Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 15:46

nee nog niet, geen geld voor op het moment

vandaag even wat bakwerk gedaan, doen we nauwelijks maar toch is ze elke keer grote sprongen vooruit gegaan sinds de laatste keer dat we in de bak reden. Het mag dan wel wat langzamer gaan maar liever wat langzamer dan te snel. Ze loopt iig al prima op eigen benen en na een half uurtje 'gymnastieken' kwam ze al netjes naar beneden in stap en zelf in draf een heel klein stukje. Aangalopperen doet ze ook al een stuk beter, echt aanspringen is het nog niet maar dat komt vanzelf :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 11:30

Oh jammer, nog ff wachten dus..Wat goed van Wolf dat ze zo vooruit gaat in de bak! Wat doet ze het goed zeg!! Hier gisteren ook weer gereden (nou ja meegehobbeld en hopen dat je blijft zitten zeg maar) Man, wat was hij weer lekker fel. Vier benen in de lucht, steigeren etc. etc. Ik ben maar ff afgestapt en heb hem toen aan de leadrope ff uit laten razen. Toen was het nog steeds gekkenwerk en toen hij weer redelijk 'normaal' kon galloperen ben ik weer opgestapt en zijn we verder wezen rijden. Haha, ja zo beleef ik altijd wat met hem. Het was de derde keer galop onder het zadel na zijn blessure, dus ook wel begrijpelijk. Hij bouwt energie en spanning op wat er dan in 1 keer uitkomt. In Parelli termen is hij meestal een Right Brain Introvert, dat zijn de gevaarlijkste en meest onberekenbare paarden die er zijn, dus daar heb ik mn handen best wel vol aan. Maar goed geeft niks, weer een ervaring rijker denk ik maar. Ik doe hard mn best en het blijft jammer dat ik bijna nooit gewoon op kan stappen en weg kan rijden. Maar ik heb hem nu ook alweer een tijdje niet gereden daar ligt het denk ik ook aan i.c.m het weer enzo. Komen vast wel weer betere tijden :) Binnenkort ga ik mijn Parelli auditie opnemen *\o/*

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 13:51

Een stipje.
Ik heb intresse in Konik paarden en zou graag mijn Donna een keer op de foto willen met een konik paard(-en).

Asselruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:17

Ik vind dit persoonlijk zeer mooie paarden, ik lees hier even mee.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:34

@van:kan ik je singel niet sponsoren???? Ik ben bezig met de sponsoring van het jaarlijkse ruiterevenement dat rond 15 augustus plaats vindt, je weet wel, de TREK, én als ik dan die bedragen zie, lijkt dat singeltje me koud bier... stuur maar pb eventueel. In ruil af en toe graag ns tshirt/sweater dragen met onze reclame? niet dat we in noord holland klanten gaan werven, vrees ik, maar ik zou je dan een sweater/shirt sturen met logo van de trek van dit jaar, als er dan mensen naar vragen, zou je gewoon moeten uitleggen dat het een bijeenkomst is van "wandelruiters", van belgie, nederland, frankrijk en duitsland. Dit jaar zijn er blijkbaar best wat inschrijvingen van nederlanders. We zitten dan ook vlak tegen de grens dit jaar. Maar het is wel een tendens dat er elk jaar meer en meer buitenlandse inschrijvingen zijn en dat is erg fijn, het is zoo leuk ruiters van elders te leren kennen, met dezelfde passie, maar met andere ervaringen, rijstijl , equipment , paarden enz..;
Ik weet nog steeds niet of Jull dit jaar mee gaat, twijfel ng heel erg. Zal allemaal afhangen van wat Karin van Horsefullness er van vindt, ik wil jull niet "forceren".. wolf staat geestelijk en lichamelijk duidelijk verder. vandaag had jull een echte off-day: had in niets zin, en was knorrig tegen diana en kleine thor, is niet jull's gewoonlijke doen. Het had vannacht bakken geregend, mss daarom. Hij zal ook naar de echte zomer verlangen, haha;

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 19:58

ik stuur je een pb, ik zit overigens in (noord) drenthe niet in noord holland :Y)

Ik zal met Wolf ook nog niet meerdere dagen achter elkaar een redelijke afstand rijden hoor, ik vind 1 langere rit (20-25 km) per week meer dan zat op het moment.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 10:44

Hoi hoi,
het zit niet mee dit jaar... gisteren heeft mijn man een zwaar ongeval gehad met de jeep: jeep perte totale...(wrsch, maar heb weinig hoop:voorkant zit compleet bij elkaar)
Toch gaat het leven voort, en even een vraag aan van en nadine: omdat we elkaar nou toch al langer kennen met onze koniks; zoals beloofd sponsor ik de singel wel voor van en ga ik haar een shirt sturen. wil er ook een aan nadine sturen, dus graag even jullie maten?Omdat ik niet in 100 kleuren en modellen wil bestellen, ga ik jullie dezelfde shirts geven als degenen die we sponsoren voor de trek meeting. Dat zijn tshirts met v hals en ik moet ze in 3 kleuren laten maken: deep red (knalrood dus), pistachio (licht olijf) en royal blue.(hemelsblauw)..welk is jullie voorkeur en bovenal, welke maat? De maten gaan van s tot xxl.
Graag zeer snel jullie antwoorden, ik moet morgen bestellen. Alvast dank. en van: welke maat singel?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:42

jeetje Ghashira, met je man is niks ernstig hoop ik?

wat super lief van je :D mijn maat is M en pistachio heeft mijn voorkeur. Maat singel is 50cm

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 20:49

Hai ghashira, jeetje dat zit je idd niet mee!! Hopelijk gaat het met je man allemaal goed!! Wat schrikken zeg!
Wat ontzettend lief dat je mij ook een tshirt wilt sturen :) Ik heb maat S en de kleur maakt me niet veel uit, vind blauw altijd wel mooi, dus doe maar royal blue *D .

Hier vandaag even kort gereden. Het hele felle is er al een beetje uit, Pumbaa deed nog wel zijn hoofd tussen zijn benen en gaan met die banaan zeg maar, dus echt keihard galloperen en tegelijkertijd rug bol maken, dus heb hem maar weer even wat korter genomen op de sidepull :+

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-13 14:40

komt in orde voor de shirts, stuur dan ook even een "balletje" mee.. dat is een balletje ter grootte van een tennisbal in hard plastiek, met een karabijnhaak er aan, je kan de bal openschroeven en dan zit er een doorzichtige poncho in, altijd handig met ons klimaat, en omdat het balletje klein is, kan j ehet met de haak aan je zadel bevestigen of ook handig als je gaat wandelen met de hond of gewoon in je handtas. shirts komen ook ok. Stuur dan wel even per pb julllie adressen binnenkort ok?
Groetjes
hier niet veel gedaan met paarden, ben eindelijk met vakantie, maar zit tot over oren in het werk voor zaak van manlief, de belastingen hebben nl fiscale controle aangekondigd, dus ik mag nou de boekhouding van de laatste 4 jaar gaan ophalen...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 17:23

zo ik ben weer terug van de endurance

ik had verwacht dat Wolf het wel wat spannend zou vinden, voor het eerst op vreemd terrein en dan ook meteen zoiets maar nee hoor mevrouw vond het maar wat gezellig :+ bij de voorkeuring een hartslag van 36.
Weg rijden vanaf de start ging niet heel soepeltjes, mevrouw wou bij de gezelligheid blijven _O- maar verder best lekker gereden al had ze wel last van de warmte (en daarmee kwamen ook de dazen) en zaten er behoorlijk wat paden met flinke steenslag tussen, volgend jaar zet ik haar echt op ijzers want ze vond dat echt niet prettig.

wel op tijd binnen en bij de finish 4 minuutjes gewacht en toen aangeboden, hartslag van 56. Bij de nakeuring 48 en een A voor locomotie dus helemaal goed :)

en ik heb niet geteld hoevaak ik ben gevraagd wat voor ras het is, vaak in ieder geval :P Ze werd vooral voor ijslander aangezien en zelfs een keer voor een rocky mountain(die zie ik dan weer niet?) maar 0 keer voor fjord *\o/*

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 23:42

Wow, super goed van!!! gefeliciteerd, ben trots in jouw plaats, zeer goed gedaan , een opsteker voor het hele ras konik..
Hier een mindere, zeg maar heel zwarte dag...alweer...mijn merrie abasca is een uurtje geleden geeuthanaseerd.... haar schouder was compleet uit de haak, de pezen afgescheurd, volgens de veearts. Wat er precies gebeurd is, weet niemand, ik heb haar vanochtend gewoon buiten gezet op de wei, met veulen, zoals elke dag, met de pony diana, ook met veulen en Jull is er daarna ook bijgegaan, maar dat was niet de eerste keer en is al steeds goed gegaan. Ben met dochter wat boodschappen gaan doen, en toen ik terug kwam, was het gebeurd, ze lag neer, lang gestrekt, propvol vliegen en dazen, gut, nooit gezien zoiets. Dacht eerst in paniek dat ze dood was, maar toen ik de vliegen had verjaagd, bewoog ze, zag dan dat linkervoorbeen erg vreemd hing en langer leek dan normaal... ze kon niet meer stappen. Man was op een werf in zuid belgie aan het werk, heb mijn schoonbroer gebeld, die onmiddellijk hier was, samen hebben we haar recht gekregen en onder het afdak kunnen zetten, waar ze geen vliegne meer had. veearts gebeld, die kwam ook direct en zei me direct dat de pezen/spieren van de schouder vermoedelijk over waren. Een misstap gezet, gestruikeld, een erge klap gehad van andere paarden??? Nou, ik kan me hoofd er nog oneindig over breken, denken dat het mss toch jull geweest is, of is ze tegen de traktor gelopen op de wei, of gestruikeld omdat haar hoeven wat te lang waren, maar het haalt allemaal niks meer uit. het kwaad was geschied. en weinig opties.... om te kunnen opereren moet je haar al kunnen vervoeren en dat zat er niet in. en dan nog: zulke operaties zijn delicaat en de kans op slagen is erg klein. Ze was 19 en had luchtwegproblemen. anesthesie is dan ook al fragiel. ze heeft onmiddellijk pijnstilling gekregen maar toen het na 2 uur enkel erger werd en ze begon te ijlen en met haar hoofd tegen de muur te slaan, terwijl ze lag, heb ik de knoop doorgehakt. Ik wou haar nog waardig laten gaan. Het is een prachtige merrie geweest, heel slim, heel waardig, dit verdiende ze niet. de DA stelde eerst nog voor het proberen te rekken tot maandag, omdat tijdens het weekend de ophaaldienst voor kadavers niet rijdt. Maar ik wou haar dat niet aandoen. een krop in mijn keel... heel vreemde dag, je staat op en de zon schijnt en alles is ok, en je gaat slapen en je bent weer een deel van jezelf kwijt... want zo voelt dit. jemig, echt niet makkelijk. Komt nog daarbij dat Tabasca, haar veulen nu moederloos is. Tabby heb ik op aanraden van DA bij Abasca gelaten tot een uur na de dood. ze heeft echt afscheid genomen van haar mama. Heel vreemd en aandoenlijk. dat snijdt in je hart. Heb haar zonet in een box gezet, naast diana met veulen. hartverscheurend, ze wil absoluut nu bij diana , ze hunkert zo naar die bescherming van een moederdier, van die warmte. Vraag me af waarom het leven de laatste tijd zo hard voor ons is... valt echt niet mee.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:11

wat ontzettend sneu Ghashira, het zit jullie echt niet mee

hoe is het met het veulen?

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 13:10

Jeetje Ghashira, wat vreselijk....

Ook hier hebben wij spijkers met koppen geslagen en na lange tijd van twijfel de knoop doorgehakt om Dante te verkopen (niet de kruising Konik maar onze kruising Welsh merrie). Mijn eerste paard Naïra heeft mij zo onzeker gemaakt dat ik veel zelfvertrouwen kwijt ben. Dante voelt dit aan en maakt hier misbruik van. Met als resultaat dat ik er niet meer op durf...
Dus mocht iemand een liefhebber weten? Het is offtopic maar wellicht vind ik hier een liefhebber?
http://www.bokt.nl/markt/ad/167302/prac ... ur-te-koop

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dit wil ik jullie toch niet onthouden: we hebben geprobeerd om Tabasca aan Diana toe te vertrouwen, dus de ponymerrie met veulentje. Maar Diana ontpopt zich al echte godin van de jacht: ze slaat, bijt, jaagt het veulen na, wil er niet van weten.
Jull daarentegen wordt met de minuut closer en closer. zijn band met kleine Tabasca is al zo sterk dat hij niet meer naar me toekomt als ik bij hen kom, hij wil niet van haar gescheiden worden. Om te voeden (poedermelkvoeding) zetten we hen normaal in 2 aangrenzende boxen, zodat ik de kleine rustig kan eten geven, maar heb zonet op de paddock eten gegeven: jull vastgebonden aan paaltje en tabasca haar melk snel gegeven. Het is alle hens aan dek: meer en kleinere voedingen want het is hier erg warm en heb schrik voor bacterien. Dus de melk moet in 1 keer op zijn. en liefst mag het veulen niet te veel water drinken. En elke keer alle gerei grondig wassen, emmer, garde, beker..pff. Maar afgezien van al dit werk, sta ik het meest stomverbaasd van het feit dat een ruin een veulen wil adopteren. Zonet bij het voederen liepen er mensen langs de weide, wandelaars, die vroegen me waarom ik een veulen bij voeder, dat zijn moeder nog heeft, of ze mss niet genoeg melk had?? (jull stond achter veulen, dus ze konden zijn piemel niet zien, ok)...tja, de natuur zit vreemd in elkaar. Maar deze pools-arabische liefde is toch heel bijzonder.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 16:39

als ik dat zo hoor dan was Dante ook niet iets voor mijn zus geweest, die heeft nu het zelfde probleem met de spikkel.
ze vind vast wel een goed huisje :)

wat gaaf om te zien Ghashira en ik kan me voorstellen dat het erg veel werk is maar wel heel belonend, gelukkig heeft ze nu in ieder geval een paardenmaatje

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 17:25

we hebben 9,07 kmph gereden zaterdag, echt net snel genoeg dus

Afbeelding

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:12

heerlijk om zien, word er emo van. jullie worden zeker nog beter! Wolf moet nog groeien en gaat nog sterker worden , dus dat komt helemaal goed..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:29

komt wel inderdaad, ze(en ik ook) had ook behoorlijk last van de warmte en ze zal tot mijn spijt toch echt op ijzers moeten
ze liep bepaalde stukken ook echt heel fijn

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 10:40

Jeetje ghashira, ik heb de tranen in mijn ogen staan van je verhaal en de foto's. Wat kan het leven toch hard zijn en het zit jullie echt niet mee de laatste tijd!! Afschuwelijk dat zoiets kan gebeuren en dat het veulen nu moederloos is. Maar heel erg bijzonder dat lieve Jull het veulen geadopteerd heeft en dat het zo goed gaat. Wat een prachtige foto's heel ontroerend vind ik dat om te zien. Hierbij een virtuele knuffel voor jou :(:) want dat heb je wel verdiend na alle ellende.

Hier loop ik ook van dierenarts naar dierenarts en het gaat me niet in de koude kleren zitten. Naast mijn 2 ponys heb ik ook nog 2 katten, 1 ratje en een fret en nu zijn ze allemaal ziek geworden dit jaar. Zelfs mijn shetlander die de enige was die ongedeerd was, liep laatst stokkreupel en ben ermee naar de kliniek geweest en gelukkig bleek het alleen om een hoefzweer te gaan. Het geeft altijd zo'n stress de beestjes. Maar ook heel veel plezier en daar doe je het ook allemaal voor.

@Van: Ik zag de foto ook op FB voorbij komen! Helemaal super +:)+ Ik ben trots op jou en Wolf!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:00

@Denise: Moeilijke keuze, dat is altijd lastig als je besluit je paard te verkopen. Het is een prachtig dier, je vind er vast een goede eigenaar voor, volgens mij heeft ze veel potentie. Mag ik vragen wat ze doet als ze je uitprobeert? Mag ook per PB hoor als je dat liever hebt. Als ik straks een baan heb zoek ik er ook nog een paardje bij hoofdzakelijk voor het rijden aangezien Pumbaa dat vreselijk vind. Maar dat is nog niet op hele korte termijn. Ik zal in ieder geval even rond informeren voor je!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:28

Nadine, Dante is echt een werkpaard om zo maar te zeggen.... Beetje het quarter karakter en daarnaast is ze vrij gevoelig in haar mond.
Omdat ik 1. niet elke dag tijd/zin/energie heb om keihard te werken en 2. omdat ik door mijn onzekerheid bij haar niet los durf te laten, blijft zij gespannen onder het zadel en gaat bijvoorbeeld buiten op de loop voor het bit en in de bak kan ze ineens op de rechterhand vol naar links schieten....
Terwijl de bijrijdster van cheyenne al een paar keer met haar naar buiten is geweest en dan is ze gewoon braaf.... Okee het eerste galopje wat onzeker maar goed ze gaat nu ook bijna niet naar buiten... Het eerste half jaar was er nagenoeg niets aan de hand en ben ik regelmatig naar buiten geweest maar toen een winter niet en daar begonnen de problemen.... En dat heeft mij onzeker gemaakt en ik kom er niet meer vanaf....
En ik baal ervan want het is echt zo'n lief ding, er zit geen kwaad in en ik baal van mezelf dat ik mijn onzekerheid er niet uitkrijg.... Maar met tegenzin opstappen schiet voor mij niet op... Het afgelopen half jaar heb ik met haar, maar vooral met mezelf gevochten en ik kan niet meer... Ik ben het vechten beu....
Een eigenwijs paard zou ik nog best kunnen handelen.... Maar zij is zo gevoelig voor mijn gemoedstoestand dat ik gewoon niet meer verder kom ;(

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 12:41

Dat begrijp ik heel erg goed, dat is echt heel erg balen. Ik heb precies hetzelfde met Pumbaa, wat jij beschrijft herken ik heel goed en is ook typisch Pumbaa, in een keer omdraaien en dan de andere kant opgaan en dat soort dingen en heel gevoelig voor mijn emoties. Door Pumbaa ben ik ook erg onzeker geworden en dat is erg jammer. Net als jou kom ik daar moeilijk van af, voornamelijk met buitenritten. Snap dat het heel erg moeilijk is voor jou, maar denk dat je er wel goed aan doet om haar dan te verkopen en een ander plekje voor haar te vinden. Ik heb zelf ook vaak voor de keuze gestaan om Pumbaa te verkopen, maar ja, dat is ook niet makkelijk, want hij is in veel dingen echt getraumatiseerd en heeft een verleden, dus dat weerhoudt me er nog elke keer van. Ik denk dat Dante dan ook niet bij mij zou passen, want ik heb hetzelfde als jou met gebrek aan vertrouwen. In ieder geval succes met de verkoop en ze krijgt vast een mooi plekje weer!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 20:10

ik ken het ook van mijn vorige paard en mijn zus heeft een zelfde probleem met die spikkel
heb die spikkel vanmorgen gereden nadat hij 1,5 week niet bereden is geweest en rij er zo mee weg

vanmiddag de nieuwe aanwinst van mijn zus opgehaald. Een 18 jarige manegepony waar ze op de manege veel op heeft gereden en die ooit ook mijn lieveling was. Hopelijk komt ze met hem een beetje over haar onzekerheid heen.
Het is wel echt een bakbeest, Wolf past er 2 keer in :') ook veel te dik helaas

Afbeelding

Afbeelding

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 12:23

Zo wat een kanjer lijkt dat zo bij de andere paardjes! Wel een hele mooie zeg. Ik hoop ook voor je zus dat ze via hem weer meer vertrouwen krijgt in paarden. Wat voor ras is het? Hebben jullie nu de spikkel te koop staan?