Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Morgen heb ik een soort van fotoshoot gemaakt door een kennis van mij, dus ik ben benieuwd wat daar uitrolt

. Maar misschien is dat omdat je (zoals het nu lijkt) heel erg bezig bent met het rond komen? Dat gaat dan ten koste van zijn gang.. Wat ik altijd geleerd heb en waar ik zelf mee bezig ben is juist eerst goed voorwaarts rijden en dan komt de nageeflijkheid vanzelf doordat de ontspanning vanuit de rug moet komen en ze los laten wanneer ze in een goed tempo kunnen lopen...? Voor je gevoel gaat hij dan eerst weer volledig uit elkaar vallen, maar tempo is toch belangrijk en dan kun je m stukje bij beetje naar elkaar toe gaan rijden tot een mooi compact geheel! Is hij wel erg alert op het been? Reageert hij snel?Sandros schreef:@ My_Chimanga Hij komt uit Ierland en blijkbaar kennen ze daar nagenoeg geen teugel contact, word alles gereden met losse teugel. Hij is ook heel erg van alles op t dooie gemakje haha. Meestal rijdt ik hem de eerste 10/15 min. met losse teugel en probeer ik hem op tempo te krijgen. Alleen zo gauw als je je teugel aan neemt is t echt werken om hem vooruit te blijven rijden en dan heb ik het geen eens over een strakke teugel maar gewoon contact. Je merkt dan wel heel goed ( vooral in draf ) dat als je hem lekker op tempo hebt hij ook veel makkelijker aan de teugel gaat. Op t been is hij absoluut niet alert. Maar zoals ik al schreef hier zijn we hier hard mee aan t leren. Krijg nu ook wekelijks les en merk dat hij iedere keer weer wat vooruit gaat en beter begrijpt wat de bedoeling is van in die stomme bak rijden haha