wie gaan er 15/1 naar hengstenkeuring NTS?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:11

En weer die foto's Scheve mond Straks worden we nog herkend....

Tong uitsteken

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:14

Jij wordt toch niet herkent Schijnheilig

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:19

MARIEL ZE ZIJN GEWELDIG!!! ( euh.. heb ze alleen van CAyuse geziennatuurlijk.. Haha!:D:D ) de rest bekijk ik zo..

Echt super!!!!! vooral die hoofd foto..

jij bent toppie!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:21

Cayusejuhh schreef:
MARIEL ZE ZIJN GEWELDIG!!! ( euh.. heb ze alleen van CAyuse geziennatuurlijk.. Haha!:D:D ) de rest bekijk ik zo..

Echt super!!!!! vooral die hoofd foto..

jij bent toppie!

Bloos Bloos Bloos

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:35

Ik vind Sandokan en scoop erg leuk (zo op de foto dan he). Lonan, Rowan, maxolo en lancelot vind ik leuk, maar niet echt heel indrukwekkend, Bico vind ik echt nog een pukkie en Robin en Venco vind ik erggg luxe qua bouw. Het verhaal achter Cayuse is erg triest en ik wens Nadine alle wijsheid en sterkte toe..

Welke hengsten waren er ook al weer door? Venco, Scoop, Rowan en ?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:41

Mariska_28 schreef:
Welke hengsten waren er ook al weer door? Venco, Scoop, Rowan en ?

Robin

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:14

djuno schreef:
Tot voor gisteren wist jij uberhaupt niet dat Cayuse deze afwijking had en heb jij ook niets aan hem gemerkt of gezien anders was je niet naar die keuring gegaan.
Je gaf wel aan na de uitslag van gisteren dat hij niet bereden en ook geen echt menwerk kon doen maar je hebt geen woord gerept over wat deze aandoening op lange termijn doet zonder arbeid. Is het dan zo gek dat o.a. Dobbel en ik gedacht hebben dat hij prima als een gelukkig gezelschapsdier door het leven zou kunnen gaan??
Dat jij je vandaag hebt volgezogen met allerlei info en tot de conclusie bent gekomen dat dit ook geen optie is dat kunnen wij niet weten en wij bedoelden het alleen heeeeel goed.
Dat je verdrietig bent kan ik me heel goed voorstellen maar reageer dat niet op een ander af.

Nou sorry hoor Nadine, ik meende het oprecht goed en vind het nogal laag dat je me op zo'n manier hier afzeikt. Ik lees niet alle berichten hier en op TW, heb ik helaas met 3 kids en een paard niet de tijd voor, dus laat staan dat ik alles weet van de afwijking van je paard.
Dat geeft jou wat mij betreft niet het recht om zo grof te reageren. Snap best dat je erg van streek bent door alles, maar houd een beetje rekening met andere mensen die proberen mee te leven ja.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:16

Wat een gaaf koppie heeft Rowan!!!
Ik houd eerlijk gezegd juist wel van eenkleurige tinkies. Had er zelf bijna eentje uitgekozen, maar die liep steeds voor me weg, dus tja, toen werd het een lieve merrie met vlekken Lachen

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 07:57

jacqie70 schreef:
Nou sorry hoor Nadine, ik meende het oprecht goed en vind het nogal laag dat je me op zo'n manier hier afzeikt. Ik lees niet alle berichten hier en op TW, heb ik helaas met 3 kids en een paard niet de tijd voor, dus laat staan dat ik alles weet van de afwijking van je paard.
Dat geeft jou wat mij betreft niet het recht om zo grof te reageren. Snap best dat je erg van streek bent door alles, maar houd een beetje rekening met andere mensen die proberen mee te leven ja.

Weet je in me EERSTE verhaal had ik al neer gezet als er niks aan te doen is en mijn DA zegt het zelfde dan is het ritje paardenhemel..

Zal ik dat nu echt doen voor dat ik alle mogelijkheden niet geprobeerd heb??
Er wordt vaak gedacht dat ik de makeklijkste weg kies.. nou BULLSHIT

als ik dit nu neer zet.. zet ik dat zeker niet voor de sensatie neer hoor.. mischien dat het gedacht word.Maar dan meteen kan je niet dit.. kan je niet dat..

Zal ik dat denk je zelf ook al niet overdacht hebben??? ik vind iemand die deze beslissing neemt heeft dat overdacht en doe dat niet zomaar.. dus vind de vraag van >>KAN JE HEM NIET ERGENS OP HET LAND ZETTEN?>? zop kortzichtig

Hee ik heb 2 kids en 1 op komst.. ik run en manege en heb 5 paarden
Ook druk.. maar jij sdchijnt het jammer te vinden dat je kids heb?? helaas heb ik 3 kids heb... ( zeg je)

Maar als je het niet wilt lezen BEST
Julie zeggen wat je denkt.. doe ik nu ook

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 08:30

Cayusejuhh schreef:
Weet je in me EERSTE verhaal had ik al neer gezet als er niks aan te doen is en mijn DA zegt het zelfde dan is het ritje paardenhemel..

als ik dit nu neer zet.. zet ik dat zeker niet voor de sensatie neer hoor.. mischien dat het gedacht word.Maar dan meteen kan je niet dit.. kan je niet dat..

Zal ik dat denk je zelf ook al niet overdacht hebben??? ik vind iemand die deze beslissing neemt heeft dat overdacht en doe dat niet zomaar.. dus vind de vraag van >>KAN JE HEM NIET ERGENS OP HET LAND ZETTEN?>? zop kortzichtig

Ook druk.. maar jij sdchijnt het jammer te vinden dat je kids heb?? helaas heb ik 3 kids heb... ( zeg je)

Jeetje Nadine!!
jij bent echt grof...
ik heb alle reatie's van je met stijgende verbazing gelezen en kom tot de conclusie dat JIJ niet kunt lezen en alles verkeerd opvat,ik wilde eigenlijk niet reageren omdat je daar vast ook weer woest om word maar dit gaat me echt te ver.
iedereen die hier of ergens anders iets typt zegt dit uit medelijden met jullie en de situatie,IEDEREEN (daar ben ik 200% van overtuigd) HEEFT HET BESTE MET CAYUSE VOOR,ook als dat de dood betekend!
alleen hoopt men dat het meevalt (want niemand kende de afwijking tot op heden blijkbaar) en dat hij zijn leven in een weide kan verslijten.
dat jij alles verkeerd wilt lezen is erg spijtig en ik zou dan ook aan een ander willen adviseren....
laat Nadine maar...
ze heeft geen medelijden en goed bedoelde opmerkingen nodig Ach gut
ik hoop echt voor je dat je wat milder word in je manier van berichten opvatten want dit is helemaal niet leuk!

er zullen nu ook wel mensen of moderators zijn die zich afvragen waarom ik dit niet per pb heb verteld tegen je,maar ik vind dat als jij het recht neemt mensen zo hard te vallen op het forum je daar ook in het openbaar op gewezen mag worden.........

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:25

dus iedereen mag mij wel vertellen hoe en wat.. en ik mag dat niet terug doen... wahahaha grote kolder..

Ik sta zeker wel open voor hulp.. en ik weet ook echt wel dat mensen willen helpen... MAAR MENSEN moeten eerst eens lezen wat ik schrijf VOOR dat ze commentaar en adviezen geven waar van IK al gezegd heb.. dat het geen optie voor is.. TJa LEZEN is een VAK.

Wat JIj niet weet is dat ik met de MEESTE mensen die reagetren op mij.. over en weer heb gePBT.. en daar nog 10 keer uit moet leggen hoe en wat..

Dus hoe kan JIJ nu precies weten wat er over en weer gezegd word en dat ik grof ben....

kan je niet

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 09:30

Citaat:
Dus hoe kan JIJ nu precies weten wat er over en weer gezegd word en dat ik grof ben....

hetgeen op de openbare pagina's gezegd word is al grof genoeg.
ik wens je veel wijsheid toe.

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:05

desillies schreef:
Jeetje Nadine!!
jij bent echt grof...
ik heb alle reatie's van je met stijgende verbazing gelezen en kom tot de conclusie dat JIJ niet kunt lezen en alles verkeerd opvat,ik wilde eigenlijk niet reageren omdat je daar vast ook weer woest om word maar dit gaat me echt te ver.
iedereen die hier of ergens anders iets typt zegt dit uit medelijden met jullie en de situatie,IEDEREEN (daar ben ik 200% van overtuigd) HEEFT HET BESTE MET CAYUSE VOOR,ook als dat de dood betekend!
alleen hoopt men dat het meevalt (want niemand kende de afwijking tot op heden blijkbaar) en dat hij zijn leven in een weide kan verslijten.
dat jij alles verkeerd wilt lezen is erg spijtig en ik zou dan ook aan een ander willen adviseren....
laat Nadine maar...
ze heeft geen medelijden en goed bedoelde opmerkingen nodig Ach gut
ik hoop echt voor je dat je wat milder word in je manier van berichten opvatten want dit is helemaal niet leuk!

er zullen nu ook wel mensen of moderators zijn die zich afvragen waarom ik dit niet per pb heb verteld tegen je,maar ik vind dat als jij het recht neemt mensen zo hard te vallen op het forum je daar ook in het openbaar op gewezen mag worden.........

Gelukkig ben ik niet de enige.... En wat betreft mijn 3 kinderen: ook dat heb je verkeerd gelezen/geintepreteerd. Ik bedoel dat ik helaas geen tijd heb om alle berichten die jij hier op bokt zet te lezen, DOORDAT ik 3 kids heb. Wat een grove beledigingen, volgens mij heb je echt niets beter te doen dan mensen die aardig voor je willen zijn, af te zeiken.
Nou ja, ik wijt het wel aan de zwangerschapshormonen. Die kunnen je behoorlijk in je doen en laten beinvloeden.......
Helaas, van mij geen goedbedoelde berichten meer. Ik vind jou, van wat ik hier allemaal van je lees, geen aardig mens.

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:59

Ik ben geloof ik de enige die Robin interessant vind...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:26

abby schreef:

Het lijkt er wel op Knipoog
Ik was er afgelopen zaterdag ook bij en om eerlijk te zijn met name het gedrag van Robin stond mij niet aan Erg druk, erg onrustig en geen moment rust in zijn gat. Qua type en bouw is hij een echte Grai alleen kwam hij in zijn bewegingen nogal wat te kort. Dit in tegenstelling tot het Dropje (= Venco Tong uitsteken ) die qua bewegingen erg mooi en ruim was en in gedrag vrij relaxt was maar in type, bouw en behang weer te kort kwam.
Het mooist zou nog een mix van die twee zijn Tong uitsteken

Verder een heleboel leuke hengsten gezien waarvan er jammer genoeg te weinig door gingen naar mijn smaak.
Ook Lonan viel erg in de smaak bij mij met dat lieve koppie van hem en dat zeer relaxte gedrag Lovers
Maar mijn conclusie na een dag koukleumen: geen nieuwe aanwinsten die interessant zijn voor Fayette. Helaas pindakaas Verdrietig Dus Gulliver staat nog steeds op 1 Haha!

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:32

Cayusejuhh schreef:

Nadine....het laatste wat ik wil is ruzie maar je bent nu toch niet helemaal fair. Het hierboven vetgedrukte gedeelte staat haaks op wat je gisterenochtend zei (16-01-05 om 08:27)

Citaat:
Maar zeg eerlijk. tuurlijk houd ik van hem
maar ik zeg van te voren dat als de DA hier het zelfde zeg het toch echt over is.. of ik moet iemand vinden die hem echt alleen op het land zet of echt alleen maar wil mennen in lichte mate.

.....dus dan is het toch niet zo gek en kortzichtig als wij dat ook opperen?

Pas na jou bericht van gisterochtend ben jij erachter gekomen dat dit dus ook geen optie is en nu val jij ons daar op aan?
Maar waarom is dit geen optie? Heb vanmorgen gesproken met een bevriende DA en hem dit probleem voorgelegd......zolang het beest geen hinder of pijn ondervind kan het prima het land op.
En volgens mij heeft hij er ook geen hinder of pijn van anders was jij niet met hem naar die keuring gegaan of wel dan?

Nogmaals ik wil helemaal geen ruzie maar je bent zo ongelooflijk fel dat ik nu probeer om je dit zo, onderbouwd mogelijk, te laten inzien.
[/quote]

En Jacqie70 zei....."helaas MET 3 kids en een paard" en niet dat ze helaas 3 kinderen heeft.
Ik was hier anders niet over begonnen maar je schreef zelf met grote letter dat lezen een VAK is.
Laatst bijgewerkt door djuno op 17-01-05 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:33

Wij hebben ook een dier met dezelfde afwijking op stal staan. En dan ook behoorlijk heftig, hij staat hier al zo een tien jaar en heeft nergens last van. Hij wordt niet bereden.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:51

jacqie70 schreef:
Gelukkig ben ik niet de enige.... En wat betreft mijn 3 kinderen: ook dat heb je verkeerd gelezen/geintepreteerd. Ik bedoel dat ik helaas geen tijd heb om alle berichten die jij hier op bokt zet te lezen, DOORDAT ik 3 kids heb. Wat een grove beledigingen, volgens mij heb je echt niets beter te doen dan mensen die aardig voor je willen zijn, af te zeiken.
Nou ja, ik wijt het wel aan de zwangerschapshormonen. Die kunnen je behoorlijk in je doen en laten beinvloeden.......
Helaas, van mij geen goedbedoelde berichten meer. Ik vind jou, van wat ik hier allemaal van je lees, geen aardig mens.

ins gelijk.. ik jou ook niet..
Laatst bijgewerkt door Caye op 17-01-05 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:53

laten we de discussie Tussen de personen houden om wie het ging en niet iedereen zich daar mee mengen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 12:04

irish_lady schreef:
Wij hebben ook een dier met dezelfde afwijking op stal staan. En dan ook behoorlijk heftig, hij staat hier al zo een tien jaar en heeft nergens last van. Hij wordt niet bereden.

Wat was dan de preciese diagnose bij dit dier? en in hoeverre is deze afwijking gevorderd?

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:53

flettie schreef
Citaat:
abby schreef:

Het lijkt er wel op
Ik was er afgelopen zaterdag ook bij en om eerlijk te zijn met name het gedrag van Robin stond mij niet aan Erg druk, erg onrustig en geen moment rust in zijn gat. Qua type en bouw is hij een echte Grai alleen kwam hij in zijn bewegingen nogal wat te kort. Dit in tegenstelling tot het Dropje (= Venco ) die qua bewegingen erg mooi en ruim was en in gedrag vrij relaxt was maar in type, bouw en behang weer te kort kwam.
Het mooist zou nog een mix van die twee zijn

Tsja, heb ze niet live gezien en ga dus puur op de plaatjes af en dan komt Robin er voor mij toch wel als leukste uit Cool . Hopelijk zie ik ze wel op de hengstenshow als hun bezoek aan Utrecht voorspoedig is verlopen.

(maar... je kent mijn voorkeur voor wat drukkere paarden Haha! )

edit
Venco ook even goed bekeken en ook die valt bij mij in de smaak. Wel wat kort in de hals, maar verder oké. Ik snap dat men hem niet voldoende vind voor bouw en type, maar hij is wel leuk.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:32

Cayusejuhh schreef:
laten we de discussie Tussen de personen houden om wie het ging en niet iedereen zich daar mee mengen

dat wordt lastig nadine... je vliegt weer behoorlijk uit de bocht Haha!

ik moet het ook van de plaatjes hebben en dan zijn roWan en scoop die er voor mij uitspringen. daarna komen lonan en sandokan, wat een lekkere baby is laatste nog. Lovers

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:50

Pellie schreef:
ik moet het ook van de plaatjes hebben en dan zijn roWan en scoop die er voor mij uitspringen. daarna komen lonan en sandokan, wat een lekkere baby is laatste nog. Lovers

Daar ben ik het nou helemaal mee eens!!! Vind denk ik Scoop het mooist gevolgd door Rowan, afgaande op de foto's van Mariel. Jammer dat ze niet bij het ICS zitten Huilen
Maar wie weet komt dat nog???

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:02

jacqie70 schreef:
Daar ben ik het nou helemaal mee eens!!! Vind denk ik Scoop het mooist gevolgd door Rowan, afgaande op de foto's van Mariel. Jammer dat ze niet bij het ICS zitten Huilen
Maar wie weet komt dat nog???
Als het aan Marijke ligt niet... Haha!

Fiorile

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:15

nou misschien LIGT Marijke er straks wel uit Lachen)