Trouwens, wat is zo het nadeel aan kleine paarden?
Hoppje
Geplaatst: 28-09-10 14:16
lovehannah schreef:
Trouwens, wat is zo het nadeel aan kleine paarden?
Omdat die voor de verkoop minder geschikt zijn omdat de meeste mensen er te groot voor zijn of toch liever een groot paard hebben. Hierdoor is de markt dus geringer voor kleinere paarden en daalt de prijs
Precies, denk eindelijk reacties! Ben benieuwd waar ze die van mij nog op hebben getaxeerd, (nog maar 1 taxatie gehad en staat echt onderaan de vorige blz. )...
Maar dan wordt er eentje opgezet waarvan afstamming onbekend is (dus dan kan het van alles zijn!), en ook nog eens niet eerst andere paarden getaxeerd... Pff word je zo moe van! Aantal pagina's terug is het nog uitgebreid aan de orde geweest... en die groene balk bovenaan lijkt me ook duidelijk genoeg..
Oh sorry overheen gelezen. Heb alleen geen idee hoe ik mij bericht kan verwijderen. Verder kan ik wel gaan taxeren, maar heb er totaal geen verstand van, dus heeft het lijkt mij ook niet echt een waarde.
Zal ik voor je taxeren? Ik ben er niet zo goed in hoor, maar ik zou zeggen zo'n 3000 euro, omdat ze nog groen is en ze niet zo heel groot is Als ik er heel erg naast zit mag je het ook zeggen
zou iemand baton nog willen taxeren, staat paar pagina's terug
xXIris
Geplaatst: 09-10-10 16:17
Boogie Woogie 7000,- Van marinke 4000,- zivag0 3500,- orchidee 2500/3000
Nouu nu de mijne dan maar! Beaulinde 4 jarige nakomeling v johnson x dream of glory (v donnerhall) Rond de 1.70m B+4, nu 5 keer mee op concour geweest. Verkeersmak. Braaf makkelijk te rijden, super lief en aanhankelijk, maar wel een heet hoofdje. Kan goed lopen, en opzich leuke spring techniek.
Marinke: Ik (leek op taxeergebied) zou denken aan zo'n € 3000 - 3500 omdat ie nog praktisch niks kent. Wel een paardje met mogelijkheden denk ik!
Beaulinde: Rond de 4500? Nog niet erg veel ervaring maar loopt al superleuk... Dat ie makkelijk te rijden is is natuurlijk ook een dikke plus. Mooi dier!
Vind trouwens dat de meesten hier erg hoog taxeren! Op MP staan volgens mij paarden met ongeveer dezelfde kwaliteiten voor een lagere prijs? Of zie ik iets over het hoofd?
Cynthy: het is maar net wat je er voor wil geven denk ik wij taxeren op het feit wat wij er voor willen geven, maar of je het er voor krijgt is nog maar net de vraag Dus het kan denk ik soms zijn dat het nu niet realistisch is om een bepaald bedrag te vragen voor je paard, omdat iedereen graag goedkoop een paard willen hebben! En waardoor ik vind dat veel paarden toch onder hun eigenlijke waarde worden verkocht
Ja dat is natuurlijk waar! Hier is het puur theoretisch. Op het moment dat iemand uit het topic zegt tegen jou: "Oké, voor die prijs is hij verkocht " ga je vast ook nog wel even nadenken?
_Memphis_
Geplaatst: 12-10-10 20:49
Boogie Woogie: 7000, aansprekend dier e prima ervaring! Marinke: 4000, zeer mooi paard. Wel aan de kleine kant. Beaulinde: 5000, aansprekend, mooie maat, braaf, goede afstamming!
- Balaine (sportnaam: Angel of Balaine) - V. Johnson (v. Jazz) Mv. Julio Mariner (v. Blakeney) - 4,5 jaar - 1.69m - B+10, 5 prijzen, 8 keer mee geweest op concour. - Supermak in de omgang, wel wat heet met rijden. - Verkeersmak - Moet met rijden consequent aangepakt worden, dan doet ze alles voor je. - Nooit kijkerig, na 1 of 2x loopt ze overal langs. - Nog nooit hindernissen gezien, alleen balkjes. - Heeft super bewegingen en een zeer ruime stap, draf en galop. - Op wedstrijd krijgt ze altijd complimenten over haar uitstraling.
Ja dat is natuurlijk waar! Hier is het puur theoretisch. Op het moment dat iemand uit het topic zegt tegen jou: "Oké, voor die prijs is hij verkocht " ga je vast ook nog wel even nadenken?
Ja daarom denk dat voor veel van de prijzen de paarden echt niet worden verkocht helaas
Nina_love
Geplaatst: 14-10-10 14:49
Beaulinde: 5000 Bailaine: 5000 Tessoro: 4000
Nou mijn paardjes =D
Aberdeen DS 5 jaar oud, 5 maand onder het zadel, kent dus maar tot de L1. 1.65m Prok predikaat Vader: United Moeder: Timeless DS moedersvader: Jazz Is nu 2x meegeweest op wedstrijd 1 wp. Heel fijn te rijden paard, heel lief en sociaal.
Roos 12 jaar oud, M2 bij vorige eigenaar, nu met mij L2+5, 1.567.(e pony dus) Springen B (kan meer). Vader: Kojak Moeder: Leah Moedersvader: Voltaire Lief paard, heel betrouwbaar, helaas niet zo sociaal met andere paarden.
Aberdeen DS: €4.000, nog een groen paard, maar wel goede afstamming en loopt leuk. Roos: €2.750, al wat ouders, niet erg sociaal, E-pony. Tessoro: €2.500, niet geklasseerd, wel goede afstamming, al wat ouder. Balaine: €6.500, mooi papier, goed niveau/ leeftijd verhouding, mooi paard! Beaulinde: €7.000, leuk papier, heel mooi dier! Goede verhouding niveau/leeftijd.
Naam: Walk About Afstamming: Faldo x Ircoland Leeftijd: 7 jaar Dressuur: op concours over 1 week naar het M1, in training M2/Z1 Springen: 2 jaar niet mee gesprongen, afgelopen zomer is er 1.40 mee gesprongen, wat hij met gemak doet. Hoogte: rond de 1.73
de foto's zijn al wat ouders, recentere foto's heb ik niet, deze zijn van mei 2010 en oktober 2009
Aukelizzy
Geplaatst: 21-10-10 18:34
Ik ben zelf niet zo heel goed in taxeren, maar ik zal een poging doen.
Aberdeen DS: 4500 euro Roos: 2500 euro Tessoro: 2500 euro Balaine: 7000 euro Beaulinde: 7500 euro
Nu de mijne:
Zhufarno Merrie Radar x Karandasj 6 jaar Klinisch + Rontgenologisch 100% ( alleen maar 1tjes ) Inclusief rugfoto's. 1.68 M Paard is enkele keren op wedstrijd uitgebracht, gaat het nieuwe jaar weer mee en start haar dan L. Loopt in de training op Z niveau, en kan pasje piaffe + Passage. Beschikt over 3 zeer bovengemiddelde gangen, heeft zeer veel talent voor het hogere werk. Verder verkeers mak en is braaf op trailer/vrachtwagen. Paard is wel zeer sensibel.
Zie profiel voor meer foto's. Ben benieuwd waar jullie haar op taxeren, heb namelijk een tijdje geleden een bod op haar gehad van een bekende trainer maar heb haar toch maar gehouden.