Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
whitje schreef:Ik vind dat je niet kan zeggen: "haflo's hebben dit en dit karkater en kunnen 'gemeen' zijn," ik vind dat je dit echt per paard moet bekijken want er zullen ook anderen rassen zijn die zich niet altijd 'braaf' gedragen..
whitje schreef:ja daar ben ik weer![]()
en als ik heel eerlijk mag zijn vind ik die van shakir wel erg leuk en ondeugend koppie hebben en liechaam ook leuk alleen ik heb een maar.....als ik dat mag hebben en anders sorry, ik vind zijn hals niet zo mooiSORRY
spottie schreef:iid ieder zijn mening;) en ja het kan heus nog wel een x misgaan hoor als de opvoeding correct, het blijven dieren en vooral kudde/vluchtdieren, maar de kans is dan wat kleiner en wat minder gevaarlijk....`:D Je moet gewoon altijd oppassen als je met dieren werkt, dus ook met paarden....wij weten nog steeds niet wat ze denken en dus is het vaak ook erg moeilijk ze te begrijpen, probeer gewoon zeveel mogelijk naar de lichaamstaal van je paard te kijken....Ik wil niet zeggen dat daar dan problemen mee zijn verholpen hoor maar je kunt ze wat sneller aan zien komen en het verhelpen (of een trap ontwijken :S)maargoed iedereen zijn mening iid
..... maar ik blijf bij de mijne
Ntlie_ schreef:Idd. Ik denk dat het fout is te zeggen dat dit of dat karaktereigenschappen zijn van dat ras. Ja bij arabjes zullen er heus wel een paar felle tussen zitten, maar het zijn ook hele fijne dieren om mee te werken. Ik heb bv. leren paardrijden op een arabier, was het fijnste leerpaard ooit. Net zoals er bij hafjes ook moeilijke tussen zullen zitten, maar ook veel die dat niet zijn. Ook daar heb ik er genoeg van gereden.Zo is het iedere keer dat je een paard fokt wel een gok of er eentje met een leuk karakter uit komt, wat voor ras het ook is.
Sylleke schreef:Ntlie_ schreef:Idd. Ik denk dat het fout is te zeggen dat dit of dat karaktereigenschappen zijn van dat ras. Ja bij arabjes zullen er heus wel een paar felle tussen zitten, maar het zijn ook hele fijne dieren om mee te werken. Ik heb bv. leren paardrijden op een arabier, was het fijnste leerpaard ooit. Net zoals er bij hafjes ook moeilijke tussen zullen zitten, maar ook veel die dat niet zijn. Ook daar heb ik er genoeg van gereden.Zo is het iedere keer dat je een paard fokt wel een gok of er eentje met een leuk karakter uit komt, wat voor ras het ook is.
't Is niet omdat er een paar zo zijn dat heel het ras gelijk zo afgeschreven moet worden, vind ik persoonlijk dan.Elk paard is gewoon anders.
Sylleke schreef:Shakir; ik doelde ook niet op jou persoonlijk.![]()
Alleen is het gewoon vaak zo dat mensen zeggen arabieren zijn fel, haflingers koppig, sterk... Stereotypering bij paardenrassen ofzo.