Erkenning ICS: het vervolg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 21:08

Zo kan het wel weer, dames.....

Dat het bij het ICS iets mis is of niet, daar kan over gediscussieerd worden. Maar dit soort (IMO redelijk ordinair) geruzie kan niet tot oplossingen leiden.

Indien we weer gewoon ontopic kunnen, zonder elkaar van van alles en nog wat te beschuldigen, laat ik dit topic open. Mocht er verder geruziet worden, doe ik er een slotje op >;)

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-04 22:05

Naar aanleiding van het ICSgeweld heb ik even een paar oude topics doorgelezen o.a. [RP] welk type tinker? en het ICSerkenning verhaal en vraag me af: Als jullie op deze topics teugkijken en de verschillende issues bekijken; is jullie mening dan bijgesteld na alles wat naar buiten is gekomen de afgelopen dagen?

De vragen aan het ICS met betrekking tot de erkenning werd destijds afgedaan als "onzin" en "stoken". De wijze van keuren werd verdedigd. Omdat jullie zelf aangeven te zijn voorgelogen, vraag me af of met het openen van jullie ogen ook de oogkleppen zijn afgegaan en onze vragen ook in een ander daglicht zijn komen te staan?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 00:19

Elles schreef:
Zo kan het wel weer, dames.....

Dames?? Wie zegt dat het geen mannetjes zwaan is?? Haha! Die kunnen ook altijd zo goed blazen..

sproetendame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-04 02:07

Ik kom net terug van een paar daagjes weg en ik schrik erg van de toon die dit topic in de tussentijd heeft aangenomen. Dat is nooit mijn bedoeling geweest en ik kan Elles dan ook geen ongelijk geven wanneer ze er een slotje opdoet.
Dus AUB laten we proberen dit topic weer informatief te houden

Ik heb net Mariska een pb-tje gestuurd om haar te laten weten dat ik het super van haar vind dat ze haar excuses aanbiedt. Er zijn niet veel mensen die dat kunnen en ook weten op te brengen. Misschien dat het een bepaald iemand op een idee brengt..... Ik vrees echter van
Mariska nogmaals: OK dan!

Nee hoor, ik zal zeker geen voorzitter van de ICS worden. Dit soort functies ambieer ik absoluut niet. ( Haha! ik heb het al druk genoeg met m'n eigen huishouden). Maar ook om de simpele reden dat wij hebben besloten ons paard bij het NSvT te laten inschrijven. Deze keuze hebben wij weloverwogen gemaakt. Het gedrag van Wim en Marijke heeft hier natuurlijk ook wel een beetje invloed op gehad. Maar de grootste invloed is toch wel ons bezoek van afgelopen zomer aan Appleby Fair in Engeland geweest. Wauw, wat een spektakel: de straatraces, de vele ongeloofelijk mooi beschilderde woonwagens, de Roma zigeuners, het handelen, het trots showen van hun paarden, en last but not least natuurlijk al die waanzinnig mooie paarden. Van Bont tot Effen gekleurd. Echt helemaal geweldig. Voor ons werd het toen echt heel duidelijk dat er inderdaad verschillende types van deze paarden zijn.

Ik kan echt iedereen een bezoek aan Appleby Fair (Engeland en in juni) of Ballinasloe Fair (Ierland en oktober) aanbevelen. (Ja in Ballinasloe zijn we ook geweest!) Er gaat echt een wereld voor je open.

En voordat ik hierover weer aangevallen wordt: NEE ik schrijf dit dus niet om mensen naar het NST over te halen. Ik laat graag ieder z'n stamboek.

Ik hoop oprecht dat het de leden van de ICS lukt om een nieuw en open bestuur te krijgen. Een bestuur dat niet meer liegt en bedriegt en alleen maar op eigen gewin uit is. Een bestuur dat er is voor het paard en natuurlijk ook voor haar leden. En ook open staat voor een eventuele samenwerking met het NSvT. Dat Marijke haar indoctrinatie dit niet onmogelijk heeft gemaakt. Dat zou toch een geweldig begin van 2005 zijn. Of niet soms......

groet
Jasmine

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 07:28

Hoi MelanieS,
ik denk inderdaad dat onze ogen open zijn gegaan en nog iedere dag verder open gaan

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:46

Ja een supervoornemen voor 2005 :
Vrede Tussen de 2 stamboeken zou dat niet geweldig zijn?

bigfoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 10:59

Ik wil toch even reageren al had ik me voorgenomen dat niet te doen.
Over zwaan zijn we het eigenlijk allemaal eens het is een zwarte zwaan!
één uit het zittend bestuur één van de Daltons!

Excuses vertaling Daltons: Marijke Ma Dalton en Wim Averill Dalton als je de strips van Lucky luke leest herken je ze wel.
ook het nog zittende bestuurs lid Henk Lamein noemde ze zo.
Wie het ooit verzonnen heeft OK dan!
Dit even terzijde, laten we vooral de humor behouden.

Ik heb samen met Mariska in het eerste bestuur van de ICS gezeten. Mariska is een toffe meid die gewoon voor haar paardjes gaat en dat ze nu als doorgeefluik fungeerd dat laat maar weer zien, dat het Mariska niet om zichzelf gaat maar om de paardjes en de liefhebbers daarvan!
Mij ging en gaat het ook om de paardjes en om de ontspanning die ik daaraan beleefde, helaas heb ik het zover laten komen dat "de Daltons"
mij persoonlijk zo hebben geraakt dat ik uit het stamboek gebeuren ben gestapt. Maar het genieten van deze fantastische dieren hebben ze me nooit kunnen ontnemen.
Ik zeg dit erbij om dat deze mensen je echt heel laag bij de grond kunnen pakken.
Ze zullen mischien nu ook wel genieten bij het lezen van mijn bekenning.
Geloof me als je in het begin met ze omgaat, dan denk je : O wat erg die mensen zetten zich zo enorm in en worden zo tegengewerkt!
Dan komt de tijd dat je ineens voelt hé ik word misbruikt en dan komt de tijd dat je er uitgescheten word.
Dom dat ik dat allemaal heb laten gebeuren ach mischien wel naief.

Het nu nog zittende bestuur bestaande uit de Daltons en Henk Lamein moet weg en geloof me ze gaan ook weg!
Met jullie aller steun en van geruzie geloof me daar genieten en groeien ze van en dat is nu net wat niet moet gebeuren dus werk samen in dit geheel!
Henk Lamein is net als Marijke en Wim, ik heb nota bene bij hem gewerkt!!!
En hij had geen goed woord voor hun over en zei: meisje waar begin je aan, laat toch gaan maak je niet zo druk, geniet van je paardje.
Hij had nog gelijk ook ik ben er toen uitgestapt en met de volgende ledenvergadering is hij op mijn plaats gestapt!
How low can you go!!!!!!!!!
Ik dacht de volgende morgen toen ik het hoorde :WAT zullen we nou krijgen!!!!!!!! Maar hij had het gedaan zei hij om de Daltons in de gaten te houden, ja mijn....! En dan te bedenken toen ik met Marijke en Wim in Ierland was, zij heel Henk Lamein in de zeik trapte en zijn hengst Cochise erbij.
Ach ik vond het wel grappig toen ik de brief van het "nog"zittende bestuur las .
Zij sloten af met : Marijke,Wim en Henk Lamein.
Net zoals ik mijn kerstkaarten schrijf,haha het is Familie van elkaar geworden.

Ik sluit dit stukje nu luchtig af omdat ik mijn adreline alweer voel bruisen.
Mariska, ik en vele anderen zijn je dankbaar voor wat je allemaal doet.
En het zegt natuurlijk wel wat dat ook het merendeel van de hengstenhouders zich tegen het zittende bestuur hebben gekeerd.

groeten, Linda van der Holst

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 12:25

Zoals ik het begrepen heb door de jaren heen...Ik ben er bij vanaf 1998.

Er was eens een tinkervereniging, en er kwam een tinkerstamboek(NTS)..men kende men, en er werd onderling wel eens koffie geschonken.
Marijke wilde wel inspraak bij het NTS, en aldaar haar kont in draaien.
Maar NTS was een goede club en hadden allemaal al goed voor elkaar, en hadden geen steun nodig van vereniging en of Marijke, die daardoor beledigd was en zou hebben gedacht 'ow oke mijn hulp niet nodig?? wat denken jullie wel..dan begin ik mijn eigenstamboek wel'........ICS..

Ik weet ook dat de tinker-website op een rare manier is overgenomen van Frans en saskia destijds..

Hoe ze bij de vereniging is gekomen is mij niet duidelijk..dat zal wel voor mijn tijd zijn geweest.

De allereerste tinkershow die ik gezien heb was van trea koopmans'de zigeuner show'(die nu nog opgevoerd wordt) bij paard&recreatie 1997.
De eerste tinkers die ik zag.. S'avonds was er ook de show van stal penteselia met kleine witte pepe Die show hete "fantase horse show'..
Je kunt wel zeggen dat die dag mijn droom is geboren om shows te geven!
Toen dacht ik'och tinkers wat een leuke paarden'

Ik zeg dus niet dat het allemaal zo is, maar zo is het mij allemaal ten ore gekomen, en is mijn beleving geweest van het gehele start van het stamboek ics.
Laatst bijgewerkt door FotoDesign op 21-12-04 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:02

Ik wil ook even wat kwijt,
Ik ben volgens het [nog] zittende ICS bestuur 1 van de genoemde hengstenhouders die zaken doet met de Ierse paardenhandelaar [al vele jaren Irish cob fokker] en het boeltje wil overnemen met hulp van Mariska.

Ten 1e kan ik jullie vertellen dat ik en ook mijn collega hengstenhouder er absoluut niet op zitten te wachten en gelijk daarop volgen zou ik graag willen weten wat er zo ontzettend mis is aan een hengstenhouder.

Het lijkt wel of we er persoonlijk beter van zouden worden, nou geloof me als hengstenhouder heb je als eerste veel investeringen als je volwassen hengsten uit het buitenland [in dit geval Ierland] haalt. Ik zelf heb 5 dekhengsten die moeten allemaal in conditie blijven, we hebben ze vanuit ons zelf rontgenologisch en klinisch laten keuren, zodat we zeker weten dat we met goed materiaal fokken, wat ik persoonlijk een vereiste vind.

Gelukkig gaat dat straks veranderen want de nieuwe lichting hengsten is dat ook verplicht, daar hebben wij "de hengstenhouders" heel hard voor gevochten in de vergadering, ik zit in de foktechnische comissie omdat het belang van goed fokken bij mij voorop staat.

Ik ben vanaf 2001 bij het ICS stamboek omdat ik toen mijn 1e merrie kocht en daar kreeg je indertijd een lidmaatschap van het ICS bij, toen we meer paarden kregen en ik toch merkte dat ik dit type het mooiste vond zijn we er gebleven en later ben ik zelf naar Ierland gegaan om de paarden uit te zoeken, inmiddels hebben we er 25 en ben ik behalve hengstnhouder ook fokker, maar wil je je hoofd een beetje boven water kunnen houden dan moet je dat wel combineren want zoveel van dit ras zijn er niet voor de dekhengsten.

Ik heb nog nooit ruzie gehad met iemand van het NST gewoon omdat ik dat niet wil ik heb vanaf het begin gezegd dat als iemand er weer over begon , """o jij bent van het ICS "" nee mijn paarden hebben een ICS paspoort ik ben Jeannette Belksma, en dat werkt ik praat met mensen van het NST op de laatste Paard en Koets ben ik regelmatig met iemand in gesprek geweest , dus zo kan het ook.

Sinds ongeveer een jaar nu ben ik ook wat meer gaan opletten wat er allemaal gaande was en de berichten van sproetendame gaan lezen, zeker vanaf de tijd dat het in Ierland mis ging, ik heb nooit zoveel gereageerd want dat heeft geen zin allemaal boze mensen, daar was ik al snel achter.

Toen kwam ik wat vaker in Ierland en daar kreeg ik hele andere verhalen van wat er eigenlijk aan de hand was, hier hoorden we maar niets en het blijkt allemaal wel zo erg te zijn als hier op het forum ook te lezen.
Nu wist ik wel wat maar als enige kun je daar niets mee en toch merkte ik om me heen binnen het ICS ook veel onvrede en dingen die niet klopten kwamen steeds meer naar boven en nu de laatste dagen helemaal, als je al d verhalen op het forum van Mariska leest is de beerput nog dieper dan iemand heeft kunnen vermoeden.

Nu de ellende naar buiten komt en er steeds meer vragen komen moeten er toch mensen de schuld krijgen van dit alles, "de hengstenhouders"en Mariska want we stellen te veel vragen en zijn teveel aan de weet gekomen, hebben te veel bewijzen, hatelijke mails en a4tjes met wat cijfers erop zodat we weer even onze monden houden, nou echt niet, we willen een eerlijk stamboek. Ik ben steeds bezig geweest om zo goed mogelijke paarden te vinden om mee te fokken en als je dan dit hoort, het stamboek overnemen, met 25 Irish cobs of tinkers net hoe je ze noemen wilt heb ik er geen belang bij om dat boeltje over te nemen met alle gevolgen van dien. Daar heb je een dagtaak aan om ze te verzorgen en op peil te houden zodat je weer gezonde veulens kunt fokken en goede hengsten hebt waar je mee kunt dekken.
Dat is alles wat het is, de status die het voor de fam. Heikoop met zich meebreng kunnen wij wel missen, die bouwen we wel op een andere manier op.

Met het fokken van een goed ras en met een eerlijk stamboek. EN DAAR VECHTEN WE VOOR

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:30

De beerput gaat echt open zeg, wat een ellende. Roddels, gekonkel en leugens heersen. Ik verbaas me er echt over dat het zover is gekomen. Die Daltons hebben iedereen goed tegen elkaar uitgespeeld, wat een figuren............Die zwaan gaat gewoon op dezelfde manier verder.

Het is te hopen dat het ICS snel met een schone lei verder kan. Voor zover ik Mariska heb meegemaakt lijkt het me een prima meid waar goed mee te discussieren valt.

bigfoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:34

Nee nooit gehoord van "de stervende zwaan".
En Mariska is inderdaad #duim omhoog# meid
Met het paardenhart op de juiste plek!
Zo Maris weer een veer in je r##t ga nu niet op een zwaan lijken hahahaha

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:37

De beerput is wel vaker open geweest maar als je goed kan liegen kan je je zelfs daar uit redden heb ik toen gemerkt.

Indertijd ben ik ontzettend boos geworden dat er namens de tinkervereniging (toen het nog gewoon een tinkervereniging was) is verzocht om opheffing van het NTS. Hier wisten de leden niets van en dan vond ze ook niet nodig want dat mocht ze doen als bestuur zei ze zelf. Maar velen waren lid van het NTS en namens hem was dus uiteindelijk om opheffing van hun eigen stamboek verzocht. Gelukkig is haar verzoek geweigerd maar ze is er altijd over blijven zwijgen naar de leden toe.

Alles wat ik daar over wilde zeggen was binnen de minuut van het forum verdwenen, ze moeten er een 24-uurstaak aan gehad hebben.

In alles mis ik eigenlijk een naam van iemand die indertijd nogal aanwezig was aan de kant van het ICS. Ik ga hier geen eigennaam noemen maar misschien weet iemand wie ik bedoel en waar die persoon gebleven is?

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 13:46

Misschien stom, maar zouden de stamboeken niet gewoon de handen kunnen schudden en zij aan zij verder kunnen in de toekomst. Of misschien wel samenvoegen tot 1 stamboek. Hoe groot is die kans???? Het lijkt me geweldig om mijn tink in de toekomt OOK bij het ICS bij kunnen laten schrijven. De typebeschrijving is weliswaar anders dan bij het NST maar daar is vast wel overuit te komen. Beide stamboeken vind ik toch wel gelijk hebben. Het ICS met hun voorkeur voor zwaar en harig en het NST met hun verschillende types. Hier moet toch uit te komen zijn????!!!!!

Eigenlijk zou er iemand moeten komen die alles controleert. Die zeg maar toezicht houdt op dat alles eerlijk gaat, een groep mensen die verantwoordelijk zijn op dingen die bij het stamboek en het bestuur gebeuren. Dit kunnen bijv. belangrijke leden zijn. Ik zeg maar wat hoor... Er moet in de toekomst meer controle komen op dit soort dingen. Want dit mag absoluut niet opnieuw gebeuren!!

Of zeg ik nu iets heel raars....

Ik zit niet zo heel lang in de tinkerwereld. Dus ik ben er jammergenooeg niet vanaf het begin aan bij geweest, ik weet dus niet alles wat er in het verleden is gebeurd, wie iedereen is etc etc. Marijke ken ik natuurlijk wel. Een algemeen bekende naam Clown
Ik probeer in ieder geval wel alles zo goed mogelijk te volgen zodat ik mijn eigen mening goed kan onderbouwen. Ik ben van plan om in de toekomst nog flink met tinkers bezig te zijn, dus ik vind het gewoon belangrijk om alles te weten.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:04

Ik denk dat dat iets is wat later aan de orde komt, alhoewel ik zeker weet dat het NTS de eventuele slachtoffers van ics paspoorten die niet geldig zouden zijn te gemoed zal komen...

Het lijkt me niet onverstandig dat eventuele nieuwe bestuursleden ICS praten met bestuur NTS..
Wordt het niks dan wordt het niks maar dan is er wel een open en eerlijk gesprek geweest tussen beide partijen.(mischien veel opheldering)
Iets wat nu niet kan door het huidige bestuur..

Want de grote vraag is 'waarom kunnen de stamboeken niet samen gaan'?
Heeft dat te maken met zakelijke transacties? Of met personlijke vetes?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:14

tinkernikky schreef:
Want de grote vraag is 'waarom kunnen de stamboeken niet samen gaan'?
Heeft dat te maken met zakelijke transacties? Of met personlijke vetes?
Om het even heel simpel te maken.. 1 van de redenen is namelijk dat een vereniging niet samen kan met een stichting. Het ene heeft namelijk leden, en die zouden dan opeens zeggenschap krijgen over een stichting, maar een stichting kan geen leden hebben. Maar als het goed is wordt het NST ooit een vereniging (dacht ik tenminste) dus wie weet wat er dan nog mogelijk is..

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 15:33

Wat ik wel zeker weet is dat een paspoort geldig is zodra er een schets in staat een omschrijving , een stempel en je paard is gechipt, het paspoort blijft nl altijd bij het paard en van de zomer toen de veulens voor Zweden en Frankrijk opgehaald werden kwam er iemand van de RVV en die vond de paspoorten prima in orde

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:41

tinkernikky schreef:
Het lijkt me niet onverstandig dat eventuele nieuwe bestuursleden ICS praten met bestuur NTS..
Wordt het niks dan wordt het niks maar dan is er wel een open en eerlijk gesprek geweest tussen beide partijen.(mischien veel opheldering)
Iets wat nu niet kan door het huidige bestuur..

Idd dat zou wel goed zijn . Maar ja...ik vind het zooooo kinderachtig dat dit niet gewoon kan! Kunnen mensen hun dat onzingezeik niet even opzij zetten voor de BELANGRIJKE zaken, zoals een stamboek leiden?????? Want waar gaat het hier nou om???? Elkaar zoveel mogelijk zwart maken, of de toekomst van ons favoriete ras. Ik vind dit allemaal zo achterlijk Misselijk
Allemaal zielige mensen die een beetje egoistisch bezig zijn naar mijn mening. En dan druk ik het nog zachtjes uit Schijnheilig

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 16:45

hoe bedoel je sharmila, onzin gezeik

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:40

Jean schreef:
hoe bedoel je sharmila, onzin gezeik

De dingen waar zo'n ophef over wordt gemaakt. Zoals dat geval met Marijke. Of de verstandhouding tussen het NST en het ICS. Gewoon onzin allemaal. Er wordt veel te lang bij stil gestaan. De toekomst van de paarden is toch veel belangrijker, het lijkt alsof hier niet over wordt nagedacht. Iedereen is maar bezig met wat er NU gebeurt bij de stamboeken. Waarom kijkt niemand naar wat er NU moet gebeuren voor later. Als ik iets zie over de stamboek gaat dit 9 van de 10 keer over meningsverschillen en prutsmuts in het bestuur. Dit is toch niet relevant??????????????? Of ligt dat aan mij???? Verward

Er moet gewoon wat gedaan worden vind ik. Is er dan niemand die op kan staan en kan zeggen; En nu is het afgelopen! Nu gaan we eens doen wat ECHT belangrijk is.
In een stamboek zijn niet de mensen een prio maar het ras, in dit geval de tinkers.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 18:55

Hopelijk brengt het nieuwe bestuur van het ICS hier verandering in.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:31

Somebody called?

Ja ik heb meegelezen, maar nog niet de need gehad om iets te willen posten. Ik ben een van de mensen van het eerste uur, via de tinkervereniging ben ik naar het NST gegaan en weer terug naar de ICS. Niet omdat ik het zo roerend met Marijke eens was, maar omdat ik achter de rasstandaard van de ICS sta. Ik ben juist een van de mensen die het nooit met Marijke eens geweest is. Het heeft me dan ook heel wat moeite gekost om weer voor het ICS te kiezen, er is zelfs een hengstenkeuring geweest waar Maris me heel erg heeft moeten tegenhouden......
Ook met de keuringen zoals die gehouden werden was ik het meer dan een keer niet eens. Maar nogmaals, ik sta achter het ras en de rasstandaard, maar absoluut niet achter Marijke. Ook ik wil een bloeiend stamboek met een goed bestuur. Helaas is roepen in je eentje weinig productief en moest ik dus wachten tot bij meer mensen de oogkleppen afvielen.....

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:34

Sharmila schreef:
Er moet gewoon wat gedaan worden vind ik. Is er dan niemand die op kan staan en kan zeggen; En nu is het afgelopen! Nu gaan we eens doen wat ECHT belangrijk is.
In een stamboek zijn niet de mensen een prio maar het ras, in dit geval de tinkers.

Nee, dat kan niet, niet zolang het bestuur bestaat uit mensen die macht belangrijker vinden dan het ras.

Juist door mensen zoals jij heeft zij die macht gekregen, nu is ze te ver gegaan en zijn ook bij anderen de ogen geopend. Nu wordt er juist wat gedaan maar voor zoiets georaniseerd is moeten mensen er over ingelicht worden, erbij betrokken worden, moet er over gepraat worden.

Tenzij jij in wilt gaan breken bij iemand en daar alle administratie weg wilt halen zodat de anderen zich met het ras bezig kunnen houden Knipoog

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:35

Sharmila schreef:
. Iedereen is maar bezig met wat er NU gebeurt bij de stamboeken. Waarom kijkt niemand naar wat er NU moet gebeuren voor later. Als ik iets zie over de stamboek gaat dit 9 van de 10 keer over meningsverschillen en geouweprutsmuts in het bestuur. Dit is toch niet relevant??????????????? Of ligt dat aan mij???? Verward

Dat ligt idd aan jou...
Ik denk dat men er zeker mee bezig is wat er NU moet gebeuren voor later....
En daar hoort nu net dit gezeik over het ICS bestuur bij.
Daar gaat het NU allemaal om bij het ICS
Voor je een nieuwe start gaat maken moet je eerst de oude rotzooi opruimen...

Ik ben lid van de ICS maar als in het slechtste geval heel het zooitje Haha! opgedoekt word is dit voor mij einde stamboek....
Ik kijk nog eens naar zijn boekie,leg het weer terug in de la(waar het nu ook ligt en daar zal het dan blijven)
Ik ga niet naar een ander stamboek....
Niet omdat ik de mensen niet leuk vind of de paarden niet mooi genoeg, welnee...
Ik heb dan een "was ooit Irish Cob"

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:43

Percy schreef:
Nee, dat kan niet, niet zolang het bestuur bestaat uit mensen die macht belangrijker vinden dan het ras.

Mooi gezegd!!! OK dan!

Mensen die macht belangrijk vinden. Ik zou bijna zeggen: 'Wat zegt dit over die mensen???' Maar jammergenoeg ken ik die mensen niet goed genoeg om daarover te kunnen oordelen, anders had ik dit zeker gedaan.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 19:54

Sharmila schreef:
Mooi gezegd!!! OK dan!

Mensen die macht belangrijk vinden. Ik zou bijna zeggen: 'Wat zegt dit over die mensen???' Maar jammergenoeg ken ik die mensen niet goed genoeg om daarover te kunnen oordelen, anders had ik dit zeker gedaan.

Ik denk dat ik ze goed genoeg heb leren kennen om daar wel over te kunnen oordelen. Maar toen riep ook iedereen dat het gezeur op moest houden. Op zich hadden ze groot gelijk maar eerst moest er helderheid komen. Die is er daardoor helaas toen niet gekomen. Nu sta ik aan de zijlijn en dat vind ik prima, ik hoef geen voortrekker te zijn maar ik hoop dat degenen die nu er voor gaan het wel voor elkaar krijgen. Ik denk het wel, de groep mensen die nu inziet wat er aan de hand is, is vele malen groter en het voorbestaan van het stamboek zelf is nu in gevaar. Toen was datzelfde stamboek nog geen feit.

Ik zou zeggen: zorg dat je wel op de hoogte bent , vel dan een oordeel en draag je steentje bij