Dank jullie wel Haar vader is een fries, en haar moeder hoogstwaarschijnlijk een konik, echt afstamming weet ik niet. Weet wel wie dr ma is heb er veel foto's van, maar wat ze nou precies voor ras is weet ik niet. Ik zeg gewoon altijd voor het gemakkie half fries half konik
Nou schijn bedriegt, ze is 1.55m Ik dacht dat ze wel rond de 1.60 zou zijn of iets groter, toen ging ik dr opmeten en we hebben het wel 3x gedaan omdat we maar niet konden geloven dat ze zo klein is. Ze oogt echt veel groter!
Dan is ze net zo groot als mijn cremello, maar ze oogt inderdaad een stuk groter!
Sammy_xxs
Geplaatst: 25-05-12 20:57
Ik ga wel ff een foto uploaden van dr moeder
rocymax
Geplaatst: 25-05-12 21:01
Ik heb een sabino stekelharige vos en ik heb ook nog een vraagje, een appaloosa die voskleurig geboren wordt met witte vlekken op de kont, schabrakvos, hoe zou die later kunnen gaan doorkleuren??
foto van Huugje
Sammy_xxs
Geplaatst: 25-05-12 21:05
Dit is haar moeder met een veulentje van 2 jaar geleden
De ogen van Odeska, nu 4 weken oud, zijn heel erg licht, bij de geboorte grijs/groen, naar nu lijken ze meer blauw te kleuren
Odeska stamt uit een Groninger merrielijn die terug gaat op de zwart sabino hengst Otto, *zijn dochter Zeske is een donkerbruin sabino bijna geheel wit *haar dochter Roos vos met zeer veel sabino kenmerken, *Famke (dochter van Roos) donkerbruin met weinig sabino(stekelharig, gevlekte lippen, iets wit aan de achterbenen), alle vorige dochters van Famke hebben meer Sabino kenmerken dan Famke zelf, *Odeska is de eerste met lichte ogen.
Vader van Odeska is Orbaldo II kleinzoon van de eerder genoemde Otto
Naast de lichte ogen is de staart opvallend wit.
Mijn vragen aan de kleurtjes kenners: blijven die ogen zo licht en is dat het gevolg van het sabino gen?
In mijn profiel meer foto's van moeder, grootmoeder en zusters van Odeska
Volgens mij heeft elk veulen lichte ogen, en word dit met de tijd vaak donkerder Tenzij je een maanoog heb of een ander kleurtje natuurlijk, maar daar weet ik niets van.
Vind ze nog vrij donker, ken veulens met lichtere ogen. Kleurt gewoon door als ze ouder worden.
NikkivanOlst
Geplaatst: 28-05-12 21:18
Ik zag vandaag een gaaf paardje Een AMHA met champagne shabrak appaloosa ^^
Ine23
Geplaatst: 28-05-12 21:32
Dit is toch zo'n interessant topic! Mijn merrie moet nog steeds getest worden op schimmel en agouti, haren liggen hier klaar in een zakje samen met het formulier, maar ben nog steeds geen postzegels gaan halen om ze op te sturen . Hoogstwaarschijnlijk is ze een palomino geboren schimmel
Momenteel is ze dus nog steeds palomino, net 3 geworden en elk jaar wordt ze "donkerder". Ze kleurt meer door moet ik zeggen, al is dit in de zon niet goed te zien op foto. Zie links voor dat ze een half wit been heeft.