Fjordenpaarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mies31

Re: Fjordenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 13:42

Afbeelding
zo dan haahhah

Bonanzalover

Woonplaats: Klein dorpje ten noorden van Leeuwarden (Friesland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 14:01

Hey michelle, wat heb jij ongeloofelijk leuke stallen, zo vrolijk.
Maar wat is de schofthoogte van jouw fjord? Hij lijkt ongeloofelijk groot.

Fjorden hebben inderdaad snel een buikje, die van mij ook dus onze dames zijn nu op dieet. Hoeveel voeren jullie julie fjorden? Staan ze op het land of krijgen ze hooi/kuil etc?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 16:57

Dat valt me idd vaak wel op, dat veel Fjorden gewoon te dik zijn. Het zijn heel sterke pony's die erg weinig kunnen hebben als het om eten gaat. Dus zou ik een Fjord persoonlijk op een schrale wei zetten, en als hij hard moet werken en een goede conditie moet hebben, kan je altijd nog krachtvoer bijvoeren.

mies31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 20:44

hoi hoi nou de mijne is als ik het goed heb wat ze zeggen 1.45 schofthoogte en hij krijgt 2 x per dag 1.5kilo biks en 1 x hooi
en we geven hem ook stro in zijn wei dat als hij op stal ga dat hij ze eigen niet klemeet,en ja leuk he das op de heijplaat in rotterdam maar daar sta ik nog ruim een weekje en dan ga ik naar me eigen stal
Afbeelding
en ja hij is best groot hoor maar wel een scheet ahahah

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 22:14

Ik heb sinds Zaterdag ook een Fjord om te verzorgen.. haha
Ze heet Beer, is een merrie,9 jaar met stamboek enzo en veel te dik !!!! en ze is een beetje verwaarloost maar daar komt verandering in.
Ik vind Fjordjes echt leuk joh.. ik ben ook naar ponykamp het Fjordenpaard geweest. hele leuke Fjorden daar, ik dacht altijd dat fjorden sloom enzo waren maar het is helemaal niet zo vooral niet bij t'Fjordenpaard.

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 22:21

Ohjaa en een foto :p
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 21:44

wie gaat er zaterdag naar de keuring in spoordonk??

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-05 22:37

ikke

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 20:39

[quote="Bertus_Suzy"]Ik heb sinds Zaterdag ook een Fjord om te verzorgen.. haha
Ze heet Beer, is een merrie,9 jaar met stamboek enzo en veel te dik !!!! en ze is een beetje verwaarloost maar daar komt verandering in. quote]
WAAAAAAAAA Mijn fjord heet ook Beer...
Ben nog nooit iemand tegen gekomen met een fjord die ook Beer heet. Eigenlijk heet mijn fjord ook geen beer, maar ilein. Ik noem haar alleen altijd Beer * behalve op de wedstrijden... *

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 11:36

hasten schreef:
ze rijden wel lekker vind ik, maar heb toch wel liever een * gewoon * paard, vind ze toch wel een beetje lomp..

haha dit is erg slim om in een topic over fjordenpaarden te zetten, krijg je zeker weten reactie!!

Maar zeker je hebt lomp en lomp....persoonlijk vind ik friezen een stuk lomper, maar meer het dom-lompe van: Ik dacht niet dat ik dat voor jou ging doen. Op dat gebied vind ik de fjord een stuk vriendelijker. Fjorden zijn meer lomp in het 'ik ga daar heen', maar ondertussen vergeten dat er ook nog iemand naast loopt of er op zit die graag de baas wil zijn. Echter wanneer je een goede verstandhouding (klinkt chique) met je fjord hebt dan zijn ze alles behalve lomp!!
Maar dit geldt denk ik voor elk paard. Die kwpner die ik rijd kan ook uiterst lomp zijn ...

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 12:39

Bella schreef:
hasten schreef:
ze rijden wel lekker vind ik, maar heb toch wel liever een * gewoon * paard, vind ze toch wel een beetje lomp..

haha dit is erg slim om in een topic over fjordenpaarden te zetten, krijg je zeker weten reactie!!

Maar zeker je hebt lomp en lomp....persoonlijk vind ik friezen een stuk lomper, maar meer het dom-lompe van: Ik dacht niet dat ik dat voor jou ging doen. Op dat gebied vind ik de fjord een stuk vriendelijker. Fjorden zijn meer lomp in het 'ik ga daar heen', maar ondertussen vergeten dat er ook nog iemand naast loopt of er op zit die graag de baas wil zijn. Echter wanneer je een goede verstandhouding (klinkt chique) met je fjord hebt dan zijn ze alles behalve lomp!!
Maar dit geldt denk ik voor elk paard. Die kwpner die ik rijd kan ook uiterst lomp zijn ...

Haha, ik heb ook wel is een KWPNer gereden die over z'n eigen poten struikelde, dat is pas lomp.
Maar dat wat jij het lompe van een Fjord noemt, vind ik niet lomp, maar eigenwijs. Gewoon lekker hun eigen zin doordrammen, en dan kijken in hoeverre ze dat voor elkaar krijgen. En Friezen lomp? Vind ik juist helemaal niet, ik vind het juist fijne paarden, en soms heb je er 1 tussen zitten die liever lui dan moe is, maar dat is niet lomp vind ik, eerder intelligent, haha.

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 15:57

fjorden zijn absoluut niet dom maar eigenwijs !:P dat is het woord haha bij mijn fjord moet ik er op letten wat ik voer want ze is snel hoefbevangen maar op het moment gaat het heel goed ze loopt overdag in het land en in het voorjaar loopt ze overdag een paar uur in de bak. biks krijgt ze alleen in de winter als ze niet veel in het land kan en ze krijgen sávonds kuilvoer.

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 20:41

Bonanzalover schreef:
Hey michelle, wat heb jij ongeloofelijk leuke stallen, zo vrolijk.
Maar wat is de schofthoogte van jouw fjord? Hij lijkt ongeloofelijk groot.

Fjorden hebben inderdaad snel een buikje, die van mij ook dus onze dames zijn nu op dieet. Hoeveel voeren jullie julie fjorden? Staan ze op het land of krijgen ze hooi/kuil etc?

De mijne wordt ook erg dik nu, ze staat alleen dag en nacht op een bijna kale wei, krijgt verder niks

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 21:08

Bella schreef:
hasten schreef:

Bella, geweldig hoe je dat zegt!! Echt helemaal met je eens!! Fjorden zijn niet!! lomp...

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-05 22:00

Woow Mies31, jou fjord is een lekker ding zeg .

mies31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 05:35

thnx ik vind hem zelf ook erg mooi hoor en ik heb nog wat leuke foto,s gemaakt let op
Afbeelding

het is net een fotomodelletje he ahahahaaaah
Afbeelding

mies31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 05:37

ik ben de onderste de ander is me vriendin

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 10:11

Manuutje1990 schreef:
Haha, ik heb ook wel is een KWPNer gereden die over z'n eigen poten struikelde, dat is pas lomp.
Maar dat wat jij het lompe van een Fjord noemt, vind ik niet lomp, maar eigenwijs. Gewoon lekker hun eigen zin doordrammen, en dan kijken in hoeverre ze dat voor elkaar krijgen. En Friezen lomp? Vind ik juist helemaal niet, ik vind het juist fijne paarden, en soms heb je er 1 tussen zitten die liever lui dan moe is, maar dat is niet lomp vind ik, eerder intelligent, haha.

Het is denk ik ook maar: Wat versta je onder lomp??? Ik vind het woord lomp niet bepaald negatief...tenminste...lomp vs elegant, tjah dan gebruik ik lomp over het algemeen vaker ;) Ik ben ook wel eens lomp...

Maar die mening over Friezen ben ik voornamelijk op gekomen na mn stage (handelsstal met tig friezen). Ze zijn qua rijden etc niet lomp, maar als ik ze bijvoorbeeld 'om' wou hebben dan waren ze echt van: Oh wacht....ik draai mn hoof wel even....zo goed?? Ehh nee niet bepaald. Verder was het gros ook niet snel onder de indruk als ik een keer kwaad werd. Moest eerst bijna ontploffen voor ze een reactie gaven van: Oh je meent het echt...nee oke, laat ik dan maar even doen wat je zegt!
En tuurlijk zal ik dit niet over elke desbetreffende fries zeggen, maar op die stal was dit bij het gros wel het geval (moet ik er ook bij zeggen dat het voornamelijk jonge dieren waren...3/4 jaar).

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 11:39

Onder lomp versta ik eigenlijk een paard dat gewoon onintelligent is.
Die het presteerd om over zijn eigen poten te struikelen, en van dat soort dingen. Dat is een echt lomp paard. (En ze bestaan echt!)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:04

Kleine update(is al een weer een tijdje geleden)
Ben trotse eigenaar(esse) geworden van een Fjorden hengst van nu 4 maanden:
Afbeelding

Hij's lief hea?!

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:07

Leuke plaatjes komen er allemaal voorbij

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-05 16:11

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 09:57

aafje87 schreef:
Kleine update(is al een weer een tijdje geleden)
Ben trotse eigenaar(esse) geworden van een Fjorden hengst van nu 4 maanden:
Afbeelding

Hij's lief hea?!

Wat een knapperd.
Wie is zijn vader?
En gaat hij naar de opfok?(zie mijn profiel,waar Aran nu staat)

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 13:19

Dat is toch Barlo he? Vind 'm echt een superleuk veulen!
Mja en van dat lomp zijn... Ik vind Bidonja helemaal niet lomp, slim dat is zelfs we hebben er wel zo een lompe maar er staat tijdelijk ook een groot paard om ingereden te worden en die vind ik 20x lomper dan alle fjorden die bij ons lopen

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 18:31

Jillyken, misschien een stomme vraag maar verschilt de prijs van de fjordenpaarden in België nou veel met die in NL?