Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ghashira

Re: Zijn er nog meer mensen met Konik paarden?/intresse voor.?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 13:12

van: ik heb even gekeken in een webshop in duitsland, waar ik wel ns wat bestel, omdat ze veel keuze hebben en niet zo duur zijn. Ik heb zo'n koordsingeltje gevonden met engelse singelstoten, zwart, 4,99 euro en de kortste maat is 40 cm!
http://www.loesdau.de/Schnuren-Sattelgu ... attelgurte
je moet ook ns verder kijken tussen die singels, er zitten er nog anatomisch gevormde bij, die de elleboogruimte meer plaats laten , oa 1 van passier, kost wel 129 euro, maar die is specifiek ontworpen voor paarden waaribj de singelplek ver naar voren is. Die ene anatomisch gevormde (lijkt beetje op barefoot singel) is er al in 30cm!
Hoop dat je wat aan hebt.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:10

gashira je bent geweldig *\o/* nu nog kijken of ik beter een 50 of 55 kan nemen :D
die van 129 lijkt me inderdaad ook een fijne singel maar dat kan ik nu echt niet betalen
gaat niet zo lekker hier, bedrijf waar mijn vriend werkt is failliet en hij heeft zijn loon van vorige maand nog niet ontvangen, ons geld begint nu aardig op te raken..

We gaan de spikkel weer verkopen, helaas blijkt hij toch niet geschikt voor mijn zus. Hij probeert haar gigantisch uit en ze durft nu niet meer (terwijl hij bij mij geen stap verkeerd zet)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:14

verhip je moet minimaal 15,- bestellen daar :')

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 14:23

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 20:34

mja, is altijd zo, vaak met verzendkosten bij etc.. maar meestal heb ik voldoende nodig zodat ik haast geen verzendkosten hoef te betalen en uiteindelijk, als je iets zoekt dat je nergens anders vindt...
Laat me weten als je elders je zin vindt, anders kan je samen met me de volgende keer bestellen...

Vandaag reuze goede training gehad met Jull, trainingsschema rechtrichten en gymnasticeren van de horsefullness aangevat. Maar moet zeggen: Jull loopt al aardig neerwaarts en voorwaarts van nature uit. Maar ging vandaag super. En voor de eerste keer heeft jull tijdens training ook aardig en heel vlot gegaloppeerd. Ik merk wel een heel verschil op de 2 kanten, daar ga ik aan werken.
Maar hij had er ook zin in, dat vind ik erg belangrijk, en ik was zelf ook erg blij met zijn enthusiasme.
nadien gemeten met de stok erbij. dacht dat hij gegroeid zou zijn, zo lijkt het toch, maar volgens mij heeft hij gewoon meer body gekregen want hij is nog steeds net 1,40 m. Nou, maakt me ook niet zoveel uit. Hij is ok zoals hij is.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:30

Volgens mij heb ik jullie namen al voorbij zien gaan op facebook. Gisteren nog eens een bezoekje gebracht bij Sterre. Wat een leukerd is het toch. Als ik 2 paarden kon onderhouden had ik het meteen gedaan. Is soms zo jammer om keuzes te maken.

Hoe is het nog met de veulentje? :)

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 12:08

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hoi hoi,GROTE verrassing!!!! toen we vannacht toevallig door stal liepen, stelden we vast dat onze Diana bevallen was! Diana is het oude welshponietje dat we een paar maanden geleden kochten voor onze dochter. Diana was zo erg vermagerd dat we haar voorlopig lieten rusten en probeerden aan te sterken met veel gras, brokken enz. We dachten dat ze de goede kant opging, omdat ze een enorme buik had gekregen. Ik had al wel ns gesugereerd dat er mss een veulen in zat, maar ach, wie geloofde dat nou? nou, wel dus...
We weten dus totaal niet wie de vader is, ze moet gedekt zijn bij haar vorige eigenaar of in de periode dat ze bij de handelsstal liep, daar loopt ook steeds vanalles door elkaar op de weide..kan dus eender wat zijn.
Wat denken jullie? de eerste 2 foto's zijn van HEM, voorlopig naamloos, hengstje. T is een mooi stevig ding, best wel heel groot voor zjin moeder, hij moet haast op zijn knietjes gaan zitten om te kunnen drinken. Hij heeft een vreemde grijzige kleur, veeartse opperde dat het mss schimmel wordt. bovendien heeft hij op de middenlijn van zijn rug langere stijvere haren. En rond de ogen beige randen en een echte meelneus. Wat zijn jullie ideeen? Mama diana is compleet uitgeput, ik ben dus intensive care gestart. arm ding.
Andere foto is van Tabasca, het veulen van Abasca. De eigenaresse heeft een naam gekozen dus. de vader van abasca, mijn merrie, noemde Tabasco, hij was wereldkampioen. Vandaar haar keuze wrsch. Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik het hengstje van Diana mooier vind (of toch meer "mijn ding" ) dan het vosse araabje..foei foei, maar ja, smaken verschillen he. wat jullie?

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:08

wat een leuke verassing en heel duidelijk een schimmeltje hoor :D

ik vind zo van de foto het vosje leuker maar ik heb niks met vos en ook niet met schimmel dus beide zijn het niet voor mij.
hopelijk komt hier ooit een konik x arab veulentje :D

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 10:09

Dat is zeker een verrassing Ghashira!
Wat een mooi ding die bovenste!
Hij heeft ook wel een flinke dish in zijn neus zitten, maar dat kan natuurlijk ook van mama-welsh afkomen?
Arab veulentje is ook erg leuk.. Mooi blesje!
Succes met de kraamafdeling :)

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:53

Dat is zeker een hele leuke verrassing ghashira!! Hopelijk knapt moeders snel op!
Persoonlijk vind ik het bovenste veulen ook mooier om te zien, maar het araabje is ook mooi hoor!! Je kunt idd aan het bovenste veulentje duidelijk zien dat er welsh bloed in zit :D

Hier eindelijk vandaag mijn scriptie ingeleverd, ben niet helemaal tevreden over het eindresultaat, maar ach het moet maar. Kan ik eindelijk weer met de paardjes en andere dieren bezig. Heb ook zo'n zin om weer te rijden!!

@Nessa: Leuk dat je weer bij Sterre bent wezen kijken, tis echt een plaatje.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 19:51

"HET" heeft een naam: mijn dochter mocht kiezen, want we gaan hem houden, t is dus een beetje "haar" lieverd. THOR zal hij heten. Ik had originelere namen in gedachten, bv donder of bliksem, of whisper, misty,dusty..maar goed, thor is het en zal het zijn. maakt allemaal niet zoveel uit. Thor stelt het redelijk, hij is toch vinnig, maar diana ligt nog steeds veel neer, ze heeft wel eetlust, maar is echt uitgeput. Krijgt dus veel echt energie-eten en ik twijfel of ik thor niet zou bijvoeren met de fles? De veeartse raadt het af, ze zegt dat thor "verwend" gaat raken, enz. maar ik denk ook in eerste plaats aan diana, en ook aan hem, want er zijn genoeg veulens die nog binnen de 10 dagen overlijden he. en veel melk krijgt ie volgens mij niet, aangezien ze veel ligt, hij kan dan niet drinken. we willen hme niet verliezen, is hij ons te dierbaar voor. Diana heeft er nu zoveel energie ingestoken, ..

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:41

ik vind Thor juist veel origineler als donder of bliksem, leuke naam en leuk dat jullie hem houden :D
ik denk dat het niet veel kwaad kan om hem een beetje bij te voeren, zolang je je grenzen maar duidelijk maakt en hem niet volledig zelf gaat voeren.

ik wou vandaag een flinke training doen maar het komt nu opeens met bakken naar beneden, geen weer om te gaan rijden, hoop dat het vanmiddag wat opklaar, het was vanmorgen zo mooi.
nog 3 weken voor onze eerste endurance, heb er zin in :):)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 12:47

ik ben af en toe met mijn kippen aan het wandelen (serieus die beesten lopen mij overal achterna :'))
gisteren eens de bak ingelopen, Wolf vond ze vreselijk interessant :Y)
Afbeelding

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 15:51

Had die foto op fb gezien, leuk!!!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 17:46

tot kippie begon te fladderen, toen schrokken ze zich de pleuris _O-

toch nog een rondje kunnen doen, 17km in iets minder dan 2 uur dus zo'n 8,75 kmph
dit keer weer eens met hartslagmeter en haar conditie is echt beter geworden sinds de laatste keer dat ik met hartslagmeter gereden heb.
ik wil de komende weken mbv de hartslagmeter kijken hoe ver voor de finish ik het beste kan gaan stappen. Vandaag 1,5km voor de "finish" gaan stappen. Eenmaal thuis, afgestapt en het zadel er af en haar hartslag zat zo onder de 60. Volgende keer even kijken of 1km stappen ook genoeg zou zijn en of er naast lopen ook effect heeft.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-13 22:21

Het verschil tussen een "waarschijnlijk koudbloed kruising pony" en een hoog in het bloedgefokte arabier: vandaag de veulens voor het eerst naar buiten. Tabasca is nu 8 dagen en Thor 3 dagen. eerst Tabasca met moeder Abasca... die wordt op haar 19 jaar dan ineens een vurige vlam, steigert, trekt en sleurt je mee om toch maar dat kind van haar in het vizier te krijgen. Door haar gekke sprongen, is het vuelen in paniek en springt als gek in het rond, loopt je gewoon uit je schoenen, vliegt blindelings de draad door..nice... maar ze loopt als een ballerina, nou ja, dat wel!!
Na een coldpack op de blauwe plekken en een glas water om te bekomen, deel 2, diana met kleine Thor. Gaan op een andere weide, maar moeten daarvoor de hele stal ook door. mijn man neemt de merrie , ik loop achter het veulen, net zoals bedoeld was bij (T)Abasca. Thor gaat bij het doorlopen even stilstaan bij de "kuikenkraamkliniek" en bekijkt het jonge tikketietok aandachtig. even snuffelen aan de zakken krachtvoer, hm , "ruikt best ok..ow, mama is al verder, even wat draven, zo, netjes aansluiten, niet op mama's hielen lopen.." ha, buiten, wat n blauwe warme lucht en fel licht, waw..heelrijk, even n bokje van plezier, ..de draad gaat dicht en ik hoor een "tik tik tik", even met mijn snorretjes dichterbij voelen..aaaaa, ajoei.. die draad bijt! weg van blijven dus.. intussen terwijl we dat aanschouwen, zien we op de andere weide Tabasca voor de 5de keer in de draad hangen...
Need I say more???

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:44

Intussen ontdekt dat diana wrsch een bloedtappertje is geweest..... vreselijke waarheid, baal enorm, de waarheid over de vader van thor zullen we wrsch nooit weten dus.. wrsch is diana nog "wild" gedekt in haar periode bij Koopsolid, de "fokker-bloedtapper" waar ze dus vandaan komt. blijkbaar is na hun 15-16 jaar hun bloed niet meer zo goed en zijn ze dus "off duty" ..; gedumpt dus. vol of niet, interesseert die fokker wrsch geen r..t, hem bellen zal me zeker niets opleveren hhaah..nou, maakt ook niet uit, we zien wel wat het wordt en intussen weeral wat bijgeleerd: koop geen pony uit nederland met een paspoort waarin ze een nummer heeft ipv een naam....

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:13

@Van: Haha, wat een leuke foto met Wolf!! Hier zijn kipjes (en eenden) ook bekend, ze keken eerst de ogen uit, maar is nu al een gewone zaak geworden, echt leuk om te zien. Wat grappig dat dat kipje jou overal volgt haha :D

@Ghashira: Wat een verschil tussen de veulens idd, zo zie je maar weer. Wat vreselijk dat Diana zo behandelt is geweest, echt sneu. Gelukkig is ze bij jullie terecht gekomen!

Hier gisteren voor het eerst met Pumbaa weer even wezen grondwerken (rijden kan ik zelf nog niet vanwege rugproblemen). Jeetje, dat was me wat zeg. Kon wel merken dat hij een paar weken stil had gestaan, het was alsof ik een rodeopaard aan de leadrope had. Met 4 benen de lucht in en wel 5 of 6x achter elkaar springen op de plek zoals rodeo paarden doen wanneer ze de ruiter eraf willen hebben. Later nog behoorlijk steigeren en lostrekken en gek wegspringen en hij is in paniek ook nog uitgegleden en toen zat ie echt helemaal op zn kont zo'n 20 seconden lang.. :roll: Hij was echt heel angstig (helemaal right brain) en kon amper contact leggen. Het waaide en regende keihard en dan is het ook een bommetje en ik ga hem daar niet voor straffen want het was gewoon allemaal spanning wat er in 1x uitkwam. Het is toch wat, hij heeft zoveel spanning, gewoon in zijn eigen weide, niet normaal, en wat was ik blij dat ik niet op hem zat. Dus dat was me het dagje wel weer. Sta er elke keer versteld van hoeveel pit hij heeft!! Tis echt een warmbloed in alles. :j

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:25

Hoi, nou , die pumbaa kan er wat van, echt n bom energie, best wel lastig voor hemzelf ook... hij zou mss zelf ook gelukkiger zijn met een iets minder hevig karaktertje. maar niemand kiest hoe je zelf bent, ook paarden niet.. gelukkig is hij bij jou...

Ik heb de laatste weken vooral grondwerk training weer gedaan met jull, veel longeren en gymnasticeren om hem dat evenwicht te laten vinden en meer spieren te krijgen en conditie. Hij krijgt ook wat haver bij gevoerd, mag elke dag een halve dag in het volle groene gras en soms stuift hij daar op, bokkend, wilde galop, nou ik heb precies ook n heel ander paard..puffen is gedaan aan de longe, en hji springt nou heel makkelijk galop aan. Ik ga dus overgaan op training mét zadel nu en dan er zelf ook weer op.
Ter vergelijking heb ik vandaag ns wat foto's genomen van hem, moet je maar ns vergelijken met de allereerste foto die ik van hem nam, toen hij nog niet van mij was, maar ik hem gaan "bekijken' was ,e nkele dagen voor de koop. Gut, als ik dat nou zie, denk ik, hoe ben ik in hemelsnaam daarop verliefd geworden?
Kon jullie ook de foto van kleine Thor en diana niet onhouden, zoo aandoenlijk is dat mannetje. En zooo nieuwsgierig. Hij loopt nou met Diana samen met Jull op de wei. Ze laten elkaar netjes met rust, af en toe wil Thor wel spelen met Jull en die loopt wel ns een eindje mee, maar het gras is toch net interessanter.

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 14:30

Afbeelding
Jull eind december 2011, toen ik hem voor het eerst zag
Afbeelding
Jull anderhalf jaar later
Afbeelding
nog eentje van vandaag, hij blinkt nu ook echt, het haver heeft toch goed gedaan, vind ik
Afbeelding
kleine nieuwsgierige Thor... mama trekt het zich niet te erg aan, eten eten eten is haar moto.. ze blinkt intussen ook wel weer en ziet er behoorlijk uit, tenminste als ik zie hoe ze er uit zag op haar slechtste moment...t is geen mooie pony mss, maar ik vind haar toch iets hebben, ze kan zo ontzettend trouw kijken en is heel erg lief.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 17:47

wat een lelijk eendje was het maar hij ziet er nu echt super uit +:)+
qua bouw toch anders als Wolf, hij lijkt veel meer body te hebben of dat lijkt zo omdat Wolf van die lange benen heeft.

deze week weinig gedaan ivm het weer. Net Wolf eens laten vrij springen, nou daar zag mevrouw het nut toch echt niet van in, springen kan ze als de beste als ze aan de andere kant van het hek wil zijn maar zo'n hindernis heeft toch geen nut? :+
heb 1 still uit een filmpje gemaakt, hindernisje van zo'n 60cm, eitje als je nagaat dat ze ook al over het houten hek erachter is gegaan(zo'n 1,40m) :=
Afbeelding

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:07

nou, die "body" van jull is er ook maar de laatste maanden gekomen, en ik heb zelfs de indruk de laatste weken met de intensievere trainingen en het veranderde voedsel. Tja, hij is nu4,5 en ze veranderen nog tot hun 6 dus ik ben er wel zeker van dat hij stevig genoeg zal zijn.
Ja, het was een lelijk eendje, zeg dat gerust ...
heb je geen recente foto van wolf in rust, ??? zo springend kan ik moeilijk beoordelen of haar benen werkelijk zo lang zijn.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 18:19

Wolf is de laatste maand wat aangekomen :=

de foto in mijn profiel is recent. Langere benen of kortere rug het is maar net hoe je het bekijkt. Wolf is iig wat vierkanter van bouw dan jull

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 10:46

Wauw!!! Wat ziet Juul er goed uit en wat een verbetering zeg *D Hij is echt prachtig! Zijn hoofd lijkt nu in verhouding ook veel minder groot dan op de eerste foto. Fijn dat er weer wat meer snelheid in zit door de haver! En Thor, wat een leuk nieuwsgierig manneke, wat groeit hij al hard zeg!

Haha, ja ik zag dat Wolf een beetje aangekomen was :D Pumbaa is nu ongeveer ook zo denk ik. Mooie sprong maakt ze! Haha, dus ze springt ook zo over de omheining heen, heeft Pumbaa ook weleens gedaan in het verleden. Gekke koniks toch. Nu nog ongeveer 2 weekjes tot de endurance?

ghashira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:01

@van: heb je nu een passende singel gevonden?