shadow19871 schreef:Van, jij rijdt op Wolf bitloos he? Kun je haar ook goed neerwaarts rijden of bied ze dat zelf al aan? Er knap om zo weinig te 'helpen'. Ik rijd nu ong 2 jaar western en blijf het moeilijk vinden om ECHT los te laten en paard het zelf te laten uitzoeken.
Dat is bij de meeste ruiters een probleem hoor, de meesten durven niet los te laten en dat is ook heel eng als je dat voor het eerst doet, ik heb het ook moeten leren met mijn vorige paard maar eenmaal die knop omgezet merk je al heel snel dat het zo gewoon veel makkelijker gaat.
Wolf is sowieso geen sterrenkijker, dus ze komt al vrij snel zelf naar beneden als ze lichamelijk correct loopt, maar ik ben dan ook totaal niet bezig met het dressuurplaatje, zolang ze fatsoenlijk over de rug loopt zal het mij een rotzorg zijn waar haar hoofd uithangt
al gaat sterrenkijken en over de rug lopen uiteraard niet samen, over het algemeen loopt ze met haar hals parallel aan haar rug lijn. Met het rijden in de bak (wat we bijna niet doen) bied ze vooral in stap dat dressuur krulletje wel af en toe aan maar in de bak rij ik er ook veel meer aan omdat ze anders simpelweg niet loopt 
Het hangt natuurlijk helemaal vanaf wat je wilt met je paard, ik rij endurance en ben dus voornamelijk bezig met duurtraining, waarbij je hele andere spieren gebruikt dan bij dressuur(wat je meer kunt vergelijken met krachttraining), dat echte dressuurplaatje is daarbij helemaal niet handig.