Hoe vinden jullie de karakter van een draver?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 10:00

Ik ben er ook een keer hard afgedonderd met springen, maar ik ben nu weer op les overnieuw begonnen gewoon met caveletti en dat lukt nu dus we bouwen het gewoon op. Lachen Maar een echte springerd zou die nooit worden. Scheve mond

yannique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 12:24

Soms voel ik me wel een beetje schuldig bij Maan. Ik doe nml niks hij rent lekker rond en ik stuur een beetje. Hij gaat echt overal overheen, maakt niet uitt of het eng is, of dat je er heel schuin op af komt, of dat hij niet uitkomt, hij gaat er zoiezo overheen! Das echt super!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 13:18

KindnessM schreef:
Gefeliciteerd hoor. iedereen maar trots vertellen dat hun dravers zo goed kunnen springen... de meest dan... dan ga k maar super trots vertellen dat ik en KM dat dus echt niet kunnen... ik ben vorig jaar met een ander paard tijden springles gevallen en nu dus niet meer zo'n held erin...
We hadden beide niets, alleen tand door de lip bij t paard maargoed, schrik zit er wel in... paard is inmiddes verkocht...

Bij KM is het erop of eronder... in het bos moeten we soms wel s... maar daarmee houd het voor ons op....
Laat ons maar racen en genieten in het bos en in de bosbak

ach je bent niet de enigste! Mijn vorige paard sprong super en daar sprong ik dan wel eens mee maar Liberty houd er niet zo van dus spring ook weinig met haar! Wil het wel mee gaan doen maar zal wel niet echt hoog worden want zo'n held ben ik niet!

Maarja gelukkig zijn er zat anders dingen die je kan doen die ook leuk zijn Lovers

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:16

Jah, t is meer dat ik echt gevallen ben MET paard.... daar ben k meest van geschrokken... er is een paard waar ik wel mee springen en dat is Iwan, das een rus en super gaaf, echt een duo zijn we samen, hem reed ik veel voor k KM kreeg.... hij s van vrienden van me... m
Met Iwan spring ik elk parcours... ook vaak gewonnen met m...
Verder met geen een paard meer

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-05 20:37

KindnessM schreef:
Jah, t is meer dat ik echt gevallen ben MET paard.... daar ben k meest van geschrokken... er is een paard waar ik wel mee springen en dat is Iwan, das een rus en super gaaf, echt een duo zijn we samen, hem reed ik veel voor k KM kreeg.... hij s van vrienden van me... m
Met Iwan spring ik elk parcours... ook vaak gewonnen met m...
Verder met geen een paard meer

Zo! Dat is niet zo lekker! Voor de rest wel alles goed gegaan? Geen letsel ofzo aan overgehouden?

Ik ben een keer met paard en al achter overgevallen (paard op mij) en dat was ook geen pretje en een heel tijd terug een koprol gemaakt met paard (alleen sprong ik er op tijd af dus rolde naast het paard)

Maar met beide gevallen had ik echt heeeeeeel veel geluk! Heb echt niks gebroken ofzo!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 20:47

ik heb er niets aan over gehouden....

We waren dus aan springen en paard sprong beetje raar (was jong paard dat ik beleerde)en toen bleef de balk tussen zn benen hangen en toen kon hij dus niet landen... ik ben tijdens onze val vanaf gerold... jah moeilijk te beschrijven maar ik heb veel geluk gehad, lag er bijna onder...

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:15

Zo... dat ik niet verkeerd Scheve mond
In jouw situatie zou ik denk ik nooit meer durven te springen.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:47

Hmm ohw dat nog wel... maar niet meer met onbekende paarden... alleen als het ect moet in het bos en verder alleen nog maar met Iwan de Rus

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-05 21:49

dravers, ik vind ze

mak en eerlijk. ze moeten wat leren mischien als ze gkoersd hebben, maar enemaal beleerd onder het zadel zijn het super paarden!!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 18:33

Splash heeft me gister weer vliegles gegeven Schijnheilig Maar ze kan ook best der best doen Schijnheilig *linkje in mn onderschrift Schijnheilig*

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 20:52

Liberty was vandaag ook best vervelend! Ik heb al een paar dagen niet gereden (ze is wel gelongeerd) dus dat is een van de redenen en ik was een nieuw bit aan het uitproberen die vandaag niet zijn werk deed! Haha! Maar ik ga hem ff een tijdje proberen!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 20:54

Afbeelding
Hoe bedoel je: Laat het om me eten afte pakke

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 21:04

hahahahaha leuke foto!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 16:59

Zo nou vandaag heeft KM vreselijk goed gelopen... rij nu zonder neusriem, en hij doet t zo goed Haha!

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 18:02

Super dat KM goed loopt! Haha! Wat voel je je dan een trotse eigenaar/eigenaresse dan he?? Ik in iedergeval wel altijd!

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:02

waarom rij je zonder neusriem??
Dat geeft altijd een goed gevoel hè alssie goed gelopen heeft... Lachen

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 18:11

Ik ben een tijdje met iemand aan het mailen die stalling voor mij heeft! Ik ben er al langs geweest en vond het er erg leuk uit zien. Was beginnende stalling dus moest nog van alles aan gedaan worden maar voor zover zag het er prima uit.

Nou had ik haar gisteren een mailtje gestuurd met wat vragen! Ik wil namelijk heel graag aankomende zomer mijn merrie laten dekken en ik vind het altijd leuk om mijn hond mee te nemen! En mijn stal waar ik nu nog sta mag ik mijn hond niet meenemen en het veulen kost de eerste tijd 50 euro (dat is nog leuke prijs) maar als ie 1 jaar oud is kost ie dezelfde prijs al een volwassen paard van dezelfde hoogte (die hij/zij word dus niet op dat moment) en dat is zijn aardige prijzen en vind ik dus te duur! Voor een paard waar je op kan rijden en van alles al mee kan doen heb ik het wel voor over maar voor een jaarling waar je nog niks mee kan (ja lopen en poetsen maar niet longeren/rijden etc) vind ik dat een dure prijs!

Maar om weer terug naar het begin te gaan! Ik kreeg dus een mailtje van haar terug en ik mag haar laten dekken (ik vroeg dat omdat ze maar 3 stallen heeft en die zijn straks vol en sommige mensen willen dat dan niet) en dan bespreken we tegen die tijd wel een prijs! En ik mag mijn hond meenemen als ie de paarden niet lastig valt en niet in de tuin van het huis gaat poepen (en als ie ergens wel poept dat ik het opruim).

Maar om het hele verhaal kort te maken vind ik het voor zover ik weet ervan een perfect stalling (mensen zijn ook nog super aardig). Nou hopen dat mijn moeder dat ook vind (ja die doet de betaling Tong uitsteken)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 18:27

_isaatje_ schreef:
waarom rij je zonder neusriem??
Dat geeft altijd een goed gevoel hè alssie goed gelopen heeft... Lachen

Ik ben bezig met rijden zonder bit dus met touwhalster, dus neusriem er af gesloopt om geen verwarring te hebben voor mn knollie en had m niet meer erbij gedaan dus ik ging van de week rijden, vond hoofdstel al zo lit, was neusriem er dus neit bij, en aan gezien ik te lui was m te zoekn ben k zo gaan rijden en bevalt zo goed dat ik m er nu dus aflaat, lijkt net een westernpaardje zo Haha!

@radnah2: ohw wat vet beter... ik vind t ook altijd gezellie als de hond mee gaat... laat je weten wat je ma er van vind... erg wijs hoor
[/quote]

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 18:37

cool! Western Tong uitsteken Ik wil ook langzaam die kant op gaan maar ik moet eerst meer vertrouwen in haar krijgen!

Ik vind het ook altijd gezellie als de hond mee gaat vooral omdat ik het leuk vind om zomaar ergens heen te rijden te paard en dan is het vaak ook leuk voor de hond! Maar de laatste keer dat ik met mijn moeder erover had (toen hadden we nog heel veel vragen dus daarom stond het nog niet vast) was mijn moeder er ook wel enthousast over. Dat we er heen gingen totaal niet maar nadat we erheen geweest zijn vond ze het wel leuk uit zien.

Maar waar ik het meeste mee zit (wat eigelijk het minste belangrijk is) zijn de mensen die daar wonen en natuurlijk de mensen waar de andere paarden van zijn (eentje is van de dochter van de mensen die daar wonen) want ik heb namelijk slechte ervaringen met jonge mensen die paarden hebben en stalling etc (hoop dat jullie weten wat ik bedoel) (bedoel dus niet iedereen daarmee).

Maar deze mensen zijn super aardig (in iedergeval op de ontmoeting Haha!) en die dochter ook en ik heb er wel een goed gevoel over. Wil alleen nog weten hoe het meisje is die daar ook der paard heeft staan maar voor zover ik haar gezien heb viel ze ook wel mee!

oke ik heb weer teveel gelult Tong uitsteken

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:34

wkoekoek schreef:
Ik kan wel even kijken waar die de Vries woont, wordt het al een stuk makkleijker van Knipoog

Het is er misschien bij ingeschoten...
Bij mij ook, heb het NDR weer niet gebeld en natuurlijk moet ik daar op een vrijdagavond achterkomen Bloos

Kent iemand meneer of mevrouw c.de Vries moet in het bezit zijn of zijn geweest van de merrie Hocus Pocus?
Ik heb van deze merrie een dochter vandaar. Knipoog

En heeft misschien iemand wat meer info over de Hengst
Extreme Hanover?
Van horen zeggen is deze hengst overleden maar dat was allemaal nog al vaag...
Wil zo graag alles weten Bloos Knipoog

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:03

Ik heb ook een Draver gehad en ze had een super karakter, maar het was net een elastiekje!
Er hoefde maar iets te gebeuren of ze was in paniek.
Maar zij was het enige paard op stal wat nooit iets had( geen ziektes of iets dergelijks) een heel hard paard en ik vind het nog steeds jammer nog dat ik haar heb moeten verkopen.
Ik ben er meerder malen lelijk van af gevallen, en heb daarom besloten om haar te verkopen aan iemand met meer, veel meer ervaring.
Ik heb haar 2 jaar gehad en ben toen over gestapt op een Welsh Cob.
Maar ik mis mijn draver nog regelmatig!

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:36

de meesten bij ons op stal zijn juist zeer bomproof, maar ja, van jongs af aan worden ze dan ook al langs de weg gereden waar van alles langs komt. Nee, echt in paniek zal je onze dravers niet zo snel krijgen, sommigen wel natuurlijk, maar de meesten niet.

Mijn eigen paard raakt alleen een beetje in paniek als hij niet eerlijk behandeld wordt, maar als ie je vertrouwd, raakt ie niet in paniek

_isaatje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 12:42

Bij mijn (half)draver is het juist zo dat als hij in paniek raakt dan gaat hij stokstijf stil staan en veroert zich niet. Onze (half)tinker was bijvoorbeeld een keer uitgebroken (de stiekemerd Tong uitsteken) en toen stond Presto in de wei en hij verzette geen stap meer. Op zich vind ik het niet erg want dan zal hij er ook nooit echt vandoor gaan met me.

radnah2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-05 13:26

Misschien heeft je draver wel wat meegemaakt want de mijne is ook niet snel bang en ik ben er nog nooit af gevallen maarja een draver moet ook weer bij je passen! En natuurlijk moet je net de goeie hebben want er zijn er ook zat die helemaal niet leuk zijn!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 14:37

Inndd een draver moet bij je passen en wat _isaatjea_ zegt herken ik helemaal, vanmorgen heb ik gereden en dan kom je langs n voetbal veld, nou dat was toch wel heel raar, ging ie eerst stil staan om te kijken en dan gaat ie t mooi vinden, denkt ie dat de herrie voor hem is Knipoog en dan heb je n swung door zn hele lijf, gaaf joh