken!

Ben benieuwd naar jouw hondjes!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 11:02

Ja Koniks zijn niet de makkelijkste paardjes idd. Ik vind het wel leuk dat er nu ook weer wat nieuwe mensen op dit forum zitten en we ervaringen uit kunnen wisselen met elkaar over het mooiste paardenras ter wereld :D

Hier nog ff een foto van Horse Event, ik samen met toch echt wel 1 van mijn grootste voorbeelden, Frédéric Pignon and Magali Delgado. Zie mijn blije kop haha. Was bijzonder om ze te ontmoeten...

Afbeelding

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 17:16

Leuke foto Nadine! Helaas kon ik er dit jaar niet bij zijn met horse event.. Volgend jaar beter ;)
Wat knap dat je toch zoveel met Pumbaa kunt doen, als hij eigenlijk niets van mensen wil weten, daar heb je veel geduld voor moeten hebben, super! Heb wel eens filmpjes van jullie gezien op youtube :)
Hoe combineer jij vrijheidsdressuur met parelli? Omdat vrijheidsdressuur vaak gaat met clickertraining ( dus voedselbeloning) en parelli volgensmij niet met voedselbeloning?

Van, ik zag dat jij endurance wilt rijden met Wolf, dat is ook heel gaaf. Ik wist niet dat Koniks daar geschikt voor zouden zijn?

Vraag aan jullie allemaal: Waarom hebben jullie voor een Konik gekozen? Zijn jullie er specifiek naar op zoek gegaan of kwamen ze toevallig op jullie pad?

Vanmiddag heeft Loki een andere kant van zichzelf laten zien, bij het baasje van de andere pony. Hij werd te opdringerig met voeren en wilde bijten. Toen wilde ze hem wegjagen met een tas en sloeg hij naar haar. Zelf was ik helaas niet in de buurt en bij mij was hij weer heel lief vanmiddag.. Heb wel direct de dierenarts gebeld en volgende week woensdag komen ze hem castreren. Ik hoop dat hij geen gewoonte van dat gedrag gaat maken.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:37

avalon: dat is het typische wel aan een konik.. ze zijn slim, heel slim.. een ander paard denkt, oef, er wappert wat, ik loop weg..een konik ziet en denkt: pff, dat wapperen, daar heb ik geen schrik voor dus effe laten zien wat IK eigenlijk wél wil: ook eten.. koniks zijn "happy eaters"..ze houden van eten, ..dat stamt uit hun genen : oorspronkelijk leefden ze op arme gronden, in bossen en moesten ze zich tevreden stellen met blaadjes van struiken, jonge twijgjes, opschietende grasjes, ..; ze waren constant op zoek en knabbelden alles wat maar enigzins eetbaar was op. die overlevingsdrang, die voedingsgewoonte, die zit er in gebakken. en dus zijn ze nu nog constant knabbelend, zoekend.. maar nu hebben ze wel veel meer , dus mmoet je wel opletten voor hoefbevangenheid. Als je duits kan, kan ik je een heel goed boek aanraden, over allerlei studie van de konik;;;heel interessant.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:40

Mijn konik Jull heeft een tijdje bij ons moederloze arabische veulen moeten staan...dat ging super, hij aanvaardde haar als zijn veulen. Maar telkens ik Tabby ging voeren met de poedermelk(in een emmer-telkens ong 1,5 liter, duurde dan 10 minuten voor ze het ophad), werd Jull jaloers en begon ook te bijten enz. We gaven hem dan wilgentakken en wortelen...daar was hij even zoet mee en intussen kon het veulen de melk opdrinken en had hij niet het gevoel achtergesteld te zijn..

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:12

Hoi Gashira.
Bedankt voor je antwoord.
Helaas is mijn duits echt erbarmelijk, maar het lijkt me wel interessant, wellicht kan ik er wel uitkomen, gelijk goed om mn Duits wat op te vijzelen :P Wat voor studies worden er beschreven? Het is zo jammer dat er zo weinig info over de paardjes te vinden is. Daardoor is het ook moeilijk om een beeld te krijgen van wat ze allemaal kunnen. Ook op youtube staan weinig leuke filmpjes.
Ik ben zelf ook altijd erg bang voor hoefbevangenheid. Zou dat in deze tijd nog kunnen? Aangezien er weinig fructaan meer in het gras zit. Anders ga ik hem toch alvast op strook begrazing zetten, dat zal volgende lente toch moeten. Ik ben sowieso nog even zoekende wat ik hem het beste kan bijvoeren. Ik hoop stiekem toch wel dat hij nog enkele centimentertjes gaan groeien. Hij is nu 1.30, maar de verhoudingen kloppen nog van geen kant. Dus of ik heb een heeele lelijke gekocht :P of hij groet nog hier en daar wat. Ik hoop het laatste.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:59

Avalon87 schreef:
Hoi Gashira.
Bedankt voor je antwoord.
Helaas is mijn duits echt erbarmelijk, maar het lijkt me wel interessant, wellicht kan ik er wel uitkomen, gelijk goed om mn Duits wat op te vijzelen :P Wat voor studies worden er beschreven? Het is zo jammer dat er zo weinig info over de paardjes te vinden is. Daardoor is het ook moeilijk om een beeld te krijgen van wat ze allemaal kunnen. Ook op youtube staan weinig leuke filmpjes.
Ik ben zelf ook altijd erg bang voor hoefbevangenheid. Zou dat in deze tijd nog kunnen? Aangezien er weinig fructaan meer in het gras zit. Anders ga ik hem toch alvast op strook begrazing zetten, dat zal volgende lente toch moeten. Ik ben sowieso nog even zoekende wat ik hem het beste kan bijvoeren. Ik hoop stiekem toch wel dat hij nog enkele centimentertjes gaan groeien. Hij is nu 1.30, maar de verhoudingen kloppen nog van geen kant. Dus of ik heb een heeele lelijke gekocht :P of hij groet nog hier en daar wat. Ik hoop het laatste.

Hoi Avalon ik moet zeggen dat hij al een heel stuk mooier geworden is in het afgelopen jaar.
Bij hem gaat het vast op jaarling naarling, maar hij zal best mooi opdrogen.
Veel plezier met King(our Warrior)
Ik vond hem ook super cool toen we hem uit de bosjes trokken.
Hij verblikte of verbloosde niet, was braaf alleen de trailer in daar had hij gewoon een heel rustig ander idee bij.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:20

Hoi Jacky!
leuk om jou hier ook tegen te komen :D
Hij zit er idd al heel anders uit als een jaar geleden, maar hij kan nog veel mooier worden ^^
haha, hij is inderdaad heeeel nuchter, ook toen hij net bij ons aankwam. Alleen heeft hij een eigen mening over alles en is dan niet op andere gedachte te brengen, haha! Hij heeft een heerlijk karakter.
Ik zal van de week even wat nieuwe foto's posten van zijn nieuwe stekkie.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:13

Avalon87 schreef:
Van, ik zag dat jij endurance wilt rijden met Wolf, dat is ook heel gaaf. Ik wist niet dat Koniks daar geschikt voor zouden zijn?
Koniks zijn daar juist erg geschikt voor, het zijn uiteraard geen arabieren(al zit er wel een flinke scheut arabier in) maar qua uithoudingsvermogen zit het wel goed. In Duitsland worden ze juist veel gebruikt voor het distanz reiten. Het zijn super pony's om lekker mee op stap te gaan en kilometers te maken al dan niet in wedstrijd verband.

Avalon87 schreef:
Vraag aan jullie allemaal: Waarom hebben jullie voor een Konik gekozen? Zijn jullie er specifiek naar op zoek gegaan of kwamen ze toevallig op jullie pad?
Ik was niet specifiek op zoek naar een konik maar wel naar een soort gelijk type. Ik heb naar de criollo gekeken maar dat kwam financieel niet uit, daarnaast heb ik naar de Sorraia geïnformeerd maar die schenen die geschikt te zijn voor de endurance en toen stuitte op de advertentie van Wolf, zag de foto en wist gelijk dat deze het moest worden en ben nog altijd heel blij met mijn keuze :D

Avalon87 schreef:
Het is zo jammer dat er zo weinig info over de paardjes te vinden is. Daardoor is het ook moeilijk om een beeld te krijgen van wat ze allemaal kunnen. Ook op youtube staan weinig leuke filmpjes.
Genoeg filmpjes op youtube hoor, zoek maar eens op konik polski. Het zijn overigens hele veelzijdige paardjes. In polen word er veel mee gesprongen en dat kunnen de meeste ook heel goed(de mijne is al over onze omheining van 1,40m gesprongen). Dressuren kunnen ze uiteraard ook al is het korte halsje wel een nadeel, al heb je het met een konik wel een stuk makkelijker als met een fjord. Ook voor de kar worden ze veel gebruikt en uiteraard de lange afstanden. Hele veelzijdige sportpony's dus met een geweldig karakter :)

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 22:49

http://www.2ememain.be/equitation/cheva ... c_id=&afd=
weet niet of jullie met deze link bij de advertentie kunnen komen, in belgie staat een konik te koop, waar van wrsch het water van in de mond krijgt... zo wordt wolf vast ook nog hoor...
ik ben hier trouwens begonnen met lange lijnen werk met het oog op het inspannen van Jull.... nu ik jull zelf niet kan bereiden wegens blijkbaar te zwaar of jull nog niet voldoende balans, rijdt eileen er mee, gaat wel hartstikke goed , maar omdat ik ook met hem bezig wil zijn, dacht ik, laat ik dat nou even leren..we hebben een marathonwagen van Dutch, voor die grootte van ponies, heb wel geen tuig maar dat zie ik nog wel. voorlopig vlot het sturen met lange lijnen ook niet zo best.. hij draait zich continu om te zien waar ik in hemelsnaam ben.. zwalpend gingen we over de wei , het leek wel of we dronken waren, maar goed, was ook de eerste keer.. hji vindt het verder wel fijn om bezig te zijn en dingen te leren

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:17

Avalon87 schreef:
Leuke foto Nadine! Helaas kon ik er dit jaar niet bij zijn met horse event.. Volgend jaar beter ;)
Wat knap dat je toch zoveel met Pumbaa kunt doen, als hij eigenlijk niets van mensen wil weten, daar heb je veel geduld voor moeten hebben, super! Heb wel eens filmpjes van jullie gezien op youtube :)
Hoe combineer jij vrijheidsdressuur met parelli? Omdat vrijheidsdressuur vaak gaat met clickertraining ( dus voedselbeloning) en parelli volgensmij niet met voedselbeloning?

Dankjewel Avalon! Ja Pumbaa en ik hebben al een lange weg afgelegd samen met veel ups en nog meer downs, maar momenteel krijg ik ook weer zoveel vertrouwen in hem terug. Hij zal altijd onberekenbaar blijven en mensen nooit volledig vertrouwen, maar we zijn in ieder geval wéér een stukje dichter bij elkaar gekomen in de laatste maanden.
Wat betreft het vrijheidsdressuur en Parelli, dat hou ik meestal gescheiden van elkaar en soms combineer ik het ook wel, maar niet vaak. Ik beloon Pumbaa met voedsel bij het aanleren van de vrijheidsdressuuroefeningen om hem extra te motiveren en als hij de oefening kent bouw ik het weer af. Ik weet niet of ik in Parelli termen kan praten met je, zodat je begrijpt wat ik bedoel, maar als Pumbaa erg Left Brain Introvert is (die buien heeft hij soms ook, erg lui dus) dan gebruik ik voor Parelli soms ook wat voedselbeloning zodat het leuk voor hem blijft en probeer dan ook veel uitdaging te houden dmv afwisseling met de games. Clickertraining heb ik in het verleden wel gedaan, maar doe ik nu eigenlijk niet meer, dus dat staat los van hoe ik vrijheidsdressuur met hem doe. Ik beloon het meest dmv aaien en vooral rust.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 21:29

Avalon87 schreef:

Pumbaa is op mijn pad gekomen, ik ben niet specifiek op zoek gegaan naar een Konik. Kende het ras wel al en toen ik hem voor het eerst op de foto alleen al zag, was ik op slag verliefd. Daarvoor had ik 2 andere paarden bekeken en gereden, maar dat was niks geworden. Ik moest hem direct meenemen en direct beslissen of ik hem wilde hebben want de verkoper wilde er vanaf. Na 3 uur lang trailerladen zei ik, als hij nu niet op de trailer wil, neem ik hem niet mee naar huis en zie ik van de koop af. En even later stond hij er op. Ik geloof nog steeds dat het zo moet zijn, ondanks al het verdriet wat ik om hem heb gehad. Hij is mijn speciale paardje en mijn maatje en de beste leermeester die er is.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:43

Gisteren Pumbaa gereden. Hij kreeg weer een angstaanval, vloog tegen de stalen omheining aan, explodeerde en toen viel ik er keihard af. Resultaat: gebroken pols...Ik baaaaaaal!!!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:50

Hoe gaat het met jullie?
Helaas hebben wij geen fijne eerste week achter de rug. Enkele dagen nadat Loki bij ons aankwam, zag ik bloedworm bij zijn ontlasting. Meteen Equest gehaald en een dag later was meneer doodziek. Diarree, waarbij er 20cm lange spoelwormen meekwamen, echt afschuwelijk.. Dierenarts zei dat hij enkel op veel hooi moest en ik zijn temperatuur goed in de gaten moest houden. Dat heb ik dus gedaan een keer of 4 per dag, maar gelukkig heeft hij geen koorts gehad. Wel vlagen waarbij hij erg kortademig en lusteloos was. Nu gaat het langzaam een beetje beter elke dag, maar blijf hem goed in de gaten houden. Ik was er zo verdrietig van en vond het zo zielig voor hem dat hij zich zo ellendig voelde.. Eigenlijk zou hij vandaag gecastreerd worden, maar ook dat is uitgesteld tot hij weer helemaal opgeknapt is. Ik vind zijn buik nog steeds erg dik. Waarschijnlijk heeft ook het vele hooi en gras ermee te maken? Dat hij moest hebben, om zijn darmen goed aan de gang te houden om de worminfectie eruit te werken. Ik heb hem nu op een kleiner stuk land gezet en geef hem nog maar 2 keer per dag een dun plakje hooi. Hopelijk knapt hij er snel van op.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:02

He wat sneu zeg voor Loki!! Arm dier. Die rotwormen ook altijd, wat heftig zeg spoel-en bloedwormen. Hoop dat hij snel weer opknapt! En verstandig dat je nog even wacht met de castratie.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 12:14

Jeetje Nadine, wat schrikken!
Ik zie net pas je berichtje net boven mij..
Zo rot, net nu het juist zo goed ging met Pumbaa :(
Nu ben je zeker voorlopig uitgereden? Echt balen!
Heel veel sterkte

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 15:39

nadine : sterkte joh, wat erg...na alle moeite en tijd dat je in pumbaa investeerde, is dit echt een opdoffer..hopelijk heeft je vertrouwen geen al te grote knauw gekregen, maar ik vrees er toch wat voor..in feite zo jammer dat dit paardje zo 'fiets up" is, excuseer me voor het taalgebruik, maar hij kan er ook zelf niet aan doen, komt wrsch door mensen die ooit heel verkeerd met m bezig waren... gut nou toch, en je had al geen geluk de laatste tijd en nou dit nog! sterkte en veel beterschap gewenst!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:56

Dank jullie wel! Ja ik baal er enorm van! Net idd nu het zo goed ging met vertrouwen en alles moet er weer iets gebeuren waardoor we weer een mega set-back hebben :( Gelukkig kan een vriendin van me Pumbaa blijven rijden zodat hij soepel blijft, want ik kan de komende 6 weken niks doen met hem..En als hij 6 weken stil blijft staan kan ik van voren af aan weer beginnen en is alles voor niets geweest. Dit is echt NIET mijn jaar...Ik neem hem ook niks kwalijk, kan eigenlijk ook niet wachten om weer te rijden, maar dat gaat nog wel een tijd duren. Het was pure angst en explosie waardoor ik niet meer kon blijven zitten en gelanceerd werd tegen de omheining aan. Het bot van mijn pols was de andere kant op gebroken dus heb een misvormde arm nu en hopelijk trekt dat allemaal weer bij. Moest in ieder geval gezet worden en volgende week weer fotos laten maken of alles goed aan elkaar groeit en anders weer opnieuw zetten...

belindaap88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 23:56

Bah Nadine! Wat naar, beterschap! Ook Avalon weinig geluk deze week met je nieuwe aanwinst :(. Hopen dat hij snel weer op krabbelt!

Ik was trouwens niet opzoek naar een Konik, maar wel naar het formaat en karakter (gedeeltelijk dan haha!) van wat Kaiyo heeft, namelijk bomproof, nergens bang voor, en goed hard voor dag en nacht op de wei, sociaal en leuk om mee te grondwerken. Ik zag hem staan op bokt en het was ook nog eens erg dichtbij, dus ben wezen kijken. Het lieve mooie koppie hielp natuurlijk erg goed mee!

@ gashira, die Konik uit Belgie/Luxemburg is niceee :D !!

Wij hebben trouwens waarschijnlijk een bijrijdster gevonden, dus dat is fijn. Zeker nu ze s'avonds op stal staan en ik iedere dag de stal zelf moet doen (meneer is ook echt een viespeuk). Helaas te weinig tijd om elke dag zelf te blijven komen :( , dus ik hoop dat dit een goede oplossing is!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:40

Gelukkig gaat het sinds vandaag echt weer een stuk beter met Loki. Hij was weer levendig en vrolijk, dat heb ik deze week nog niet van hem mogen zien. Het is zo'n schatje, hij steekt zijn neus overal in. Elke dag haal ik de mest uit de wei met een kruiwagen, daarbij word ik op de voet gevolgd, als hij de kans krijgt, gooit hij snel de kruiwagen om :D Draak. Hij vind het ook heerlijk om geborsteld te worden. Kan hem niet lang genoeg duren. Hij blijft gewoon los staan in de wei en dan kan ik hem overal goed borstelen. Ondanks de slechte start ben ik wel heel erg blij met mijn nieuwe Konikvriendje. Ik hoop dat er nog mooie tijden mogen komen. Hij begint nu trouwens al in zijn wintervacht te komen, hebben die van jullie dat ook al??

Respect Nadine, dat je alweer in het zadel wil. Heel fijn dat je vriendin het rijden tijdelijk voor je op kan vangen. Zou toch zonde zijn als je weer van voren af aan moet beginnen, vooral nu het zo goed ging.

Fijn Belinda, dat je een geschikte bijrijder hebt gevonden. Hoop dat het iets wordt!

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 12:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat jullie natuurlijk nieuwsgierig zijn, hier alvast wat foto's van mijn kleine vent, toen hij net een dagje bij ons was.
Wat is hij toch schattig he? En ja, hij heeft nu een ander halster om. Deze is veel te groot, maar het nieuwe halster dat ik voor hem gekocht had, paste van geen kant, dus moest het ruilen een dag later.

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 23:20

@ Belinda: Dankjewel! Ja, baal dr heel erg van, maar niks aan te doen...Wat goed dat je een bijrijdster hebt gevonden! Haha ja herkenbaar, Pum was ook altijd zo vies op stal, hij heeft nu een schuilstal dus dat scheelt, is niet zo heel vies. Maar toen hij elke nacht op stal moest staan op pension, man wat was ik blij dat ik zelf toen niet hoefde uit te mesten, haha.

@Avalon: Wat fijn dat het met Loki weer wat beter gaat, super zeg! Prachtige foto's ook van hem zeg!! Hij is zeker schattig! En dat kleine voorplukje nog <3 Zijn vriendje is ook een mooi exemplaar :+: Ook met zo'n mooie aalstreep...Haha dat met die kruiwagen doet me aan mn shetje denken, die doet precies hetzelfde haha ;)
Ja hier ook alweer een behoorlijke wintervacht, nu al! Vind het wel jammer, maar ja de natuur regelt het wel allemaal denk ik altijd maar...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 22:54

ghashira schreef:
http://www.2ememain.be/equitation/cheva ... c_id=&afd=
weet niet of jullie met deze link bij de advertentie kunnen komen, in belgie staat een konik te koop, waar van wrsch het water van in de mond
ooh die is gaaf! <3 beetje het zelfde type als Wolf, wel behoorlijk aan de prijs :=

Jeetje Nadine dat is echt zwaar k*t, beterschap met je pols :(:)

en Loki had wormen, arme vent :(:) en zijn gedrag tijdens het uitmesten komt heel bekent voor :D
hij is leuk! en volgens mij word het best een flinke kerel hoor er zitten behoorlijk stevige benen onder zo te zien