Het Connemara topic, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Change3x

Re: Het Connemara topic, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:48

Ik hoop dat mijn volgende paard een Connemara kruising wordt van +1.62 . :D

Kan ik ook weer meedoen aan het ONCK. :=

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:58

:wave:

Vakantie zit er op. Gisteren genoten van de keuring. En verder in meeleesmodus genoten van de foto's en verslagen. +:)+

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:06

Wat een bijzondere dag gister zeg....
's Morgens als "groentjes" met onze kinderpony naar de keuring en einde van de dag met een Ster-merrie naar huis.... *\o/*

We vielen van de ene verrassing in de andere. We hebben er zelf gewoon totaal geen verstand van, en we hoopten heel erg dat Clooney opgenomen zou worden in klasse 1. Dat was gelukt dus wij waren al super blij!
Toen smiddags me rot gerend bij de keuring (pff...hilarisch...ga echt geen filmpje plaatsen... :+ .), en toen kreeg ze ook nog eens een 1e premie én de 1e plaats in haar categorie! Marlon er bij gehaald, helemaal glunderend van trots <3 en toen hoorden we ook nog eens dat Clooney Ster-merrie was geworden! We waren een beetje overdonderd van alles wat ons ineens kwam aanwaaien...maar we zijn natuurlijk ontzettend trots en blij! :D
Marlon kan nu geen zin meer uitspreken waar Clooney niet in voorkomt.... _O-

We vonden het echt een hele gezellige dag en hebben er enorm van genoten! Vooral ook vanwege de leuke ontspannen sfeer, gezelligheid en dat iedereen zo aardig was om ons te helpen en dingen uit te leggen. _/-\o_

Nog even wat plaatjes erbij natuurlijk!

Wachten voor de klasse-indeling-keuring
Afbeelding

Lunch was prima geregeld volgens Clooney!
Afbeelding
Afbeelding

Trots!
Afbeelding

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:50

Het is ook echt een prachtige pony! <3 Gefeliciteerd!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 15:50

Was zo leuk om haar na de 4-6 jarigen rubriek te horen kletsen. <3 <3 <3

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 16:00

Wauw wat enorm tof!! En wat ziet Clooney er goed uit!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:10

Leo vandaag na 8/9 dagen weer gereden. Braaf paard!

Afbeelding

Marieke33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:13

Bedankt!! ;)

Vielen je oren er niet af Susanne?? :o (van al dat gekwebbel... ;) )

Zo change, opstappen en wegrijden?? Das idd heel braaf!!! +:)+

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe de best gaand rubrieken zijn gegaan met iedereen?? Wij konden helaas niet meer blijven om te kijken. :(
(paarden "thuis'" moesten weer verzorgd worden en we hadden de pensionhoudster bij om te helpen met voorbrengen. :D )

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 17:35

Nee joh. Heb je mijn zoontje nog niet horen leuteren. Komt geen eind aan. :roll: :')

Super Elysa!!!

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:04

Lloyd deed het suuuuuuper in de bestgaand <3 Beide kanten om in 1x goed in galop wat niet altijd vanzelfsprekend is, en verder fijn te rijden en gewoon lief. Maarja wel tussen wat combi's die al veel ervaring hebben, dus van te voren al mijn kans op nihil geschat :+ Maar had een smile van oor tot oor en dat kreeg ik ook terug van de jury :') En toch de felbegeerde medaille *D

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 19:44

Marrit13 schreef:
Lloyd deed het suuuuuuper in de bestgaand <3 Beide kanten om in 1x goed in galop wat niet altijd vanzelfsprekend is, en verder fijn te rijden en gewoon lief. Maarja wel tussen wat combi's die al veel ervaring hebben, dus van te voren al mijn kans op nihil geschat :+ Maar had een smile van oor tot oor en dat kreeg ik ook terug van de jury :') En toch de felbegeerde medaille *D

Jij zou de prijs moeten winnen van meest "met plezier rijdende amazone"

Je smile'de van oor tot oor, echt genieten!

Rock7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 20:38

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:31

Bjuut loopt helaas weer niet goed, ongeveer een weekje liep ze op de rechterhand niet helemaal in tact, niet onregelmatig maar ook niet waar je van zegt wauw. Na een galopje was dat vaak weg.
Nu tijdens de les veel op het buigen gewerkt en in stap ging het wel, maar draf beide kanten drama..

Gelijk gefilmd, de osteopaat gemaild en nu afwachten. Anders gaat ze op de trailer naar de uithof voor onderzoek. Het is namelijk weer hetzelfde als in maart en dat zat toen in het si gewricht. Stomme is zaterdag was er niks voelbaars aan de hand, adrenaline of zo? Ze springt ook nog haar wissels en dat deed ze toen niet meer.

Zit hier op het springzadel, wilde even uitsluiten of het door de zadels kwam. Had op het dressuurzadel les

esje007

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 21:43

Hier net terug van vakantie. Grotendeels wifi-loos geweest, dus ik heb m'n best gedaan om bij te lezen, maar zal her en der wat gemist hebben.
Saaams, da's balen van Bjuut, terwijl jullie zo lekker gingen met het springen! Goed dat je er snel naar laat kijken, hopelijk valt het mee.
Gefeliciteerd met Clooney's succes op de keuring, het is ook een echte beauty!
Clifden zag er weer erg gaaf uit, Punz en Eline! Ik was er vorig jaar in de stromende regen en heb genoten.

Rebel stond er na de vakantie bij als een hoog-drachtige merrie (enorme grasbuik :Y) ). Nu is hij met dochterlief aan de slag op ponykamp, dus ik heb nog maar 1x gereden...moet even wachten tot na haar kamp. :o
Mijn dressuur carrière krijgt een kleine pauze, want tegen de tijd dat ponykamp is afgelopen is mijn instructrice vertrokken naar Rio...voor de paraolympische spelen. Ze is namelijk coach van een Japanse paralympisch ruiter. Om haar werkzaamheden beetje divers in niveau te houden, probeert ze mij een beetje verder te helpen. Maar zonder dollen, ik vind haar een hele fijne instructrice.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 10:28

Katten worden aangetrokken tot mijn huis...

Komt regelmatig een jonge kitten langs die heeeel graag naar binnen wil en wil eten. Mam had hem vanochtend gevoerd en vandaag kon ik het niet laten om de deur open te zetten. Hij ziet er niet slecht uit en is tam, dus doe hem als ik weg ga straks gewoon weer naar buiten. Heb ook een bericht op FB gedaan. Als hij terug blijft komen dan mag hij hier gewoon naar binnen en buiten. :)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:37

Was die vorige ook geen rooie :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:42

Ja... :')

Dat is deze. :D ondertussen super verwend geworden. :+
Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 11:49

Wat een leuk kleedje :+

Haha, je trekt rooie katten aan :=

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:41

Ja inderdaad.. Als deze blijft dan hebben we 3 rode katten. :')

Ik geloof dat hij hoopt dat z'n eigenaar hem niet mist. Afbeelding

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:12

Haha, hij vind het wel prima bij jou. :+ Wel een knappe kat.
Nog even terug te komen op jouw bericht. Bestaan er veel connemara kruisingen groter gefokt binnen het stamboek? Ik weet dat iemand in het topic een grote kruising heeft. Maar ik zag er bij het onck maar erg weinig.
Valt me wel op binnen het stamboek dat er een paar namen zijn die áltijd voorbij komen. Die doen het wel erg goed in de sport/keuring binnen het stamboek. :D

Maandag komt de osteopaat voor Beauty. Ze verwachtte geen artrose of kissing spines omdat als je dan behandeld het de situatie vaak verslechterd, maar ze heeft nog geen röntgenogen natuurlijk. Na de laatste behandeling toen ze vast zat in de atlas en si gewricht (schijnt samen te hangen?) was ze enorm opgeknapt en met sprongen vooruit gegaan. Ik denk dat het ter aarde storten vanuit de galop naar de draf ook te maken heeft met de si gewricht en bekken.

Maar jemig wat zijn die connemara's keiharde ponys voor zichzelf, de trut die laat niks merken aan protest of verzet. Geen bokje!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 21:54

Ik ben benieuwd wat eruit komt Saaams! Hopelijk valt het mee en is het gewoon een werveltje wat vervelend zit.

De kat is onderhand weer buiten, heeft zo'n beetje de hele dag binnen en in de tuin gelegen en is in de tijd dat ik Larry aan het rijden was weer naar buiten gegaan. Hopelijk komt hij morgen terug zodat we 'm kunnen ontwormen. Het arme ding heeft z'n hele gat kapot geschuurd, waarschijnlijk door jeuk van wormen. We vermoeden dat hij van niemand is, een eigenaar zou hem toch ontwormen en ontvlooien? :n

Als hij terug blijft komen dan heeft hij in ieder geval een nieuw fijn huisje en dan zullen we hem over een tijdje ook castreren en inenten. :(:)

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:50

Ik zie rechtsachter een duidelijke onregelmatigheid. Het zou mij niet verbazen moest het een peesblessure zijn. Ik zeg niet dat het zo is he. Eamonn liep ook niet kreupel met zijn peesblessure. Maar ze ontwijkt om volledig haar been te belasten. Ik zou er toch voorzichtig mee zijn en de dierenarts hierbij halen. Ik vind ze zelf echt slecht lopen. Een osteopaath kan ondersteunen om ervoor te zorgen dat ze niet gaat compenseren op een andere plaats. Maar ergens heeft ze flink pijn .
Sorry om dit te moeten schrijven. Want het liefste van al willen we natuurlijk dat onze lieve pony's niks mankeren.
Ik ken het gevoel goed genoeg.
Sterkte en hopelijk valt het nieuws mee en hersteld ze snel.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 08:36

Balen Saaams dat Bjuut niet goed is. Veel wijsheid met het maken van alle keuzes in alle mogelijkheden tot nakijken en eventueel behandelen. :)

Rooie katten....<3 <3 <3 Is maar goed dat ze bij jullie aankloppen. Huis zou hier te klein worden. _O- _O-
Wij hebben 2 zwart/witte katten. 12 jaar geleden ook vermoedelijk gedumpt. Inmiddels bezetten ze sinds die tijd hier de bank. :')
Over een weekje of tig komt daar een ' Borculose cavia ' bij. Lees een chihuahua-pup uit het nestje van juf en vriendin. :D Vanavond voor het eerst spieken.

Qua witje niet zo heel veel nieuws. Vorige week, omdat het kan, nog een keer een obstakeltraining gedaan. Is gewoon leuk spelen, goede ervaring op vreemd terrein en altijd gezellig en gemoedelijk. :D
Ongeveer een maandje geleden zijn we in de les begonnen haar te stimuleren haar lendenpartij meer op te bollen en de buikspieren meer aan te spannen. In het begin trok ze het kruis omhoog en wilde ze al schaatsend het op een lopen zetten. Al spelenderwijs obv de juf haar geleerd haar achterbeen niet alleen op te tillen, maar tegelijk ook naar voren te plaatsen en alle energie niet aan de voorkant te verliezen. Nu een maandje later biedt ze steeds vaker al zelf aan om die spieren aan te spannen en op te rekken. Inmiddels is het ook gelukt om daarbinnen in horizontaal evenwicht weer de rek op de hals te vinden en ook het nekstuk achter de oortjes weer mooi op te rekken. Keurig zelfgedragen met volledig gebruik van de rug en super voorwaarts voor het been. Dat was echt zooooooo gaaf. 8-)

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:11

Dankjewel.
Kitobeer, iedereen die haar zag lopen zei al dit komt van boven vanuit de bekken en si gewricht. Ze heeft dit in mei eerder gehad na een mislukte massage van een masseur. Toen was het ook weer opgelost en is ze vlekkeloos vooruit gegaan. Als de osteopaat maandag zegt dat het niet in het si gewricht zit word ze uiteraard opgeladen voor een afspraak bij de uithof. Maar ik ze huppelt nog vrolijk de wei in, we wandelen nu veel op het harde en dan vertoond ze geen pijnklachten. Benen/pezen zijn niet dik, niet warm en rijtechnisch merk ik dat het uit het lijf komt. Maar ik ben natuurlijk geen dierenarts dus we wachten af :D Maar ik laat haar uiteraard niet ermee lopen, we onderzoeken het wel.

Ik heb je blog gelezen, geweldig en vooral haar springtalent bij de tonnen :+ Ze doet het echt goed.

Ik ga een hoodie bestellen, krijg ik van mn ouders maar ik twijfel tussen de maten.. Of ik een S of M moet nemen.
Heeft iemand ook een foto hoe de polo's vallen?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:59

Polo's vallen groot vind ik. Heb een m besteld, maar had een s mogen zijn. :)