Meest 'betrouwbare' ras?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Re: Meest 'betrouwbare' ras?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:08

Ook voor mij de IJslander. Vooral in de omgang zie ik dat erg. Op stal gewoon rustig stilstaan, niks geen gedraai en gedraal. Er kunnen honden en kinderen achter hem langs, onder hem door en hij zal nooit, maar dan ook echt nooit een voet verkeerd zetten, uithalen of zelfs maar dreigen.
Bij het rijden is hij absoluut bomvast maar wel met een eigen willetje. Hij is absoluut verkeersmak maar als hij jolig of heet is, kan hij nog schrikken van zijn eigen schaduw, boomstronken e.d. (maar trekkers, motoren, bussen ed. zijn dan weer niet eng...raar paard) Bokken oid doet hij alleen uit joligheid, bijvoorbeeld bij het eerste galopje, maar nooit gemeen en nooit met de intentie om je eraf te werken. De bokjes zijn dus prima uit te zitten.
In de bak durf ik een klein kind op mijn ijslander te zetten. Buiten speelt het ijslandse vuur wat meer mee en zou ik er geen onervaren iemand op durven zetten. Misschien als hij wat ouder is.
Wat inderdaad wel zo is: als hij heeft stilgestaan, stap je op en rijd je er zo mee weg. Heerlijk vind ik dat.

Black2000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 09:11

ze zeggen dat friezen betrouwbaar zijn...... niet die van mij hoor, die wil nog wel eens rare bewegingen maken enne bokken. Verders ligt het volgens mij idd aan de band die je met een paard hebt, ik heb een tijd op een kruising Hackney/arabier gereden, dat ging altijd prima, echt bom-proof!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:18

Ik vind inderdaad dat het niet een ras kenmerk is.
Een paard is een leven wezen.
Als het een keer schrik is het dan gelijk al minder betrouwbaar?
Bijvoorbeeld:Een Arabier kan blindelings vertrouwen hebben in zijn eigenaar.
Maar dit kan twee kanten hebben.
A:Baas is nerveus voor iets dus paard vertrouwt er op dat het eng is.
B:Baas zeg dat het niet eng is dus paard loopt er zonder geklooi langs.

Ik heb ooit een Arabisch Volbloed gereden .sommigen mensen zullen zeggen wat een etterbak.
Maar het baasje was onzeker en bij iedere rare sprong/stap werd het losgegooid of op stal gezet.
Toen ik er op ging rijden heeft het een lange tijd niemand op zijn rug gehad.
Ook bij mij probeerde meneer het in de verontstelling dat ook ik hem op stal zou zeggen.
Ben doorgereden wat hij ook deed en van zelf werd het makkelijker.

Hij zou angst hebben voor vrachtwagens als ik met hem aan de hand liep was hij super braaf en liep zonder gekheid er langs.....

Ik heb vele rassen gereden.
En het is puur karakter,omgang, en het levens verhaal van het dier

Nessie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:43

Elk paard schrikt weleens.
Ook heeft ieder paard zijn eigen ding.
Dus een ras is niet echt betrouwbaar.

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 16:39

het meest betrouwbare paard dat ik ken is een haflinger, maar ofdat alle haflingers dan ook zo betrouwbaar zijn...

gaska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:23

Ik vind Fjorden en IJslanders...

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 10:58

ik denk dat de meeste rassen wel betrouwbaar zijn als je een goede band met ze hebt.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 11:19

Ik ga voor de haflinger

christel1857

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:10

Mijn fries is echt bom-proof maar mijn andere juist niet. Mijn kwpn ruin is liever lui dan moe. Maar kan erg onbetrouwbaar reageren. Haflingers zijn heel erg moedig en daardoor vaak bom-proof, maar ze zijn vaak erg eigenwijs en sterk. Ik zou gaan voor de welsh. Die schijnen uitermate geschikt te zijn voor kinderen of voor een engels ras: dartmoor, exmoor, fell, dales etc.

esmee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 12:42

ik vind, uit eigen ervaring, de New Forest, de betrouwbaarste!

Rianne__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:05

Ik stem op de TINKER ,,
Tinkers zijn namelijk vriendelijke, moedige en hele betrouwbare paardjes!!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:08

Zoiets heeft denk ik niks met een ras te maken, meer met de ruiter.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:12

ik vind toch wel friesjes.. maarja, die heb ik dan ook alleen maar zelf gehad he

1e paard, een friese oude ruin... echt voor de volle 100000% betrouwbaar voor mij.. heelaas is hij er nu niet meer.. hij zou vandaag 22 zijn geworden..

2e paard, friese merrie van nu 7, en nog maar net een half jaar onder het zadel..
ook super betrouwbaar voor mij.. heb er nog niemand anders opgehad, maar dat is meer omdat hun niet durfen dan dat ik haar niet met een ander durf weg te geven

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:13

Oef ik weet niet shetjes vind ik in ieder geval het leukst!! Lekker klein en ondeugend