met welk ras heb jij niks?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: met welk ras heb jij niks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 11:39

Ik hou niet van dravers (lelijk), arabieren (veel te iel), veel gevlekte paarden vind ik ook niks (zoals Paints of Appaloosa's, veel te veel vlekjes), en Fjorden en Haflingers vind ik saai en lompe knollen. Ook veel kruisingen vind ik maar niks, beetje jammer dat mensen hun paard zo makkelijk 'vermeerderen', alleen omdat ze een bepaalde hengst zo mooi vinden en hun eigen merrie zo lief. Leuk hoor zo'n veulentje, maar dan krijg je weer het zoveelste papierloze/ vaag gebouwde dier (zie bijvoorbeeld weleens kruisingen van trekpaarden met een warmbloed, dat ziet er niet uit. Of Tinkers met iets warmbloedigs, dat vind ik ook niks).

Wel ben ik dol op KWPN-ers. Dat zijn vaak mooi gebouwde dieren, en er zijn zoveel types van dat er -in mijn ogen- altijd wel wat leuks tussen zit.
Ieder z'n meug! Knipoog

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 12:35

De Akhal Teke vind ik echt oprecht lelijk.
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik ook neit zoveel met Merens en Fell pony's. Dravers en Tinkers zijn ook niet mijn favorieten. KWPN'ers vind ik snel saai.. De tuigers lopen wel mooi, maar die hebben zo'n lomp hoofd. Haha!

Hannnah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 13:17

Ik vindt Fjorden niet zo veel, niet dat ik een hekel ofzo aan ze heb, maar ik vindt hun bouw gewoon niet zo mooi. Tinkers vindt ik weer wel erg leuk.. ♡

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:40

die Achal teké's zijn ook wel heel erg dun en lelijk, maar er zijn ook mooie Achal teké's
bijv: Afbeelding

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:43

Er zijn geen rassen waar ik niks mee heb, misschien beetje cliche, maar ik ga uit van het character. Als ik zo zit na te denken kan ik geen ras opnoemen waar ik niks mee heb..
Elk ras heeft wel wat Knipoog

Noor1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:48

ben ik het opzich wel mee eens, was niet echt weg van fjorden maar heb gisteren op een hele dikke een bosrit gemaakt en was echt super leuk haha. Daarnaast ben ik nu toch wel dol op arabieren omdat ik op een hele leuke mag rijden. Vind het moeilijk, als je een slechte ervaring hebt gehad met een paard kan ik best begrijpen dat je hem niet meer leuk vind Knipoog

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:54

Ik ben gek op bonte paarden, maar ik heb totaal niks met tinkers mij te grof!

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:01

Ik hou niet van die iele arabiertjes (al heb je er hele mooie, minder iel gebouwde bij)
Ik hou ook niet van die fors gebouwde paarden (sommige vind ik juist heel mooi zoals de belg, die kan ook hele mooie gangen hebben !)
Vroeger hield ik niet van de kleur schimmel Haha!. Maar nu vind ik dat een van de mooiste kleuren. (Niet elke soort schimmel)

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:03

Ik heb niks met fjorden. Maar houd wel van haflingers. Het meest heb ik met Paarden met de palomino kleur:). En als ik zou moeten kiezen tussen paarden en pony's toch de pony'S:D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:05

Alle paarden. (Zoals KWPN en alle andere 'wedstrijd'paarden).
Houd alleen van pony's. Haha!

Fox_xy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:10

Ik heb niks met friezen, fjorden en tinkers. Ook hou ik niet van paarden met een grof hoofd.

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:11

Ben niet zo van de grove paarden, maar vind dat bij ieder ras waar ik wat minder mee heb er absoluut wel uitzonderingen bij zitten! En ook voor mij geldt karakter boven het ras (meestal dan Knipoog).

Tuigers (al vind ik Gelderse paarden wel leuk, maar dat komt meer omdat ik er zelf een ken die ik heb gereden en soms verzorgde), tinkers, friezen, trekpaarden en arabieren heb ik niet zoveel mee. Ook de overdreven type "sporthaflinger" vind ik gewoon geen haflingers meer . Die dus te slank en fijn gebouwd zijn (waarvan je dus bijna niet meer ziet dat het een haflinger is). Al vind ik de normaal type moderne haf wel leuk en heb ik niets met het oude type. Ook bij fjorden zie ik liever de moderne 'versie'.

Ben ook niet weg van shetlanders, ken wel wat uitzonderingen en dat zijn bijna allemaal de wat modernere type shetters. En op zich vind ik KWPN'ers wel leuk, maar sommigen daarvan lijken qua uiterlijk & bouw gewoon niets speciaals te hebben, waarvan je een beetje het "type standaard knol"-idee krijgt.

Ik zie dus liever de sportpaarden & -pony's, liefst met iets aparts en veel uitstraling.

_Orlando_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:20

Ik heb niet zoveel met arabieren, tuigers, trekpaarden, friezen. Haflingers en fjorden vind ik wel erg leuk Knipoog .
Ook Kwpn'ers kunnen leuk zijn maar dat zijn wel bepaalde types paarden, niet de grof gebouwde.
Shetlanders vind ik wel schattig om te zien maar ze zijn veel zo klein heb er niet veel mee eigenlijk.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:22

Tinkers, Friezen, Haflingers, belgen, Gelderse paarden. Over het algemeen de trekpaarden dus.

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 15:30

KWPN, Friezen, Falabella's, Akhal Teke, verschillende.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:50

Ffortuna schreef:
Ik hou niet van dravers (lelijk), arabieren (veel te iel), veel gevlekte paarden vind ik ook niks (zoals Paints of Appaloosa's, veel te veel vlekjes), en Fjorden en Haflingers vind ik saai en lompe knollen. Ook veel kruisingen vind ik maar niks, beetje jammer dat mensen hun paard zo makkelijk 'vermeerderen', alleen omdat ze een bepaalde hengst zo mooi vinden en hun eigen merrie zo lief. Leuk hoor zo'n veulentje, maar dan krijg je weer het zoveelste papierloze/ vaag gebouwde dier (zie bijvoorbeeld weleens kruisingen van trekpaarden met een warmbloed, dat ziet er niet uit. Of Tinkers met iets warmbloedigs, dat vind ik ook niks).

Wel ben ik dol op KWPN-ers. Dat zijn vaak mooi gebouwde dieren, en er zijn zoveel types van dat er -in mijn ogen- altijd wel wat leuks tussen zit.
Ieder z'n meug! Knipoog

Juist KWPN'ners vind ik niks, allemaal zo standaard... Dr zit nooit afwisseling in. Dat vind ik nu een vaaaaaag stamboek. Knipoog

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:53

Ik hou niet van friezen, klinkt raar maar ik vind ze arrogant:P

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:57

Ik hou niet zo van stevigere paarden, ras maakt me eigenlijk niks uit. Ze spreken me gewoon totaal NIET aan, weet ook niet waarom.
Ik heb altijd al op wat dunnere paarden gereden en net een draver gekocht, misschien komt het daardoor ^^'

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 16:59

Ja meestal vind je je eigen paard het mooist:P ( ik tenminste:P)

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:22

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:56

Jaimyliefje schreef:
ik zie hier veel mensen die niet van KWPNers houden, maar ze zijn er in zoveel verschillende soorten en maten, van miezer smal tot ultra breed. klein paardje tot grote lompe bok.

Vreemd..

Ja maar dat heb je in fjorden ook. De fjord is al lang niet meer het vierkante diertje dat het 20 jaar geleden was. En juist in fjorden vind ik het sprekende koppie en karakter leuk, en dat mis ik compleet in een KWPNner... Daarbij zijn die zo gigantisch standaard, iedereen heeft er eentje...

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:09

ik heb het niet zo op arabieren.
ze kunnen echt een super karakter hebben ect.
maar ik heb er niks mee.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:09

trekpaarden, tinkers, fjorden, haflingers, allemaal rassen waar ik niet zoveel(niks) mee heb.

Lacrymosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:39

Sommige Lippizaners (die hebben soms een veel te erge ramsneus)

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 19:42

Tinkers, Trekpaarden, Appaloossa's en sommige Haflingers, maar daar zitten wel uitzonderingen
bij. Clown