Farouche2 schreef:maccie schreef:ook heel erg leuk dat ik als eigenaresse van 2 fjorden reageer en dara absoluut niet op gereageerd word.
mijn mening is ook al heb ik zelf 2 fjorden dat je het moet zien als een compliment als iemand vind dat jouw fjord goed loopt. van de zoveel fjorden die er lopen vind ik er weinig mooi en goed lopen. dat is helemaal niet erg maar ze zijn er nu eenmaal niet op gebouwd om fanathiek mee te dressuren. hoeveel fjorden denken jullie dat er in NL zijn? en hoeveel lopen er goed in de sport m/ z dressuur ? juist heel weinig en dat is nog maar de BASIS sport, met een goede combintaie zou dat heel goed haalbaar moeten zijn omdat het geen oefeningen zijn die onmogelijk haalbaar zijn. maar er lopen weinig fjorden zo hoog. dan springen ? de fjorden die daar op ene goed nivo lopen zijn denk ik op 2 handen te tellen.
niet nadeelig voor het ras want ze zijn uiterst leuk en veelzeidig inzetbaar maar wil je de sport in en is dat je streven kies dan voor een ras dat daar ideaal voor is, een kwpner of voor een bepaalde tak van sport daar een geschikt ras voor.
Ieder ras loopt goed, als hij maar een goeie ruiter heeft!
Manege eigenaar, hij rijd super! Hij rijd sintgeorge granprix (hof hoe je dat schrijft)
Maar op een Fjord, beginners pony, best lomp gebouwd. korte hals en alles. Loopt met een gewoon gevorderde niet netjes, zit Henny (manege eigenaar) erop, loopt zijn geweldig! Helemaal nagevelijk, mooi strekken en alles. Aan het ras kan het dus niet liggen.
sorry maar je reactie slaat niet echt op mijn stukje tekst....

?

, het zijn ook gewone paarden..................