Ervaring connemara pony's.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EK19

Re: Ervaring connemara pony's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:35

Jeuzes wat banketstaaf jullie er veel vanaf zeg! 5 pagina's om te lezen gehad! Leuk dat iedereen alweer bezig is met het ONCK! Heb er erg veel zin.

Ik start inderdaad met Parsifal in het L1. Mijn moeder stuurt de inschrijving op. Hij wordt nu door mn moeder gereden omdat ik hem niet bij mij kwijt kan.hij is niet zoals Ben, Ben blijft achter 1 draadje staan als de merries aan de andere kant staan. parsifal gaat hier rustig onderdoor ookal zijn er 3 draadjes. Ik ga vanaf nu een aantal keer per week heen en weer om te rijden.

Kirsten, je hebt het telefoonnummer van zowel mij als van mijn moeder. Je had gewoon even kunnen bellen of smsen om te vragen of je 1 van onze pony's mocht lenen. Je weet best dat wij niet de moeilijkste zijn. Maar om zo half te vissen ect op bokt, vind ik maar zozo. Ik heb met Anouk afgesproken dat zij met beide heren gaat springen!

Derby's conditie valt best mee. Ze heeft afgelopen maandag 2u buitenrit en daarna een oefencross gelopen zonder enig probleem. Dus qua conditie kan ze makkelijk een B proefje lopen.

Heb er zin in in het ONCK. Van de week 1 pas de deux uitschrijven en een Z2 kur en dan de muziek eronder gaan zetten. Leuheuk!!!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:45

Eline, ik bedoelde er niks mee.... Sorry als je dat denkt. Ik weet dat jullie totaal niet moeilijk zijn!! Jullie zijn juist geweldig met dat soort dingen! Het was meer een geintje van goh, als ik een connemara had zou ik wel meedoen & iemand reageerde daarop van, heeft Els er niet een staan. Ik dacht al dat jij gewoon met Ben & Pars mee zou doen & bedoelde over de andere pony's ook niets slechts! Echt niet :n Ik zei alleen maar dat ik geen tijd had om ze klaar te maken voor het ONCK, dat red ik gewoon niet.

Ik wil echt geen slecht woord over jou en je moeder doen, jullie zijn ontzettend lieve mensen, met geweldige pony's en ik weet dat ik het zo had kunnen vragen! Maar ik ging het al niet vragen, aangezien ik geen tijd heb om er een bij te trainen..

Ik hoop dat je ziet dat ik er verder echt niets mee bedoel! Echt niet.......

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 20:57

ote="kirsten4"]Eline, ik bedoelde er niks mee.... Sorry als je dat denkt. Ik weet dat jullie totaal niet moeilijk zijn!! Jullie zijn juist geweldig met dat soort dingen! Het was meer een geintje van goh, als ik een connemara had zou ik wel meedoen & iemand reageerde daarop van, heeft Els er niet een staan. Ik dacht al dat jij gewoon met Ben & Pars mee zou doen & bedoelde over de andere pony's ook niets slechts! Echt niet :n Ik zei alleen maar dat ik geen tijd had om ze klaar te maken voor het ONCK, dat red ik gewoon niet.

Ik wil echt geen slecht woord over jou en je moeder doen, jullie zijn ontzettend lieve mensen, met geweldige pony's en ik weet dat ik het zo had kunnen vragen! Maar ik ging het al niet vragen, aangezien ik geen tijd heb om er een bij te trainen..

Ik hoop dat je ziet dat ik er verder echt niets mee bedoel! Echt niet.......[/quote]

Ik bedoelde het niet boos ofzo, meer dat je weet als je iets wil je beter gewoon even kan bellen of smsen!! ;)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:03

Leuk dat je ook L1 start Eline! Ik ga me er tzt ook maar eens aan wagen. :j

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:58

Change3x schreef:

Ja hoop dat het wat wordt. Want train natuurlijk niet optimaal zoals ik met mn andere 3 hier thuis kan. Alleen B is mega saai en wijken kan die wel haha. Hij gaat voor het eerst dan weer mee dus gaan gewoon voor de fun mee doen:) hihi

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:59

Change3x schreef:

En gewoon lekker doen joh! Bos kan dat makkelijk en jij ook!!! Vooral met die absolute hoge punten die jullie elke keer halen haha

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:01

We doen ons best! :D Wijken zit er nog niet helemaal op maar hij snapt al wel dat hij opzij moet, dus dat is gewoon nog even rustig door oefenen.

En met Pars komt dat ook wel goed, heerlijke pony is dat! Kan echt lekker lopen!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:50

Jaa, als ik verder iets wil weten zal ik ook zeker appen/bellen :j

Leuk dat jullie L1 gaan starten, komt echt helemaal goed met die knappe connies! :))

Maar Bosco kan wel wijken toch? Toen ik hem ging rijden ben ik daarmee aan de slag gegaan en deed dat in de les ook prima mee, het was heus niet je van het, maar hij kon prima wijken :) Bedoel ik niet als aanval natuurlijk he! :)

Heb nu al zin om foto's te maken van al die knappe pony's op het ONCK ! :))

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 22:57

Niks van gemerkt dat hij het al zou kunnen. Hij snapte er de eerste paar keer niks van en begint het nu te begrijpen. :)

Edit: En dat maakt ook niet uit! Ik heb hem om hem dingen te leren en daarvan zelf weer nieuwe dingen te leren. Bosco is niet meer de pony die hij een jaar geleden was. :)
Laatst bijgewerkt door Change3x op 10-04-15 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 23:00

Haha tja, daar was ik ook niet bij en ik bedoel er verder ook niets mee, jullie doen het namelijk echt heel goed! :j :)

Maar hij kon het wel haha ;)

Fino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:40

_-:( Ha, ha, B megasaai _O- _O- Ja voor jou EK19, maar voor de rest (vooral ik) al een hele opgave hoor. :))

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 10:53

Fino schreef:
_-:( Ha, ha, B megasaai _O- _O- Ja voor jou EK19, maar voor de rest (vooral ik) al een hele opgave hoor. :))

Ja dat is waar! Maar kan eigenlijk ook niet een Z ruiter in de B.. toch!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:00

Hoe komt het eigenlijk dat je nog B mag starten Eline?

Mijn mam heeft een paar keer Z gereden en mag geen B meer rijden. Of geldt die regel niet voor iedereen?

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:12

Als je 2x Z1 bent geweest mag je niet meer in de B starten.
Dus ik denk dat Eline alleen met Ben Z is dan?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 11:45

Ohja das waar ook! Wist ik wel :')

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:35

Fino schreef:

Voor sommigen is het erop blijven zitten al een hele uitdaging :')

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:51

Bar schreef:
Als je 2x Z1 bent geweest mag je niet meer in de B starten.
Dus ik denk dat Eline alleen met Ben Z is dan?

Klopt! Ik ben met andere pony's M1 en M2 geweest en andere paarden alleen L! Ik mag versneld promoveren tm M1 daarna moet ik de minimale punten weer halen! Dus als het eind van het jaar lukt om met het paard Z te worden mag ik indd geen B meer starten Elysa!

EK19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:52

Marrit13 schreef:
Fino schreef:

Voor sommigen is het erop blijven zitten al een hele uitdaging :')

Ja ik weet dat het voor iedereen anders is en natuurlijk alle respect voor iedereen! Zolang we het allemaal maar leuk vinden en er plezier in hebben dat is het allerbelangrijkste!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:11

Precies!
Dat is exact waar het voor mij bij het ONCK om gaat: respect voor iedereen!

Mijn Connemara's waren gisteren overigens superblij met het weer, en hebben heerlijk lopen rondracen:

Afbeelding

Die van jullie ook?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:44

Jaaa allemaal genoten van het zonnetje!! :D

FelineNanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:46

Vandaag viel het alleen een beetje in het water.

Gelukkig was het nét na m'n les droog :P

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:06

Punz schreef:
Die van jullie ook?

Jups. Allemaal lijpe loetjes in de wei. :')
Alles heeft echt de voorjaarskriebels.

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:14

Jaaa, ze stonden de hele winter ook al gewoon buiten (overdag). Maar met dit mooie weer trekken ze een extra sprintje :D

Morgen mijn debuut met Lily. Ik heb er echt veel zin in! :o

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:16

Bij ons idd ook Deborah. Ze hebben een vast ritme waarin ze overdag naar buiten gaan. Het gehele jaar door, maar de voetjes gaan nu een keer extra van de vloer. :j

Veel succes morgen. :)

Was jij vandaag nog bij die NF wezen kijken Marrit?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:17

Bosco vandaag naar oefenparcours geweest. Het begin was even lastig maar hij heeft alles gesprongen na even doorzetten!