KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:07

armanike schreef:
maar mijn paard heeft wel kwpn papieren? ze zijn aangevraagd, en beide ouders zijn bekend?
Ze is indd nog maar twee maar fokkers laten twee jarigen en zelfs al veulens vrij springen om te kijken wat hun vermogen is.

mvg

ja maar de vader is geen goedgekeurde hengst, dat maakt het verhaal wel heel anders.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:09

JoycexLynn12 schreef:
Zamorah : Wat een dier, wauw! Be proud :D
Denk dat ze toch wel richting 10.000 euro gaat? Zeker omdat ze veelzijdig is.

hihi dankje, dat ben ik zeker O:)

fokfanaat

Re: KWPN-taxatietopic, max. 2 foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:10

jammer van dr maat. Is ze röntgenologisch helemaal goed?

dan idd rond de 10.000,-

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:11

sorry maar waar zie jij ergens staan wie de vader is? want die weet ik zelf niet eens meer vanbuiten...?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:14

armanike schreef:
sorry maar waar zie jij ergens staan wie de vader is? want die weet ik zelf niet eens meer vanbuiten...?

=---------------------------------------------
Wel weet ik zeker dat er concorde , samber, en een merrie genaamd caroliene van de linde inzitten.
-----------------------------------------------

dat klinkt niet echt als een ggk hengst!
als dat wel zo is, moet je dat erbij zetten als je wilt dat je paard serieus getaxeerd wordt!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:16

fokfanaat schreef:
jammer van dr maat. Is ze röntgenologisch helemaal goed?

dan idd rond de 10.000,-

klein maar fijn zeg ik altijd maar :) Ze is daardoor wel lekker flexibel in de parcoursen
Dat weet ik niet, we hebben haar nog niet röntgenologisch laten keuren :o ze is hier geboren en we hebben haar
nooit willen verkopen. Maar die keuring komt er wel, binnenkort word een enter van ons gekeurd en is het de bedoeling dat Zam ook mee gaat.
Het is wel zo fijn om zelf ook 100% zeker te weten dat alles goed zit :j

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:17

tja klein maar fijn is leuk, en er zijn ook wel mensen die dat past, maar heel realistisch drukt dat wel de prijs!

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:17

ik heb het over de gehele stamboek, samber zit bij de moeder van dit paard erin, en concorde zit bij de hengst erin. caroliene is de moeder van het dier zelf.

Zoals ik al zei heb ik de papieren nog niet opgestuurd gekregen daar ik het paard nog niet zo lang heb , en het blijkbaar even duurt voor stamboek kwpn om het naar belgie te sturen.

Dus taxeer aub opnieuw... De merrie staat ingeschreven bij kwpn met goedgekeurde ouders. OOK DE HENGST..... Er staat toch ook dat ze als veulen een eerste premie behaalde?

bedankt.
mvg

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:19

Dames, laten we het houden op het taxeren en niet of het nou wel goedgekeurde hengst is ofniet.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:20

@ Fokfanaat: daar heb je volkomen gelijk in ;) dat is ook zo! Het is gelukkig niet de bedoeling dat ze weg gaat

Pavo cup vorig jaar heb ik wel met haar gereden, toen kregen we inderdaad ook niet veel punten op dat onderdeel, puur op haar schofthoogte. Het is inderdaad zo dat een paard van in de 1.70m er completer uitziet dan een paard van 1.63m.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:23

armanike schreef:
ik heb het over de gehele stamboek, samber zit bij de moeder van dit paard erin, en concorde zit bij de hengst erin. caroliene is de moeder van het dier zelf.

Zoals ik al zei heb ik de papieren nog niet opgestuurd gekregen daar ik het paard nog niet zo lang heb , en het blijkbaar even duurt voor stamboek kwpn om het naar belgie te sturen.

Dus taxeer aub opnieuw... De merrie staat ingeschreven bij kwpn met goedgekeurde ouders. OOK DE HENGST..... Er staat toch ook dat ze als veulen een eerste premie behaalde?

bedankt.
mvg

heeft ze in nederland als veulen een eerste premie gehaald?

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:24

Dat zou ik niet weten. De vorige eigenaars hebben mij verteld dat ze als veulen eerste premie heeft behaald. Waar , wanneer , hoe en met hoeveel punten, Ik zou het niet weten.

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:26

jeetje mina, wat een gezeur.............
Laatst bijgewerkt door cYn op 17-09-10 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:30

dit Topic is puur voor kwpn gefokte paarden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:31

armanike schreef:
Dat zou ik niet weten. De vorige eigenaars hebben mij verteld dat ze als veulen eerste premie heeft behaald. Waar , wanneer , hoe en met hoeveel punten, Ik zou het niet weten.

Is maaike de naam op haar stamboom?

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:44

Ik weet niet of je dit tegen mij bedoelde? Maar ze is KWPN......
fokfanaat schreef:

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:46

cYn schreef:
fokfanaat schreef:

afstamming onbekend, is niet echt kwpn,

waarde hangt ook af van de afstamming, is de bedoeling dat je dat ook vermeld.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:47

nee zo heb ik haar genoemd.
Ze heeft een moeilijkere naam die ik nergens op vond trekken. Ik heb haar in belgie gekocht bij een kleinschalige fokker. Dat zijn vrienden van ons en zij gaan met de veulens altijd op keuring etc etc. Ik snap niet waarom dat je al die vragen steld, ik zuig heus niets uit mijn duim.
Ik zou het fijn vinden als er gewoon normaal getaxeerd word naar waarde van het dier. Ze is gekeurd, ze heeft papieren, en dehele afstamming is bekend.
Ze word ook een zeer grote dame .
Laatst bijgewerkt door armanike op 17-09-10 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:48

cYn schreef:
fokfanaat schreef:

Zonder papier is ze geen kwpn :) Want dan had ze kwpn papier gehad

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:49

Zamorah, wauw... Mooie maat ook :D , maar inderdaad geen goeie verkoopmaat. Ik zou zeggen >10.000, indien goed natuurlijk. Nee eigenlijk zou ik zeggen, niet wegdoen.
Armanike, je wil toch dat je paard getaxeerd wordt?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:51

armanike schreef:
Ze heeft een moeilijkere naam die ik nergens op vond trekken. Ik heb haar in belgie gekocht bij een kleinschalige fokker. Dat zijn vrienden van ons en zij gaan met de veulens altijd op keuring etc etc. Ik snap niet waarom dat je al die vragen steld, ik zuig heus niets uit mijn duim.

tja ik vind het vreemd dat je een paard koopt en niet eens weet wie zijn vader is, maar wel welke hengsten "erachter" zitten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:53

armanike schreef:
Ik zou het fijn vinden als er gewoon normaal getaxeerd word naar waarde van het dier. Ze is gekeurd, ze heeft papieren, en dehele afstamming is bekend.
Ze word ook een zeer grote dame .

maar de "bekende" afstamming is ook van belang voor de taxatie.

ik denk ook niet dat jij iets uit je duim zuigt,....

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:53

Gelukkig heeft de DA het ook bevestigd, en alleen omdat er geen papiertje bij zit is ze geen kwpn...?
Wat een gezeur mensen.
Ik weet eenmaal niet wat haar afstamming is omdat de vader geen GGK hengst is...., ik vind het niet boeiend om er een papiertje bij te hebben want met papier heb je geen band of gevoel.
PercyLeen schreef:
fokfanaat schreef:

Zonder papier is ze geen kwpn :) Want dan had ze kwpn papier gehad[/quote]

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:55

maar dan moet je niet in dit topic zijn.

en nee het kwpn is een registratiebureau, als ze niet geregistreerd is is ze geen kwpn.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 13:56

Ik snap niet goed wat daar vreemd aan is. De vast is niet zo bekend als die namen wat erachter zitten?
Ik heb haar gekocht om later als spring paard te dienen, en ik vind het intressanter om te weten welke bekende hengster erin zitten.
Overigens had de vader een moeilijke naam. concorde en samber blijven mij bij omdat dat bekende hengsten zijn. Ik heb de stamboek oppervlakkig bekeken, omdat ik weet dat die mensen mij geen ' slechte' voorzo ver er zijn paarden verkopen. Omdat het vrienden zijn vertrouw ik ze ook. Ik heb de merrie ook laten keuren dus ze heeft geeen kwaaltjes. Dus ik snap niet wat er zo 'vreemd ' aan is dat ik de naam van haar niet zo bekende vader weet?
Ook denk ik dat je kun taxeren op de gegevens die ik geef, en wetende dat concorde en samber erin zit. Deze hengster zijn behoorlijk bekend. Wat heb je eraan om te weten hoe de vader heet als hij niet zo bekend is.
De naam van de moeder weet ik toevallig omdat die er nog tussen liep en ik haar gezien heb.

mvg