Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ik heb het al druk genoeg met m'n eigen huishouden). Maar ook om de simpele reden dat wij hebben besloten ons paard bij het NSvT te laten inschrijven. Deze keuze hebben wij weloverwogen gemaakt. Het gedrag van Wim en Marijke heeft hier natuurlijk ook wel een beetje invloed op gehad. Maar de grootste invloed is toch wel ons bezoek van afgelopen zomer aan Appleby Fair in Engeland geweest. Wauw, wat een spektakel: de straatraces, de vele ongeloofelijk mooi beschilderde woonwagens, de Roma zigeuners, het handelen, het trots showen van hun paarden, en last but not least natuurlijk al die waanzinnig mooie paarden. Van Bont tot Effen gekleurd. Echt helemaal geweldig. Voor ons werd het toen echt heel duidelijk dat er inderdaad verschillende types van deze paarden zijn.
tinkernikky schreef:Om het even heel simpel te maken.. 1 van de redenen is namelijk dat een vereniging niet samen kan met een stichting. Het ene heeft namelijk leden, en die zouden dan opeens zeggenschap krijgen over een stichting, maar een stichting kan geen leden hebben. Maar als het goed is wordt het NST ooit een vereniging (dacht ik tenminste) dus wie weet wat er dan nog mogelijk is..Want de grote vraag is 'waarom kunnen de stamboeken niet samen gaan'?
Heeft dat te maken met zakelijke transacties? Of met personlijke vetes?
tinkernikky schreef:Het lijkt me niet onverstandig dat eventuele nieuwe bestuursleden ICS praten met bestuur NTS..
Wordt het niks dan wordt het niks maar dan is er wel een open en eerlijk gesprek geweest tussen beide partijen.(mischien veel opheldering)
Iets wat nu niet kan door het huidige bestuur..
. Maar ja...ik vind het zooooo kinderachtig dat dit niet gewoon kan! Kunnen mensen hun dat onzingezeik niet even opzij zetten voor de BELANGRIJKE zaken, zoals een stamboek leiden??????
Want waar gaat het hier nou om???? Elkaar zoveel mogelijk zwart maken, of de toekomst van ons favoriete ras. Ik vind dit allemaal zo achterlijk 
Jean schreef:hoe bedoel je sharmila, onzin gezeik

Sharmila schreef:Er moet gewoon wat gedaan worden vind ik. Is er dan niemand die op kan staan en kan zeggen; En nu is het afgelopen! Nu gaan we eens doen wat ECHT belangrijk is.
In een stamboek zijn niet de mensen een prio maar het ras, in dit geval de tinkers.
Sharmila schreef:. Iedereen is maar bezig met wat er NU gebeurt bij de stamboeken. Waarom kijkt niemand naar wat er NU moet gebeuren voor later. Als ik iets zie over de stamboek gaat dit 9 van de 10 keer over meningsverschillen en geouweprutsmuts in het bestuur. Dit is toch niet relevant??????????????? Of ligt dat aan mij????
opgedoekt word is dit voor mij einde stamboek....Percy schreef:Nee, dat kan niet, niet zolang het bestuur bestaat uit mensen die macht belangrijker vinden dan het ras.
Sharmila schreef:Mooi gezegd!!!![]()
Mensen die macht belangrijk vinden. Ik zou bijna zeggen: 'Wat zegt dit over die mensen???' Maar jammergenoeg ken ik die mensen niet goed genoeg om daarover te kunnen oordelen, anders had ik dit zeker gedaan.