Hoi hoi,GROTE verrassing!!!! toen we vannacht toevallig door stal liepen, stelden we vast dat onze Diana bevallen was! Diana is het oude welshponietje dat we een paar maanden geleden kochten voor onze dochter. Diana was zo erg vermagerd dat we haar voorlopig lieten rusten en probeerden aan te sterken met veel gras, brokken enz. We dachten dat ze de goede kant opging, omdat ze een enorme buik had gekregen. Ik had al wel ns gesugereerd dat er mss een veulen in zat, maar ach, wie geloofde dat nou? nou, wel dus...
We weten dus totaal niet wie de vader is, ze moet gedekt zijn bij haar vorige eigenaar of in de periode dat ze bij de handelsstal liep, daar loopt ook steeds vanalles door elkaar op de weide..kan dus eender wat zijn.
Wat denken jullie? de eerste 2 foto's zijn van HEM, voorlopig naamloos, hengstje. T is een mooi stevig ding, best wel heel groot voor zjin moeder, hij moet haast op zijn knietjes gaan zitten om te kunnen drinken. Hij heeft een vreemde grijzige kleur, veeartse opperde dat het mss schimmel wordt. bovendien heeft hij op de middenlijn van zijn rug langere stijvere haren. En rond de ogen beige randen en een echte meelneus. Wat zijn jullie ideeen? Mama diana is compleet uitgeput, ik ben dus intensive care gestart. arm ding.
Andere foto is van Tabasca, het veulen van Abasca. De eigenaresse heeft een naam gekozen dus. de vader van abasca, mijn merrie, noemde Tabasco, hij was wereldkampioen. Vandaar haar keuze wrsch. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het hengstje van Diana mooier vind (of toch meer "mijn ding" ) dan het vosse araabje..foei foei, maar ja, smaken verschillen he. wat jullie?