Hét Engelse Volbloeden topic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Euridicey

Re: Hét Engelse Volbloeden topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:47

Maken te veel eiwitten de kant op hoefbevangenheid niet groter? en spierpijn niet groter? Ik snap er helemaal niks meer van. Hoe komen die hoeven dan zo rood aan de onderkant :')) de zak is bijna leeg, dus moet wel wat gaan bedenken

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:49

Nee. Dat zijn suikers.

We geven paarden die gevoelig zijn voor bevangenheid juist eiwitten omdat we zeker weten dat die niets doen.
Het kan zijn dat er erg veel suiker in het gras zit nu, zeker als ze 's ochtends op de wei gaat. Het is rond de 2 graden 's nachts, en overdag 16....... fructaan levels zijn sky high nu.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 19:54

Ugh, waarom zegt er niemand in de paardenwereld eens hetzelfde :')))) Ik dacht altijd dat een overschot aan eiwitten wordt uitgeplast, hoefsmid beweert dat het wordt opgeslagen in de hoef. Ik dacht dat suiker hoefbevangenheid kan veroorzaken, kwam vandaag een artikel tegen dat eiwitten het zijn.
Ik kan wel een andere krachtvoer uitzoeken, Fox vindt het lekker, maar ik twijfel (vitalbix active) we zijn sowieso niet actief nu. Ik had die juist uitgezond vanwege de eiwitten, omdat ze nog veel mag aankomen en aansterken.
Heeeelemaal klaar mee :''D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:01

Het verhaal dat eiwitten bevangenheid zouden veroorzaken is hopeloos achterhaald, maar helaas geloven veel mensen er nog in.

https://www.bitmagazine.nl/medisch/3-ha ... eid/61388/

Er wordt bij mijn weten helemaal niets opgeslagen in de hoef. Dat een probleem zich uit in de hoef wil niet zeggen dat het daar wordt opgeslagen.
Mensen krijgen dikke billen en brede heupen en een dikke buik van suikers maar dat wil niet zeggen dat het daar wordt opgeslagen natuurlijk. Wat er wordt opgeslagen is vet.
Proteïne (eiwit) is een van de bouwstoffen van spieren en wordt door het lichaam omgezet tot een bruikbare bouwstof.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:13

Euridicey schreef:
Goedenavond! Nou Foxie heeft hele mooie dure Nikes onder haar hoefjes gekregen! Een mooi dik afgerond ijzer met een stuk leer aan achterkant. Ze liep gelijk een stuk beter!! Twijfel nu om nog even te wachten met de dierenarts afspraak van woensdag. Als het probleem was dat ze zat te verkrampen voor, dan zou dit al wat op kunnen lossen. Ik ga hier nog even over slapen.

Wel een ander probleem: Hoefsmid constateerde dat ze te veel eiwitten kreeg, omdat de hoeven aan de onderkant wat rood waren. Als dat zo is, maakt dat de zoektocht naar juiste voeding wel heel ingewikkeld.
Ze is nog steeds te mager en ik merk dat als ik stop met de fibrebeet dat ze weer terugvalt. Ik kan een andere krachtvoeding kiezen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :') Iemand hier een idee?

Heel eerlijk denk ik dat de hoef dus gewoon helemaal gekneusd was. Hier wordt dan ook alles rood. Heb al even voor je gekeken, maar heb er helaas geen foto van voor je.
Dat zou ook verklaren waarom ze zo gevoelig loopt en ze zich waarschijnlijk helemaal verkrampt heeft.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:52

Zou goed kunnen. Het is namelijk een hele mooie ronde rode streep en het lijkt veel op dit:
Afbeelding
Verklaart ook gevoeligheid..
Maar goed, nieuwe zak fibrebeet it isss :DDD

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 20:55

Kneuzing kan goed, dat zie je super vaak met zo een dunne zool. Dan zijn ijzers idd een heel goede keuze.

Gewoon FibreBeet blijven voeren, is hartstikke goed :j

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:18

Euridicey schreef:
Zou goed kunnen. Het is namelijk een hele mooie ronde rode streep en het lijkt veel op dit:
[ [url=m/9URfur.png]Afbeelding[/url] ]
Verklaart ook gevoeligheid..
Maar goed, nieuwe zak fibrebeet it isss :DDD

Zat deze toevallig in de witte lijn.
Dat de witte lijn dus niet meer wit is maar rood.
Dit idee.
Afbeelding

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:36

Ja précies dat!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:11

Dat is hoe een hele dunne zool eruit ziet.......

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:17

Ja dat is dus een hele erge kneuzing in de voet. Zool en witte lijn. Heeft niets met eiwitten te maken.
Nu zal ze zich ook wel snel een heel stuk beter gaan voelen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 02:19

Au, die is wel heftig :(... Erg kort hoefje ook in kyrkes voorbeeld. Is de rode plek echt zo groot?

Mel mag donderdag weer naar de pedicure. In tegenstelling tot bij kyrkelover groeien haar hoeven echt hard de laatste tijd, ik heb ook wat gevijld maar er kan zo een cm af := ben blij als ze weer is geweest straks.

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 10:41

Jaa.. dunne zoon dus! Laten we het hopen! Ik laat toch de dierenarts woensdag langskomen om wat andere dingen uit te sluiten :)

Haha sintara!krijgt ie slofjes? ^-^

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:43

Hopelijk knappen haar hoeven snel op euridicey met de nieuwe nikes!
Afbeelding
Hier zijn we juist van de ijzers af, ik ben benieuwd of dat goed gaat, zo niet mogen ze weer eronder voor!
Afbeelding
Vandaag voor het eerst een hindernis toegevoegd aan het balkjes werk, ging super goed!

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 15:58

Ben heel benieuwd Karin! Hoop dat het goed blijft gaan! Super leuk dat hindernisje, lekker varieren

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 17:34

Zou fijn zijn _karin_, niet alleen voor je paard, maar ook de portemonnee… :+

Zomervachtje kom maar door! *\o/* Afbeelding

Hij is echt wel flink aan het verharen, al zal je dat niet denken met die mini haartjes. Blijf borstelen. _O-

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:48

Interessant dat iedereen wat anders probeert wat betreft hoeven. Het is ook zo verschillend per paard. Willy loopt blootvoets maar als we buiten rijden draagt hij vooraan hoefschoenen.
Vorig jaar heeft hij helaas ook erg gekneusde zolen opgelopen toen het een week lang gevroren had en de Paddock lag helemaal oneffen. Ik had vanaf dag 2 zijn schoenen aangedaan maar ik was ofwel te laat of de schoenen waren niet voldoende bescherming. Kort daarna had hij ook allemaal rode plekken op zijn zool en straal. Moet erg pijnlijk geweest zijn.

Heb vandaag even een heel random foto getrokken omdat Willy zo mooi stond te blinken in de zon :D
Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 17:52

Die ziet er ook goed uit zeg! <3

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 17:53

Wat glimmen ze allebei mooi! <3

En idd AlwaysH, zou ook geld schelen! Maargoed alles voor het beessie als ie wel last krijgt natuurlijk

Heeft een van jullie wel eens contact geprobeerd te zoeken met de fokker of vorige eigenaar van je paard? Ik wil niet de zoveelste Penny op kruistocht zijn maar een fototje van baby Miles lijkt me wel heel erg leuk <3 ik heb wel een foto van hem op de baan gevonden en filmpjes van de races die die meedeed dus ik heb zeker wel al wat beelden, maar meer is natuurlijk altijd leuk. O:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 17:59

Wij hebben wel contact net de trainingstal die hem off-track opnam en ben bevriend op FB. Solway.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 18:32

Heerlijk glanzend in het zonnetje <3 zowel nobli als willy!
Mel is ook erg aan het verharen inderdaad.. Jammer voor mij want ze was zooo zacht. Mel werd er afentoe wel moe van, dat geknuf de hele tijd. Zij zal wel blij zijn als het eraf is _O-

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 22:10

Ja! ik heb dat wel gedaan. Ik vond op die racesite wie de vorige eigenaar was en ik heb hem gevonden op Twitter. Vroeg hoe Foxie was bij hen. Hij vond het een leuk paard maar dat haar kwaliteiten niet daar lagen XD Heb niet gevraagd om foto's

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 23:14

Ik heb wel een foto van de baan, maar die zal ik niet plaatsen ivm de ruiter er op. Tis wel echt een sprietje daar. Is natuurlijk al meer dan 2 jaar geleden!

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:41

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en een brief geschreven (ja echt met papier en postzegels en zo) naar een vorige eigenaar van mijn paard in Normandië. Vandaag kreeg ik een reactie

Zo heeft zij hem in de zomer van 2020 verkocht:
Afbeelding

Zo heb ik hem gekocht jan 2022
Afbeelding

Zoek de verschillen
Nu weet ik wel een heleboel meer van zijn voorgeschiedenis, dattie het goed gehad heeft en van de baan genomen is wegens een peesblessure. Hij heeft vervolgens 7 jaar mogen lanterfanten in de wei. Toen is hij verkocht aan mensen die er goed voor zouden zorgen. Kennelijk is dat mislukt
Laatst bijgewerkt door mrie op 21-03-22 23:47, in het totaal 3 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 23:43

Jeetje...... wat erg.......