waarom zo'n 'hekel' aan tinkers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tinkerbrock

Re: waarom zo'n 'hekel' aan tinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 08:24

Ik denk dat Russel beter een opgezet paard of hobbelpaard kan nemen.
Die vergen geen onderhoud, stinken en verharen niet.
Wat een onzin verhaal!!!!
Echt gelul!!
Waarschijnlijk heeft Russel een paard (als hij/zij dat al heeft) die in volpension staat.
Zo één die even de manege een 1/2 uur van te voren belt met het verzoek zijn/haar paard klaar te zetten.(geborsteld, opgezadeld en al.
Eigenlijk denk ik dat Russel zelf geen paard heeft en een hekel aan paarden heeft en ook nog bang voor paarden is.

gr.Tinkerbrock

harlekijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 08:35

Ik zelf heb ook een tinker,de mijne is meschien lomp maar dat maakt het juist zo leuk.Sloom nee dat is ze zeker niet.Bomproef tja is alleen bang voor honden,en waar geen een menig paardje lang durf gaat zij wel langs.Maar gelukkig heeft iedereen zijn eigen voor keur in een bepaalt ras,anders hebben we allemaal het zelfde paard.Nee geef mij maar een lekkere ronde lompe tinker waar ik goed en lekker op kan blijven rijden.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 08:56

raar tinkerbrock dat je nu zo over je toeren bent. je bent zelf ook niet bepaald aardig t.o. kwpn/arabieren en hun eigenaren.

tinkerbrock

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:13

Hoi Pellie,
Ik ben geenszins over mijn toeren hoor!
Alleen als er wordt gezegd dat Tinkers stinken, verharen en naar mest stinken vind ik dat onzin.
Als je daar niet tegen, kan dan moet je niet in de buurt van paarden komen.

Het klopt dat ik niet complimenteus ben geweest m.b.t. eigenaars van arabieren en kwpn paarden.
Dat komt door mijn ervaringen met deze mensen.
Je hebt gelijk dat ik niet mag generaliseren en stigmatiseren.
Daarvoor mijn excuses.
Onder alle paarden eigenaren heb je aardige en vervelende mensen, dat ben ik mij terdege bewust.
Ik heb alleen vaak de stellige indruk dat ik mij moet verdedigen, louter en alleen omdat ik een (zéér lieve en werkwillige) Tinker heb.
Het bezitten van een Tinker is immers niet chique.

gr.tinkerbrock

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 10:13

@ Frank en Russel: Zoals jullie ze beschrijven... zo ken ik ze dus echt absoluut niet! En ik ken er echt wel meer dan zomaar een handje vol.

@ tinkerbrock: wil je dan wel chique gevonden worden met je Tinker?

Mijn Tinker wordt overigens haast overal vrij standaard genoemd: verkeersmak, typische schrikreactie van enkel en alleen kijken en hooguit door de koten knikken om vervolgens weer rustig door te lopen en tempo naar gelang verwacht wordt. Hij kan dus lekker sjokken als het mag, maar als het verwacht wordt is hij ook goed voorwaarts. (Voorwaartser dan menigeen warmbloed in stap en draf)

En ja de lange haren.... soms ietwat onverzorgder wellicht. Maar ik laat graag de natuur zn gang gaan. Maar ik heb nog nooit iets gemerkt dat hij anders ruikt! Elk paard neemt dezelfde stoffen op en geeft de zelfde geuren af, als ze in een en dezelfde omgeving staan. Ik mag overigens van geluk spreken, dat mijn vrijwel witte Tinker, vrij schoon is voor zichzelf. Want de meesten kunnen er idd wat van! Maar is dat bij schimmels e.d. niet net zo?

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 10:56

Ik vind het leuke paardjes om naar te kijken
Maar zou er zelf nooit 1 kopen. Heb er geen hekel aan.
Maar die sokken enzo vind ik niet zo leuk..

Maar om nou meteen te zeggen dat ik er een hekel aan zou hebben....

Salmiak van Donna hier op bokt, vind ik wel erg leuk

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:06

Tulandro schreef:
Maar uiteraard zijn er uitzonderingen, zoals Salmiak van Donna hier op bokt, die was zwart, en kon echt leuk lopen!

Mr_Mikey schreef:
Ik heb het ook niet echt op tinkers... Al heb ik wel 1 favoriet, Salmiak van donna1, die bij mij op stal staat. Die vind ik erg leuk.

QtieLady schreef:
ik hou ook niet van tinkers, maar ik val ook op mee rankere paardjes(sasha uitgesloten dan) sal van donna1 is idd wel mijn vafo onder de tinkers

tobilover schreef:
Salmiak van Donna hier op bokt, vind ik wel erg leuk

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:20

Ik vind ze juist super, vond er eerst ook niet veel aan maar had gewoon op de "verkeerde" gereden. Er staat er één bij ons op stal die uit Ierland kwam en die is echt zeer eenkenning aan zn baasje. Ze zijn ook erg intelligent (al zullen er net zoals elk ras uitzonderingen bijzitten)
Heb een keer een aantal dagen voor een tinker gezorgd voor iemand die op vakantie ging. Ze nam dr baasje onwijs in de maling, in de bak alleen maar willen racen, hulpen negeren, ineens naar de andere kant van de bak vliegen echt zo eigenwijs als maar zijn kon Ruiter was dr ook eigenlijk wat te klein voor en had geen overwicht. De eerste keer dat ik opstapte probeerde ze hetzelfde heb dr laten uitrazen en toen zij klaar was moest ze van mij verder.
Dat vond ze alles behalve leuk, de 2e dag probeerde ze eronder vandaan te komen door onwijs sloom en niet te willen lopen en de 3e dag kon ik dr op één hand rijden netjes in alle gangen.
Totdat dr baasje weer terug kwam en ging rijden het begon weer van voor af aan, ze weten precies bij wie ze wat kunnen flikken.
De tinker die ik in de vakantie had gehuurd was echt een super beest, luisterde goed, was lief in de omgang en bomproof. (hoe de standaard tinker volgens veel mensen zou moeten zijn) terwijl je dan van andere mensen hoorde die ook regelmatig op de tinker reden dat het een gemeen beest was, beet, je willen plat duwen etc. Heb geen van die dingen last gehad en heb hem heel de week braaf op een touwhalster buiten kunnen rijden.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:38

Omg wat een onzin, sorry maar het slaat werkelijk nergens op, arabieren (mijn lievelingras net zoals de tinker) kunnen ook stinken.
Maar alle paarden kunnen wel stinken, waarom gaan jullie zo ver in dat soort dingen het skaat helemaal nergens op.
Gewoon einde discussie en als je toch verder gaat met discuseren doe het dan wat vriendelijker en biet je net zoals tinkerbrock weer je excuses aan.
Alle paarden zijn lief, en als je 1 ras niet leuk vind hou het dan voor je en zo niet doe er niet zo sneu over ieder zijn eigen smaken!!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:39

Omg wat een onzin, sorry maar het slaat werkelijk nergens op, arabieren (mijn lievelingras net zoals de tinker) kunnen ook stinken.
Maar alle paarden kunnen wel stinken, waarom gaan jullie zo ver in dat soort dingen het slaat helemaal nergens op.
Gewoon einde discussie en als je toch verder gaat met discuseren doe het dan wat vriendelijker en bied je net zoals tinkerbrock weer je excuses aan.
Alle paarden zijn lief, en als je 1 ras niet leuk vind hou het dan voor je en zo niet doe er niet zo sneu over ieder zijn eigen smaken!!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:40

nietzo aanstellen he sandratjuh

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:42

Ha-ha Pienie

Marleen_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:48

ik heb zelf een tinker gehad, een etterbak eersteklas (maar wel een erg leuk etterbakje haha) Door iets heel vervelends ben ik mijn tinker verloren (niet gestolen of verkocht maar hij is doodgegaan)
Toch zou ik niet zo heel snel meer een tinker kopen, zeg uiteraard nooit nooit maar het is bij mij zeker niet het geval eens een tinker altijd een tinker. Ras is prachtig, ik hou echt van dit ras maar ik wil ook wel samenwerken met andere rassen (ik zal wel altijd bij de koudbloed rassen blijven dat is een ding dat zeker is!!!)

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:50

Goed dat iedereen een andere mening heeft toch
Stel je eens voor dat iedereen van Tinkers hielt, dan was er geen 1 meer over om te kopen

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:03

Nadine240904 schreef:
Goed dat iedereen een andere mening heeft toch
Stel je eens voor dat iedereen van Tinkers hielt, dan was er geen 1 meer over om te kopen

Zo en daar heb je dus groot gelijk in

Wat een onzin dat tinkers zouden stinken..............waar baseer je dat op dan??

brighteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:09

mijn merrie is niet de mooiste maar wel megabraaf.
koppig ken ze niet en schrikt echt totaal van niets,en het verkeer kan haar niet raar genoeg zijn ze loopt er toch wel langs zonder ook maar op te kijken.
met kinderen kan je je dus geen beter paard wensen.
ze is totaal niet sloom maar wil je alleen maar stappen dan is dat voor haar ook ok,wil je hard dan gaan we hard.
ik heb ook een arabier en die is echt niet zo.wel goed mak maar toch door de heetheid wat schrikkeriger.
het is jammer dat mensen andere mensen hun trots afkraken.
wees blij met wat je zelf hebt en wees blij voor die ander die met zijn haar beest gelukkig is.

Afbeelding

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:41

Die vind ik wel héél schattig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:09

tinkerbrock schreef:
Ik denk dat Russel beter een opgezet paard of hobbelpaard kan nemen.
Die vergen geen onderhoud, stinken en verharen niet.
Wat een onzin verhaal!!!!
Echt gelul!!
Waarschijnlijk heeft Russel een paard (als hij/zij dat al heeft) die in volpension staat.
Zo één die even de manege een 1/2 uur van te voren belt met het verzoek zijn/haar paard klaar te zetten.(geborsteld, opgezadeld en al.
Eigenlijk denk ik dat Russel zelf geen paard heeft en een hekel aan paarden heeft en ook nog bang voor paarden is.

gr.Tinkerbrock

Haha, jij weet echt alles he? Er zijn paarden en paarden, wat heb jij? Ow ik weet het al, nou nee dank je. Nou die van mij stinkt iig niet en dat scheelt een hoop.

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:12

Ik hou niet van tinkers, vind ik te log. Ik hou ook niet van die enorme sokken. Ik vind ze wel lief, maar absoluut niet mooi

cobiie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:47

Misschien een tip voor een nieuw topic: Waarom trek ik het me aan dat iemand mijn paard/het ras niet mooi vind

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 16:49

horselover23 schreef:
Misschien een tip voor een nieuw topic: Waarom trek ik het me aan dat iemand mijn paard/het ras niet mooi vind

En dan ook meteen een topic met: Hoe nuanceer ik mijn mening?

tinkerbrock

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:53

Hoi Russel,
Weet jij wel zeker dat het het paard was dat zo stonk?

gr.Tinkerbrock

tinkerbrock

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:54

Hoi Russel,
Weet jij wel zeker dat het het paard was dat zo stonk?

gr.Tinkerbrock

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:05

Ik vind Tinkers echt hele leuke paarden, we hebben er zelf ook 1. Hij is dan wel een beetje sloom, maar je kan er alles mee! Ok, ik geef toe dat tinkers niet altijd mooi zijn, maar dat heb je bij ieder ras

Ninla_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:39

Whahaha Salmiak van Donna heeft veel fans
Tis natuurlijk ook gewoon een lekkerding