het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 19:48

ja het was eerst de bedoeling dat die idd mocht blijven tot na de pasen maar helaas hadden ze de fallschirmjager troepen nodig ik hoop niet dat dat nu betekent dat die zich actief in de oorlog moet mengen :( en ja hij wil een goedgekeurde hengst :D

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-22 20:11

Anna oh nee dus ook nog onzekerheid nu... :(

Ryder of de veulens voor de verkoop dan maakt het niet uit.. na een aantal jaar is het inderdaad wel slim om dan eens van hengst te wisselen, maar zolang je niet zijn eigen veulens behoud om weer te dekken moet dat goed gaan. (Uiteraard is goedgekeurd het best)

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 12:44

pffff... net gehoord dat vriendlief zich actief in de oorlog moet gaan bemoeien :(

Lizenlotte
Berichten: 418
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 20:30

Nee toch Anna, wat een naar bericht :-( sterkte

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 11:33

Danke Lizenlotte <3

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:36

Oh nee Anna dat meen je niet :( sterkte!! Hopelijk komt hij gauw weer veilig thuis :(:)
Hoe gaat het met de kleine en jou?


Hier is de afgelopen periode nog het een en ander gebeurd.. zoals verteld hadden we haar verhuisd en ze stond super in die kudde (ze zat 2 weken later toch flink onder de schrammen en wonden).. ik merkte dat het kwa afstand toch te ver was en dan dacht ik, kan nu niks doen en dan moet ik in de spits terug.. wetende dat ze er goed bij stond en niks te kort kwam dacht ik al gauw oke ga volgende keer..
Dus toch besloten haar dichter naar huis te halen, sinds 30 april staat ze nu een flink stuk dichterbij :D moet dagelijks zelf mesten, is even wennen na 3 jaar maar ik vind het heerlijk!! Hele relaxte en rustige stal (nu 6 paarden) er kan super veel, denken met je mee.. we hebben samen de dag dat we haar brachten een stuk weiland afgezet voor haar. Ze doet het super, ook haar eerste longeerwerk zit er alweer op. Morgen gaat zij voor het eerst bij 2 andere paarden het weiland op. Vriendjes maken <3 hopelijk verloopt dat aardig soepel en kan ze lekker kroelen met de andere paardjes. Vanaf vannacht staan ze 24/7 buiten.
Een foto van op haar nieuwe plekje <3

Afbeelding

En samen met m'n dochter <3 die 2 zijn echt zo gek op elkaar <3
Afbeelding

Ryder
Berichten: 1495
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 09:54

Wat fijn dat je zo'n goede plek voor haar hebt gevonden! <3 en wat een superlieve foto!

Bij ons op stal staat nu tijdelijk een andere Fuchs, zo leuk om te zien. Zodra zij en mijn paard elkaar zien gaan ze gelijk naar elkaar hinniken. Terwijl ze elkaar niet kennen ofzo. Zou dat dan toch een ding zijn van hee, jij bent net zo knap als ik :P

Love_Rosie

Berichten: 1509
Geregistreerd: 01-06-12

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:28

Het zijn in contact met andere paarden soms toch gekke dieren he. Heb hem in de 7/8 jaar dat ik er bijna dagelijks kwam maar 1 keer positief sociaal contact met een ander paard zien hebben. Heb me regelmatig afgevraagd hoe het zou zijn als er een schwarzwalder bij zou staan, of dat elkaar zou aantrekken

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 19:23

Ryder ja zo blij <3 vandaag ook weer lekker lang bij haar geweest, ze staat gewoon echt te genieten. Alleen heel erg last van de vliegen.. zo vervelend!
Ze word als het goed is nu bij de andere gezet, helaas kon ik niet nog langer blijven maar ga er vanuit dat het goed gaat!

Het zou zomaar kunnen dat "soort" elkaar herkent.. ze zeggen niet voor niks soort zoekt soort :')

Love_Rosie oh is hij niet zo van het contact met andere paarden? Denk dat met een andere Fuchs het anders zal zijn. Leuk om eens te testen, zit er geen Fuchs in je buurt?

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:09

Hoi Meiden sorry voor mijn late reactie! ben een tijdje niet online geweest, omdat mijn vriend gewond is geraakt. Het gaat nu weer goed met hem, en is voorlopig thuis om te revalideren

Anna224
Berichten: 120
Geregistreerd: 20-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 15:40

Biancatjee wat een mooie foto's van je paard en dochter ik smelt helemaal <3

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:52

Oh nee Anna hopelijk niet te ernstig!! Wel fijn dat hij nu thuis is!

Het lukte toch niet om de fotos van jou Fuchsen te uploaden? Volgens mij zag ik op insta (als ik het goed heb) jou Fuchsen voorbij komen, kan dat? (Pas een bericht geplaatst over dat jullie zeker nog leven - ivm al even niks geplaatst- maar door geboorte dochter het even geduurd heeft)

Lizenlotte
Berichten: 418
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:18

Anna wat erg dat je vriend gewond is geraakt! Hopelijk idd niet al te ernstig? Wel fijn dat hij nu weer thuis is, dat wel..
Biancaatje wat een heerlijke foto van jouw dochter met Megan, die had ik nog niet gezien omdat ik me aan het richten was op een paard van een ander ras dat te koop stond, een Freiberger. Gisteren heb ik haar gekocht dus het is geen fuchs geworden maar wel een vergelijkbaar paard

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 00:18

Lizenlotte wat leuk, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! Show je haar wel even O:)

Lizenlotte
Berichten: 418
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 07:15

Ja natuurlijk, dit is mijn knapperd:

Afbeelding

Lizenlotte
Berichten: 418
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 07:18


Lizenlotte
Berichten: 418
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 07:30

Ze is 4 jaar oud, heet Swanette (wat ik nog veranderen ga), is 1.55 hoog, is geboren in Jura en met 7 maanden geïmporteerd vanuit Zwitserland door de huidige eigenaresse, die 3 uur rijden vanaf hier woont. Zij is weduwe geworden en moet haar paarden nu verkopen omdat ze het niet meer redt :( , Ze is heel nuchter en braaf, de bezichtiging duurde een halve dag en ik heb toen ook al buiten op haar gereden . :D De 29e haal ik haar op met mijn rijinstructrice waar ze meteen een maand in training gaat omdat ze wel is ingereden maar nog niet is doorgereden en daarna komt ze 10 km van mijn huis op pension te staan waar mijn vriendin haar paard ook heeft staan, zij kan me dan helpen als dat nodig is omdat ik nog geen ervaring heb met een eigen paard. Het duurt dus nog wel even voor ze echt bij mij is maar dat mag de pret niet drukken, ik heb een eigen paard!! *\o/*

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 09:03

Haha geweldig op die wip!!
Oh dat klinkt super fijn zeg, en ook zelfs al buiten gereden. Nou dat moet wel een toppertje zijn.
Heel veel geluk met haar straks! :D
Nog heel eventjes geduld dus

Lizenlotte
Berichten: 418
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 15:59

Dank je wel ja ik ben echt blij met haar, ze is zo nuchter en relaxed! Ik krijg nu ook steeds filmpjes opgestuurd, en ze heeft echt nergens wat bij en kijkt ook nergens van op.. dat was echt het belangrijkste voor mij vanwege mijn verstandelijk gehandicapte zoon, haar karakter. Ze moet immers uiteindelijk een therapiepaardje worden waar ik mijn zoon vertrouwd op kan zetten voor een wandeling aan het touw en waarmee ik over een tijdje hopelijk ook inkomen zou kunnen genereren.

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 15:11

Lizenlotte dat zijn mooie toekomst plannen! Maar als ik het zo lees dan gaat dat vast goed komen

Maaike_Ma
Berichten: 1259
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:37

ik zit er ook aan te denken op een schwarzwalder aan te schaffen
Had een hele leuke op marktplaats gezien <3

Alleen vroeg ik me af wat voor zadel hebben jullie er op liggen en welke inch maat?

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 09:40

Maaike_Ma schreef:
ik zit er ook aan te denken op een schwarzwalder aan te schaffen
Had een hele leuke op marktplaats gezien <3

Alleen vroeg ik me af wat voor zadel hebben jullie er op liggen en welke inch maat?


Wat leuk dat je ook voor een Fuchs wilt gaan :D

Ik heb momenteel alleen een boomloos zadel liggen (lang verhaal kort, ze is al bijna 2 jaar op rust) we gaan het nu weer langzaam oppakken zodra de temperatuur wat gezakt is (vind het nu niet eerlijk haar aan het werk te gaan zetten). En zodra ze weer netjes in shape is laat ik een zadelpasser komen voor een vzh zadel :) heb bij haar moeder een winter 500 gehad

sasika

Berichten: 2180
Geregistreerd: 14-06-06
Woonplaats: Beinsdorp

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:23

Leuk! Hopelijk is het wel als je gaat kijken

Je volgende vraag snap ik niet zo goed. Een zadel koop je niet op een ras. Daar kijk je samen naar met een zadelmaker. De ene fuchs is super breed en rondgeribt de anders juist smal en kort in de rug. Het zijn net schoenen het moet dus passen.

Ik zou eerst maar is gaan kijken of de fuchs die je hebt gezien bevalt en daarna pas over dat soort zaken als een zadel nadenken O:)

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:28

En wellicht verkoopt de persoon wel een zadel mee met de Fuchs :) zou ook nog kunnen

Lizenlotte
Berichten: 418
Geregistreerd: 17-01-20

Re: het Schwarzwalder fuchs kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 10:38

Leuk maaike! Heb je al een afspraak voor een bezichtiging? Ik ben ook wel benieuwd welke je gezien hebt, volgens mij staan er alleen jonkies op mp die nog niet bereden kunnen worden?