Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:05

Bah, wat sneu, mrie. :\

Karin: je kunt ook altijd even op social media spitten. :) En veel fokkers/eigenaren vinden het alleen maar leuk om te zien waar hun ex-renpaarden terecht zijn gekomen.

Babyfoto: check

Jaarlingfoto: check (tweede foto)

Babyrenpaardfoto: check

En met haar devoted groom op Kempton <3

Avalanche

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:09

Wat leuk Mkango! Goed gebouwd paard ook :j heel mooi :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:15

Avalanche schreef:
Wat leuk Mkango! Goed gebouwd paard ook :j heel mooi :)
Ja, ik ben erg blij met ‘r! <3 Bizar hoe die dingen soms lopen, want op basis van stamboom en conformation had ik nooit verwacht dat ze binnen mijn budget zou zijn. :o

Over een jaar - twee jaar wil ik ook met ‘r gaan fokken. Nu nog even fingers crossed dat de hengst die ik op het oog heb, Study Of Man, niet ineens omhoog schiet in prijs, hij is zo al duur zat. :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:40

Wil je per se EV? Want ik weet een paar Duitse hengsten en KWPN hengsten die prachtig op haar zouden passen en als je niet grover wilt qua hoofd weet ik een hele goede :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 00:55

Sowieso een of twee volbloeden om te zien hoe het uitpakt en later evt. een rijpaard voor mezelf. Ik wil er sowieso geen KWPN’er op, maar een niet al te grote Duitser zou ik eventueel wel overwegen. :j Wordt helaas wel lastig nu de UK geen onderdeel meer uitmaakt van de EU en er ook nog geen goede regelingen zijn voor de verplaatsing van volbloeden tussen de UK en de EU… Maar dat is écht nog verre toekomstmuziek. :))

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 01:10

Maar serieus..... Fürst Dior voor deze merrie........ echt, hoe een knap kind krijg je dan :+:

Ik vind het echt een heel mooi paard, prachtige conformatie. Mooi horizontaal ook :j

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:01

@Mrie jouw verhaal is een voorbeeld zoals ik het helaas heel veel zie.
Vervolgens krijgt 8/10× de rensport de schuld.( ik zeg niet dat jij dat deed, maar dat het vaak geroepen wordt)
Zo zie je maar weer hoe anders het kan zijn. Ik denk dat het voor menig volbloed eigenaar een eye opener kan zijn ala ze wat over het verleden te weten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:01

_karin_ schreef:
Wat glimmen ze allebei mooi! <3

En idd AlwaysH, zou ook geld schelen! Maargoed alles voor het beessie als ie wel last krijgt natuurlijk

Heeft een van jullie wel eens contact geprobeerd te zoeken met de fokker of vorige eigenaar van je paard? Ik wil niet de zoveelste Penny op kruistocht zijn maar een fototje van baby Miles lijkt me wel heel erg leuk <3 ik heb wel een foto van hem op de baan gevonden en filmpjes van de races die die meedeed dus ik heb zeker wel al wat beelden, maar meer is natuurlijk altijd leuk. O:)

Hier is een trainingsfilmpje van hem (voorste paard): https://m.facebook.com/story.php?story_ ... e=timeline

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... e=timeline

Een foto van toen hij net aankwam bij Paul Kiely:

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:57

De merrie Sweet Dreamer die ik bemiddeld heb is gedekt door de Trakhener hengst Millennium.
https://www.gestuet-sprehe.de/de/deckhe ... illennium/

Ook zeer benieuwd naar dat veulen.
Deze merrie is dat. Zo'n verschrikkelijk goed gebouwde merrie. En gigantisch lief.
Afbeelding
Afbeelding

Sloaan is ook bij een springfokkerij beland en zal terug onder het zadel gebracht worden.
Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:09

Oh Sloan is leuk <3

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:35

Mkango schreef:
_karin_ schreef:
Wat glimmen ze allebei mooi! <3

En idd AlwaysH, zou ook geld schelen! Maargoed alles voor het beessie als ie wel last krijgt natuurlijk

Heeft een van jullie wel eens contact geprobeerd te zoeken met de fokker of vorige eigenaar van je paard? Ik wil niet de zoveelste Penny op kruistocht zijn maar een fototje van baby Miles lijkt me wel heel erg leuk <3 ik heb wel een foto van hem op de baan gevonden en filmpjes van de races die die meedeed dus ik heb zeker wel al wat beelden, maar meer is natuurlijk altijd leuk. O:)

Hier is een trainingsfilmpje van hem (voorste paard): https://m.facebook.com/story.php?story_ ... e=timeline

Een foto van toen hij net aankwam bij Paul Kiely:

Nee joh wat leuk!!! <3 Dankjewel!! En wat is die van jou prachtig :+:

En wat een wisselende verhalen hier zeg, mrie wat een verschil!!!

En die Sloaan <3

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 16:28

Jeetje mrie, die heeft het wel zwaar gehad... Maar wel echt een super vriendelijke blik!

En wat leuk om zo opzoek te gaan naar het verleden van je paard. Ik heb ook gezocht naar Moos, maar ik kom alleen zijn naam tegen op 1 site. Het is wel mogelijk om een DVD te kopen van zijn enige gestarte race, maar ik ben niet zo handig en vind het ook zonde van mijn geld als het niet lukt :=

Zijn die van jullie ook al zo aan het verharen? Ik dacht dat er niet zoveel haar op zat, maar blijkbaar toch wel :o

Grecha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:21

*\o/* Hier onze Devilin *\o/*

Juli 2021 (recht van de renbaan):

Afbeelding

En Devilin gisteren in standje relax:

Afbeelding

Grecha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:27

Meer Devilin....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 17:55

Flat racer denk ik? Typische bouw. Mooi paard.

Dit soort paarden heeft vaak veel aanleg voor lateraal werk, als je er dressuur mee zou willen gaan rijden, veel SB en wijken meenemen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 18:51

Ze is leuk, Grecha!

Karin: Graag gedaan en dank je voor het compliment! :D
Je zou Paul Kiely wel een berichtje kunnen sturen. Het is geen grote trainer en ik zie ook wat ex-renpaarden bij hen voorbij komen op FB waar ze updates over plaatsen, dus wellicht dat ze het wel leuk vinden om te zien waar hij is geëindigd! En anders is er altijd een groom die daar erg gelukkig van wordt. :))

purple schreef:
Jeetje mrie, die heeft het wel zwaar gehad... Maar wel echt een super vriendelijke blik!

En wat leuk om zo opzoek te gaan naar het verleden van je paard. Ik heb ook gezocht naar Moos, maar ik kom alleen zijn naam tegen op 1 site. Het is wel mogelijk om een DVD te kopen van zijn enige gestarte race, maar ik ben niet zo handig en vind het ook zonde van mijn geld als het niet lukt :=

Zijn die van jullie ook al zo aan het verharen? Ik dacht dat er niet zoveel haar op zat, maar blijkbaar toch wel :o
Je kunt zijn race hier zien: https://www.p2p.ie/results.php?race_id= ... re_id=4192
Wel even een account aanmaken en ik weet niet of dat gratis is, maar denk het wel. :) Hij is ook maar 1 keer in een PTP gestart en niet 'under rules' zoals ze dat noemen (oftewel: de races die onder de BHA vallen), dus dat maakt het zoeken vaak wel een stuk lastiger. :j

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 20:34

Ga ik doen Mkango!! :D

Super leuk om te zien Grecha! Wat een verschil zeg!

Miles liep vandaag nog steeds op eieren op het harde, was al bang dat onze zonder-schoenen actie niet succesvol zou worden, ik kijk het nog even aan, op zand alles koek en ei maar het stukje van stal naar de bak vond ie maar niks. Het houd je wel van de straat he zo'n paard. :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:01

Wat een leukie, develin <3

Als hij op eieren loopt zou ik er inderdaad wel meteen wat aan doen karin. Als ze nou na een paar weken bijvoorbeeld wat korte hoeven krijgen of iets dergelijks nouja, dan kan je het nog eens aankijken door verhardingen een tijdje te vermijden ofzo..

Maar ze horen wel meteen van de ijzers af goed te lopen. Als ze dat niet doen is er iets niet goed. Naar mijn mening althans

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 21:39

Ze horen idd niet een week na het bekappen niet goed te lopen. Ik heb het geprobeerd, zitten nu dikke ijzers en een stukje leer onder .-.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:06

Ja precies, ik app mijn smid morgen even, hij was er zaterdag en zei dat wennen wel een paar dagen kon duren maar het wordt voor mijn gevoel eerder slechter en als ik dan hier hoor hoe ze eigenlijk allemaal op minstens twee staan dan denk ik oké na mij de zondvloed gooi ze er maar weer onder!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:13

Euridicey schreef:
Ze horen idd niet een week na het bekappen niet goed te lopen. Ik heb het geprobeerd, zitten nu dikke ijzers en een stukje leer onder .-.

De ijzertjes zitten er al onder? Hoe bevalt het?

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:23

nou... Ik wil jullie lieve onbekenden van het internet geen gelijk geven, maar.. Ze loopt vedomme een stuk beter XD Ze is wel gelijk 2cm hoger. Het zijn speciaal afgeronde ijzers en hij heeft er dus een stuk leer aan de achterkant van de hoef tussen gewurmd, zodat de hoef wat rechterop komt te staan.
Ze heeft wel nog pijn (vandaag even gelongeerd, leek nergens op), maar ze struikelt niet continue buiten!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:25

ja, óf ijzers eronder óf nog eens goed kijken naar wat er aan de hand is. Waar heeft hij nu precies last van? Je kunt ook een hoop veranderen zonder ijzers..

Ik ben vandaag echt blij. Normaal als ik op het terrein rijd loopt ze zo ver mogelijk bij het hek vandaan verder.
Maar vandaag, bij het eerste rondje al had ze zoiets van hee, zullen we anders het terrein af gaan? Voor letterlijk de allereerste keer sinds ze hier staat. Natuurlijk, als ze met een ander paard gaat wilt ze best volgen, en als ik haar een beetje push gaat ze wel, maar dit was echt de allereerste keer dat ze zonder ander paard erbij uit zichzelf het terrein af wou.

Dus ik denk lets go! Uitgebreid beloond en heel eerlijk, deze keer voelde ik dat ze na een paar meter toch een beetje twijfelde. Dus ik keer weer om en rij verder op het terrein.

En jawel, tweede rondje komen we bij het hek en ze heeft duidelijk weer zin om eruit te gaan :D En deze keer is ze doodkalm, zonder enige twijfel en continue hoofdje laag het complete mini rondje gaan lopen hee <3 *\o/* ik ben er zó blij mee!

Geen idee waar dit nou opeens vandaan kwam maar ik vind het gigantisch :D

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:28

Aahh Wat ontzettend schattig Sintara!! Zo wordt het een zelfverzekerd paard <3 Mooi om die groei te zien, wat een topper

Lauss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 22:28

Wauw wat gaat het hard hier haha.

Devilin is leuk Grecha! Volgens mij ben ik wel eens wat van jou op facebook tegen gekomen, kan dat kloppen?

Wat fijn Sintara!! Lekker zo uitbreiden steeds, erg fijn dat ze het zelf zo aanbood.