Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Euridicey schreef:nou jongens.. slecht nieuws. Dierenarts(en waren er 2) is geweest. Laten lopen over het harde, zachte, buigproef jullie kennen het wel. Geconstateerd dat haar rug niet lekker beweegt dus toen een röntgen gemaakt van haar rug. Geen kissing spines te zien en het "extra botje bij de schoft" zag er niet gek uit, trauma waarschijnlijk, maar niet de oorzaak van haar pijn.
Vervolgens een echo gemaakt.. en dat zag er niet veelbelovend uit:
Bekken is van binnen scheef. Het bekkenvleugel staat scheef. De aanhechting van de SI aanhechting bekken aan het wervelkolom is verschoven en de tussenwervelschijven in het lumbale deel in het bekken is vergroeid..
Conclusie: kapot paard met heel veel geluk wordt het een recreatief paard. Beestje is vehdomme 6 jaar oud.
kyrkelover schreef:@Mrie jouw verhaal is een voorbeeld zoals ik het helaas heel veel zie.
Vervolgens krijgt 8/10× de rensport de schuld.( ik zeg niet dat jij dat deed, maar dat het vaak geroepen wordt)
Zo zie je maar weer hoe anders het kan zijn. Ik denk dat het voor menig volbloed eigenaar een eye opener kan zijn ala ze wat over het verleden te weten komen.
Euridicey schreef:nou jongens.. slecht nieuws. Dierenarts(en waren er 2) is geweest. Laten lopen over het harde, zachte, buigproef jullie kennen het wel. Geconstateerd dat haar rug niet lekker beweegt dus toen een röntgen gemaakt van haar rug. Geen kissing spines te zien en het "extra botje bij de schoft" zag er niet gek uit, trauma waarschijnlijk, maar niet de oorzaak van haar pijn.
Vervolgens een echo gemaakt.. en dat zag er niet veelbelovend uit:
Bekken is van binnen scheef. Het bekkenvleugel staat scheef. De aanhechting van de SI aanhechting bekken aan het wervelkolom is verschoven en de tussenwervelschijven in het lumbale deel in het bekken is vergroeid..
Conclusie: kapot paard met heel veel geluk wordt het een recreatief paard. Beestje is vehdomme 6 jaar oud.
mrie schreef:Jij weet dat, wij weten dat, maar er komen ook regelmatig mensen voorbij die het hebben over hun paard "bij laten komen van de rensport," terwijl wat ze eigenlijk bedoelen is: bij laten komen van louche handel.kyrkelover schreef:@Mrie jouw verhaal is een voorbeeld zoals ik het helaas heel veel zie.
Vervolgens krijgt 8/10× de rensport de schuld.( ik zeg niet dat jij dat deed, maar dat het vaak geroepen wordt)
Zo zie je maar weer hoe anders het kan zijn. Ik denk dat het voor menig volbloed eigenaar een eye opener kan zijn ala ze wat over het verleden te weten komen.
Dit heeft niks met rensport te maken, dit is gewoon handel, verwaarlozing, slecht zorg, onkunde en onverschilligheid.
[ [url=m/5weOtb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Euridicey schreef:Super super bedankt voor alle steun. Misschien zal niet iedereen achter mijn keuze staan en dat is oke, maar wilde het wel graag delen, aangezien ik wel geniet alle verhalen hier in het topic en jullie heb meegenomen in de korte tijd (3 maanden) dat ik haar heb.
Foxie komt van een handelaar. Ik had een goed gevoel bij de man en gelukkig zat dat gevoel (ook) goed! Hij wil het graag netjes oplossen aangezien de problemen wel te herleiden zijn dat ze die al had voordat ze bij mij was. Hij bood aan om te kijken naar een nieuwe EV die binnenkomen uit Ierland over een paar weken en haar terugnemen en een nieuw huis zoeken voor iemand die wél opzoek is naar een recreatief paard.
Ik heb veel geleerd. Zal de racegeschiedenis opzoeken, röntgenologisch laten keuren en mijn trainer mag ook gezellig mee XD
Er zijn veel tranen gelaten, het is echt een ontzettend leuk paard, maar ik weet ook dat ik haar geen plezier zal doen om haar te houden en continue het gemis hebben dat we nooit een wedstrijd zullen rijden. Er is 100% iemand nu opzoek naar een lief paard om licht recreatief mee te rijden en ik gun haar die mensen graag toe.
kyrkelover schreef:Ik denk inderdaad een goede beslissing Eurodicey.
Ik zou echter niet meer zo heel happig zijn op import.
Ook die handelaar weet niet het verhaal van die paarden en laten we wel wezen over het algemeen is het niet het beste wat hierheen komt.
Immers inkoop + transport ed moet wel rendabel zijn voor de handelaar.
Goed dat is iets wat je voor jezelf uit moet maken. In Nederland/Duitsland/België/Frankrijk staan meer dan voldoende volbloeden waarvoor de eigenaren een goed plekje zoeken.