Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Gecondoleerd met het verlies van je oma en ook veel sterkte met het verlies van je kat. Ik snap dat je hem mist, vooral nadat hij je door zulke moeilijke tijden heeft gesleept. Ik heb mijn honden van mijn moeder gekregen en ook bij hun vind ik veel steun. Moet er niet aan denken dat ik die ook nog ooit verlies.. Wel goed nieuws dat je een baan hebt gevonden bij dierenpark Emmen. Wat voor werk doe je daar? 
Avalon87 schreef:vergis je niet, koniks zijn absoluut geen brede paarden, in tegendeel ze horen juist smal te zijn. Het zijn warmbloeden he, mensen vergelijken ze vaak met fjorden maar qua bouw gaan ze meer richting een arabier dan een fjord. Op plaatjes lijken ze vaak breder dan dat ze zijn(vele zijn ook vaak te dik) en veel mensen hebben bij de konik het beeld van de te dikke/met hangbuiken van de veulens koniks in de 'natuurgebieden' voor zich. Ik krijg ook vaak de opmerking 'maar ze is zo smal?' als ik zeg dat mijn paardje een konik is maar voor een konik is ze echt niet smal. Laatst op wedstrijd nog een ijslander tegengekomen, zelfde kleur, even hoog en ergens ver weg zijn de rassen wel familie van elkaar maar Wolf paste er bijna 2 keer inIk betwijfel namelijk of hij al 2 is, want hij oogt nog zo smal!

! Ik ben Belinda, 25, en sinds kort in het bezit van een ondeugende Konik ruin genaamd Kaiyo. Jullie kennen hem uit dit topic waarschijnlijk als Gerrit, ik geloof dat een van jullie ook bij hem is wezen kijken toen hij een aantal maanden geleden te koop stond! Ik ben super blij met hem, hij is wel een echte uitdaging (niet voorwaarts in de bak/buiten juist tegenovergestelde, weinig geduld met grondwerken, weinig respect voor persoonlijke ruimte etc) en werkt af en toe net iets anders dan het gemiddelde doorsnee paard haha!
) een leuk huisje heeft gevonden. Hij klinkt zo wel wat als mijn konik
. Ik ben echt benieuwd hoe hij er van de winter uit gaat zien qua vacht, waarschijnlijk wordt het echt een schaapje.
. Oeh endurance, dat zou ik ooit ook nog wel willen denk ik.
! Maar inderdaad het is nog wel een uitdaging om hem op niveau te krijgen. Ik ben nu in ieder geval qua veel bezig met tempo wisselingen, proberen hem voorwaarts te houden (wat een hele klus is!) en wat losser te krijgen, maar vooral niet teveel van hem te eisen. 

Welkom Belinda. Wat is Kaijo een mooi paard zeg! Hij lijkt op de foto's heel groot. Wat is zijn stokmaat?
dus dan vind ik dit wel fijn om te horen!
. Ben benieuwd naar Loki. Veel succes met ophalen!
. Zonder zadel en hoofdstel, haha daar kan ik alleen van dromen. Vraag me af of dat ooit gaat lukken en of ik dat ooit zelf durf! Klinkt in ieder geval super.
wel fijn dat het met Jull en Eileen zo goed gaat
hij ziet er keurig uit! ik zie juist vaak te dikke koniks, Kaiyo moet eecht niet dikker hoor op de 2e foto zou ik zelfs zeggen dat er wel wat af mag en de juiste spieren komen ook vanzelf wel.

Ik heb ook 2 kruising husky's, haha.
Wolf loopt ook overal zo op af, vind mensen ook geweldig, eerste wedstrijd dit jaar ook, ze dook meteen het gras in alle nieuwe dingen en paarden werden gewoon genegeerd. Tijdens de voorkeuring in de drukte stond ze rustig om zich heen te kijken en had ze een hartslag van 34. Ze is ook de baas in onze 'kudde' terwijl ze dus veel jonger is dan die andere 2. Inderdaad ontzettend zeker van zichzelf wat opzich heel fijn is maar tijdens het rijden ook heel lastig kan zijn, vooral in combinatie met de hoge intelligentie, breng zo'n dier maar eens op andere gedachten als ze eenmaal een bepaalde mening over iets hebben, das knap lastig 

Kan ik alsnog niks met de paardjes doen terwijl ik zoveel inspiratie heb en gisteren bij Horse Event ben geweest en weer fantastische shows heb gezien! Frustrerend is dat dan als je niks met de paardjes kunt doen.