bijzondere aftekeningen is er al,en welke kleur is mijn pony geloof ik ook al.
ja dat mensen hier schimmel/vos/bruin/zwarte paarden neerzetten vind ik ook jammer.topic is zo niet echt overzichtelijk met de apparte kleuren
Tinniie
Geplaatst: 30-05-12 08:52
[quote="stef"]Mijn zwartroan (mogelijk smokey) veulen van vorig jaar vandaag geschoren
Wooooooooodyyyyyy
Wat een leukerd
Ik heb mijn bay roan merrietje deze week ook geschoren, toch leuk dat kleurtje dat dan tevoorschijn komt he
Ik heb haar deze winter drachtig aangekocht en ben dus ook razend benieuwd wat daar uit gaat komen, hengstje is een fewspot die blijkbaar ook nog eens vlekjes doorgeeft.. Spannend
Moragh
Geplaatst: 30-05-12 09:13
ingaa schreef:
ik heb een wildkleurige connemara merrie. zomer's bijna valk en in de winter meer grijs. zomer's: [ Afbeelding ]
Ookal noemen de Ieren hun valken dun (en is dat dus een incorrecte benaming voor valk) een wildkleur bruine Connemara heb ik echt nog nooit gezien en volgens mij hebben Connemara's dat ook niet? Maar correct me if I'm wrong...
Verder inderdaad jammer va de gewone bruintjes, vosjes, en schimmels die het topic "vervuilen"...
Fenrir
Geplaatst: 30-05-12 10:44
Het is geloof ik vooral iets van de laatste pagina's, die schimmels en vossen ed. Ach hopelijk komen er vanaf nu weer gewoon bijzondere kleurtjes
Die Connemara is mooi, maar inderdaad wel een aparte wildkleur. Overigens zijn alle kleuren toegestaan bij het stamboek naar mijn weten maar ik heb nog nooit een wildkleur Connemara gezien. Ik zag dat stef naar de afstamming vroeg, ben daar ook wel benieuwd naar ook ivm kleur van ouders.
Amable
Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-12 10:48
Dan show ik nog even een paar plaatjes van mijn aparte kleurtje Hij is namelijk zó mooi momenteel
Ine23
Geplaatst: 30-05-12 10:59
Wat is Llevado toch mooi!
Maar wat is dan precies nog 'bijzonder'? Ik zie tegenwoordig meer palomino's voorbijkomen dan vliegenschimmels, dus vliegenschimmels zijn voor mij weer eens iets bijzonders om te zien. Edit: ik vermoed dat palomino tegenwoordig een kleur is die graag en veel door mensen gefokt wordt, waardoor de bijzonderheid wat achteruit gaat, zelfs al is het een verdunningskleur. Moet er dan geen lijstje worden opgesteld met wat er dan niet bijzonder is?
Fenrir
Geplaatst: 30-05-12 11:06
Nou over het algemeen worden verdunningskleuren nog steeds wel als 'bijzonder' gezien. Bruin, zwart, vos, schimmel en bont (tenzij heel apart getekend) horen hier imo niet echt in het topic thuis. Maar natuurlijk is het smaakgebonden en idd wat je om je heen ziet, ik ken ook veel palo's maar toch in Nederland KWPN land zie je de 'basiskleuren' nog steeds het meest denk ik.
Ine23
Geplaatst: 30-05-12 11:11
Dat is waar, de basiskleuren nog altijd het meeste voor, maar mijn beeld qua bijzonderheid wordt vertekend door bokt en al de topics over bijzondere kleuren denk ik . Ik hoop maar dat de mijne een bijzondere kleur blijft en niet blijkt te gaan schimmelen, al vermoed ik van wel.
Over DNA-onderzoek kan ik hier dan ook een vraag stellen? Gaat best offtopic, maar de meeste mensen met bijzonder gekleurde paarden hebben er wel ervaring mee. Ik heb al zo'n 4 weken haren klaarliggen (met haarwortel) om op te sturen voor onderzoek. Zijn die nog steeds 'goed' om op te sturen, of moet ik er nieuwe trekken? Als dit hier niet mag staan open ik wel even een ander topic.
Ja, maar als ik dan op de gemiddelde stalling om me heen kijk is bruin ed nog altijd in de meerderheid. Maar op bokt komt behoorlijk wat leuks voorbij.
Hier loopt een QH hengst met een metalic palominokleur rond Ik zal eens vragen of ik hem op de foto kan zetten (dus niet zomaar weide plaatjes maar met showhalster )
Peterina
Geplaatst: 30-05-12 18:29
Champie blijft een knappe hengst!!
daan_jerry
Geplaatst: 30-05-12 22:13
nou Daniëlle, dan zal ik er maar een paar plaatsen van Dalgo ik lees altijd alleen mee op bokt maar plaats eigenlijk niet veel, dit topic is wel heel leuk. Dalgo is een kruising Fries x Fjord... wellicht nog meer maar dat is onbekend, wel een mooie aparte kleur. Toen ik hem kocht stond er Grullo friese hengst., stokmaat ong. 1.67
Erg gaaf dier zeg Die cremello merrie van Peterina een paar pagina's terug vind ik ook super aansprekend. Over een klein weekje mag onze cremello/ perlino merrie ook dit topic gaan bevuilen
Wauw die fries mooie kleur ook heeft wel wat weg van mijn roan op dit moment.
Mijn roan wordt weer heerlijk wit door dit mooie weer die kleurt ect dOor het weer lijkt wel zal binnenkort weer foto plaatsen als ik ze binnen heb van de fotoshoot
Als de zon vanavond schijnt dan ga ik foto'ss van de dekhengst maken met metalic palomino kleur, zoniet, morgen, anders overmorgen etc Ze staan hier toch aan huis (en zo'n 20 andere paarden )
Happinez
Geplaatst: 30-05-12 22:54
Doet zijn kleur komt ook weer mooi terug. Met overduidelijk scooty.
JoliekeDH
Geplaatst: 30-05-12 23:50
Haha, okeoke. Ik vind vliegenschimmel wél een bijzondere kleur, denk dat er hier op bokt minder vliegenschimmels zijn dan appaloosa's of palomino's. Maargoed, ik zal mn post even weghalen als dat nog kan.