kyrkelover schreef:Vergelijk deze percentages en realiseer je dan dat eiwit er is voor spieropbouw en vet voor want meer energie en body...... keus lijkt mij dan simpel.
Maar dit kan je niet doen. Ik werk zelf in de diervoeding (hond en kat), nou is dit natuurlijk echt een verschil met de paardenvoeding, maar daarom check ik het ook even. Je kan niet zo maar voedingen op percentage met elkaar vergelijken. Wij moeten dit altijd doen op basis van droge stof. Elke voeding bevat vocht en om een voeding te vergelijken moet je dat eruit halen om de échte hoeveelheid te zien.
Een natvoeding voor een hond is qua percentage veel lager qua eiwitten en vet, maar omgerekend (een natvoeding heeft 80% vocht) is het veel meel in vergelijking met een droge voeding. Dit is natuurlijk een groter verschil dan de 8-12 procent verschil bij droogvoeding, maar dat kan hét verschil zijn
Werkt dat niet ook zo in de paardenvoeding? Ik tot nu toe wel content met de fibrebeet, moet er gewoon meer van geven, ben er misschien wat zuinig mee. Ik ga het woensdag als de dierenarts langskom bespreken met hem. Daarover trouwens, ik ben zoooo zenuwachtig!! Ik hoop echt dat er niks ernstig is.
Lekker trouwens wat ze met dat pad hebben gedaan

Fire is echt een toppertje, hoop dat jullie snel iemand vinden.