Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:04

Super dankje, dat word hier dan ook een S. :D
Volgende dilemma is welke kleuren :')

SkyMarian

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:08

Zou voor jou zeker een s doen. :D

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:17

Geen foto, maar je zou Ilja@connemara.nl kunnen vragen, die kan je wel wat antwoorden geven.

Verder hier weer een beetje geland na Clifden, voorbereidingen op onze eigen keuring,een drie dagen hier logerend Iers jurylid en maandag het na de vakantie weer beginnen met werk.

Vond het superleuk om een aantal van jullie op de keuring te zien! Het was voor het bestuur ( en vrijwilligers ?) een drukke maar ook zeer geslaagde dag. Ik heb er in ieder geval érg van genoten !

Nu weer lekker de paardjes aan het oppakken én met mezelf afgesproken dat ik het lijnen nu echt serieus ga oppakken .. Missie is - 10 kg.. Zodat ik
weer écht in mijn rij-jasje pas en zelf ook weer eens ga starten

Rock7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:54

Afbeelding Sum op de keuring
Afbeelding
Afbeelding

Via de iPad lukt het niet om foto's te plaatsen, nu achter de laptop lukt het hopelijk wel :-)

Marieke33: Ik heb Clooney gezien op de keuring, wat een prachtige pony! De kleur is mijn favo kleur :-)

Saaams: Hopelijk valt het mee met Bjuut en loopt ze snel weer goed.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:28

Hee, wat leuk Rock! Ik heb jullie ook gezien! Ook zo'n knappert die Summertime! <3 Hebben jullie haar zelf gefokt? Gefeliciteerd met jullie 1e premie!!

Change, wat ontzettend lief dat jullie zo open staan voor zwerfkatjes! Wat heerlijk dat zulke mensen nog gewoon bestaan!!

Saams, heel veel beterschap voor Bjuut...klinkt niet fijn... ik hoop dat het allemaal mee valt en weer goed komt.

SM; wat leuk!! En cavia-pup! :+ Gezellige boel bij jullie binnen samen met de katten! Super leuk!! *\o/*

Marrit, een glimlach is veeeeeeeel meer waard dan welke rozet dan ook! Die rozet heb je hoogstends 5 min op, maar als je die glimlach eenmaal op je gezicht heb als je op je paard zit krijg je hem er maar moeilijk meer af! :D

Marlon heeft gisteravond zitles gehad op Clooney. Was voor beiden heel goed! Voor Marlon om goed te leren zitten natuurlijk. Voor Clooney om te vertrouwen dat onverwachte bewegingen op haar rug niet altijd iets vervelends betekenen en je niet hoeft te schrikken. Ging boven verwachting goed! Het lijkt ook wel of ze ons steeds meer begint te vertrouwen (nou ja....vooral Marlon dan...haha). Ik vond haar tijdens het dagje keuring ook erg relaxed en gewoon gezellig met ons samen. Ze is niet bang geweest. Super blij mee!
(voetjes van Marlon moeten nog wel wat meer naar binnen ;) )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En als beloning voor Marlon haar harde werken en handjes mooi stil houden gaf Clooney ook nog even na toen Marlon los reed. +:)+

Afbeelding

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:39

Ik zat straks de foto's van afgelopen zondag op te slaan op de pc....en toen kwam ik de foto's van de dag dat we Clooney gekocht en gekeurd hebben nog tegen... 1 april dit jaar...was nog weinig ster aan toen...
Ze was ook compleet apatisch toen. Reageerde eigenlijk nergens op. Ze moest op de foto met haar linker voorvoetje vanwege een ontsteking die ze toen net gehad had (zie eerste foto, is de verdikking duidelijk te zien) en ze was het eerste paard wat daar zonder sedatie op de blokken ging en bleef staan vertelde de assistent. De dagen daarna begon ze op te leven en weer paard te worden. De manier waarop ze nu hinnikt als we komen en haar lieve koppie hoe ze meteen naar ons toe komt doet me echt smelten. <3 <3 En dat laatste beetje vertrouwen komt ook nog wel. ;)
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Marieke33 op 31-08-16 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:44

Rock7, wij hebben een half broertje van die van jou, zelfde vader.
Waar heb jij jou merrie vandaan ?

Ik heb je ook gezien afgelopen zondag maar niet de link gelegd dat jij het was :-)

Saams, succes met de onzekerheid, hopen dat het "simpel"te verhelpen valt.

Leuk dat jullie zoveel met clooney ondernemen Marieke, leerzaam ook voor Marlon, het ziet er goed uit !

Ik doe weinig deze week met de paardjes, morgen komt de fotograaf voor het huis, dus alles moet spik en span :-)

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:47

Afbeelding

Rock7 Quint het half broertje van die van jou.

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:58

Succes Marieke!!!! Alles in kastjes proppen en foto's maken maar! :D +:)+
Wat ziet Quint er goed uit!! Hij is echt al flinker geworden vind ik! 1,5 maand geleden dat ik hem gezien heb??Knappert hoor! <3

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:00

Klopt, Quint ziet er goed uit, ik denk dat als hij 8 is ..... <3 <3

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:47

Saams wat een pech weer. Ik hoop dat het niks ernstigs is.

Curly eb marieke wat een leuke foto's en wat zijn ze heerlijk braaf.

Wij zijn met stal een lang weekend naar de veluwe geweest. En wat is hij braaf voor een 5 jarige. De laatste dag had hij een singelplekje dus heb ik zonder zadel gereden. Als ik ook maar even mijn evenwicht een beetje verloor stond hij meteen stil. Echt een heel braaf paard.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 16:48

Ik zie net dat mijn foto's dubbel zijn. Sorry daarvoor

Rock7

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:40

Marieke33 bedankt voor compliment :-) Ik vind Sum ook erg mooi :-). Ik heb haar niet zelf gefokt, ik heb Sum in Mei dit jaar gekocht van Isabelle Meilink.

Curly2day wat een mooie half broer heeft Sum :-). Ik heb haar gekocht van Isabelle Meilink, Sum komt bij Anne Storme uit België vandaan.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:51

curly2day schreef:
[ [url=m/ERSSWh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Rock7 Quint het half broertje van die van jou.

Dus ook het half broertje van mijn jonkie. :)

Hoe is het karakter van jou pony curly ?

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 21:56

De pony is van mams, heeft een super karakter. Echt heel fijn, heel nieuwsgierig, leergierig. Met nieuwe dingen wel soms wat kriebelig.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 23:04

Mooie pony Rock!!
En dat is zo het voordeel van een pony bij Isabelle vandaan halen: je krijgt er dan op de keuring Nick bij :D :D :D

Enne.. .toch volgende keer maar eens zien of we een soort bokt herkennings "ding" kunnen afspreken, zodat je weet op welk onbekend gezicht je best af kunt stappen omdat je haar al kent van het topic. Is voor mensen die nu voor het eerst naar de keuring kwamen en 'niemand' kenden misschien best plezierig...

Edit, Marieke : Wát een verschil zeg! Ongelofelijk!

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 23:10

Ik zeg knal oranje sjaaltje of iets om. haha geen gek die dat vrijwillig doet

Rock7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 06:18

Dat is wel een goed idee inderdaad! Nu zijn we elkaar zo voorbij gelopen en geen idee wie, wie is :-).
En dan wil ik best een oranje shawl omdoen hahaha.

Dat was inderdaad heel fijn, dat Nick mijn pony wilde voorbrengen! Ik had echt allemaal geen idee hoe alles werkte en hoe je een pony moet voorbrengen :-).

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 10:45

Nog wat mooie fotootjes van mijn Connemara Ballyvary Sam (voor de kenners, Ashvield jovial joker × Brilliant Dawn) inmiddels is die wel gespierder en heeft die niet meer zo'n punt kont zeg maar.

Afbeelding
Af en toe wilde hengst spelen *\%/*

Afbeelding
Mooie manen <3

Afbeelding

Zo wakker worden <3

Afbeelding
Met Bailey een vakantie weekend! {:}

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:42

Zal de volgende keer witje meenemen naar de keuring. Schijnt dat we dan vrij herkenbaar zijn. Tenminste....zij is herkenbaar. _O- Ik ben gewoon het chagrijn wat er naast loopt. :+

Bailey ziet er goed uit. +:)+

Gisteren weer zo'n fijne les gereden. Ze krijgt steeds meer vering in de beweging. Best knap voor een harkerige op de voorhand gebouwde pony. :)) Voorlopig zit er nog genoeg rek in om haar verder te laten ontwikkelen. Nog flink door knutselen op de galop. Dat moet nog echt heel veel beter. Ze mag niet meer de renkoekoek aanzetten, maar juist leren onder haar tempo te bewegen wat het voor haar veel intensiever maakt. Hollen kan ze wel. :)) Daarna is ze nog door David uitgestapt. "Kijk Ineke zonder handen *D *D *D *D " :')

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:42

Wat heeeeerlijk gebokt!! Super relaxte foto's! En echt heel gaaf dat je je paard zo vertrouwt dat je zonder zadel op pad durft!!

Fjelover, mooie foto's van een mooie Connie! Is ie nog hengst? (of doet ie alsof? ;) )

En heel goed idee Ria! +:)+

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:49

Wat komen er weer leuke plaatjes langs! En vooral knappe pony's. :D

De afhangende kont , ook wel punt kont genoemd, hoort wel een beetje bij de Connemara. Vooral bij de iets ouderwetsere types zie je het veel.
Afbeelding
Mijn pony heeft het ook. :)

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:58

Change3x schreef:
Wat komen er weer leuke plaatjes langs! En vooral knappe pony's. :D

De afhangende kont , ook wel punt kont genoemd, hoort wel een beetje bij de Connemara. Vooral bij de iets ouderwetsere types zie je het veel.
[ [url=m/oxYST7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn pony heeft het ook. :)

Ja klopt, maar ik zeg puntkont aangezien dan iedereen wel weet wat ik bedoel.
Hij is een ouderwets type, ook uit ouderwetse bloedlijn, maar train nu op een manier dat hij zijn lichaam goed gebruikt dus komen tóch die spieren erbij.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:59

Marieke33 schreef:
Wat heeeeerlijk gebokt!! Super relaxte foto's! En echt heel gaaf dat je je paard zo vertrouwt dat je zonder zadel op pad durft!!

Fjelover, mooie foto's van een mooie Connie! Is ie nog hengst? (of doet ie alsof? ;) )

En heel goed idee Ria! +:)+

Hahaha helaas Ruintje :+ ,
Maar soms doet ie als hengst hahaha.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 17:59

Gelukkig dat hij er spieren bij krijgt , zou toch niet goed zijn als dat niet gebeurt. :+