Met hele iele paardjes... Niet omdat ik ze niet lief vind, maar dat past gewoon niet bij mij... Ik ben 1.79, niet dik, maar wel fors en voel me niet prettig op een iel, smal, fragiel paardje
Snnee
Geplaatst: 28-10-09 10:21
Haflingers en Tinkers.. Vind dit lelijke beesten.. Ze staan totaal niet mooi op hun benen. Majaa ze kunnen wel weer ontzettend lief zijn. Vind het gewoon geen mooie paardjes. Heb er niet echt een verklaarbare reden voor.
Sorry, aan de mensen die haflingers en tinkers wel mooi vinden.
Ik heb niks met arabieren, wij hebben er 1 op de manege en op sommige paarden op wie ik rijd heb ik echt een klik maar met die arabier echt niet.
En shetlanders zijn wel erg lief alleen ik haat ze als ze gaan galoperen, want dan draaien ze altijd om.En raad wie er dan(bijna) afvalt......... IK.... hang ik half in hun nek
Inn
Geplaatst: 30-10-09 15:58
De vraag zou beter zijn met welk type paard kan je niet overweg en wat voor ruiter ben je? Ik val niet echt op koudbloedige types maar als ik er dan één africht vallen ze heus mee en zijn ze vrij gemakkelijk te rijden als je niet te veel haast hebt en een rustige ontspannen rit wil maken. Als endurance ruiter zou ik er niet ver mee komen. Dus ik val veel meer op paarden met pit, behendigheid en snelheid dus mijn BWPers en Arabische volbloeden. Nog een opmerking niet alle Arabische volbloeden hebben een Barbiepaard uiterlijk de sportypes zijn soms niet te onderscheiden van een warmbloed en kunnen stevig gebouwd zijn en zonder dish in het hoofd. Ik val dus liever op een Fries waar ik geen benen moet op geven dan een luie warmbloed of een trage Arabier en die bestaan ook. Een showarabier is mooi (als ze niet gaan overdrijven) maar of hij ook goed presteert is een andere vraag. Moeilijkse paarden om mee om te gaan vind ik Haflingers en Shetlanders maar dat heeft ook zijn charme als de deugnieten.
Ik heb niet zoveel met koudbloeden, al zitten er vast lieve dieren tussen. Verder vind ik arabieren eigenlijk te druk en qua karakter terughoudend tegenover de mens, maar iets daarin intrigeerd me wel. Hele iele dressuurpaarden zijn niet mijn ding, ik vind het mooi als een paard toont.
hm, het ligt bij mij voornamelijk aan het karakter van het paard. Maar over het algemeen rij ik niet graag op friezen. Niet dat ze niet mooi zijn, maar ze rijden gewoon 'apart' . Ik vind fjorden en haflingers het fijnste om op te rijden en ze zijn ook niet vreselijk groot.
Friezen en KWPN'ers trekken mij niet zo aan. Zijn hele mooi beesten, maar echt niks voor mij!
CtjeLief
Geplaatst: 03-11-09 18:50
Arabieren (volbloed!!!!) zijn niet druk.. in tegenstelling zelfs Maar goed.. Het is en blijft helaas een heel hardnekkig fabel!
Het zijn over het algemeen de halfbloeden/nrpsen die wat zenuwachtiger/drukker zijn..
s_loves_p
Geplaatst: 03-11-09 19:04
eigenlijk hou ik juist wat meer van schattige stevig gebouwden paardjes!!! maar geef mij maar geen qaurter horse ik ben niet zo met die westernpaarden ze zijn wel lief maar niet iets voor mij
Een fries zou absoluut niet mijn eerste keus zijn maar sinds ik er één heb is mijn mening wel iets bijgesteld. Niet mijn eerste en zeker niet mijn eigen keus maar de band die je opbouwd kan blijkbaar ook met het ras dat niet je voorkeur heeft!