Hier voorbeeld van de nakomeling uit een andere zwarte merrie:
jammer genoeg kleine foto

en de pony waar je tegen aankijkt komt ook uit een zwart appaloosa merrie:

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bartjeminoes schreef:een paar pagina's terug had ik gepost, het is idd geen grullo, maar zei ook al tijdens het verkleuren (veulenvacht ging weg) dat hij toen echt soort van grullo werd! heb er nog foto's van op mijn mobiel maar weet niet hoe ik foto's van mijn mobiel op internet kan zetten
s6801881 schreef:nog een leuke: http://www.ultimatehorsesite.com/images ... odonut.jpg
Dit is een bloody shoulder. Officieel wordt het ingedeeld onder de vliegenschimmel. Het komt in principe ook alléén voor bij vliegenschimmels. Althans, vrijwel alle bronnen wijzen in die richting. Daarnaast ben ik ze nog niet tegengekomen die totaal geen "sproeten" had. Dus het is op zijn minst gelinkt. Er zit een hele mooie legende achter. Je ziet het meestal bij AV's en paarden met Arabische bloedvoering. Overigens betekend dat niet dat vliegenschimmels uit andere rassen het niet kunnen ontwikkelen.
Ik heb zelf het idee dat het ook nog welleens door een somatische mutatie kan komen die het Gray-gen "uitzet". Echter, er zijn amper bronnen te vinden die die hypothese ondersteunen, en somatische mutaties zijn nog een stuk zeldzamer dan vliegenschimmels.