Dravers zijn cool!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:35

Het is inderdaad niet heel populair hier, in Frankrijk veel meer. Er komen de laatste tijd weer wat montekoersen bij, maar misschien 1 keer in de week of 2 weken.
Het is gewoon koersen, maar ipv een sulky erachter zit er iemand op. Je hebt net als in de rensport een maximaal gewicht wat je mag wegen, ergens in de 70 als ik me niet vergis. Je hebt dus ook een licht zadel, zoals je mooi kan zien op de foto van peetje Knipoog
Zoals je op de foto's ziet hangen er soms wel wat scherpere bitten in, en rijden ze vaak met twee teugels. Het schijnt dat ze bij monte nogal heftig worden, er springen ook heel vaak paarden in galop in een montekoers.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:37

wel appart dat je voor monte niet een licht gewicht hoeft hebben. want je zou toch zeggen hoe lichter de persoon hoe harder.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:43

Jah inderdaad, dus dan zou ik met mijn gewicht ook zoiets kunnen doen, weeg 63kilo.... wel grappig... maar ik hou t wel bij een gewoon zadel en hoofdstel om wat harder te gaan Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:49

jockeygirl schreef:
ik weet niet welke trainer wat doet Bloos

o.a. Rob de Vlieger, Mariel Mol.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:51

Hans Bot ook Knipoog Zijn paard, Ohio Limburgia, won gisteren nog een montékoers op zeer prachtige wijze! Haha!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:58

owja rob de vlieger en mariel mol komen me wel bekend voor qua naam van hun website. maar waar staan of lopen trainers dan rond?

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 22:00

wkoekoek schreef:
o.a. Rob de Vlieger, Mariel Mol.

Muis traint zelf niet (ze rijdt wel eens paarden uit bij Maria), maar ze rijdt wel vaak montepaarden, vooral d'r eigen paard Brutus, die bij ons op stal staat en dus getraind wordt door Maria Poort. Dit is trouwens haar enige montepaard, maar hij wordt eigenlijk bijna niet getraind onder de man. Het snelwerk gaat bij Brutus altijd voor de kar. Gister was ie niet goed... hij wordt oud en slijt hard Scheve mond

Ik dacht trouwens dat het maximumgewicht afgeschaft was.... maar ja, iemand van 100 kilo wint natuurlijk nooit, het is idd zo dat hoe minder je weegt, hoe meer voordeel je hebt, dus net als bij renpaarden

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:03

Marijn schreef:
he mooneyes ben je al op dit forum?

ja elke dag ben ik hier

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:06

monte werdt ook vant zomer n emmeloord gedaan, heb het toen gezien.

en een verzorgpaard van mij is ook wel eens in zon koers gestart jaren terug.

wat lijkt me dat machtig mooi. als ik die foto zo, mooi, als ik hard ga op een drvaer heb ik ze kort en zit voorover sta niet, lijkt er dus toch wel beetje op.

ik wist eerst ook niet wat monte was, maar vind het mooie sport.

jammer dat he tniet meer in wolvega is, zo vaak.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:09

Voor de 22e staat er trouwens geen montekoers op het programma.

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:13

ik zag dat er 2 van bokt ook op forum van nakoersen kwamen nou ik ook, wordt wel nieuwschierig:D of het daar wat aan is:d

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:42

joh, daar kom ik al lang, hoor, mooneyes Knipoog

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:58

vraagje: Iemand die ik ken zoekt een draver van ong 3 jaar oud (hoeft niet bereden te zijn) merrie en ong 1.55 hoog en moet niet duurder dan 500/600 euro kosten! Ze word gebruikt voor de kar. Ik weet dat er in Alkmaar koersen zijn maar worden daar ook de dravers verkocht of in de buurt ergens?? Ze hebben al op marktplaats gekeken maar daar zagen ze niks! En andere verkoopplekken zijn ook welkom! Je mag pb'en, mailen of hier een bericht achter laten! Ik hoor het wel!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:02

Je kan ruitje proberen, die zit vaak op Alkmaar. Ik zal je nog even een emailadres doorpb-en van iemand die wel vaker wat dravers regelt Schijnheilig

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:18

Mackie schreef:
Muis traint zelf niet (ze rijdt wel eens paarden uit bij Maria), maar ze rijdt wel vaak montepaarden, vooral d'r eigen paard Brutus, die bij ons op stal staat en dus getraind wordt door Maria Poort. Dit is trouwens haar enige montepaard, maar hij wordt eigenlijk bijna niet getraind onder de man. Het snelwerk gaat bij Brutus altijd voor de kar. Gister was ie niet goed... hij wordt oud en slijt hard Scheve mond

Ik dacht trouwens dat het maximumgewicht afgeschaft was.... maar ja, iemand van 100 kilo wint natuurlijk nooit, het is idd zo dat hoe minder je weegt, hoe meer voordeel je hebt, dus net als bij renpaarden

Klopt,maximum gewicht is afgeschaft,had het daar nog met Eeken over.Hij vond het altijd heel grappig dat er heel veel meisjes waren die hun vergunning haalde en er dan achter kwamen dat die kilo's nog wel in de weg zaten Clown .Ik ga ook zeker geen monte doen.Gelukkig maakt het op een sulky niet zoveel uit,anders zou ik helemaal geen uitoefening van mijn hobby kunnen hebben Clown .

Iemand bij ons op stal rijd de laaste tijd goed mee met Monte,heeft Brutus laatst nog geklopt.Die moest toen wel van een band verder komen geloof ik?Die draver pikt monte echt heel goed op,ze vind het gewoon echt leuk Haha! !

Nakoersen vind ik een leuk forum om mee te lezen maar ik plaats er niets,de manier waarop sommige mensen aangevallen worden,het lijkt bokt wel en 1 zo'n forum is erg genoeg Haha! !Ook geloof ik niet dat het echt iets is voor 'recreatie' mensen.Ik denk dat je echt wel in de drafsport moet zitten om daar mee te praten?Maarja,het is niet voor niets een drafsport forum OK dan! !

Ik kom wel vaak op Alkmaar maar over het algemeen worden daar niet veel recreatiedravers aangeboden aan ons Knipoog .Ze proberen meer koerspaarden aan mijn vader te slijten Haha! !Soms word er wel eens wat aangeboden dus ik zal mijn oren open houden Clown .

Je zou eens op www.nakoersen.nl ,www.trotplaza.com of http://www.xs4all.nl/~justy/ moeten kijken Lachen

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:20

Ik zat te snuffelen op justy:

Te koop aangeboden de 4 jarige bruine merrie Secretaresse H van de hengst Leroy Broline en de merrie Karim. Ook geschikt als rijpaard.

Tevens een tweejarige merrie van Frisian Dragon * Estanza te koop. Zeer talentvol!!

Estanza is toch de moeder van Racer of niet?

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:02

Ja klopt, ik dacht dat Wendy wist waar Estanza nu staat, klopt dat? Knipoog

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:03

Maar er worden dus gewoon op die racebaan zelf in alkmaar verkocht of ergens anders? Want dan stuur ik ze gewoon daar heen Tong uitsteken mogen ze het zelf uitzoeken.

Deze man wil ze samen met zijn andere draver voor de koets/sulky (weet ik het wat hij heeft) gebruiken maar of er op gereden word weet ik niet!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:39

Ilse"]
Ja klopt, ik dacht dat Wendy wist waar Estanza nu staat, klopt dat? Knipoog
[/quote]

Dat zeg je goed, wist Tong uitsteken Ik gok erop dat als Dhr Prakken hiermee heeft gefokt, Estanza nog steeds van hem is. Volgens mij wel, aangezien het me wel bekend in de oren klinkt.

[quote="radnah2 schreef:
Maar er worden dus gewoon op die racebaan zelf in alkmaar verkocht of ergens anders? Want dan stuur ik ze gewoon daar heen Tong uitsteken mogen ze het zelf uitzoeken.

Ik denk niet dat ze zo vanaf de baan verkocht worden. Je kan het het beste bij een trainer proberen. Die heeft vaak wel wat te koop staan wat toch niets wordt.
Waar moet het trouwens in de buurt zijn? Ik weet dat Bas Crebas ook nog wel eens wat te koop heet staan, die zit in Emmeloord. Verder Rosalie Janssen uit Een ook wel, daar heeft het zusje van WendyK haar draver ook vandaan.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:47

ik zal mn oren en ogen ook open houden!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:40

wkoekoek schreef:
Ik denk niet dat ze zo vanaf de baan verkocht worden. Je kan het het beste bij een trainer proberen. Die heeft vaak wel wat te koop staan wat toch niets wordt.
Waar moet het trouwens in de buurt zijn? Ik weet dat Bas Crebas ook nog wel eens wat te koop heet staan, die zit in Emmeloord. Verder Rosalie Janssen uit Een ook wel, daar heeft het zusje van WendyK haar draver ook vandaan.

Die man woont in pffff (ff denken hoe dat ook alweer daar heet)

Westwoud/Hoogkarspel Verward daar ong! Maar weet niet hoever hij wil rijden om een draver te halen!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:41

Op nakoersen zitten idd wel felle tussen maar ook wel aardige die me willen hebben.
zo heb ik nu iets aangeboden dat is niet normaal Scheve mond Lovers
in italie stagé lopen bij hennie. m'n moeder vind het goed met m'n vader moet ik het nog bespreken die zat journaal te kijken dus niet zo geschikt.
m'n moeder wilt wel eens komen kennismaken daar in italie.
maar het lijkt me echt super gaaf! en een ervaring voor m'n leven

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:50

wauw gaaf hoor

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:13

Zoals ik al eerder in dit topic vermeld heb, komt er waarschijnlijk binnenkort een paard bij, een draver dus.
Eigenlijk weet ik helemaal niks van dit ras Bloos

Kan iemand mij wat kenmerken e.d. noemen van een draver?
Bijv. gemiddelde schofthoogte, welke kleuren er vaak voorkomen en welke helemaal niet, veel voorkomende karakter-trekjes en dat soort dingen.

Ben namelijk onwijs benieuwd naar wat voor 'n paardje ik binnenkort kan verwachten.. Bloos

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:37